+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - PC Garage +
În februarie, apropo, se împlinesc 6 ani de la începerea pandemiei și a muncii de acasă. Pentru foarte mulți oameni, ceea ce nu părea deloc a fi o posibilitate —adică să muncească de acasă în loc de a face naveta zilnică la birou— s-a transformat atunci în realitate.
Pentru unii, cu multe probleme. Se intra în calluri din baie pentru că din sufragerie lucra nevasta, iar din dormitor copilul făcea online ora de istorie.
Pentru unii, acest mod de lucru continuă și acum.
Tendința companiilor de a face întoarcerea la birou este însă evidentă, în multe cazuri, iar această strategie este discutabilă. Sunt studii care arată că nu există nici o pierdere de productivitate dacă angajații muncesc de acasă. Sunt și alții care spun că nu-nu, doar de la birou se creează spirit de echipă, loialitate pentru companie (poate nu în aceste cuvinte) și, cel mai important, se rezolvă mai repede problemele.
Cu ultima idee sunt de acord. Un prieten se plângea că cineva nu știe să facă o grafică simplă în Canva și-l întrebam de ce nu-l învață, în acest caz, în loc să preia el task-ul de fiecare dată. Și mi-a zis “păi ce să fac boss, să facem un Zoom de o oră ca să-l învăț cum să schimbe fontul și culorile?”. Și soluția cam aceasta este pentru că amândoi muncesc de acasă.
De la birou, prima persoană s-ar fi așezat lângă a doua persoană pe un scaun, timp de 10 minute, și ar fi văzut mult mai repede cum se butonează și cum se fac diverse lucruri, ar fi întrebat pe loc ce-l nelămurește și “transferul” de know-how s-ar fi efectuat mai rapid.
Pe de altă parte, când munca poate fi totuși făcută de acasă în majoritatea timpului, este mult mai ușor să accepți că anumite operațiuni vor fi mai dificil de făcut, cum dădeam exemplu mai sus, dar totuși angajații respectivi sunt scutiți zilnic de o navetă uneori foarte lungă până la birou și de cheltuiala cu meniul zilei. Pe termen lung, sunt mai fericiți.
Cunosc mulți oameni care spun răspicat că nu vor mai lucra niciodată pentru o companie care-i cheamă la birou. Ce-i drept, în ultima vreme au mai schimbat-o și ei către “care mă cheamă zilnic la birou”.
Anyway, wfh. Din ce aud eu în jur, este de mai multe tipuri acum.
Complet de acasă. Am prieteni care au semnat actele că vor lucra doar de la distanță, ba chiar compania le dă niște bani ca să plătească internetul și eventual un monitor mai mare pentru laptop.
🏠 2 zile la birou, 3 de acasă. Nice!
🏠 3 zile la birou, 2 de acasă. Nu la fel de nice, dar câtă vreme nu se pun alte condiții, mulți s-au resemnat că asta este noua paradigmă a muncii.
🏠 3 zile la birou, 2 de acasă, daaaar… cele două zile de acasă nu se pot lua consecutiv și nu pot fi nici luni și vineri. Adică nu poți lua luni-marți, joi-vineri, dar nici vineri-luni de acasă. Rămân combinații de genul luni cu miercuri sau joi, marți cu joi etc.
Acesta mi se pare a fi semnul că o companie încearcă să le scoată treptat angajaților beneficii privind wfh. Probabil peste câteva luni va fi doar o zi, dar nu lunea sau vinerea, iar la anul nimic, hai toți la birou cu avânt muncitoresc în suflet!
🏠 3 zile la birou, dar alocate random. Se face un program care trage la sorți zilele și îți spune “hei, tu săptămâna viitoare vei veni luni, joi și vineri la birou, iar peste două săptămâni vei veni luni, marți și joi”. Cam ciudat, dar elimină din discuțiile de genul “ce bulangii, nu ne lasă să facem punte”.
Și sunt sigur că mai sunt și alte variante.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
29 comentarii
29/10/2025 la 7:56 AM
Nu dau o ceapa degerata pe spiritul de echipa si alte bullshit-uri corporatiste. Tot ce vreau e sa imi fac treaba de acasa si sa scutesc timpul petrecut pe drum (cel putin 2 ore zilnic in mizeria de trafic bucurestean). Plus ca nu suport small talk-ul si pauzele lungi si dese, oricum 70% din echipa sunt niste inepti cu spume si clabuci. Bineinteles, unii manageri au nevoie sa-si justifice existenta chemand oamenii la birou si sunt indignati ca oamenii refuza. Managerii lui peste prajit, complet irelevanti.
De aproape 4 ani lucrez WFH si vreau sa o tin asa, cat s-o mai putea. Am cel putin 2 ore in plus zilnic dedicate copiilor, which is priceless.
La 5 am inchis laptopul, ura si la gara.
29/10/2025 la 8:48 AM
Șeful băștinos nu e el daca nu își cheama angajatii la birou doar așa, ca să se asigure că nu fură și ca sa își poată birjări angajații cu niște bice pe spate zilnic doar așa, pentru că sunt angajați și el e șefuț. Nu toți fac asta, evident, doar majoritatea imensă .
29/10/2025 la 8:21 AM
Nevasta e necajita ca o sa-i cheme 2 zile pe saptamana la birou. Asta inseamna fix 2 ore pierdute pe drum in ziua respectiva, o ora dus o ora intors. Am intrebat-o de ce îi cheama, a scazut productivitatea, s-a intamplat ceva. …..nimic din toate astea, treaba merge brici. Comanda a venit de sus. Nimeni nu este incantat de chestia asta. In afara de aia de la varf, nici macar un om nu e de acord cu asta. Dar asta e. Traficul o sa de duca dreacu de tot, oamenii or sa fie mai nervosi, dar daca asta vor sefii aia mari ca probabil asa se simt si ei mai relevanti, oamenii vor executa cu nemarginita scarba si aceasta comanda.
29/10/2025 la 8:54 AM
Eu sunt mai productiv lucrând de acasă. Deocamdată nu se discută despre chemarea la birou și sper ca nici să nu o facă. Bine, nici biroul nu ajută – vreo 25 de locuri pentru aproximativ 100 de oameni. Sunt câtiva colegi care se duc zilnic, deci nu e complet gol pe acolo.
29/10/2025 la 9:20 AM
Anul asta am avut o zi la birou, era ok. De la 1 oct avem 3 zile la birou, ni le alegem noi. In dimineata celei de-a treia zi, de obicei intru in depresie. Cateodata fac si mai bine de o ora pe segment, asa ca acum la selectarea unor posibile job-uri nu mai caut full remote, pentru ca nu mai sunt, ci ma uit si unde ar fi sediul, ca sa minimizez drumul.
29/10/2025 la 9:57 AM
Daca nenea voia să ii arate cum se face o diagramă in canvas, o schemă de 10min pe zoom ar fi rezolvat problema, nu e nevoie de 1h, sa fim serioși.
29/10/2025 la 11:31 AM
E mai simplu sa ne plangem..
29/10/2025 la 11:49 AM
o ora pe zoom e de preferat unei ore pe drum spre birou unde ii explici pentru 10 minute cum se face o chestie, deci el pierde masiv aici.
29/10/2025 la 11:59 AM
Sau doar vrea să se dea important cu ”mă sună ăștia și noaptea să le rezolv problemele…”
29/10/2025 la 10:04 AM
Ce exemplu prost ai dat :))
Cred ca problema este la prietenul tau
Ori a angajat pe cineva cu alte abilități fata de fisa postului ori e incapabil sa învețe un soft pe calculator pe altcineva :)
Share screen e la fel când stă cineva lipit de tine și se uită la același ecran
Înțelegeam dacă era un strung sau utilaj complex industrial, nu schimbarea unui font în Canva. Da, se pare ca e nevoie de mers fizic la birou pentru asta
29/10/2025 la 10:27 AM
Munca de acasa e foarte potrivita pentru echipele cu senioritate ridicata, unde e nevoie de mai putina colaborare intre oameni. Pentru firma si pentru juniori e destul de nasoala treaba. Intr-un birou, un junior e mult mai usor ajutat daca esti fizic langa el. Te mai intreaba la o cafea, la o tigara ceva. Daca te vede concentrat si stresat te lasa in pace, daca te vede relaxat, plictisit, te poate ruga ceva. Ai un timp mort inainte de o sedinta intr-o sala de conferinte bagi o discutie in care aflii cu ce probleme se confrunta juniorul. Toate astea se fac greu remote. La fel, juniorii invata mult si din discutiile dintre ceilalti oameni mai experimentati, pe care le asculta pasiv in birou. 6 ani de wfh au lasat o mare problema, firmele au o lipsa mare de juniori, nu au cu ce sa inlocuiasca forta de munca pierduta daca nu pregatesc tineri juniori sa vina din urma.
29/10/2025 la 12:36 PM
“firmele au o lipsa mare de juniori” nu. Problema asta e generata de faptul ca firmele se bazeaza mai mult ca baga AI si scapa de juniori. O sa ajungem in aceeasi situatie care este acum cu meseriasii dupa ce s-au desfiintat scolile de arte si meserii. Preturi mari, foarte putini care vin din urma, multi urechisti siguri pe ei.
29/10/2025 la 10:49 AM
Desi o sa imi umplu frigiderul de carne pentru Craciun, o sa explic chestii pe care nu va place sa le auziti:
Incep prin a explica unor oameni ca Deea care crede ca ea e miezul din gogoasa, ca 70% din colegi sunt incompetenti iar managerii ar face bine sa nu mai existe domne…sa nu ii mai respire ei aerul corporatist. Ea tine firma in spate! Ai o gandire ingusta si esti fix unul dintre motivele pentru care companiile cheama oamenii la birou. Un om care crede ca stie mai bine ca multi colegi si ca managerul. Si pe langa tine sunt si altii…iar voi sunteti greu de gestionat pentru ca voi credeti ca stiti mai bine si va puneti cu curul in vant.
Eu sunt unul dintre “stapanii de sclavi” care vede lucrurile de pe cealalta parte a baricadei. In WFH oamenii au ajuns sa fie individualisti, sa aiba senzatia aia de freelancer si sa creada ca ei livreaza mereu bine. Iar cand vin si le spun ca nu fac bine ce fac, ca directiile sunt altele, ca clientul vrea X nu vrea Y, o sa fie Gica Contra si o sa conteste orice, chiar daca nu inteleg sau nu e treaba lor sa inteleaga ci sa execute. Si pierzi ore prin call-urile alea pe care le urasc toti doar sa explici chestii simple.
Apoi… oamenii si-au creat bule si mai mici. Au impresia ca daca ei fac un lucru bine (ii luam intai pe astia ca exemplu) toata lumea face bine si nimeni nu e lepra, nu procrastineaza, etc. Si asta e pentru ca nu il mai vezi pe colegul lenes care se trage pe cur la tigari si nu livreaza, nu o mai vezi pe Maricica de la HR ca se plimba aiurea prin birouri cu niste hartii. Doar managementul vede si de multe ori incearca sa rezolve direct cu lenesul. Tu, ala bun, stai in canapea si iti faci treaba nestiind cat timp pierde managerul cu X lenesi (da, stiu..o sa ziceti ca astia merita dati afara-dar nu e simplu si e alta discutie). Doar ca lenesii afecteaza echipa…inclusiv pe ala bun care o sa fie chemat la birou din cauza lenesului (sa nu existe discriminare).
Ii aia apoi pe aia care isi fac programul cum vor, nu intra in call-uri, ei sunt la mega cand ai nevoie de ei. Ii aia pe aia care se conecteaza la Wi-Fi public chiar daca alaltaieri a “bifat” training-ul de securitate. Pe aia care au date confidentiale de ecran dar ei stau la Tucano la cafea sa lucreze (e o duduie care asta face acum cand scriu acest comentariu): Lucreaza la o banca (nu dau numele) si are pe ecran niste date foarte sensibile pe care as putea sa le pozez cu zoom 2x.
Ii mai ai si pe aia mega dedicati care baga la greu acasa de la 9 dimineata pana la 9 seara fara sa isi dea seama ca muncesc prea mult, ca ajung in burnout, ca au asociat casa cu biroul si ca asta pe termen lung e dezastruos. Si trebuie sa le explici ca munca e de la 9-18 (sau ce program au in contract) si ca nu e ok sa fie martiri.
Apoi mai ai si niste chestii de compliance fata de clienti… In functie de industrie/activitati poate fi destul de dificil sa obtii o certificare ISO XXX cand tu ai oameni prin toate colturile cafenelelor si nu ai bani de investit in solutii de securitate iar riscul e la cer.
E misto in WFH, de multe ori mult mai productiv, dar mai avem mult pana sa ajungem sa putem functiona corect in aceasta formula…mai ales in Romania, care e mai noua in idee. Doar ca, din ce observ, se adanceste falia asta intre angajati si angajatori. Iar din lipsa de educatie, intelegere, se duce razboiul asta prost care nu o sa fie niciodata castigat de angajati… doar o sa le aduca frustrari.
Desi exemplele pot continua, cred doar ca orice companie incearca sa calculeze cat mai bine in ce regim poate functiona cu oamenii pe care ii are, conform activitatilor si decide directia. Daca nu ne place politica de WFH a unei companii suntem liberi sa plecam la alta si atat. Fara miorlaiala, fara frustrari. Companiei ii e mai greu sa multumeasca sute, mii de angajati si pe ea COMPANIA…noua ne poate fi usor sa ne multimim pe noi insine…si suntem liberi sa facem ce alegri dorim.
29/10/2025 la 11:19 AM
“Ii aia apoi pe aia care isi fac programul cum vor, nu intra in call-uri, ei sunt la mega cand ai nevoie de ei.”
Categoria asta nu ar trebui sa existe. Nu ar trebui ca un manager sa accepte asa ceva. Lucrezi de acasa, dar ai program fix, la fel cum ai la birou. Daca nu poti intra in sedinta ca tu ai plecat la Mega Image, te poate ierta prima data, dar apoi ar trebui sa taie niste ore din pontaj.
Adica eu cel putin asa vad lucrurile. In ideea ca lucrez de acasa, dar sunt disponibil oricand in timpul orelor de program.
29/10/2025 la 11:23 AM
Cred ca e prima data cand vad un raspuns argumentat si “pe larg” din cealalta parte. Multumesc.
29/10/2025 la 11:31 AM
Dupa cum spuneam, am cel putin 2 ore extra de petrecut cu copiii. Stiu ca sunt manageri pârliti care devin un vulcan de urlete si indignari din cauza WFH. Bineinteles ca putem pleca la alta companie, doar ca managerii aia pârliti si opariti, ca in exemplu de mai sus, sunt omniprezenti prin corporatii. Bine ca ai gasit solutia si dai verdicte ca angajatii nu vor castiga niciodata “razboiul” asta. Nu vor castiga ca sunt oi si accepta rahaturile astea, pentru ca manageri ca tine sa-si justifice existenta. Nu ar fi nicio pierdere daca jobul tau ar disparea maine.
29/10/2025 la 11:33 AM
Asta, plus ca as adauga ca miezul de la gogoasa ajung de fapt sa devina niste robotei. Doar ei cred ca au productivitate mare. In fapt, ce produc daca nu interactioneaza eficient cu clientul/sefu/ala care plateste pentru ce fac? In lumea industriala, chiar si roboteii trebuie calibrati periodic, pentru ca apare uzura activitatii repetetive.
Altfel, parte din interesul unei organizatii nu este numai sa produca ci sa aiba continuitate in productie. Or, pentru asta, trebuie aliniati toti membrii ei, tineretul cu batranetul ala miez.
29/10/2025 la 11:46 AM
Si eu multumesc Alex pentru argumentele bine documentate, nu pot decat sa fiu de acord cu tine. Recunosc o mare parte dintre tipologii printre colegii mei.
@Deea – cu atitudinea asta cred ca este o placere sa lucreze lumea in echipa cu tine. Faptul ca tu consideri ca managerii sunt niste idioti inutili e un self fulfilling profecy. Probabil ca si ei au aceeasi parare despre tine… Cand stii ca ai dreptate nu mai poti invata nimic nou, de aia esti limitata.
29/10/2025 la 12:56 PM
Andrei G: Intr-o lume ideala asa ar trebui sa fie. Doar ca atunci cand nu e neaparat comportament constant nu prea ai cum sa dai afara oameni pe motivele astea. In plus, telemunca este si ea reglementata si exista un timp minim de raspuns (45 de minute din cate stiu from the top of my head). Oamenii de genul asta sunt dezorganizati si irespnsabili pe anumite arii dar pot face treaba buna daca ii ghidezi. Doar ca “ghidajul” asta este perceput de multe ori ca micromanagement. Mai ales in WFH cand managerul trebuie sa te sune pe Teams, nu te gaseste, te asteapta, apoi te suna pe telefon, tu esti cu copilul pe nu stiu unde… Ala se enerveaza, tu o iei nasol. La extreme e usor sa dai afara. Iti dau exemplu: am dat afara om care nu era available in afara de cateva ore in anumite zile cand trebuia sa livreze la client ce avea setat in calendar. Si s-a intamplat sa nu il gasesc 1 zi, apoi iar peste ceva timp… l-am iertat. Apoi iar asa vreo luna…el livra doar luni, miercuri si vineri si in rest tinea laptop-ul inchis… Si desi isi facea treaba exceptional, nu a putut sa inteleaga ca trebuie doar sa fie acolo in caz ca e posibil sa am nevoie de el (si eu si clientul). Intre el si client am ales clientul.
Deea: Eu nu iti dau verdicte, iti explic realitati. Daca tu dai doar de manageri parliti inseamna ca problema de perceptie e la tine. Sunt multi neprofesionisti, asa-i… Doar ca din ce am observat, majoritatea sunt considerati asa de oamenii slab pregatiti si care habar nu au sa intelega de ce iau managerii anumite decizii. Si eu sunt considerat micromanager, sef rau etc. De cine? De fix aia care intarzie la birou aproape fucking zilnic, de aia care nu au disciplina sa fie autonomi si au nevoie de a fi ghidati iar asta ii deranjeaza tot pe ei. Si sunt considerat asa pentru ca le reamintesc din cand in cand ca avem reguli… Si se supara nevazand cat le-a fost permis in trecut. La aia buni nici nu ma bag pentru ca vad in rapoarte ca isi fac treaba lejer, fara stres. Stam la cafea, stam la tigara, all fun si treaba merge: Pentru ca sunt responsabili!
Iar la asta cu razboiul: Nu il castiga angajatii pentru ca companiile sunt cele care au banii si te pot lasa somer destul de usor (vezi valurile de concedieri). Stii cum poti castiga tu? Fiind valoroasa pe domeniul tau. Cu cat sunt mai putini angajati cu care concurezi pentru pozitia ta cu atat poti emite mai multe pretentii de la angajator. Altfel, pentru marile mase de angajati, companiile dicteaza tot. Oricate miorlaieli ar fi pe LinkedIn si pe bloguri, companiile stiu piata mai bine ca tine si stiu cat sa intinda coarda ( a se citi: obtine munca multa, buna, cat mai ieftin). Asta e treaba companiei: sa obtina profit cat mai mare cu costuri cat mai mici. Spre deosebire de a angajatului care cauta sa munceasca cat mai putin pe salariu cat mai mare.
@Nashu_mare: Un manager bun ii taie macaroana si aluia care e miezul din gogoasa. NU trebuie sa stai la munca mai mult de cat ai acceptat prin contract. Poti face un efort pe o perioada scurta de timp daca stii ca la sfarsit vine un bonus din ala baban sau o marire care sa merite stresul. Altfel, sa faci asta zilnic e foarte daunator si pentru om si pentru companie. La mine in companie nu exista overtime: Oamenii vin la 9:00 si inchid laptopul la 18:00 fara exceptie.
All in all, munca cu oamenii e extrem de dificila pentru ca ai de a face cu sute/mii de personalitati diferite (pe care incerci sa le categorisesti sa iti fie mai usor) cu tot felul de capacitati intelectuale, cu bias-uri cognitive, cu entitlement, cu probleme personale, cu lamentari. Apoi trebuie sa vezi si bias-urile clientului, sa rezolvi balariile tale etc.
Perceptia vis-a-vis de munca, procesele companiei se schimba pentru ca angajatul a ajuns sa fie o mica rotita dintr-un angrenaj foarte mare si nu are curiozitatea sa vada/intrebe cum se fac lucrurile dincolo de bucatica lui, care sunt dinamicile la nivel mai mare. Si de multe ori asta il face sa creada ca el e cel mai important pion, ca fara el nu mai merge sandramaua si ca compania TREBUIE sa ii dea, ca ii e datoare. Asta in timp ce managementul se uita la fiecare rotita (face back-up pentru unele), unge mai bine pe altele… In esenta vede tot angrenajul. Si de aici gap-ul asta de perceptie.
29/10/2025 la 1:16 PM
Foarte bun comentariul, dar mulți nu vor înțelege lucrurile astea până nu ajung să coordoneze o echipă – aici intră cei cu productivitatea LOR. Atunci îți dai seama de niște lucruri și înțelegi că nu toți sunt roboți să rezolvi problema cu o schemă. Tot aici intră și comentariu lui Andrei G – sancțiunile presupun niște proceduri și rar se alocă resurse pentru a face cineva pe polițistul, chiar și pentru a da un exemplu.
Toate astea sunt valabile și în afara corporațiilor, de asta unele companii preferă să țină birouri prin țară chiar și pentru 5 angajați, chiar dacă au un cost mult mai mare cu sediul.
@Deea: deși nu cred că merită efortul, o să-ți răspund. Fă-te casnică sau treci la freelancing, atunci o să înțelegi avantajele oilor. E la modă să dai vina pe companii pentru orice, dar o sa-ți schimbi optica atunci când ajungi angajator – e destl să angajezi 2 oameni și altfel o să vezi lucrurile.
Ideea e că lucratul de acasă nu e fundamental bun sau rău, doar că de multe ori nu merge.
29/10/2025 la 11:32 AM
PS: Va detest visceral.
29/10/2025 la 12:05 PM
Iconic
29/10/2025 la 12:33 PM
@Deea, cred ca este foarte trist sa detesti pe toata lumea.
Si in acelasi timp foarte frustrant sa stii ca asta este nivelul tau si ca nu esti capabila sa pleci intr-o tara cu oameni mai civilizati.
29/10/2025 la 1:17 PM
@Deea: Las’ ca-ti trece. Iti recomand niste magneziu forte ;)
29/10/2025 la 11:36 AM
Înainte de pandemie nu am lucrat de acasă decât vreo 4-5 zile adunate în 8 ani. Mi-a fost greu pentru că mă învățasem cu un mod de lucru pe care nu l-am mai putut folosi de acasă. Anumite lucruri se pot face de acasă fără probleme, dar eu am avut mereu nevoie de interacțiune cu hardware și de tot felul de lucruri pe care nu le puteam face acasă. Lucrând cu prototipuri nici nu puteam să le scot din clădirea unde lucram. Munca mea a avut mereu nevoie de ceva interacțiune cu hardware.
În ce privește drumul la birou, părerea mea este strict legată de un oraș care nu e București. Știu că acolo oamenii pierd foarte mult timp în trafic. Mie îmi ia cel mult 25 de minute cu autobuzul, oricât de departe aș fi. Nimeni nu poate să spună că lumea trebuie să vină la birou indiferent cât de mult le-ar lua. Este inuman să ceri asta în condițiile în care tu nu vii la birou în fiecare zi pentru că poți lucra de acasă.
Eu consider că lucrând de la birou poți rezolva lejer probleme care ar avea nevoie de apeluri de cel puțin o oră, de-abia după ce persoana vede mesajul. Mi se pare nostim că ani la rând lumea a venit la birou și n-a comentat, dar imediat cum au dat de gustul lucrului de acasă au început să nu mai vină deloc la birou de parcă așa ar fi trebuit să lucreze de la început. Am avut mulți colegi care preferau să dea mesaje ca cineva să le umble la placa de pe biroul lor, știind că trebuie să facă asta, decât să vină la birou o zi.
Nu sunt însă de acord cu forțarea lucrului la birou pentru că trebuie să fie justificat cumva și sediul ăla închiriat pe bani grei. Cei care lucrează exclusiv cu software și nu au nevoie de hardware sau hardware-ul poate fi adus ușor acasă nu au ce căuta la birou. Am destui prieteni care sunt web developeri și sunt forțați să vină la birou pentru că așa vrea managerul.
29/10/2025 la 11:51 AM
Deea, te iubesc visceral. Cum te gasesc pe Tinder?
29/10/2025 la 12:23 PM
Ba, daca firma ar face mai multi bani cand omenii muncesc de acasa, i-ar lasa, chiar incuraja, sa munceasca de casa. Restul discutiilor nu au sens.
29/10/2025 la 12:37 PM
Da sau nu.
O mare parte din cladirile de birouri sunt detinute de directorii firmelor sau acestia primesc un comision pentru ca firma inchiriaza un spatiu foarte mare. Si asa, normal ca vor insista ca angajatii sa vina la birou.
Plus mai sunt tot felul de comisioane venite de la firma de catering, firma de curatenie, de la firma care monteaza dozatoare de apa, etc.
Probabil ca firma face la fel de multi bani si cand are angajati la birou si cand acestia lucreaza de acasa, dar lucrul de acasa este in dezavantajul directorilor.
29/10/2025 la 1:15 PM
@add: e dificil de calculat cat % ai putea face in functie de scenarii
Daca s-ar lucra exclusiv de acasa s-ar face niste economii dar cam atat. Costul pentru un birou cu capacitatea de 130 de locuri sunt intre 34.000-40000 Euro pe luna (chirie, utilitati etc) si ar veni cam 250 euro de angajat.
@Andrei G: Marile cladiri de birouri sunt detinute de fonduri de investitii iar aia cu comisioanele e cam trasa de par. Se practica prin anumite locuri dar in marile corporatiile ai incurcat-o daca te afla actionarii ca faci asta. Iar un director nu prea isi strica o cariera pentru cateva mii de euro (are deja salariu destul de mare).
Motivele pentru existenta biroului la o companie pentru care am lucrat in trecut a fost ca se lucra cu un client foarte mare care cerea anumite certificari ISO si parca PCI DSS pe care nu le obtii daca nu ai birou. Deci biroul era cost of doing business desi lumea lucra majoritar de acasa. Pe langa asta mai e si imaginea: Clientii se uita la unde ai biroul, ce facilitati are etc.
In firma pe care o pastoresc am nevoie de birou abligatoriu si munca e exclusiv de la birou din motive de informatii clasificate de la client. Informatii care ar transpira cand un angajat ar lucra relaxat la starbucks sau cand sta acasa cu nevasta (care n-are voie sa stie ce proceseaza gagiul). Ma pot baza pe bunul simt al angajatilor? Cat de mare e riscul daca fac asta?