un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

De ce nu-mi plac blogurile "comerciale"

24 Jan 2007  ·

Uncategorized  ·

4 comentarii

Ca Publimedia a lansat o retea de bloguri, a mai scris pe bloguri. Imi place site-ul, arata bine, e dragut, poti muta prin drag and drop categoriile pe acolo, au multe bloguri, etc. Mi se pare bun pt un browsing cand nu ai ce face la servici. Doar ca are niste hibe.

Dar de ce nu-mi plac astfel de bloguri facute de diverse companii? Pentru ca spre deosebire de blogurile obisnuite, cele comerciale-oficiale sunt limitate. De exemplu ma indoiesc ca astfel de bloguri vor pune vreodata posturi de genul “am cumparat produsul X de la firma Y si a fost naspa rau, nu va mai duceti la aia” sau “serviciile alora sunt de kkt” sau “am mancat ieri la restaurantul X si mi-a placut” si din astea. Pentru ca reclama negativa aduce necazuri, mai ales cand esti firma si tu, pt ca nu-ti permiti uneori sa zici de rau despre unele chestii, pt ca reclama “de bine” se plateste sau asa ar trebui, si deci nu o scrii pe gratis. Pentru ca o firma poate fi mai usor convinsa sa bage o reclama pe fata sau mascata, si in concluzie nu stii cat de sincera este parerea celui care a scris postul. In plus, multe reclame in pagina (macar pe alea le blochez si gata).

Eu de asta citesc alte bloguri, ca sa vad pareri subiective despre ce a mai patit fiecare, pe unde a mai fost, ce a vazut, cum i s-a parut, ce a fost naspa si ce a fost bine. Sunt subiective, poate sunt complet gresite, dar asta e riscul cu care vine cititul unui blog si il accepti sau nu-l citesti. Pe blogurile comerciale nu am cum sa vad asa ceva.

Revenind la cazul particular Pmedia, imi place cum arata, imi plac categoriile existente, dar cam atat. Din pacate la categoriile care ma intereseaza pe mine, nu am gasit nimic nou sau nestiut. Imi iau toate stirile de acest gen de pe alte site-uri straine, mult mai rapid. Ce am scris eu despre iPhone mi se pare de 10 ori mai bun decat ce e pe Gadget Blog, de ex, desi mi-a luat 5 minute pe atunci ca sa gasesc cat mai multe informatii despre caracteristicile telefonului. Ma asteptam ca pe blogurile unei retele, cu bani investiti, cu oameni platiti sa scrie astfel de chestii, sa fie ceva mai mult decat ce am scris eu rapid asa. Ultimul update: 13 ianuarie. Alte 3 posturi pe 12 ianuarie si atat, asta e tot blogul. Si abia s-a lansat, macar la inceput sa fie updatat cum trebuie ca sa atraga lumea. Unele o duc mai bine, de ex MovieBlog si TvBlog, dar astea erau lansate mai de mult.

Alte chestii: orice denumire care include “pm” in titlu ma face sa ma gandesc la altceva. Oare privitoarele de telenovele citesc bloguri, incat Pmedia a dedicat un blog pt asa ceva? Si in general, mi se pare doar un site cu articole pe el, organizate sub forma de blog, si nu un blog propriu-zis. O fi mai la moda sa zici ca ai bloguri, decat site-uri pe anumite subiecte, macar iti asiguri reclama pe alte bloguri asa.

Parerea mea e ca va avea soarta altor bloguri incepute pe ideea asta, si care incet incet nu mai sunt updatate si raman asa pe net… Si Radio 21 a incercat niste bloguri, si s-au oprit dupa 2 posturi, si Oana Cuzino a reusit 5 posturi in 10 luni, si ProTV are niste bloguri complet inutile… Multe vor mai ajunge asa.

Update: Zoso recapituleaza aici si alte astfel de bloguri care au esuat. Cei care le fac chiar au impresia ca angajatii vor incepe sa posteze si sa comenteze, fara sa le fie teama de ce spun si la ce se ajunge?

    4 comentarii

  1. Dude, PM e o retea de bloguri prin natura inscrierii si promovarea reciproca. Asta nu inseamna ca nu ai loc, ca blog personal. Este bazat pe ideea de reclama pe blog, cam ca decedatul blogvertising.

      (Citează)

  2. Mda. Cam nashpa cu comercialu’ asta. Totusi, eu zic ca se poate. Si vezi http://www.stilxxi.ro/blog/ si blog.util21.ro. Si alte bloguri. Depinde de cat de mult se deschid “sefii” pentru acest tip de comunicare. Try it. De fapt, cred ca fiecare firma ar trebui sa aiba asa ceva – un blog de firma – deoarece oricum exista “barfa” si alte discutii in pauze, parerile angajatilor despre firma/produse/clienti, etc…

      (Citează)

  3. Radu, tu ai inteles gresit toata aceasta retea inca de la inceput. Poate ca nu ai fost informat corect sau poate ca nu te-ai interesat suficient.
    In primul rand…aceasta retea nu este a unei companii cum iti imaginezi tu(big). Suntem o mana de oameni care am avut o idee, am vazut ca poate e nevoie de asa ceva pe blogosfera romaneasca si am facut-o. Am pornit cu movieblog, tvblog si am zis “de ce sa nu facem o retea tematica”. Am facut toate celelalte bloguri, iar acum…dupa lansare, cautam/selectam si primim oameni in echipe, echipe care incet-incet se vor alcatui din 5-6 persoane si vor pune content constant pe aceste bloguri. Modelul il poti vedea si in afara daca te uiti. Din aceasta cauza unele bloguri nu au decat 2-3 posturi, pentru ca echipele sunt in curs de formare.Doar de 2 zile ne-am lansat! Timpul ne va spune daca o anumita categorie (telenovelele de ex) merge sau nu…daca nu merge…asta e. Ne-au contactat persoane care vor sa scrie pe domenii la care noi nici nu ne-am gandit. Le vom pune la dispozitie suportul(un blog) si ii vom lasa sa-si faca echipa de editori.
    Un alt aspect – parerile de pe bloguri nu vor fi influentate de nimic si la urma urmei e un blog, daca nu-ti convine…comentezi acolo…cu asta se deosebeste fata de revista pe care o cumperi de la chiosc(acolo chiar nu ai ce zice). Uite iti dau un exemplu : autoblog.pmedia.ro – ieri am primit pe cineva in echipa – stie multe despre masini – i-am spus conditiile (activitate constanta, 6-8 posturi/saptamana, etc – sunt pe site la noi) si ne-a pus si el o conditie – a zis ca vrea sa scrie in stilul Top Gear si daca va avea de spus de o masina ca e varza, va zice. Si foarte bine. Sa zica. N-am cenzurat niciodata, nu o sa o facem si nu o sa influentam pe nimeni.
    Un alt aspect – reteaua Pmedia incearca sa ridice valoare postarilor de pe blogurile romanesti. oricine poate sa intre in retea (email me) si noi pentru inceput il promovam (text ad exchange) , iar mai apoi, cand va fi reclama – il vom plati. Asa ca nu este nimic “dubios” la toata treaba asta…e clar totul si e cat se poate de transparent. Oricum, vei vedea cu timpul daca ai avut sau nu dreptate. Eu cred ca ai privit-o putin gresit de la inceput.
    Daca vrei sa vezi si ce inseamna un blog colectiv – poti citi parerea mea aici http://mihai.pmedia.ro/

      (Citează)

  4. Mihai m-am informat de pe site si am citit si despre WertBlog si ce presupune sistemul. Dar eu vad blogul ca fiind ceva individual, de sine statator, si nu imi place ideea de a-l integra intr-o comunitate, oricat de putine reguli ar avea aceasta, deoarece isi pierde individualitatea. Similar eu nu vad blogroll-ul ca reprezentand deja apartenenta la o comunitate, ci doar ca o metoda de a arata cititorilor alte lucruri care imi plac (in cazul acesta alte bloguri).

    Nu am vrut sa spun ca vei cenzura pe cineva. Ci doar ca undeva, la un nivel din Pmedia, cineva vrea sa faca si un ban din toate chestia asta, si inevitabil apar discutii. Chiar daca nu apar direct, ci cel care scrie se gandeste din proprie initiativa ca hai sa nu zica de rau de aia care au reclama in headerul site-ului lui, si deja e un post sincer pierdut. Mai bine sa nu fii legat de nimic.

    Evident ca nu mi-ar placea nimic mai mult decat sa vad Pmedia ajungand la nivelul Weblog, de ex, dar procesul de selectie “naturala” a celor pe care ii accepti in echipele respective este de durata. Si daca dureaza o luna sa descoperi ca tot ce au scris cei din echipe sunt de fapt stiri luate si traduse de pe alte site-uri, cu o intarziere de 2-3 zile, iti pierzi cititorii.

    Momentan eu pe blogurile romanesti nu gasesc acum nici o stire din domeniile: auto, Internet, soft, gadgets, stiri interne si internationale, pe care sa nu o fi stiut deja de pe site-urile straine sau alte metode de informare, exceptand unele posturi de pe la Zoso. Cand o sa incep sa citesc pe un blog romanesc chestii interesante si nestiute, de ultima ora, voi considera si eu ca acel site ridica nivelul blogurilor romanesti. Nu prin exchange si trafic, ci prin continut. Poate pentru altii Pmedia este deja un astfel de site, dar pentru mine inca nu.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus