un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Analiza concursului de pe mobbi.ro

7 Oct 2010  ·

GÂNDURI  ·

6 comentarii

După cum probabil ştiţi, între 23 şi 30 septembrie s-a desfăşurat un concurs pe site-ul mobbi.ro, având ca premiu un smartphone HTC Wildfire unic în România prin carcasa sa alb-argintie, acest model nefiind importat la noi în ţară. Concursul s-a terminat și telefonul a ajuns deja la câştigătorul său din Galaţi. Pentru participare trebuia dat un Like paginii de pe Facebook a HTC România şi apoi lăsat un comentariu pe mobbi.ro. Cu ce cifre mă mandesc?

977 de comentarii valide strânse în cele 8 zile de concurs. Au fost foarte puţine comentarii multiple, iar acelea păreau accidentale. Majoritatea înscrierilor s-au în primele 5 zile, dovadă că un concurs cu reguli simple de participare nu are rost să fie ţinut deschis multe zile.

HTC România a sărit de la 350 la 1908 fani pe Facebook. În primele ore ale concursului existau câte 100 de fani noi în fiecare oră. La finalul concursului aveau în jur de 1400 de fani noi, dar numărul lor a crescut cu încă 500 în primele 6 zile ale lui octombrie.

Aproximativ 300 de oameni au lăsat comentariul de înscriere în concurs pe Facebook, nu pe mobbi.ro. N-au participat la extragere. Pentru mine e o dovadă că şi cele mai simple reguli sunt uneori prea complicate.

În primele 4 zile concursul a fost promovat doar prin forţele mele proprii. Un post pe nwradu.ro, vreo 6-7 mesaje pe Twitter, un alt post cu două zile înainte de sfârşitul concursului. Au fost în total vreo 40 de RT-uri şi au apărut posturi pe alte două bloguri de care ştiu eu, Pioneza dintre fese şi Micromoft.

Ulterior l-am înscris pe site-urile româneşti de concursuri online: concursuri.biz, konkurs.ro, concursuri-online.ro, concursuripenet.ro şi altele. Cei mai mulţi vizitatori i-a adus primul numit, concursuri.biz.

ÃŽntre 23 ÅŸi 30 septembrie lumea a ajuns pe mobbi.ro astfel:

  1. Direct
  2. nwradu.ro
  3. concursuri.biz
  4. google
  5. facebook.com
  6. konkurs.ro

102 persoane s-au abonat la înştiinţarea prin email privind comentarii noi la postul concursului. Au primit un email de fiecare dată când cineva scria un nou comentariu.

În prima zi de concurs mobbi.ro a avut acelaşi număr de vizitatori unici ca şi nwradu.ro într-o zi normală.

Concluzia principală: o mică investiţie pentru o companie (raportată la cea totală de marketing şi protocol pentru orice firmă din acest domeniu) poate avea rezultate foarte bune în urma unui concurs. Acum două săptămâni, noutăţile HTC România ajungeau la 350 de persoane, iar acum ajung la peste 1900, prin Facebook.

    6 comentarii

  1. Urmaresc tot timpul aceste aspecte, iar o confirmare oficiala ma unge la suflet: e vorba despre faptul ca agregatorul de concursuri de care ma ocup este cel mai bun referer pentru 99,99% dintre concursuri listate

      (Citează)

  2. htc are un nou concurs dar pe alta pagina… se pare ca si lor le-a placut

      (Citează)

  3. E pe pagina Feeder.ro un alt concurs HTC :) cu acelasi premiu in editie limitata :)

      (Citează)

  4. “Aproximativ 300 de oameni au lăsat comentariul de înscriere în concurs pe Facebook, nu pe mobbi.ro. N-au participat la extragere. Pentru mine e o dovadă că ÅŸi cele mai simple reguli sunt uneori prea complicate.”

    Nu, e o dovada ca unii sunt superficiali sau prosti. Poti sa faci cel mai simplu mecanism de concurs, intotdeauna vor exista unii care nu il inteleg. In primul rand vor fi cei superficiali care nu citesc regulile concursului si apoi sunt cei prosti, care te intreba ce inseamna “click stanga”.

    Concursul a fost extrem de simplu si faptul ca 300 de zapaciti nu s-au inscris corect nu inseamna ca pe viitor trebuie sa modifici mecanismul.

      (Citează)

    • Pai nu planuiesc. Eu sunt pro concursuri simple, atunci cand premiul nu poate fi legat in mod direct de vreun “cel mai bun post” sau fotografie. Daca unii nu reusesc sa urmeze instructiunile, asta e…

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus