un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Marketing Afiliat ep.1 – nemultumiri legate de reducerile colective

28 Feb 2011  ·

GÂNDURI  ·

4 comentarii

M-am decis să scriu o serie de posturi despre marketingul afiliat, după ce la ultima întâlnire lunară organizată de 2parale mi-au venit mai multe idei despre acest subiect, idei pe care, având un blog, ţin neapărat să vi le împărtăşesc şi vouă, chit că vreţi sau nu. Şi ca să nu fac un singur post mare în care să zic de toate, diluând totuşi discuţia prin diversele teme abordate, hai să o luăm pe rând şi să vedem ce şi cum.

Momentan vreau doar să zic câte ceva despre campaniile de “reduceri colective”, aşa cum sunt numite în 2parale (apropo, e 2parale sau 2 Parale?) cele tip groupon. Eu încerc să fac un ban cinstit din asta adunând ofertele mai multor site-uri pe ProduseReduse.ro, ca să le găsiţi în acelaşi loc. Munca e manuală, pentru că în funcţie de ofertă încerc să scot un element sau altul în evidenţă. Aşa că mai observ una alta, precum orele la care expiră respectivele ofertele speciale.

Ofertele diverselor site-uri expiră la orele următoare:

  • e-redus: ora 2:00
  • GetAdeal: ora 8:00
  • CityDays: ora 12:00
  • TopDeals: ora 24

Cam aşa sunt 90% dintre ele. La ora 12 sau 24 mai înţeleg efectul psihologic al momentului expirării ofertei, dar 2 noaptea? E-redus ce crede că fac, că mă trezesc la ora 2:01 ca să văd noua lor ofertă şi ca să o pun pe site-ul meu? Desigur, morala tuturor acestor articole despre afiliere va fi că e nevoie de multă muncă şi că banii nu-ţi vin doar punând un banner pe site şi aşteptând banii în cont, dar totuşi, există nişte principii care trebuie respectate. Unul dintre principii spune că magazinul trebuie să-ţi ofere ceva ce poate fi vândut, iar o ofertă care începe la 2 noaptea nu este aşa ceva. Trebuie să o pun şi eu pe site, iar dacă o fac dimineaţa deja am pierdut vreo 8 ore din ea; dacă o fac seara următoare deja au trecut 18 ore.

Eu mai am ceva şi cu felul în care este exprimat timpul rămas disponibil pentru cumpărat respectiva oferta. Două site-uri din patru exprima acest timp în ore, la modul 77 de ore, 15 minute şi 3 secunde rămase. Eu trebuie să calculez cât înseamnă asta în zile şi ore, că omul aşa e cablat, să-şi dea seama uşor ce înseamnă 3 zile şi 5 ore, nu 77 de ore. Dacă i-aş fi vândut tratamente cosmetice lui Data din Star Trek i-aş fi putut spune şi în nanosecunde timpul rămas…

De asemenea, magazinele online respective n-au feed, n-au bannere, n-au nici macar un script care să schimbe automat ofertele zilnice. Nu e altcineva care poate pune la dispoziție aceste unelte, ci trebuie să vină de la magazine. Momentan nu vine.

    4 comentarii

  1. Sunt vreo 2-3 care le urmaresc si eu care au feed. Te obliga sa te abonezi la newsletter-ul lor de cacat ca sa te spameze sau sa vanda baza de date cu mailuri sa faca si ei un ban cinstit.

      (Citează)

  2. cautareduceri.ro si scapi de durerea de cap :P

      (Citează)

    • @Linux: nu-i strica niste concurenta :P

      @AdrianG: nu feed RSS, ci unul XML din care sa pot prelua automat date pentru posturi. Celelalte din 2parale au asa ceva. Trebuie sa pun si eu pe site-ul meu un feed normal si abonare la email si din astea, probabil in aceasta saptamana.

        (Citează)

  3. daca ai rss poti sa te joci cu ell in principiu la fel ca si un xml. :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus