un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube.

Marketingul afiliat nu-ti da bani pe tava

4 Mar 2011  ·

GÂNDURI  ·

4 comentarii

De obicei la întâlnirile 2Parale mă distrează afiliații noi care pun întrebări din care eu deduc că ei se aşteaptă să câştige o grămadă de bani fără cel mai mic efort. Ei au deja un site, au pus şi banner către un magazin, acum să vină banii! Dacă se poate pe o tavă, împreună cu un pahar de şampanie ca să-ţi umezeşti buzele şi o cremă hidratantă Vichy ca să nu-ţi distrugi mâinile numărând bancnotele acelea aspre.

Niciodată nu e aşa de simplu, după cum mulţi au aflat deja văzând zi după zi zero după zero pe lista de comisioane. Se pare că o mie de site-uri care spun că e de muncă şi că nu există o reţetă sigură a succesului nu sunt de ajuns, aşa că iată încă o dată: e de muncă! Nu există o reţetă sigură a succesului!

Şi totuşi, la ultima întâlnire (deja a trecut o săptămână?!?) a fost un astfel de moment amuzant pentru mine. Cineva a întrebat care sunt cele mai bune locuri pentru pus bannere. “Păi ştii… trebuie să testezi tu, că depinde în funcţie de layout-ul tău”. Auch. Nasoală veste. Omul se aştepta ca odată intrat în cercul magic al afiliaţilor, odată trecut prin ritualul secret (se sacrifică un mouse, simbol al click-urilor multe, şi se înghite, cu tot cu cablu şi mufă, astfel încât puterea CTR-ului să treacă în tine) al înscrierii în 2Parale, să le primească de-a gata.

Apoi a întrebat care este cel mai eficient banner. “Cum adică, cel mai bun banner?”. Da, vroia să ştie care dimensiune este cea mai potrivită, de parcă n-ar fi la mintea cocoşului ca şi asta diferă de la site la site, de locul unde-l pui, de chestia la care faci reclamă. Mie toate acestea mi se par de la sine înțelese. Am vrut să spun atunci că pentru cine vrea cu adevărat să obţină şi acel plus de eficienţă şi conversie care vine dintr-un micro-management bun al poziţiei, tipurilor şi culorilor din bannere există o grămadă de informaţii de citit despre cum poţi să eviţi să enervezi oamenii cu bannere prea intruzive, despre heatmaps, rotaţia bannerelor în pagina, despre culorile care vor crea un contrast suficient de bun cu cele ale site-ului tău. Îţi place site-ul tău? Ghinion, periodic trebuie să-i schimbi layout-ul pentru că cititorii tăi se obişnuiesc cu locurile în care ai informaţia pe care o vor şi nici măcar nu-şi mai aruncă privirea pe locurile cu reclame.

Da, e de muncă. Pentru unii e o plăcere să descopere acest domeniu, nefiind unul care ţi se predă forţat în şcoală, dar pentru toți ceilalţi e de muncă.

Cea mai tare întrebare a serii a fost: “unde e mai bine să ţin serverul? Păi în România, deși la americani e mai ieftin și mai bun. Da, dar în Bucureşti sau undeva mai spre centrul ţării, astfel încât cei din nord să-l acceseze mai repede?”

    4 comentarii

  1. Articolul e mult mai bun decât titlul. Noroc că am zero chef de muncă acum şi aş fi in stare să citesc şi EULA, că altfel ratam ceva foarte amuzant si care nu are neapărat legătură cu marketing-ul afiliat cu care îţi plictiseşti tu cititorii in ultima vreme.

      (Citează)

  2. Titlul cu poza dau rau.Tipa aia n-are teava nu?Sau…

    Ca ziceai de cele mai tampite intrebari ,poate trebuie mentionata si asta http://answers.2parale.ro/285/cum-se-folosesc-acele-conversii

    Genial!

      (Citează)

  3. aha, deci daca trag tare pe afiliati o sa primesc o mulatra cu tzazte mari bonus, am prins esenta, nu ? :D

      (Citează)

    Alătură-te discuției, spune-ți părerea:

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici, și fără mesaje doar de dragul URL-spam-ului. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt binevenite. Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea.

sus