un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Efectul Click

4 Dec 2010  ·

GÂNDURI  ·

7 comentarii

Joia trecută fotografia mea cu Ferrari-ul lovit pe polei a apărut pe site-ul Click.ro. Oamenii au făcut treaba ca la carte, cu imaginea mea pusă la o rezoluţie mai mică pe site-ul lor, sursa atribuită către nwradu.ro şi link către post pe textul “Vezi aici imaginea la o dimensiune mai mare şi alfă unde s-a produs accidentul!”. Mai bine de atât nu se putea.

Evident, am avut mulţi vizitatori suplimentari. Cât de mulţi? Ei bine… nu aşa mulţi pe cât mă aşteptam. Am avut cu 130% mai multe afişări în acea zi decât în ziua precedentă, dar mă aşteptam la mai mulţi, având în vedere numărul mare de oameni care citesc tabloide şi site-urile lor. Iar subiectul, chiar dacă nu e unul de maximă importanţă gen sânii Adelinei Pestrițu, este foarte bun, că nu toată ziua vezi la noi Ferrari-uri lovite.

Cât a durat? Fix o zi. Câţi vizitatori care au ajuns aici au mai revenit şi după aceea, să vadă ce altceva mai scriu? Nici unul, a doua zi traficul a revenit la valorile normale. Câţi dintre vizitatorii suplimentari aduşi aici de click.ro m-am îmbogăţit făcând click pe reclame şi cumpărând produse? Nici unul. Mai jos e statistică de pe eMag, unde se vede clar că afişările (albastru) s-au dublat, dar numărul de clickuri (portocaliu) a fost la fel ca în orice altă zi, deci doar am pierdut locuri în topul CTR-ului.

Cum se compară statisticile vizitatorilor aduși de click.ro cu ale altor bloguri? Păi acest link de la click.ro mi-a adus cu un ordin de mărime mai mulţi vizitatori decât un link de la Fulgerică; de vreo 4 ori mai mulţi decât un link de la Zoso (deşi aici variază mult în funcţie de link; recordul a fost la un post amuzant despre un om culegând fructe dintr-un pom de pe stradă, dar au venit 60% la fel de mulţi vizitatori ca acum cu click.ro).

Citiţi paragrafele şi puteţi înţelege deja concluzia. E important un link de la click.ro? Da, aduce pe moment vizitatori, e cool, l-am şi arătat celor 2-3 prieteni care ştiu că am blog ca să mă dau mare. Rămâne ceva? Nu. Valul vine şi trece fără un beneficiu real pe termen lung (sau măcar pentru a doua zi). Ar trebui să apar zilnic pe un site gen click.ro pentru a profita de asta. Prefer oricând un link de la alţi bloggeri, deoarece vizitatorii aduşi de ei aici sunt deja obişnuiţi cu blogurile, fac parte din lumea lor şi de obicei vor să descopere şi alte site-uri marfă. Sunt şanse mari ca din 1000 de vizitatori aduşi aici de alt blog câteva procente dintre ei să citească şi alte posturi, să vadă ce altceva interesant mai găsesc şi să devină clienţi fideli ai nwradu.ro

    7 comentarii

  1. efectul digg.

    dar, ai analizat un pic ce le-ai oferit oamenilor dupa ce au parcurs articolul? un related posts sub articol?

      (Citează)

    • Am analizat efectul Related Posts cu alte ocazii. Zero, de asta l-am scus. L-as pune inapoi acum ca este alta situatia fata de cand am renuntat la el, dar nu ma astept la minuni.

      La fel si cu Featured Post-ul ala rotativ de a stat cateva luni. Nu a atras comentarii sau vizualizari suplimentare.

        (Citează)

  2. Radule. :)

    Intr-o zi am dat o cautare pe prietenul “Goagal” dupa “mancare Ikea”. Auzisem eu ceva…de hot dogul de acolo…sau ceva de genul acesta…
    Asa am dat de bogul tau, daca imi aduc aminte bine. Dupa ce am citit postul cu Ikea nu m-am mai oprit. Imi amintesc ca am stat si am citit tot. Chiar tot. ;))

    De atunci…ti-am facut trafic…intens. Plus am forwardat linkul prietenilor.
    Si tot de atunci am tot facut vanzare celor de Ikea (mancare), Dominium Pizza, Cinnabon.

    Am un bookmark in toolbar cu blogul tau, ba mai mult tin deschisa pagina ta toata ziua si mai dau refresh din (cel putin ) ora in ora. :D

    Radule, ai devenit o prezenta constanta in viata mea de zi cu zi.

      (Citează)

  3. Intru zilnic pe blogul tau si ma crezi ca pana acum cand am citit in comentariul tau ca ai scos Featured Post-ul nu observasem ca nu mai e?

      (Citează)

    • @Amalia: sunt bucuros si un pic speriat in acelasi timp :P

      Nu trebuie sa dai refresh din ora in ora, in principiu programez posturile sa apara pe la 9, 11, 12 si 16, functie de cate sunt.

      @alex: e oarecum normal, nu e adresat oamenilor care intra zilnic. Mai degraba celor care ajung cumva pe blog si vreau sa le arat cateva posturi mai bune din ultima saptamana. Din pacate, observ ca blogurile, ca si twitter-ul, sunt cu principiul “traieste clipa”.

        (Citează)

  4. Si tu vroiai ca aia veniti de pe click.ro sa cumpere produse de la emag? Daca vrei sa vinzi ceva la cei care vin de pe click, google etc trebuie sa ai reclame targetate pe tema postului. Din pacate, la noi numai adsense stie sa o faca, si o face binisor, ca ai click-uri, insa se plateste prost.

      (Citează)

    • @Dan: nu vroiam nimic, a fost totul fix cum ma asteptam. Am scris postul ca sa inteleaga si altii ca nu pentru genul acesta de trafic trebuie sa te orientezi, ca nu ai nici un motiv sa-ti blindezi site-ul cu butoane de Digg, Reddit si altele.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus