un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Falcon a lansat Viper Smartstart in Romania

8 Dec 2011  ·

AUTO, TEHNOLOGIE  ·

10 comentarii

Am fost ieri la o lansare mai puţin obişnuită pentru mine, dar foarte interesantă din punct de vedere al tehnologiilor folosite. Falcon Electronics, un distribuitor cu vechime pe piaţa românească de alarme auto, detectoare de radar şi alte accesorii, a lansat în România soluţia SmartStart a firmei americane Viper, lider mondial în domeniul alarmelor şi securităţii auto.

Ce face SmartStart? Permite să comanzi din smartphone-ul tău

  • pornirea motorului maşinii
  • a încălzirii sau răcirii
  • deschiderea portbagajului
  • poţi vedea unde este maşina
  • poţi primi notificări când aceasta se mişca de pe locul ei
  • când iese dintr-o zonă prestabilită (de exemplu din oraş)
  • când depăşeşte o anumită viteza limită setată
  • poţi declanşa alarma maşinii
  • poţi vedea rapoarte despre traseele efectuate
  • poți bloca motorul de la distanță

Sunt o grămadă de funcţii disponibile într-o singură soluţie tehnică. Ştiu câte ceva despre acest domeniu al monitorizării auto şi pot enumera 5-10 alte firme care oferă unul sau mai multe dintre funcţiile de mai sus, dar chiar pe toate… ar fi mai dificil. Viper o face şi nu oricum, ci direct de pe telefonul tău personal, care poate să fie iPhone, Android sau Blackberry.

Funcţiile respective pot fi folosite în multe moduri utile pentru tine ca proprietar de maşină. De exemplu iarna poţi porni motorul înainte să ieşi din casă, ca să găseşti maşina gata încălzită. Vara poţi porni aerul condiţionat.

Poţi monta un astfel de sistem pe maşina copilului tău, urmând să primeşti în timp real pe telefonul tău (prin email sau chiar push pe iPhone) alerte despre când acesta depăşeşte o anumită viteză; îl suni direct şi îi spui “bă, mergi mai încet că te spun lu’ mă-ta”, pe când în alte soluţii ai afla de respectivele depăşiri de viteză doar accesând nişte rapoarte care se generează la cerere după ce intri de pe un PC pe un server şi tot aşa…

Vrei să-ţi ştii maşina în siguranţă? Te anunţă chiar ea, direct pe telefonul pe care îl ţii la capul patului, că s-a declanşat alarma sau că, doamne fereşte, e în mişcare. Îi poţi urmări poziţia direct pe Google Maps. Stau trei copii rezemaţi de maşina ta şi mănâncă seminţe pe capota ei? Îi poţi declanşa alarma de la distanţă, ca să-i sperii şi să plece. Poţi descuia maşina din alt oraş. Poţi pleca din ţară şi vei fi informat dacă maşina se mişcă din parcarea ta de acasă. Cum ziceam, multe avantaje şi multe scenarii posibile.

Ai nevoie de următoarele:

  • modulul SmartStart de la Viper, instalat pe maşina de distribuitorii şi service-urile autorizate de Falcon.
  • un modul de pornit motorul, instalat tot de ei.
  • aplicaţia SmartStart pe telefonul tău. E gratuită şi se găseşte în market-urile oficiale de pe iPhone, Android şi Blackberry

Funcţionează într-un mod foarte simplu. Modulul SmartStart de pe maşină include un GPS şi o cartelă SIM cu care se conectează la Internet şi dialoghează cu serverul Viper. Aplicaţia de pe smartphone-ul tău ţine legătura prin Internet tot cu acel server Viper, făcând astfel posibilă transmiterea de comenzi la maşină şi de notificări către telefonul tău. Din ce am înţeles din întrebări şi răspunsuri la lansare, securitatea comunicaţiei nu este o problemă, fiind vorba de criptări, protocoale proprii şi transmisiuni securizate.

Modulul SmartStart costă 400 de dolari, mai dai 749 de lei pe cel mai ieftin modul de pornit motorul de la distanţă (sau mai mult, dacă vrei unul mai şmecher) şi primul an de serviciu este gratuit, cu toată comunicaţia mașină-server inclusă în preţ (traficul dintre telefonul tău şi serverul Viper e problema ta). Din al doilea an plăteşti 10 dolari pe lună pentru serviciu, ceea ce nu este un preţ rău.

Am văzut la prezentare şi o demonstraţie făcută cu o maşină Toyota Avensis parcată afară. De pe un iPad a fost comandată pornirea motorului şi închiderea lui, apoi ne-am uitat în evenimentele anterioare la alerte, depăşiri de viteză şi ieşiri din zona prestabilită. Sistemul a mers foarte bine, iar întârzierea dintre apăsarea butonului în aplicaţie şi executarea comenzii de către maşină a fost de maxim 3-5 secunde.

Aş vrea să vă arăt şi un site cu toate aceste informaţii, dar nu prea este unul. Puteţi merge pe directed.ro pentru o descriere a sistemului, dar dacă apăsaţi “cumpăra acum” pentru a vedea preţurile veţi fi duşi pe site-ul falcon.ro, care încă nu le-a afişat (sau cel puţin eu nu le-am găsit nicăieri). Mai este şi un mic video aici, cu o tipă care vrea să meargă iarna cu un Corvette și arată cum Viper o ajută să-l găsească încălzit.

Mi l-aș pune pe mașină? Evident, fără nici o îndoială!

asus s5507

    10 comentarii

  1. Ăsta e un sistem de securitate super tare. Mi-aș pune așa ceva pe mașină, ca să găsesc mașina rece vara și caldă iarna. :D

      (Citează)

  2. E o banalitate dpdv tehnic. Eu as astepta inca vreo juma de an sa apara alte firme la care modulul de comunicatie sa coste maxim 30-40 de euro si sa lucreze cu virtual orice alarma ce are optiunea de pornire automata a motorului.

      (Citează)

  3. Am uitat sa zic, o aplicatie similara, realizata cu echipamente industriale/profesionale (neportata inca pe mobile, dar cred ca dureaza maxim 20 de minute sa faci dintr-o pagina html o aplicatie android/iOS) costa mai putin. WTF!

      (Citează)

    • Nu e chiar o banalitate. Nu e ceva foarte complicat, dar ai costuri de dezvoltare, testare, omologare, vanzare, nu e chiar asa simplu.
      Piata monitorizarii e mai mult impartita in nise. Fiecare isi face un aparat si mizeaza doar pe clientii ce vor fix acele functii. Viper a mizat pe cei ce vor control din smartphone si acele cateva functii speciale pe care le au ei in plus. Costul si mie mi se pare mare (de obicei se merge pe recuperat banii din abonament, ca la telefonia mobila, sau ceva modic la instalare, dar daca nu au concurenta pot sa ceara si 400 USD).

      Din tot ce e piata, eu de la Viper as vrea un sistem pe masina, ca am deja smartphone si vreau sa fiu anuntat imediat ce se intampla ceva, nu sa scot eu rapoarte cand am nevoie.

        (Citează)

  4. Tocmai, solutia profesionala/industriala este omologata/certificata si ea… Si e si fabricata in numar de exemplare mai mic. In plus, este fabricata din componente superioare calitativ.

    In plus, solutiile de monitorizare pentru parcurile de autovehicule ale firmelor obisnuite, implica un cost pentru end user de vreo 200 de euro pe modul, la prima strigare (plus abonament). Diferenta e ca rapoartele sunt muuuuuult mai detaliate.

      (Citează)

  5. Mi se pare utila in cazul in care esti in alta tara si ti-ai pierdut cheia.

      (Citează)

  6. Ala industrial, da. Alalalt, nu stiu. Nu vad de ce sa nu…

      (Citează)

  7. 1. comunicatoare/urmăritoare GSM (simple) există sub 100€ de ceva vreme
    2. pornirea motorului nu are legătură cu alarma ci cu imobilizatorul. care imobilizator la toate mașinile actuale comunică pe magistrala de date și trebuie dezactivat corespunzător; asta presupune:
    a)agrement cu producătorul mașinii ca să-ți dea protocolul de imobilizator (și care nu se obține ușor și nici gratis)
    b)conectarea la magistrala mașinii presupune standarde automotive care cu părere de rău trebuie să spun că sunt ceva mai stricte ca alea industriale sau în cel mai rău caz la fel (încerc să mă abțin din râs la aia cu “componente superioare calitativ”)
    3. aplicația de telefon pare simplă dar costă (și nu puțin) iar în spate mai are și ceva servere și infrastructură, nu comunici direct cu mașina
    4. cerere și ofertă: fiind singurii care fac așa ceva deocamdată și pentru că se adresează unei nișe, prețul e pe măsură (Viper e o marcă de renume, nu are prețuri ca chinezii de pe alibaba)
    5. rapoartele trebuie să fie concise și relevante, nu se fac la kil

    PS: de când ești admin cu kick aici nașule o cam iei pe arătură

      (Citează)

  8. @nea_caisă

    1. asta am zis si eu

    2. pornirea motorului nu exista de ieri de azi iar producatorul in discutie nu este singurul care integreaza asa ceva in sistemele lui de alarma. (asta ca te deranjeaza exprimarea cu “alarma”). Inca nu am inteles ce legatura exista intre un protocol de comunicatie si ce am zis eu despre componente superioare calitativ. Eu m-am referit, in afara de conditiile de vibratii, socuri, temperatura, umiditate, si la un MTBF mai mare la componentele industriale decat la cele destinate publicului larg, inclusive in automotive. Pentru ca, in industrie, timpii morti costa.
    Mai mult decat atat, pretul de 400 de dolari, la VIPER, este exclusiv pentru modulul de comunicatie si GPS, pornirea motorului se face cu un modul separat, ala de care ziceam ca exista de cand lumea.

    3. Nu costa mai mult decat o aplicatie customizata cum sunt cele destinate industriei sau firmelor. Asta in primul rand datorita faptului ca se imparte costul la mai multi utilizatori. Toate solutiile de care am discutat aici presupun server, altfel costurile cu comunicatia (SIMuri cu IP fix vs SIMuri cu IP dinamic) ar fi mai mari. La fel, in cazul solutiei profesionale, acesta va costa mai mult, din exact aceleasi motive de mai sus. In plus, solutiile profesionale presupun existenta unei harti digitale actualizate, cu POI-uri, care costa niste bani (de exemplu, stiu unde sunt semafoarele, ca sa fie in stare sa calculeze reali timpii de stationare ai vehiculului, excluzandu-i pe cei de stat in trafic, sa calculeze precis distanta parcursa etc), in timp ce solutia in discutie foloseste suprapunerea pe google maps (care e mai mult sau mai putin un desen).
    Aplicatia client este o balarie cu 3 butoane. Daca alegi solutia corporatista si externalizezi programarea in india dureaza 5 zile lucratoare sa ti se spawneze. Daca ti-o faci singur sau cu un anunt pe un forum de mobile, dureaza fix o ora pentru fiecare OS in parte.

    4. Asta am spus si eu inca din primul comentariu: Eu as astepta inca vreo juma de an sa apara alte firme la care modulul de comunicatie sa coste maxim 30-40 de euro si sa lucreze cu virtual orice alarma ce are optiunea de pornire automata a motorului. Nu contest ca cel care e singurul pe piata cu un produs nu ar trebui sa isi puna pretul cat mai sus. Nu am facut decat o analiza a perioadei pana cand acest produs nu va mai fi singurul de pe piata si a valorii unde se va stabiliza pretul. Apropo, la alibaba, ma astept sa coste undeva pe la 5 euro si sa iti instalezi o aplicatie pe PC-ul de acasa, pe post de server.

    5. Asa, si? Crezi ca rapoartele alea contin loguri de transmisiuni? Unii oameni isi iau salariul in functie de acele rapoarte: sefii pot afla pe unde au fost, cum au condus, cati km fac pe zi, cati clienti au vizitat, de cate ori au iesit din masina sa faca pipi plus banalitatile pe care le face aplicatia din articol. Te astepti sa coste mai mult o aplicatie care genereaza numai niste alarme (si un raport al acestora)?

    PS: esti gelos? :D

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus