un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

eMAG deschide punct de livrare in Bucur Obor

14 Apr 2011  ·

TEHNOLOGIE  ·

19 comentarii

eMAG porneşte o nouă idee în dezvoltarea afacerii şi deschide un punct de livrare în magazinul Bucur Obor, în cadrul Flanco. Punctul se adresează doar celor care vor să ridice singuri produsele, iar acum o pot face şi din Obor, nu doar din showroom-ul din Crangasi.

Diferenţa este că în Obor nu există stoc de produse. Dai comanda online sau telefonic, alegi că vrei să o ridici tu personal, dar din Bucur Obor, apoi un camion eMAG duce toate produsele în noua locaţie şi eşti aşteptat acolo să le ridici. E mişto ideea şi uşurează mult procesul de livrare pentru o parte din oraş. Problema este că toate aceste dezvoltări duc la creşterea costurilor de regie, iar banii se vor reflecta până la urmă în preţul produselor. Să nu uităm ce-a omorât alte lanţuri precum Best Computers, DC sau Ultra Pro.

Detalii pe blogul eMAG.

    19 comentarii

  1. “Problema este că toate aceste dezvoltări duc la creşterea costurilor de regie, iar banii se vor reflecta până la urmă în preţul produselor. Să nu uităm ce-a omorât alte lanţuri precum Best Computers, DC sau Ultra Pro.”

    Si deja au destul produse care sunt mai scumpe decat la celelalte magazine online.

      (Citează)

  2. Jakob Cosoroaba

    14/04/2011 la 1:06 PM

    persupun că intr-un pas următor eMag nu va mai oferi transport gratuit în oraşele cu punct de livrare sau showroom-uri

      (Citează)

  3. Radu Apostolescu

    14/04/2011 la 1:17 PM

    Radu, Iulian, ne-am uitat mereu la costuri si ele au fost acoperite din valoarea adaugata adusa exact de deschiderea spatiilor fizice, fara a afecta preturile. Pe principiul asta am deschis toate showroomurile pana acum.

    E normal sa va puneti problema acestor costuri pentru ca un showroom sau un punct de livrare e ceva ‘vizibil’. Va asigur ca sunt mult mai importante costurile de dezvoltare software sau infrastructura IT care ‘nu se vad’ decat aceste spatii.

      (Citează)

  4. @Radu A. personal am vazut in ultima perioada o usoara tendinta de crestere a preturilor la eMag…acum care sunt cauzele nu stiu dar eu personal tind sa cred ca sunt legate si de aceste puncte offline, concursuri cu premii mari pentru toata lumea(nu doar clientii eMag), pierzandu-se usor usor chiar avantajele unui magazin online. Intradevar acum eMag e un brand mult mai cunoscut, dar popularitatea magazinului a inceput sa cresca odata cu preturile mici si serviciile bune, abia apoi prin reclama.

      (Citează)

    • @Iulian: asta e de mult, nu abia acum au inceput sa nu mai fie cele mai mici preturi din piata. Eu am zis-o si in alte posturi, sunt dispus sa platesc acei bani suplimentari, dar sa beneficiez de transport gratuit, de faptul ca pot avea incredere cand scrie ca un produs e in stoc si ca soseste maine, de faptul ca atunci cand am avut probleme (RMA la doua placi video acum ceva vreme) am primit banii inapoi in cateva minute, de returul in 30 de zile fata de 10 cat e la altii si tot asa. La un moment dat costul suplimentar este dat de serviciile suplimentare oferite. Prefer sa dau 10 lei in plus dar sa stiu ca merge totul ca pe roate.

      @Radu: ar fi misto un reportaj de la sediul vostru, ca sa vada si cititorii cum arata datacenter-ul vostru, cati oameni sunt, cum arata depozitul etc. In afara de cateva imagini vazute pe la ProTV, in care doar cu ochi fin se observa eticheta eMAG pe produse, nu se stie care e amploarea magazinului in afara partilor vizibile gen showroom.

        (Citează)

  5. @Mirzac Iulian

    de fapt, preţurile lor sunt foarte apropiate de cele ale domo/altex & compania şi mai mari decât în carfur’ (dacă găseşti acolo produse similare)

    Oricum, mi se pare o idee bună treaba cu punctul de livrare. Nu am încredere în curieri şi nici nu-mi place să mă sincronizez cu ei. De aia, preferam să îmi trimit comenzile spre portarul de la muncă. Dacă însă îmi cumpăr un vibrator, parca nu vreau să folosesc metoda asta.

      (Citează)

    • @nashu: n-am inteles niciodata teama oamenilor de a cere prin curier ceva. Adica avantajul principal: ai 10 zile sa returnezi un produs daca nu-ti place (nu doar daca e stricat), cata vreme iti este livrat acasa, fata de doar 24 de ore daca il cumperi din magazin. Asta e prin lege! La eMAG e 30 de zile in primul caz si nu stiu cat timp in al doilea, ca n-am patit niciodata.

      In plus, eu n-am chef de stat la cozi, carat produsul, cautat parcare. Tot ce-am luat in ultimii doi ani a fost prin curier. Mai ales la televizoare imi convine metoda asta, ca sa-l care altii pana in casa.
      L-am vazut in Carrefour pe unul care cumparase un frigider gigantic, dar gigantic, cred ca avea 3 metri in cutie si cerea o liza ca sa si-l duca pana la masina. Am vrut sa-l intreb de ce da 2000 de lei pe un frigider dar nu vrea si transportul gratuit pana acasa (sau cat o costa, daca e pe bani). Poate are el duba, dar acasa ce face? Are liza? Il descarca din masina cu nevasta-sa, ei doi (ca asa il incarca)?

      La vibrator ti-l trimit aia in cutie nemarcata si nu scrie nicaieri ce ai in ea. Doar ca magazinele de vibratoare de obicei trimit la posta marfa, nu-si permit curier. Nu intreba de unde stiu asta.

        (Citează)

  6. Radu Apostolescu

    14/04/2011 la 4:26 PM

    Cat timp ne raportam doar la pret ca valoare absoluta nu vom ajunge nicaieri. Obiectivul nostru este sa oferim cel mai bun pret pentru un pachet complet: produs + servicii pre si post vanzare. Daca avem dreptate, ne spune doar statistica si pana acum asa a fost. Cine vrea cel mai mic pret posibil dar nu il intereseaza nimic altceva, sigur ca poate gasi in alta parte, chiar si fara factura si tva, nu? E similar cumva si cu produsul in sine si cu vorba ‘atat dai, atat face’. Gresesc?

      (Citează)

  7. @Radu Apostolescu

    Lucrurile astea sunt valabile la diferenţe mici de preţ. Dacă însă la voi un model de televizor costa 1500 de lei, iar la carfur e 1250, diferenţa în procente mi se pare totuşi importanta.

      (Citează)

  8. Radu Apostolescu

    14/04/2011 la 4:38 PM

    Radu, sunt oameni care chiar nu stiu la ce ora ajung acasa si le e mai comod sa treaca sa-l ia. Sau sunt mai nerabdatori din fire. Apropo, tu ce cautai ultima data prin showroom cand ne-am intalnit? :)

    Nashule, promotii cu cel mai mic pret vor fi tot timpul la fiecare dintre retaileri, dar punctuale. In plus, daca generalizezi ce ti se pare tie important sau nu, vei ajunge la concluzii gresite despre ceilalti. Suprinzator, dar oamenii sunt diferiti :)

      (Citează)

  9. @Radu Apostolescu:

    Şi pe mine mă enervează când clienţii mă compara la preţ cu concurenţa (sau cu preţul unei dacii), însă am învăţat să nu mă oftic. : p

      (Citează)

  10. @Nashu “Nu am încredere în curieri şi nici nu-mi place să mă sincronizez cu ei”

    Dar din cate stiu te suna sa stie cand poate aduce coletul. Cel putin la Fan Curier. (parca cu FAN sunt eMAG nu ?)

      (Citează)

  11. @Radu (nw):

    Radu Apostolescu zice bine. Eu nu am încredere în curier că va fi acasă atunci când a promis, nu că îmi distruge produsul. Sunt conştient că electronicele sunt împachetate pentru transport internaţional. În plus, nici în mine nu am încredere că voi fi acasă când promit. Uite, de exemplu, acum trebuie să mă întâlnesc cu unul de pe net să mi vândă un cablu şi, să mor, dacă pot să dau o locaţie şi o ora exactă de întâlnire. La curier nu îmi vine să mă adresez că şi aşa tipul mă rupe la bani.

    altfel, dacă plăteşti, poţi primi vibratorul prin curier. Nu e problemă.

      (Citează)

    • @Iulian: am vazut si Nemo si Fan, poate si altii. Unii m-au sunat inca de la prima ora (8 dimineata) ca sa-mi confirme ca pleaca pe traseu si trec si pe la mine in jurul orei X, altii m-au sunat cand erau in fata cladiri. Cred ca tine de om si n-ai cum sa impui astea oricate proceduri ar face sefii Fan sau Nemo.

      @nashu: de asta trimit totul la adresa de munca si chiar daca nu sunt eu aici, preia receptionera sau vreun coleg.

      @Radu: nu mai stiu, m-ai prins aici :P Am ridicat si eu produse pentru care nu puteam sa astept a doua zi (sau luni daca dadeam comanda vineri).

        (Citează)

  12. De fiecare data cand am facut comanda la Emag si am ales sa imi fie livrata comanda prin curier singura data cand a fost bine a fost cand a venit cu masina de la ei , nu prin Nemo , care dupa ei li se pare normal sa fi la adresa lasata toata ziua si cand te suna ei in intervalul 9-18 sa fi promt si sa cobori , nu conteaza ca am specificat la comanda ca la adresa aia sunt in ziua x intre ora y -q . Nu e vina e-mag-ului ci e vina curierului , poate e vina lor ca nu cer feedback de la clienti privind modul de livrare .

    nwradu justifica banii in plus dati pe produs pe cele 30 de zile date pe garantia de retur , oare ce te faci cand or sa fie si alte firme capabile sa ofere acest serviciu , ce o sa se intample , nu de alta da poate 100 de lei in plus pe un produs chiar conteaza . Recunosc ca si eu am cumparat de la ei tot pentru acesta posibilitate de returnare in 30 de zile insa mereu a contat si pretul produsului . Din ce imi dau eu seama emag-ul vrea sa fie un fel de amazon , as fi curios cum ar merge treaba daca ar intra amazonul si pe piata din romania

    Legat de subiectul in sine , sigur nu vorbesti de spatiul Altex din magazinul Obor , nu stiu sa fie vre-un Flanco acolo ..

      (Citează)

    • @Linux: ce sa fac? daca si altii ofera servicii identice (sau alea care ma intereseaza, adica in principal stoc exact, interfata simpla, transport gratuit) o sa fac comparatia la pret si atat.

      cica e vorba de “incinta noului magazin Flanco”, deci o fi nou.

        (Citează)

  13. din cate tin eu minte sunt: Altex si Domo chiar in magazin si Flanco vis a vis, pe Mihai Bravu

      (Citează)

  14. Apropo de curieri+emag, acu vreo 2 ani dadusem o comanda de niste cartuse, si urma sa le aduca curierul. Vreau sa zic ca dupa nu mai mult nu mai putin de o saptamana(!!) m-a sunat curierul ca vine, moment in care i-am zis sa-si bage coletul in ***. Deci si cu curierii este o loterie, insa am impresia ca atunci era o firma de care s-au plans multi si pana la urma emag a renuntat la ei. Dup-aia a fost fan parca, cu care eu unul nu am avut probleme, iar ultima oara m-a sunat tipu’ si mi-a zis ca e “de la emag”.. n-am inteles daca emag mai nou e si firma de curierat rapid, dar daca da, se descurca (probabil si le transporta singuri prin bucuresti(?), in fine)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus