un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestorePC GarageFlipSecomAltex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Toyota Prius!

15 Apr 2011  ·

TEHNOLOGIE  ·

23 comentarii

In acest weekend conduc un Prius alb pe drumurile patriei. Prima oara cand am vazut ca am 63 km/h si consumul de benzina este 0(zero) am ramas socat. Am devenit instant fan al masinilor hibride.

Filme, fotografii, pareri dupa ce ma intorc de pe autostrada si de la munte.

image
image
image
image

asus s5507

    23 comentarii

  1. Super. Viitorul merge spre consum zero :-)
    Următoarea mașină o iau clar hibrid.

      (Citează)

    • @Dan: nu stiu daca urmatoarea, dar cu siguranta sunt viitorul masinilor. Prius scoate cam 5 litri/100 si in oras in traficul cel mai mare (merge mult pe electric) si in afara (unde merge mai mult pe benzina, dar ajuta si cel electric atunci cand tii viteza constanta). Sunt masini mici, diesel, care scot tot 5 litri in oras, dar nu-ti ofera spatiul din Prius si nici dotarile de nava spatiala.

      @AdrianG: e ok, arata mai bine decat generatia anterioara. Se inscrie in linia japoneza, cum e si Honda Civic

      @Mihai: nu prea o vad bine pe aia cu hidrogen. In primul rand ca nu pui apa, ci hidrogen. Din cate stiu din apa chioara inca nu se poate obtine energie, nu intr-un proces pe care sa-l poti implementa pe masini. Ai scapa de dependenta de petrol… dar ar trebui sa ai statii de hidrogen si e ceva de construit la ele. Viitorul e fie hibrid (benzinarii avem deja, dar scade mult consumul) fie full electric, ca si electricitate e peste tot.

        (Citează)

  2. Pacat de ea ca e urata cu crengi.

      (Citează)

  3. Eu timd sa cred ca viitorul nu va fi electric sau pe langa masinile electrice vom avea si masini ce consuma apa (aprindere pe baza de H) si zero poluare.

    Avantajul fata de cele electrice este ca nu trebuie sa te incarci mereu la priza. Pui apa in rezervor si go planet, chiar si apa menajera, nu conteaza apa sa fie :) ar mai fi ceva, bateriile sau acumulatorii se produc in urma unui proces chimic (sau mai mult sau mai putin poluant).

    Pana nu se vor termina sau vor fi aproape pe terminate rezervele de petrol aceste tehnologii (chiar si cele electrice nu vor avansa f. mult). As vrea sa vad niste acumulatori de mici dimensiuni care sa asigure o perioada de functionare mult mai mare pentru masini.

    Sa vedem ce ne va rezerva viitorul :)

      (Citează)

  4. Au ajuns si astea la 12 mi pe autovit , deci sunt accesibile , totusi daca tot dai bani pe o masina electrica sa le asteptem pe cele full electric cu autonomie 100-200 km :)

      (Citează)

    • @Linux: parca n-as lua Prius SH, la ce tehnologii si piese are prin ea parca as prefera sa beneficiez de garantia de 5 ani / 160.000 km pe care o da Toyota.

      @N/A: Nu cred ca-ti iei Prius ca sa apesi pedala la maxim, ca nu e genul acela de masina. Mie a inceput sa-mi placa sa fac exact invers, sa vad cum pot obtine consumul cat mai redus. Parca e o bucurie sa vezi ca pleci de pe loc, prinzi 30, prinzi 50, tii constant… si consumul de benzina e in continuarea zero.

      @jules: nu e genul de masina cu stecher. Motorul electric se incarca in mers, prin energia capturata la franare sau la coborare de dealuri, plus de la cel cu benzina. Cu un plin de benzina scot consum 5 litri la suta momentan in trafic mare (pentru ca ajuta si cel electric), deci autonomie 1000 km?

        (Citează)

  5. Am condus o dracovenie d-asta vreo 2 saptamani. :). La stilul meu uzual de condus (tenta mai spre “sportiv”) am obtinut un consum de 7.3 urban si 5 extraurban. Pedala calcata la maxim all the time (if possible) 12 urban, 7.5 extraurban. Mers economic, multa frana de motor, accelerat lent: 5.8 urban, 3.9 extraurban.

    Masina mea de zi cu zi e un focus tddi, 1.8:

    Mers normal: 7 urban, 5.5 extraurban.
    Mers “blana”: 8 urban 6.2 extraurban.
    Mers economic: 6 urban 4 extraurban.

    Merita ? din punctul meu de vedere nu. INCA. (eu unul astept diesel-urile hibrid)

    P.s. : dpdv estetic, este o masina hidoasa din punctul meu de vedere. Thank god for Auris HSD (hybrid synergy drive) care are acelasi sistem hibrid, dar look infinit mai bun.

      (Citează)

  6. Ce as dori sa stiu si nu spune ABSOLUT nicaieri, cit ma costa la factura de curent o incarcare completa.
    Asta pe linga autonomia reala pe electric samd.
    Si da, e urita rau.

      (Citează)

  7. pt cine nu a vazut emisiunea: Prius More Enviromentally Damaging Than BMW M3
    http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk

      (Citează)

  8. De la telefoane la Priusane!
    Dar acu pe bune, cica scoti un consum mai bun cu niste dieseluri decat cu Priusu.

      (Citează)

    • @acsel: s-ar putea sa scoti, dar nu cred ca in oras. Ieri prin trafic am folosit motorul pe benzina cam doar 25% din timp, restul e pe electric. Daca activez modul Eco probabil as putea scoate chiar 4 litri / 100 in oras, in trafic mare, pe benzina, si asta intr-o masina mare, spatioasa, automata si cu multe dotari pe care cele mici nu le au.

        (Citează)

  9. Economica, dar urata!

      (Citează)

  10. un plin cu energie pentru masinile full electrice costa ~ 5 lei [ asta in US ], deci MARE economie.

    Eu tot o toyota am(non hybrid), si fac consumul la pompa: 100 ron = 18.8 L diesel = 350 km = 5.38 L/100km in oras.

      (Citează)

  11. Seamana cu Civic doar pe dinauntru, la tabloul de bord si consola centrala. Pe exterior e mult mai anosta (daca era posibil), insa are ceva gadgeturi in plus la interior. Vreau pics cu HUDul.

    Despre masinile cu “apa”, cand sa dau eu lucrarea de diploma, facultatea tocmai primise tema de cercetare in domeniul asta (dezvoltarea de convertizoare, invertoare, actionari motoare etc), asa ca mai stiu si eu in pic despre asta. Sarcina mea, pana am pus piciorul in prag si am decretat ca eu vreau alta tema, era sa caut informatii despre partea de generare a energiei. Din cate am cercetat de pe wiki :P , nu e chiar atat de simplu. In primul rand, draciile alea folosesc hidrogen, nu apa. Numai stocarea astuia nu e tocmai simpla, nu zic de productia lui in cantitati suficente…

    Revenind la Prius, eu as fi curios cum se comporta pe serpentine. Poti sa intri in curba cu vreo 50-60 fara sa se rastoarne? Are comportament supra sau subvirator? Cum e cuplul? E suficent pentru iesirea in siguranta dintr-o curba mai stransa? Poti sa dai scârț intr-a doua?

      (Citează)

  12. Să îţi iei şi o lopată!

      (Citează)

  13. doar eu vad in masina asta un material excelent pentru tuning?

      (Citează)

  14. Mai, mie mi se par ciudate hibridele. In primul rand ai un motor pe benzina, cu un randament de 15%. Motorul ala il folosesti sa incarci niste baterii cu care alimentezi un motor electric, cu in randament de .. 80%, parca. Deci randamentul total e mai mic decat daca ai folosi numai motorul pe benzina.

    Singura solutie ar fi un automobil in totalitate electric, care cica nu polueaza. Nu direct, pentru ca mare parte a energiei electrice e produsa tot in centrale pe carbuni…

    @interesant
    e irelevant. acolo au condus priusul la limita, m3-ul doar s-a tinut dupa el. Cand o masina e condusa la limita consuma mult mai mult combustibil. Chiar au si zis la final ca consumul depinde foarte mult de stilul de sofat.

      (Citează)

    • @Sabotor: concluzia e simpla. Cu sistemul asta pe masina, eu am scos consum 4,9 litri/100 combinat (trafic mare Bucuresti, ca m-am plimbat ziua in amiaza mare) si 4,5 litri/100 pe autostrada si pe Bucuresti-Brasov. Te rog sa obtii aceleasi consumuri cu un motor benzina 1.8 litri si vedem apoi daca e eficienta o hibrida sau nu.

      Acumulatorii se incarca mai mult de la franare. In majoritatea timpului, am vazut motorul termic contribuind la deplasarea acumulatorilor, dar de incarcat ii incarca destul de rar. In oras in mare parte se merge pe cel electric si acesta se incarca de la franare (ca la KERS din F1 sau alt sistem).

        (Citează)

  15. Ba chiar pui apa, apa chioara de la robinet, din fantana sau din rau :)

    http://www.youtube.com/watch?v=zJpFvlhmBjU
    http://www.youtube.com/user/kinno29#p/u/11/K__MkVBhPsc
    http://www.youtube.com/watch?v=eModcCIXJas&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=WdO89JWnBew&feature=related
    si mai ales asta: http://www.youtube.com/watch?v=xP3eniV2J-g&feature=related

    Suntem prea legati de petrol ca sa ne renuntam la el si cand spun asta nu ma refer la combustibili ci si la zecile de industrii care functioneaza pe baza petrolului sau pe baza rezidurilor care raman in urma producerii benzinelor, motorinei etc.

      (Citează)

  16. Pai din ce zici tu (ca acumulatorii se incarca mai mult de la franare) nu e meritul unui hibrid consumul mic… La franare se risipeste multa energie, care daca ar fi recuperata si folosita, ar duce la scaderea consumului, chiar daca automobilul e hibrid sau nu. Dar sa nu uitam ca pentru a frana trebuie sa te deplasezi mai intai, iar pentru aia folosesti ori motorul pe benzina, ori cel electric, actionat de acumulatorii incarcati (initial) de motorul pe benzina.

    Eu raman insa la parerea mea. Atata vreme cat randamentul unui motor electric e sub 100% mi se pare absurd sa folosesti un hibrid. Da, Priusul consuma putin pentru motorul ala (insa si puterea e mica pentru 1.8l) dar nu neaparat datorita propulsiei hibride cat altor inovatii (recuperarea energiei risipite de alte vehicule la franare, etc). Hai, poate ar avea sens un hibrid la care motorul cu ardere interna e folosit exclusiv pentru generarea energiei electrice – deci poate functiona tot timpul la o turatie constanta, unde puterea/cuplul sunt mari iar consumul mai mic.

      (Citează)

    • Pai te contrazici singur. “nu neaparat datorita propulsiei hibride cat altor inovatii (recuperarea energiei risipite de alte vehicule la franare, etc)”. Aia e propulsia hibrida! Da, ii da putere un motor electric, dar faptul ca acumulatorul se incarca de la franare, nu de la motorul pe benzina, face ca intreg sistemul sa functioneze si sa se cheme ca e o masina hibrida. Atfel aveai doar un motor eelctric in plus si un randament si mai scazut, cum zici tu, dar consumul obtinut si faptul ca poti merge kilometri intregi fara sa consumi deloc benzina eu o dovada a faptului ca sistemul este viabil si ca functioneaza mai eficient dpdv carburant decat o masina ne-hibrida.

      Nu poti recupera energia si sa se cheme ca nu ai autoturism hibrid. Adica poti, dar ce faci cu ea odata recuperata? Ca sa o transformi in “deplasare”, ai nevoie de o alta metoda de propulsie pe baza acelei energii si, cata vreme ai si o alta metoda decat motorul pe benzina, se cheama ca ai un hibrid. Sigur, poti lua o masina obisnuita si sa-i pui catarg si sa te deplasezi cu ajutorul vantului. Si aia ar fi hibrida, dar intr-un sens foarte larg.

        (Citează)

  17. OK, hai sa reformulez. Mi se pare absurd sa folosesti energie electrica obtinuta de la un generator actionat de un motor cu ardere interna. Oricum calculezi, randamentul e mai mic decat cel al unui motor cu ardere interna.

    Energia pierduta la franare nu este atat de mare incat motoarele electrice sa foloseasca numai acea energie, la un moment dat vor folosi energia produsa de motorul cu ardere interna. Asta mi se pare absurd.

    PS. cand am zis ca automobilul e hibrid sau nu, ma refeream la un automobil cu un motor cu ardere interna, ce actioneaza un generator electric, etc… ;)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus