Amintiri din Paris

10 Dec 2011  ·

TURISM  ·

5 comentarii

Abia recent am văzut videoclipul oficial al piesei Someone Like You al Adelei. E filmat în Paris şi mai jos este un cadru din el.

Aceasta este o fotografie făcută de mine aproape din acelaşi loc, pe 27 iulie 2005. Pare o eternitate de atunci. Videoclipul mi-a adus aminte de ea.

Mi-am adus aminte imediat ce oraş frumos este Parisul şi în special acea zonă. Ştiu că podul se numeşte Alexandru al 3-lea, după numele unui ţar al Rusiei. Am fost de două ori în Paris şi de ambele dăţi am trecut acest pod venind dinspre Champs-Elysees pe lângă Grand Palais şi trecând Sena pentru a ajungă la Hotelul Invalizilor, unde în spate se găseşte domul ce reprezintă mormântul lui Napoleon. E un traseu preferat de-al meu, ce continuă apoi de-a lungul Senei spre Turnul Eiffel.

Într-un fel regret că am lansat acest blog după ce am făcut vreo două-trei excursii foarte frumoase prin Europa. Despre cele ulterioare am scris deja (centralizate aici, dar nu am mai actualizat pagina şi ar trebui oricum să o refac), dar înaintea lor am fost şi am văzut multe alte minunăţii.

N-am scris niciodată despre Valea Loarei şi ce am văzut pe acolo sau despre Strasbourg şi sentimentul incredibil de uimire pe care l-am avut când, venind pe o stradă absolut banală ce nu prevestea nimic senzaţional, deodată a apărut de după ultima casa cea mai mare catedrală pe care o văzusem până atunci, un colos roşiatic atât de înalt încât am dat capul pe spate şi m-am uitat cu ochi mari spre cer, unde se terminau turnurile ei. Dacă aţi fost acolo, ştiţi la ce mă refer. Asta îmi aduce aminte că n-am fost niciodată la Chartres, dar ar trebui să o fac.

Cândva am fost pe insula If, lângă Marsilia, făcută celebră de romanul Contele de Monte-Cristo. Cu altă ocazie în Capri, dar despre Italia sunt multe de spus şi despre Padova sau Florenţa. Monte-Carlo e singurul loc unde chiar m-am simţit ca un turist, ca un om care n-are ce căuta acolo. V-am spus ce am mâncat la tavernă Waterloo din Bucureşti, dar în alt an am fost chiar la Waterloo, câmpul de bătălie, unde nu este absolut nimic de văzut decât un fel de morman comemorativ de pământ şi un semn cu Napoleon, dar cu câteva litere rupte sau căzute.

Disneyland, Neuschwenstein, Cannes şi Nisa, Veneţia pe malul apei. O grămadă altele. Într-un fel mi-e teamă că le voi uita şi ar fi trebuit să le scriu pe ceva, pe blog, dacă tot am unul. Deja posturile despre alte oraşe conţin mai multă informaţie decât ce-mi amintesc eu în mod normal, pentru că acolo am scris şi pe unde am luat-o şi ce am mâncat şi unde am făcut pauză și cât m-a costat şi tot aşa.

5 comentarii

1. Eu aş dori să scrii despre Cannes şi Nisa. La vară am de gând sa merg pe Coasta de Azur şi nu strică ceva impresii de la oameni care îmi plac cum scriu.

(Citează)

2. n-am ajuns inca in Franta, e in plan Parisul.

@nickro – multi amici italieni, de la granita cu Franta mi-au spus ca e superb Carnavalul de la Nisa; multi prefera sa evite aglomeratia din Venetia si sa mearga acolo. La noi mi se pare putin cunoscut ca eveniment.

17 feb – 4 martie 2012;
    Un sfat de transport eficient, cred ca e zbor catre Torino-Cuneo (aeroport Levaldigi) si de acolo mai sunt ~15km pana la granita cu Franta. Nisa nu e departe si se poate ajunge si cu trenul. Cu masina, drumul prin munte e superb.

(Citează)

3. eu am fost in vara in concediu in franta, cu masina inchiriata, si am stat in fiecare seara altundeva, fara autostrazi, fu superb, un picut obositor, iti mai trebuiesc 2-3 zile sa te refaci dupa ce te intorci, dar am vazut incredibil de multe chestii.

Am mai fost o tura acum cativa ani cu Paris si Valea Loarei. Franta e clar una din cele mai misto destinatii din europa.

De Italia m-am ferit pana acum, nu-mi vine. In schimb as vrea sa merg in scotia, tot asa cu masina.

(Citează)

• @nickro: e un fel de paradis al europei, dar din pacate au trecut atatia ani incat nu pot zice mai multe. Nici macar nu am fotografii digitale de pe acolo. Tin minte ca la Nisa am vazut una dintre cele mai frumoase femei pe care le-am vazut vreodata. Statea la o masa la o cafenea. M-am impiedicat cand am vazut-o si era sa daram ceva, ca in filmele de comedie. Am dat apoi o tura de bloc ca sa o mai vad o data. Plaja era nasoala, pietre mari cat pumnul si dureroase pentru picior. In larg vedeai iahturi gigantice de la un capat la altul al statiunii.

Drumul pe Costa de Azur e frumos daca o iei chiar pe coasta, iesind un pic de pe autostrada. Ai parte de tot felul de privelisti superbe si vile si palate construite le dealurile de deasupra apei.

@add: Franta da, e genul de tara pe care poti sa o vizitezi un an de zile non-stop si tot mai ai ce vedea. Fiecare orasel are frumusetea si locurile sale unice. Si tin minte si cat de frumoase erau anumite zone precum Provence sau Alsacia.
      In Scotia am fost si merita vizitata. Du-te mai ales la Edinburgh, lasa Glasgow pe prioritate mai mica.

Italia e o tara extraordinara. Gandeste-te ca Roma este una din capitalele mari ale Europei, are la fel de multe de oferit precum Paris sau Londra. Orase ca Florenta sau Padova nu mai exista in alta parte, nici zone precum Napoli sau Sicilia in sud. Nu trebuie ratata, chiar daca din stiri te sperie un pic cu faptul ca n-ai fi bine primit acolo.

(Citează)

4. Nu prea ma incanta orasele mari, din Franta de exemplu parisul mi-a placut cel mai putin.

In vara am fost numai in orasele mici si satuce, e o lista cu 100 cele mai frumoase sate din Franta, si le-am luat la rand pe traseul meu.

Si in Gremania e superb pe la tara, si Austria.

In Scotia as merge tot asa, pe sosele de o banda cu ziduri de alea de pietre si pajisti verzi.

Italia am zis ca o s-o vad dupa ce nu-mi mai ramane mare lucru de vazut in europa, mai am Spania in care n-am calcat inca.