un blog de Radu Dumitru

+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +

Cât costă extraopțiunile pe un Ferrari SF90 Stradale de aproape un milion de euro

17 Sep 2025  ·

AUTO  ·

3 comentarii

Apropo de cele două Ferrari SF90 XX Spider înmatriculate în România în luna iulie, despre care spuneam că au costat peste 1 milion de euro fiecare, tot recent am văzut costurile unor extra-opțiuni pentru astfel de mașini.

Spuneam acolo că XX-ul acela denotă o ediție specială și mai scumpă. SF90 XX este prima mașină din programul XX care poate fi condusă și pe drumuri normale, cele anterioare fiind construite doar pentru circuite. SF90 XX are 1030 CP și este gândit tot pentru a fi condus pe circuit, dar ai voie legal să-l conduci și pe drumuri publice.

599 de bucăți au fost construite din varianta XX Spider, cea decapotabilă, toate prealocate clienților, și 799 de bucăți din varianta acoperită XX Stradale. Prețul începe de la un milion de euro, dar probabil au costat vreo 1,3 milioane fiecare, având în vedere extraopțiunile care la Ferrari costă mult.

Norocul a făcut ca, la câteva zile distanță, să văd o astfel de mașină pe canalul lui Shmee, care a arătat în detaliu cât l-au costat extraopțiunile pe un SF90 XX Stradale. De asemenea, un Ferrari SF90 Stradale, ediția normală, nu cea XX, a apărut la vânzare în SUA pe Cars & Bids. Mașina aceea avea extraopțiuni de 250.000 de dolari pe ea și a fost probabil un eșec la revânzare pentru proprietarul ei, dovedind că nu oricărui Ferrari de top îi și crește valoarea în timp.

Dar să începem cu extraopțiunile, unde sumele mi se par fantastice. Ferrari cere mii de euro pe niște chestii care costă 2 lei, dar clienții dau banii din mai multe motive:

  • speră ca astfel să-și păstreze valoarea, când va fi cazul de o revânzare, pentru că mașina are de toate și este specială.
  • ca să se laude altora că și-au permis și cusăturile de 3000 de euro, nu doar mașina cheală. Inclusiv între posesorii de Ferrari trebuie să se poată lăuda cumva unul că este mai bogat decât altul.
  • pentru că altfel n-ar prinde mașina. Când este un număr limitat, dealerii vor să dea cele 3 mașini pe care le primesc pe cât mai mulți bani.

Să trecem la prețuri. Cum spuneam, Shmee și-a luat un SF90 XX Stradale, puteți vedea întreg clipul său aici, dar am scos eu mai jos prețurile dotărilor:

  • Mașina în dotarea standard: 780.000 euro
  • Vopseau verde a costat 32.000 de euro. Este o nuanță specială, din paletarul extins de culori, nu dintre opțiunile standard, așa că a costat mai mult.
  • O linie aurie pe botul mașinii: 6.670 euro.

Asta este linia aurie care a costat 6.670 euro:

  • Dungă aurie pe oglinzile laterale: 2.000 euro
  • Capetele aripii spate vopsite în auriu: 6.670 euro
  • Dungă aurie pe lungimea aripii: 8.740 euro.
  • Guri ventilație din fibră de carbon: 11..300 euro.
  • Jante vopsite în același auriu: 3.300 euro.
  • Sigla Ferrari neagră pe spatele mașinii: 690 euro.
  • Eșapament negru mat: 1.250 euro.
  • Siglă Ferrari în centrul jantelor: 920 euro.
  • Etriere negre, nu argintii: 1.725 euro.

În total a cheltuit 75.000 de euro pe dotări exterioare, toate cosmetice.

În interior este cam aceeași poveste:

  • Scaunele bucket a fost incluse, dar a costat 3.100 de euro ca să le pună alcantara.
  • Cusături colorate 1.150 euro, iar dunga aurie de pe ele a costat încă 1.600 euro.
  • Vreo 3000 de euro a costat brodarea siglei Ferrari înconjurată de tricolorul italian pe tetiere.

  • Volanul cu carbon în partea superioară și o dungă verde pe centrul său a costat 3.000 de euro în plus. Alcantara în loc de piele pe partea inferioară a volanului a costat 1600 de euro.
  • Cusăturile de pe volan au costat 600 euro, dar a mai plătit încă 400 euro pentru a face o cusătură triplă în culorile drapelului italian.
  • Vopsirea în verde a unor ornamente de pe bord a costat 7.600 euro.
  • Pe partea pasagerului, faptul că scrie Ferrari și este cusut cu tricolorul italian a costat încă 2.000 euro.

În total, doar cosmetica bordului a costat 21.600 euro.

  • Carbon pe lângă pragurile ușilor: 7.590 euro.
  • Praguri pe care scrie Atelier: 5.300 euro.
  • Partea inferioară (unde tii picioarele) din Alcantara: 1.850 euro.
  • Fibră de carbon în spatele scaunelor: 8.000 euro.
  • Covorașe: 1000 euro.

50.500 de euro a fost interiorul, fără a pune la socoteală scaunele.

Până acum au fost mai mult elemente cosmetice, plus un pic de fibră de carbon care scade greutatea totală a mașinii, să zicem.

Elemente tehnice:

  • Faruri adaptive: 3.100 euro.
  • Suspensie reglabilă ca să poți înălța mașina la nevoie: 5.000 euro.
  • Sistem premium JBL: 5.100 euro.
  • Cheie din carbon: 575 euro.

Măcar are senzori de parcare și camere video instalate standard, nu ca pe alte modele.

În total, mașina a fost 920.000 de euro, deci rezultă vreo 140.000 de euro în extraopțiuni.

 

Asta mă duce la a doua mașină, cea vândută pe Cars & Bids în SUA. Este un Ferrari SF90 Stradale, varianta normală, nu XX, vândut în SUA. Este din 2022 și are 2.500 de kilometri la bord. Am transformat eu prețurile în euro pentru comparație cu ce avem mai sus.

Mașina aceasta are 215.000 de euro de extraopțiuni adăugate la fabrică, începând cu o vopsea rară numită Nero Galaxy, un negru cu picățele strălucitoare prin el, care probabil a costat în jur de 50.000 de euro.

Acest Ferrari are ca opțiuni un pachet numit Assetto Fiorano, care îi adaugă elemente ultra-sport de circuit (alte amortizoare, arcuri din titan, mai multă fibră de carbon pentru a-i scădea greutatea etc), jante de 20, frâne ceramice, scaune cu carbon, siglă brodată pe tetiere, sistemul audio premium etc. Este aproape ca un XX după aceste opționale, doar motorul a rămas la 986 CP, nu 1030 CP precum varianta XX.

Mașina aceasta a costat 658.000 de euro în 2022. S-a licitat pe ea până la 410.000 de euro, dar prețul de rezervă nu a fost atins și nu s-a vândut. Pe site scrie că a fost vândută ulterior cu 420.000 de euro.

Asta înseamnă o depreciere de 240.000 de euro în doar 3 ani. Altfel calculat, mașina a pierdut 100 de euro din preț pentru fiecare kilometri parcurs în acești 3 ani. N-a confirmat ca investiție pentru viitor, se pare.

    3 comentarii

  1. La banii astia, sper ca are macar CDplayer.

  2. Cine e Shmee?

  3. Norocul a făcut ca…

    sigur, norocul…

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus