un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Un Maybach SL 680 decapotabil și un Lotus Emira printre mașinile remarcabile înmatriculate în august, plus 952 de electrice

24 Sep 2025  ·

AUTO  ·

2 comentarii

Luna august a fost slabă pentru înmatriculări auto remarcabile. Dacă în iulie am avut două Ferrari SF90 XX Spider, un McLaren 750S, vreo 10 Lamborghini și alte mașini tari, în august 2025 abia dacă iese ceva în evidență.

Mai degrabă iese în evidență BYD, care în sfârșit are ce arăta dpdv înmatriculări cu 28 de mașini în august.

Ce-i de reținut aici este că există o latență de maxim 3 luni la înmatriculări față de momentul achiziției. Odată ce cumperi o mașină, ai voie să circuli maxim 3 luni cu numere provizorii (roșii) înainte de a o înmatricula. În acest timp nu plătești rovinietă, deci mulți trag de perioada aceasta la maxim.

Mai jos sunt cifrele pentru înmatriculări de mașini noi, aflate la prima înmatriculare, nu second-hand. Și asta uneori nu face tocmai realistice statisticile pentru că multe super-car-uri sunt aduse practic noi de diverși dealeri și înmatriculate de ei, în așteptarea unui client, ceea ce de fapt tot mașină nouă înseamnă. Pe baza datelor, însă, mașini noi-nouțe înmatriculate în august sunt cele de mai jos.

SPORT

Lamborghini – 3 Urus.

Ferrari – un Purosangue și un Roma Spider.

Lotus – un Emira.

Lotus Emira este o mașină sport foarte frumoasă (ca mai toate Lotus-urile). Modelul înmatriculat este cel de bază, cu motor de 2 litri turbo, dar cumva scoate 365 CP din el și suta în 4,4 secunde.

Porsche – 52 de mașini, cu una mai mult decât luna trecută. Printre ele un 911 GT3 RS, două Macan electrice și un Taycan 4S, apropo.

Maserati – o bucată, un Grancabrio Trofeo.

Poate tot la această categorie ar trebui să menționez și un BMW M8 Competition, 9 M4 Competition, 6 M5 și 4 M3 Competition. La Mercedes mi-au sărit în ochi 3 modele AMG GT (și am pus un SL 680 mai jos, însă), iar la Audi o bucată RS Q8, care este un fel de Urus pentru cei care vor performanță, dar aspect banal.

Fără Aston Martin sau McLaren sau altceva în această lună.

PREMIUM

Audi – 238 mașini, dintre care 63 de Q5 și 28 de A5, cele mai populare modele.

BMW – 565 mașini.

Cele mai populare au fost desigur modelele X5, cu 50 de unități, seria 3 cu 41 de unități și seria 4 cu 83 de unități. O fi fost ofertă.

Bentley – 3 mașini.

Range Rover – 54 de mașini, dintre care 22 sunt modelul standard, 17 sunt Sport.

Lexus – 32 de mașini.

Mercedes – 446 de mașini.

Printre acestea, un Maybach SL 680, care este o super-limuzină sport foarte elegantă, 11 bucăți G63 ș 33 de AMG GLE 53. Cele mai populare au fost GLC-urile, cu 93 de unități de diverse tipuri.

Acel Mayback SL 680 începe pe la 280.000 de euro, apropo.

Rolls Royce – 2 Cullinan.

Dintre cei trei mari producători, BMW câștigă în luna iulie înmatriculările.

MĂRCILE POPULARE

De obicei trag linie la 200 de mașini înmatriculate pentru acest subcapitol.

Dacia – 4150 de mașini, dintre care:

  • 3 Spring
  • 630 Sandero
  • 1601 Logan
  • 195 Jogger
  • 1190 Duster
  • 531 Bigster

Sunt cu 118 Bigster mai mult decât luna trecută! Spring-ul, în schimb, pare mort. S-au dat mult mai multe Dolphin Surf și Hyundai Inster.

Ford – 762 de mașini.

Printre ele, 295 de Puma, 233 de Kuga, dar și multe electrice.

Hyundai – 1578 mașini.

Cele mai populare au fost Kona, cu 538 de unități, și Tucson cu 520 de unități. De remarcat că au fost înmatriculate și 110 Inster-uri, o mașină electrică mică de oraș. Este una prin cartier, mă amuză forma ei de câte ori o văd, dar în interior arată binișor.

Inster are 97 CP, autonomie de 370 km mixt și 518 km urban, pe o mașină de 3,8 metri lungime și 1,6 metri lățime. Prețurile încep de la 21.500 de euro.

KIA – 416 mașini, dintre care 253 de Sportage.

Mazda – 288 de mașini, dintre care 95 de CX-30

Suzuki – 423 de mașini, dintre care 200 de Vitara și 154 de S-Cross.

Peugeot – 229 de mașini, cele mai populare fiind 3008 și 208.

Renault – 1018 mașini, dintre care 533 de Clio. În rest, doar Captur a trecut de 100 de unități înmatriculate.

Skoda – 798 de mașini, dintre care 329 de Octavia.

Ssangyong – 227 mașini, modelul Korando fiind popular.

Toyota – 1642 de mașini. Printre ele, 408 de Yaris Cross, 583 de Corolla și 253 de RAV4.

Volkswagen – 767 mașini.

Cele mai populare au fost Tiguan cu 153 unități, Taigo cu 129 unități și Golful cu 79 de unități. Noul Tayron, care înlocuiește Touaregul, a prins deja 46 de înmatriculări.

\

Toyota, Hyundai și Renault au fost cele mai populare mărci în această lună.

ALȚII

Alfa Romeo – 22 de mașini, dintre care 19 Junior.

Citroen – 126 mașini.

Cupra – 107 mașini, dintre care 43 de Formentor și 54 de Terramar.

Fiat – 47 de mașini.

Honda – 127 de mașini.

Jaguar – două F-Pace. Două! Oamenii de la Jaguar au muncit în două zile din cele 31 ale lunii.

În luna iulie, Jaguar nu apare în statistici, deci bănuiesc că nu s-a înmatriculat niciuna. Asta înseamnă că, într-o perioadă anterioară de două luni, s-au vândut în total vreo două mașini Jaguar noi în România.

Jeep – 30 de mașini, dintre care 24 de Avenger.

Mini – 20 de mașini.

Mitsubishi – 60 de mașini, cele mai populare fiind ASX-urile.

Nissan – 15 mașini. Luna trecută au înmatriculat 62 de mașini, dar acum…

Opel – 106 mașini.

Seat – 27 de mașini

Subaru – 22 mașini.

Volvo – 119 mașini, dintre care 48 de XC60 și 36 de XC 40.

CHINEZEȘTI

BAIC – 7 mașini.

BYD – 28 de mașini.

5 Dolphin Surf, concurentul lui Spring, dar și 3 Seal, 2 Seal U, 13 bucăți Seal U DM-i care este modelul hibrid și 5 bucăți Sealion.

Chery – 9 mașini.

DFSK – 9 mașini.

Forthing – 2 mașini.

Geely – 67 de mașini, dintre care 36 de Coolray.

Jetour – o singură mașină, un SUV Traveler T2.

Forthing – 2 mașini.

Leapmotor – o bucată C10.

Lynk & Co – 4 mașini.

MG – 313 mașini, dintre care 142 de ZS și 118 HS.

MG câștigă detașat aici, dar are și vechime pe piața noastră. Luna trecută au înmatriculat 303 autovehicule.

ELECTRICE

Audi – 6 mașini.

BMW – 29 de mașini, printre care 10 iX1, 7 iX și 9 i4.

BYD – 15 mașini, dintre care 5 Dolphin Surf, 5 Sealion 7 și 5 Seal și Seal U.

Citroen – 11 bucăți E-C3.

Cupra – 3 unități.

Dacia – 3 Spring.

Fiat – 13 mașini, aproape toate Panda.

Ford – 153 de mașini, dintre care:

  • 69 de Puma Gen-E
  • 7 Mach-E
  • 57 de Explorer
  • 20 de Capri

Geely – un EX5

Hyundai – 437 de mașini.

Nu mi-a venit să cred, dar așa scrie în statistici. Conform datelor, acestea sunt:

  • 283 de Kona
  • 17 Ioniq 6
  • 27 de Ioniq 5, dintre care și un 5N
  • 110 Inster

Este posibil să fi fost o problemă cu Kona, care în anumite echipări este la final de omologare de tip sau altă asemenea problemă. Mai mulți cumpărători de Kona pe benzină au aflat că trebuie să o înmatriculeze până la 15 august, altfel nu mai poate fi deloc înmatriculată. Poată că ceva similar a fost și la versiunea electrică și le-au înmatriculat dealerii, iar acum stau înmatriculate tot în curțile lor, dar încă nevândute.

KIA – 16 mașini.

Leapmotor – un C10.

Lynk & Co – trei modele 02 (bun nume!)

Mercedes – 16 mașini, inclusiv un G580.

MG – 11 mașini, inclusiv două Cyberster.

Mini – 6 mașini.

Nissan – un Ariya.

Peugeot – 4 mașini.

Porsche – 3 mașini.

Renault – 12 mașini.

Skoda – 13 mașini.

Ssangyong – 3 Torres EVX.

Tesla – 121 de mașini, dintre care 84 de Model 3 și 37 de Model Y.

De obicei M3 și MY erau cam la egalitate în înmatriculări și deci vânzari, dar noul MY costă foarte mult față de generația anterioară, iar M3 s-a găsit la prețuri foarte bune cu livrare din stoc, de luat Long Range AWD cu 42.000.

Toyota – 12 unități BZ4X.

Volkswagen – 51 de mașini, majoritatea ID3 și ID4, dar și un microbuz ID Buzz GTX LR 250 kW, care costă vreo 80.000 de euro.

Volvo – 8 mașini.

Altfel spus, în această luna Hyundai, Ford și Tesla conduc piața. Să vedem ce va fi după tichetele Rabla, dar efectele se vor vedea în înmatriculări abia după câteva luni.

    2 comentarii

  1. Sigur cand iti iei masina noua tragi de numerele rosii ca sa nu platesti 100 de lei pe rovinieta :))))

    • Distinct de asta, nu imi vine sa cred cate chinezarii de la MG s-au vandut, jumatate aproape din cat a vandut Skoda sau VW si mult peste alti producatori consacrati si cu traditie… trist.

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus