un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Calitate de la Money.ro

2 Feb 2012  ·

GÂNDURI  ·

6 comentarii

Citez dintr-o ştire de pe Money.ro:

  • Chinezii pun mâna pe un simbol al Germaniei
  • Cunoscutul producător Putzmeister, un simbol al industriei germane, va fi deţinut în proporţie de 100% de firma chineză Sany
  • Business-urile Putzmeister şi Sany sunt complementare din punct de vedere geografic, iar prin această achiziţie se va naşte un lider global pe această piaţă, au spus nemţii
  • Putzmeister este o firmă de familie din Baden-Wurttenberg, are venituri anuale de 570 de milioane de euro şi 3.000 de angajaţi.

E un întreg articol, dar nu se spune nicăieri ce produce Putzmeister. Eu unul habar n-am ce produce acest simbol al Germaniei, această afacere de familie cu 3000 de angajaţi. Nu ştiu nici Sany ce produce. Money.ro nu vrea să-mi spună, pentru că informaţia nu are legătură cu subiectul articolului, nu?

Pot să înţeleg că avem o presă slab calitativă pentru că nu sunt bani de muncă jurnalistică adevărată. Pot să înţeleg că nu au maşini, relaţii, conexiuni, acces la interviuri. Pot să înţeleg că lumea vrea să vadă accidente şi orori sau titluri de cancan, nu informaţie utilă.

Dar nu pot să înţeleg cum, dacă tot scrii o ştire economică, nu-ţi trece prin minte că uiţi elementul principal: cu ce se ocupă cei despre care scrii. N-a recitit nimeni articolul ca să vadă că lipseşte ceva? Atât de puţin îi duce mintea pe respectivii oameni? Nu pot să înţeleg lipsa asta de logică. Oricât de prost ai fi plătit, nu pot concepe cum sari peste acest element.

via money.ro

    6 comentarii

  1. Din scrennshot se vede, la sfarsitul primului paragraf cu ce se ocupa: “cunoscutul producator de pompe pentru beton” :D

      (Citează)

  2. Gresesti, din articol reiese informatia despre domeniul de activitate al Putzmeister.

    “… firma chineză ar plăti 500 de milioane de euro pentru a deţine în totalitate cunoscutul producător de pompe pentru beton”.

    Dar oricum, ai dreptate, informatia este asezata astfel incat sa nu intelegi nimic.

      (Citează)

  3. Nu cred ca problema sta neaparat in proasta plata. Problema sta in profesionalism si pasiune. Oare la inceputurile jurnalismului existau numai joburi bine platite?! Nu si nu exista nici internet! Dar se faceau stiri, se faceau stiri bune, se faceau ziare grele. Acum daca baiatul sau fata care a redactat stirea e absolventa de Spiru ori echivalent, crezi tu ca au inoculate principiile jurnaismului adevarat?! M-as mira! Si uite-asa se nasc televiziuni de stiri si stiri pe care nu stii de unde sa le apuci si unde se termina…

      (Citează)

  4. Daca nu stii ce e Putzmeister inseamna ca nu te uiti pe Discovery la regii constructiilor. Putzmeister fac pompele alea capabile sa pompeze (lol) cimentul la zeci poate sute de metri distanta. Oricum e un brand respectat.

      (Citează)

  5. Programare sociala

    02/02/2012 la 8:26 PM

    Eu ii spun maestrul putza (lunga). Am aflat de marca respectiva când a venit vremea sa torn betoane.

      (Citează)

  6. Corectez pe cineva care scria România cu “r” (mic). Fix două fraze mai jos scrie “poporul Român”. Absolventă de jurnalism. Habar nu am cum a terminat. Așa că eu nu mă mir.
    Pe de altă parte, din cauza numărului mic al redactorilor se ajunge și la informații incomplete.
    Ar fi fost bine dacă redactorul acestei știri ai fi făcut toată ziua doar știrea de mai sus

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus