un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Intalnirea 2Parale din aprilie

14 Apr 2011  ·

GÂNDURI  ·

2 comentarii

Ieri seară am fost la Bucharest Hubb pentru întâlnirea lunară 2Parale, după cum vă spuneam anterior. A fost ok, cu o prezentare interesantă a lui Krumel despre SEO şi apoi una a lui Bogdan Aron de la trafic.ro.

Cea mai şocantă idee a fost următoarea: în vreo 10 ani de activitate, Trafic.ro a monitorizat un total de 180 de miliarde de afişări pe site-urile supravegheate. Comparativ, Facebook face atâtea afişări într-o săptămână, spunea prezentarea. Asta aşa, ca să vadeti dimensiunea Internetului românesc şi cât de mici suntem. Eu am fost mereu sceptic şi când am auzit statistici de genul “12 milioane de români au acces la Internet”. Nu m-am lămurit niciodată clar dacă astfel de studii contorizează doar posibilitatea de acces la internet a unui om, sau merg mai adânc şi verifică dacă şi intră, în mod activ, pe Internet.

De exemplu, dacă într-o clădire lucrează 1000 de oameni şi e şi Internet acolo, înseamnă deja că 1000 de romani stau pe net? Poate jumătate dintre ei nu ştiu să acceseze netul şi ce să facă pe el, poate sunt proiectanţi şi-şi văd de planșe şi Autocad toată ziua. Maică-mea e aşa, are net la locul de muncă, dar nu face nimic pe el şi nu ştie nici măcar vreo adresă web. Dacă socoteala se face pe baza posibilităţii accesului la net, nu chiar a accesului efectiv, e aiurea şi doar induce în eroare pe multă lume.

Alte idei pe care le-am reţinut:

  • martie a fost a 7-a luna consecutivă de creştere pentru 2Parale. Se vede că şi sala e tot mai plină.
  • Groupon a intrat în sistem, dar au nişte termeni şi condiţii bine definite şi nu acceptă măgarii sau site-uri dubioase. Mai sunt încă 8 advertiseri noi. Detalii aici.
  • filmuleţul de prezentare de pe home page-ul 2parale.ro e amuzant. Îmi place în special vocea comunistă care prezintă sistemul în stilul documentarelor de pe vremuri de aur privind recolta la hectar. Aduce aminte un pic şi de Fallout.
  • conţinutul duplicat e o problemă care pleacă şi de la magazinele online. Acestea pun în descrierea produsului exact frazele primite de la importatori/producători, toate magazinele au deci acceasi descriere, iar apoi afiliaţii o copiază întocmai, din lipsă de timp sau din automatism. Culmea, în Google ajunge să sufere în primul rând magazinul online, deoarece agregatoarele sau afiliaţii au mai mult timp la dispoziţie să facă SEO şi să adauge conţinut suplimentar sau linkuri interne în acea pagină.
  • comparatoarele de preţuri n-au fost afectate de modificările Google ce priveau conţinutul duplicat.
  • sunt tot mai multe căutări long tail (adică mulţi termeni, fraze complete), dar puţini le-au acoperit prin targetare SEO sau adwords

Prezentările sunt pe Slideshare, iar cea a lui Bogdan Aron este pe blog.trafic.ro

Sfaturile mele pentru întâlnirile viitoare:

  1. Filmaţi prezentările cu o cameră video sau un aparat foto care filmează bine şi neaparat pus pe un trepied, ca să nu se mişte. Powerpoint-urile se găsesc imediat pe net, dar speakerii spun lucruri trăznite interesante şi trebuie reţinute mai cu seamă acestea. Sunt sigur că mulţi afiliaţi din ţară ar fi interesaţi de ele.
  2. O viitoare întâlnire pe tema pluginurilor de WordPress (mulţi afiliaţi merg pe platforma de blog chiar şi dacă au site-uri de prezentare produse) şi a extensiilor de Firefox ce te-ar putea ajuta în dezvoltarea afacerii. Ce face un All-in-one SEO, cum poţi integra nişte feed-uri, cum foloseşti un Firebug sau un Page Speed pentru a vedea cât de greu se încarcă site-ul tău, cum vezi ce căutări îţi aduc trafic, unde şi cum.

    2 comentarii

  1. Roger that. Multumim pentru sugestii si pentru rezumat, poate informatiile le sunt de folos si altora. In caz ca banii nu au ajuns un subiect boring ;).

    P.S.: Vocea “comunista” a facut multe victime…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus