►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Circulă un zvon că viitorul sistem de operare pentru smartphone-uri, Windows Mobile 7, nu va putea rula programele făcute pentru versiunile anterioare de Windows Mobile, nici măcar cele pentru 6.x. Dacă nucleul este făcut de la zero atunci da, e foarte posibil ca programele vechi să nu meargă direct, dar mi se pare o acţiune pierzătoare pentru Microsoft din mai multe motive:
Erau puţine motive pentru a rămâne fidel Windows Mobile şi Microsoft pare că-şi doreşte să le împuţineze şi mai tare. Desigur, e foarte posibil ca varianta incipientă de WM7 pe care a testat-o cel ce a lansat acest zvon să nu fi inclus şi un emulator pe care Microsoft îl va dezvolta cu scopul de a rezolva problema compatibilităţii cu aplicaţiile vechi, dar tare mi-e teamă că un astfel de emulator ar fi fost făcut până acum şi integrat chiar şi în versiunile de test. Poate auzim ceva oficial de la Microsoft pe această temă.
Informația este via WMpoweruser.com
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
6 comentarii
18/01/2010 la 1:10 AM
Windows Mobile e un sistem de operare invechit, un OS gandit si conceput pentru a fi folosit pe PDA-uri, neaparat cu ajutorul unui stylus si neaparat in aplicatii de dezvoltare/research, iar mai apoi in mediul business. Nu mi se mai pare un sistem de operare pentru zilele noastre, trebuie sa intervi prea mult in el ca sa il faci usable, inclusiv in 6.5. Avand in vedere toate astea, mi s-ar parea cat se poate de justificata decizia de a-l rescrie de la zero…asta e singura lor sansa, de fapt, pentru ca altfel se vor duce la fund.
Dupa parerea mea, au gresit lansand 6.5, care nu e decat un 6.1 usor customizat (nu imi permit sa spun imbunatatit), cu cateva modificari carora nu le ducea nimeni lipsa. Chiar daca a fost gandit pentru a putea fi utilizat cu degetul, inca pare ca facut din topor, iar fara stylus pe un display de dimensiuni normale (pana la 3,5 inch) tot nu te descurci cu el…
Windows Mobile 7 ar trebui sa fie ceva nou, sa nu semene deloc cu predecesoarele WM5 si WM6.x si sa se inspire cat se poate de mult de la Android, iPhone sau mai noul Maemo. Nu ar fi o problema ca nu mai sunt compatibile aplicatiile vechi, ba chiar eu i-as incuraja sa scape de ele, tocmai pentru a aduce un aer proaspat. Majoritatea aplicatiilor pentru WM arata ingrozitor, nu te atrag prin nimic altceva decat prin functionalitate, ceea ce nu se poate spune despre celelalte OS-uri mai noi.
Avand in vedere ca vor aparea foarte multe modele de telefoanane purtatoare de WM7, nu cred ca dezvoltarea de aplicatii va fi o problema. Vezi cat de rapid s-a dezvoltat Android-ul, chiar tu ii laudai mai demult pentru gama mare de aplicatii disponibile…nu mai zic de iPhone, care cred ca e campion cand vine vorba de numarul de aplicatii existente.
seba18(Citează)
18/01/2010 la 3:47 AM
Da, ar fi o problema destul de mare daca aplicatiile vechi nu mai functioneaza, sper sa nu fie asa. Eu zic sa asteptam ceva oficial, ca Eldar e cunoscut si pentru ca spune prostii. Pe de-alta parte ar fi bine sa iasa un SO nou, cat mai standardizat (rezolutie, procesor), si sa abandoneze toate mizeriile si problemele din versiunile vechi…
Cea mai mare problema acum la WM, si in curand la Android, este segmentarea aplicatiilor in functie de rezolutie, procesor, etc. De asta are App Store asa mare succes, toti programatorii stiu exact pentru ce hardware fac aplicatia si toti utilizatorii stiu ca trebuie sa mearga. A inceput sa scartaie putin cand au scos 3GS si presimt o mare problema si la iPhone cand o iesi o versiune noua cu un ecran decent pentru anul 2010.
Melk(Citează)
18/01/2010 la 2:57 PM
uiti ca androidul a pornit de la 0 si acum are pana si igo.
cartus(Citează)
18/01/2010 la 7:38 PM
De acord, dar Androidul s-a bucurat de succes tocmai pentru ca oamenii (ca mine) au vrut sa scape de WM. Acum Microsoft vrea sa reinventeze un sistem de operare nasol si sa-si pastreze clientii, ba chiar sa atraga si unii noi. Desigur, trebuie sa asteptam sa fie lansat OS-ul, dar e vorba de Microsoft totusi… pun pariu ca fara task manager si editare de registri si crashuri si erori tot nu scapi.
In plus Melk are mare dreptate: WM este utilizat pe foarte multe modele diferite ca hardware, ceea ce e in dezavantajul sau daca nu e bine scris.
nwradu(Citează)
19/01/2010 la 10:10 PM
ganditi foarte prost. singura scapare a windows mobile e sa o ia de la zero, daca nu, incet incet se scufunda.
MaTr3o(Citează)
19/01/2010 la 11:16 PM
Nu chiar, daca vroiam alt sistem de operare gen iPhone ma duceam la iPhone. Eu vreau doar un Windows Mobile stabil, rapid, optimizat pentru ecrane capacitive si deget, dar cu care sa poti rula si face orice, asa cum m-am obisnuit.
http://www.mobilecrunch.com/2010/01/18/everything-you-need-to-know-about-windows-mobile-7/
nwradu(Citează)