un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Marketingul afiliat nu-ti da bani pe tava

4 Mar 2011  ·

GÂNDURI  ·

4 comentarii

De obicei la întâlnirile 2Parale mă distrează afiliații noi care pun întrebări din care eu deduc că ei se aşteaptă să câştige o grămadă de bani fără cel mai mic efort. Ei au deja un site, au pus şi banner către un magazin, acum să vină banii! Dacă se poate pe o tavă, împreună cu un pahar de şampanie ca să-ţi umezeşti buzele şi o cremă hidratantă Vichy ca să nu-ţi distrugi mâinile numărând bancnotele acelea aspre.

Niciodată nu e aşa de simplu, după cum mulţi au aflat deja văzând zi după zi zero după zero pe lista de comisioane. Se pare că o mie de site-uri care spun că e de muncă şi că nu există o reţetă sigură a succesului nu sunt de ajuns, aşa că iată încă o dată: e de muncă! Nu există o reţetă sigură a succesului!

Åži totuÅŸi, la ultima întâlnire (deja a trecut o săptămână?!?) a fost un astfel de moment amuzant pentru mine. Cineva a întrebat care sunt cele mai bune locuri pentru pus bannere. “Păi ÅŸtii… trebuie să testezi tu, că depinde în funcÅ£ie de layout-ul tău”. Auch. Nasoală veste. Omul se aÅŸtepta ca odată intrat în cercul magic al afiliaÅ£ilor, odată trecut prin ritualul secret (se sacrifică un mouse, simbol al click-urilor multe, ÅŸi se înghite, cu tot cu cablu ÅŸi mufă, astfel încât puterea CTR-ului să treacă în tine) al înscrierii în 2Parale, să le primească de-a gata.

Apoi a întrebat care este cel mai eficient banner. “Cum adică, cel mai bun banner?”. Da, vroia să ÅŸtie care dimensiune este cea mai potrivită, de parcă n-ar fi la mintea cocoÅŸului ca ÅŸi asta diferă de la site la site, de locul unde-l pui, de chestia la care faci reclamă. Mie toate acestea mi se par de la sine înÈ›elese. Am vrut să spun atunci că pentru cine vrea cu adevărat să obÅ£ină ÅŸi acel plus de eficienţă ÅŸi conversie care vine dintr-un micro-management bun al poziÅ£iei, tipurilor ÅŸi culorilor din bannere există o grămadă de informaÅ£ii de citit despre cum poÅ£i să eviÅ£i să enervezi oamenii cu bannere prea intruzive, despre heatmaps, rotaÅ£ia bannerelor în pagina, despre culorile care vor crea un contrast suficient de bun cu cele ale site-ului tău. ÃŽÅ£i place site-ul tău? Ghinion, periodic trebuie să-i schimbi layout-ul pentru că cititorii tăi se obiÅŸnuiesc cu locurile în care ai informaÅ£ia pe care o vor ÅŸi nici măcar nu-ÅŸi mai aruncă privirea pe locurile cu reclame.

Da, e de muncă. Pentru unii e o plăcere să descopere acest domeniu, nefiind unul care ţi se predă forţat în şcoală, dar pentru toți ceilalţi e de muncă.

Cea mai tare întrebare a serii a fost: “unde e mai bine să Å£in serverul? Păi în România, deÈ™i la americani e mai ieftin È™i mai bun. Da, dar în BucureÅŸti sau undeva mai spre centrul ţării, astfel încât cei din nord să-l acceseze mai repede?”

    4 comentarii

  1. Articolul e mult mai bun decât titlul. Noroc că am zero chef de muncă acum şi aş fi in stare să citesc şi EULA, că altfel ratam ceva foarte amuzant si care nu are neapărat legătură cu marketing-ul afiliat cu care îţi plictiseşti tu cititorii in ultima vreme.

      (Citează)

  2. Titlul cu poza dau rau.Tipa aia n-are teava nu?Sau…

    Ca ziceai de cele mai tampite intrebari ,poate trebuie mentionata si asta http://answers.2parale.ro/285/cum-se-folosesc-acele-conversii

    Genial!

      (Citează)

  3. aha, deci daca trag tare pe afiliati o sa primesc o mulatra cu tzazte mari bonus, am prins esenta, nu ? :D

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus