un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Mondeo rules

3 Jan 2011  ·

AUTO  ·

16 comentarii

Recunosc că nu mă aşteptam să meargă atât de bine Mondeo pe cât a făcut-o pe drumul până la Rucăr şi înapoi. De la o vreme părea un pic mai şubred, trebuie mângâiat, întreţinut, trebuie să-i vorbesc frumos ca să toarcă precum o pisică. Eh, la drumul ăsta a tors bine de tot.

La venire i-am dat ceva viteză pe autostradă, de teamă că undeva spre Bucureşti voi prinde o mare aglomeraţie după modelul DN1, că doar şi pe aici se întorc oamenii din concediu. N-am prins, dar în concluzie am parcurs toată autostrada cu o viteză de 140-160 km/h, cu un maxim susţinut de 170 la oră pe unele tronsoane. Pe la 120 km/h maşina parcă trepidează un pic, dar la 140 merge lin şi nici la 160 km/h nu simţeam ca o forţez. Mai mult, de la 140 la 170 accelera imediat şi eu cred că s-ar putea duce chiar şi la 200 km/h, dar n-am vrut să forţez mai tare din cauza cauciucurilor. Pentru un Mondeo din 2003, cu motor de 1.8 litri benzină şi 125 CP, cu 4 oameni în cabină şi plin de trollere în portbagaj, eu mă declar foarte mulţumit. Motorul a stat perfect pe temperatura ideală, n-a troncănit nimic, n-a vibrat, n-a avertizat, ci doar zgomotul vântului pe stâlpii parbrizului maşinii m-a deranjat un pic, plus Nihasa și Daniela Petrescu în spate, urlând mereu că merg prea repede (glumesc, au stat calmi și s-au jucat pe telefon). Ma întreb cum o merge un Mondeo nou sau unul Ghia cu motor 2.5 litri.

Cineva m-a întrebat “la noi pe autostradă? Ai înnebunit?!?”. Nu, n-am înnebunit, dar autostrada era perfect curăţată şi uscată, iar afară erau între 0 şi 2 grade Celsius, soare şi cer senin. Condiţii ideale, aş zice. Maşina era foarte stabilă, urma perfect traiectoria inclusiv la curbe sau când am ocolit o sticlă sau când treceam de pe o bandă pe alta. N-am văzut nici o groapă pe toată autostrada şi nici idioţi care să mă deranjeze la condus. E drept că eu nu conduc cu atitudinea că banda doi mi se cuvine şi dacă altcineva face o depăşire care durează e un idiot comunist care ar trebui să se dea din faţa mea, că altfel îl înnebunesc cu flashuri până se dă la o parte. De câteva ori am încetinit spre 120 km/h pentru a lăsa celui din față timp suficient să depăşească, ştiind că apoi trec şi eu şi în alte câteva secunde am din nou 160 la oră.

Apropo de aglomeraţia de pe DN1, pe autostrada s-a circulat perfect, iar de la Piteşti la Rucăr se mergea foarte fluent, traficul fiind redus şi drumul curăţat. Ar fi fost o alternativa foarte bună decât să stai cu orele blocat pe Valea Prahovei.

Asa arata drumul pe curbele de langa Rucar

    16 comentarii

  1. vibratia aia care o ai intre un interval de viteza este de la cauciucuri. nu sunt echilibrate bine.am patit-o si eu . intre 110-130 vibra, mai sus sau mai jos nu. mai e o posibilitate sa fie tocite inegal, un cauciuc sa fie mai greu ca altul.

      (Citează)

    • Pai le-a echilibrat nenea cand le-a montat acum vreo luna si ceva. Poate sa fie si o rezonanta a motorului sau orice altceva legat de viteza respectiva prin prisma frecventelor de miscare mecanica din motor si transmisie. PLus ca aveam masina plina ochi.

        (Citează)

  2. E de la cauciucuri. Echilibreaza-le si in alta parte.

    Ori asta, ori au aparut galme dupa aia, ori sunt de calitate slaba.

      (Citează)

  3. motoru daca transmite vibratii transmite la anumite turatii. vibratiile de la motor le simti in orice treapta de viteza.se intampla daca ai tampoanele de la motor/cutie tocite foarte rau plus ca vin si cu un zgomot considerabil . in schimb vibratiile de la cauciucuri se simt la o anumita viteza. echilibraza-le in alta parte. sigur le-au facut aia in doru leli.

      (Citează)

  4. Si eu m-am intors pe acelasi drum, doar ca de la Targoviste nu am mers spre autostrada ci pe DN71 (parca asta era din Targoviste spre Bucuresti) pe unde a fost foarte liber. Asa mi-am dat si eu seama cat de mult imi place masina mea, se comporta deosebit pe curbe, sta pe asfalt zici ca-i lipita.

      (Citează)

    • @nashu, @snake: cel mai probabil e de la echilibrare, da, dar s-a facut pe aparat din ala standard. In alta parte nu stiu daca s-ar face mai bine, ca toti lucreaza la fel. E posibil sa fie o galma, dar n-am timp sa verific acum. Cauciucurile sunt niste Dunlop de iarna si deja pot zice ca arata cam tocite.

      @Stefan: ajungeam si eu mai repede pe Targoviste, dar am preferat autostrada pentru ca e viteza legala mai mare si in plus nu mai trebuie sa fiu atent la cine vine pe contrasens si ce face.

        (Citează)

  5. Salut, eu am un focus 2005, 1.6 diesel, si am ajuns cu ea si la 190 fara sa-mi fie frica. Mai mult nu imi permitea traficul (eram pe A2) dar nu se putea cu mult mai mult oricum. Cert e ca nu troncanea, nu vibra, doar zgomotul de “fundal” ca sa zic asa era deranjant, deja era complicat sa te intelegi cu ceilalti pasageri (noi eram 2 in masina, fara bagaje and stuff). Deci ford ftw! xD

      (Citează)

  6. “…afară erau între 0 şi 2 grade Celsius, soare şi cer senin. Condiţii ideale, aş zice.”

    Conditii ideale pentru formarea poleiului. Fulguletul ala de langa termometru nu ti-a ridicat nici un semn de intrebare?

    Cati kilometri are masina?

      (Citează)

  7. @snake26ro: Corect, doar ca tampoanele nu se uzeaza ci se pietrifica, cauciucul rupandu-se. Dupa aceeas motorul vibreaza, practic, liber.

    @radu: echipamentele de masura trebuie calibrate periodic sau atunci cand e nevoie. Asta a fost un citat aproximativ din normele de metrologie. :D

      (Citează)

  8. @Cip: eu ma intelegeam bine si ascultam si muzica, dar tu ai si diesel si poate de aia.

    @Razvan: drumul era uscat ca-n imagine, chiar daca fotografia e de pe autostrada. Am vazut chiar si balti mici, semn ca nu ingheta nimic. Prin cateva paduri scadea un pic temperatura si parca se simteai ceva mazga pe drum, dar acolo am redus si eu un pic. Fulgul ma avertizeaza de posibilitatea poleiului, nu inseamna ca si este acolo.

    @nashu: o sa am grija cand le pun pe cele de vara la loc. Pana atunci nu cred ca mai am multe ocazii sa merg cu asa viteza.

      (Citează)

  9. Mai degraba, forma lui Mondeo e alta decat a lui Focus si curgerea aerului face alt zgomot. Mai mult, izolatia fonica poate fi diferita iar evacuarea la Focus este mult mai apropiata de sofer decat la Mondeo si are dezavantajul ca este acoperita de un portbagaj deschis spre cabina. Am condus odata un Z4 de 3 litri la viteze la care as putea aparea la televizor (250 :-” )si zgomotul era de asemenea natura incat puteam sa jur ca are motorul exact in ceafa mea (masina scurta si decapotabila) desi BMW-ul respectiv avea herghelia indesata bine merci sub cei 2 metri de capota din fata mea.

    Altfel, diferentele de zgomot si vibratii intre benzina si diesel sunt evidente mai mult la relanti.

      (Citează)

  10. de ce ti se pare asa uau o viteza de 160-170 de km pe h la un motor de 1.8 benzina 125 de cai ?

    accelerarea de la 120 la 160 in mod normal la motorul ala ar trebuii sa fie imediata , ca doar nu ai motor de 1,2 iar turatia este de macar 3000 rpm , insa de la 170 la 200 de ex ai sa vezi ca viteza nu mai creste asa repede

    ps : motorul pe benzina este unul de turatie , deci acceleratia o simti cel mai bine mai sus de 3000 de rpm

      (Citează)

  11. Nu motorul se auzea, ci presupun ca aerodinamica e de asa natura incat se produce zgomotul ala. Bine, pana la urma Mondeo e o clasa peste Focus, unde mai pui ca ce am eu e si break :)

      (Citează)

  12. nu , la 170 la ora motorul nu se aude , ca nu e in 5000 de ture , defapt sunt hamsterii care gafaie

      (Citează)

  13. Cu patru oameni si bagaje si masina mea se misca binisor pana in 150, dar de acolo se simte ca trage greu. Tot 1.8 si 120 CP, dar mai veche si mai alergata decat Mondeo al tau. Si incepi sa nu te simti confortabil la franari mai serioase, asta si pentru ca trebuie sa schimb eu discurile ovalizate de pe spate…
    Altfel in doi oameni urca binisor intr-a patra pana la 200. ;D

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus