+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
25 Aug 2025 ·
GÂNDURI ·
Ați putea spune că iulie a fost o lună dificilă în România, cu incertitudine economică, dar nu musai pentru înmatriculările auto. O discuție cu prietenii m-a făcut curios să văd ce mașini se cumpără în România, așa că am luat la puricat datele puse la dispoziție de DRPCIV. Sunt în special curios de intrarea mașinilor chinezești pe piața din România, dar și în general de electrice. 525 de mașini s-au înmatriculat, chiar și fără Rabla Plus.
Ce-i de reținut aici este că există o latență de maxim 3 luni la înmatriculări față de momentul achiziției. Odată ce cumperi o mașină, ai voie să circuli maxim 3 luni cu numere provizorii (roșii) înainte de a o înmatricula. În acest timp nu plătești rovinietă, deci mulți trag de perioada aceasta la maxim.
De asemenea, mai jos sunt cifrele pentru vânzări de mașini noi. Statisticile DRPCIV includ trei tipuri de date:
Mai jos este numărul de unități pentru primul caz. Am ales eu mărcile care mi-au trezit interesul.
Aston Martin – 3 mașini, câte un DBX707, Vanquish și Vantage.
Lamborghini – 10 mașini, dintre care 7 modele Urus și 3 Revuelto.
Ferrari – 4 mașini.
Sunt acolo două SF90 XX Spider și câte un 812 Competizione A și 296 GTS. Nu s-a încurcat lumea cu modelele ieftine.
XX-ul acela denotă o ediție specială și mai scumpă. SF90 XX este prima mașină din programul XX care poate fi condusă și pe drumuri normale. Are 1030 CP și este gândit pentru a fi condus pe circuit. 599 de bucăți au fost construite, toate prealocate clienților. Prețul începe de la un milion de euro, dar probabil au costat vreo 1,3 milioane fiecare, având în vedere extraopțiunile care la Ferrari costă mult.
Maserati – 3 modele Grecale.
McLaren – o bucată 750S Spider.
Porsche – 51 de mașini.
Printre ele sunt și două 911 GT3 RS și un GT3 normal, dar modelul Cayenne conduce vânzările, cu 24 de bucăți. Doar 6 Macan s-au înmatriculat în iulie.
Audi – 290 de mașini, dintre care 75 au fost modelul Q5.
Bentley – 4 mașini.
BMW – 401 mașini, cu X5 și X3 șefe la vânzări.
Cadillac – 4 Escalade. Nice!
Lexus – 56 de masini. Mi se pare un rezultat excelent pentru acest brand.
Mercedes – 548 bucăți, la care se mai adaugă încă 5 Mercedes-AMG.
Range Rover – 42 bucăți.
GLE-urile și GLC-urile conduc, dar văd în listă și 3 unități Maybach GLS 600, un SUV foarte luxos.
Dintre cei trei mari producători, Mercedes a câștigat luna iulie.
Dacia – 5103 mașini.
Avem așa:
Ford – 724 de mașini. Au fost 297 de Puma, dar și 225 de Kuga.
S-au cumpărat însă și 4 Bronco, edițiile Outer Banks și Badlands, dar și multe electrice pe care le menționez mai jos. GG Ford!
Hyundai – 1130 mașini, dintre care 468 de Tucson și 308 Kona.
KIA – 379 mașini, dintre care 204 Sportage, 85 Ceed și 72 Xceed.
Renault – 976 de mașini. Spre suprinderea mea, cele mai populare au fost Captur, urmate de Austral. S-au luat și 26 de Rafale, dar și 101 Arkana.
Peugeot – 266 de mașini, aproape jumătate fiind modelul 2008.
Skoda – 1259 mașini.
Interesant este că Fabia, Kamiq, Karoq, Kodiaq au avut un număr asemănător de unități înmatriculate, în jur de 120, dar Octavia a condus vânzările cu 489 de unități.
Suzuki – 560 de mașini, dintre care mai mult de jumătate au fost Vitara.
Toyota – 1771 mașini, dintre care 727 de Corolla, la mare distanță de alte modele precum Yaris, RAV4 și C-HR.
Volkswagen – 989 de mașini. Cele mai populare rămân Taigo, Polo, Tiguan, dar s-au dat și 81 de Touareg-uri.
Lăsând Dacia la o parte, luna iulie este câștigată de Toyota, urmată de Skoda și Hyundai.
Alfa Romeo – 16 mașini, dintre care 12 sunt noul Junior.
Citroen – 114 mașini, dintre care jumătate sunt modelul C3.
Cupra – 110 mașini, cu 49 de Formentor și 53 de Terramar.
Fiat – 37 de mașini, dintre care 28 de Tipo. Nu văd cum poate fi acesta un business sustenabil.
Honda – 102 mașini.
Jeep – 113 mașini, dintre care 102 Avenger. Vreo 98 dintre ele au fost luate pe companie, iar jumătate în București și cealaltă jumătate în Cluj. Doar două Avenger au fost înmatriculate în alte județe.
Mazda – 216 mașini, Mazda 3 și CX-30 fiind majoritare.
Mitsubishi – 45 de bucăți.
Nissan – 62 de mașini, aproape jumătate fiind X-Trail.
Opel – 42 de mașini.
Seat – 29 mașini
Subaru – 17 unități.
Volvo – 114 mașini.
BAIC – 7 mașini, dintre care 6 sunt modelul X75 și una este BJ60.
Chery – 1 model Tiggo 7.
DFSK – 16 mașini, modele E5, Fengon 500 și Fengon 600.
Forthing – 4 mașini numite Forthing 4.
Geely – 55 de mașini, dintre care 33 de Coolray și 19 Starray. Mă întreb dacă or fi fost vreo flotă comercială.
Leapmotor – 5 mașini, dintre care 4 sunt C10 și una este T03.
Lynk & Co – 17 masini, dintre care 15 sunt modelul 01.
MG – 307 mașini. Uite că unul dintre primele branduri chinezești intrate pe piață are rezultate foarte bune în această lună, în special cu HS și ZS.
Alpine – o mașină.
În acte apare ca fiind un model Ampere SAS, dar asta nu spune nimic, fiind denumirea comercială a diviziei desprinse din Renault.
După lungime și masă, pare a fi acest Alpine A290, un Renault 5 e-Tech modificat. Este pur electric, tracțiune față, aproximativ 200 CP pe 1,5 tone.
Lucid Motors – o mașină.
Apare ca fiind un Air Grand Touring, o berlină de 4,97 metri, înmatriculată însă pe Misiune Diplomatică. Cineva din SUA, oare?
Mașina are baterie de 112 KWh, autonomie de 800 km și 800 sau 1000 CP, în funcție de echipare.
Tesla – 61 de mașini, dintre care 30 sunt Model 3 și 31 sunt Model Y.
Audi – 6 mașini.
BMW – 26 de mașini.
Marea majoritate sunt i4, vreo 14 bucăți, apoi câteva iX1, i5 și o bucată i7.
Citroen – 4 mașini e-C3.
Cupra – un model Tavascan.
Dacia – un Spring. Doar unul, înmatriculat în Tulcea.
Fiat – două modele 500.
Ford – 87 de mașini, dintre care:
Geely – 3 mașini, toate EX5.
Honda a înregistrat 5 unități e:NY1. Nume absolut stupid, depășește chiar și bZ4X-ul de la Toyota cu așa scriere. Este un SUV de 400 km WLTP și 200 CP.
Hyundai a avut o lună bună, cu
Kia, în schimb, a înmatriculat doar două mașini EV3.
Lexus – o bucată RZ450E
Leapmotor – o bucată T03
Mercedes – 32 de mașini, majoritatea EQA și EQB, dar și un G580, care este G Wagon-ul electric lansat recent.
MG – 4 mașini MG4 Electric
Mini – 10 mașini
Nissan – 22 de mașini, dintre care 20 de Ariya.
Opel – un model Frontera
Peugeot – un 208 și un 3008.
Porsche – 7 mașini, dintre care 6 Macan și un singur Taycan 4.
Renault – 14 mașini, dintre care:
Îmi place mult Renault 5, pare o mașină excelentă de oraș.
Skoda – 10 mașini, egal Elroq și Enyaq.
Ssangyong – 7 mașini, dintre care 5 Korando electrice și două Torres EVX.
Toyota – 10 bucăți BZ4X
Volkswagen – 20 de mașini, dintre care:
ID Buzz-ul este varianta cu ampatament lung, care începe pe la 77.000 de euro, pe când varianta normală începe de pe la 55.000 de euro. Mi-ar plăcea unul, mi se pare că arată foarte cool, dar în același timp sunt foarte scumpe și au autonomie destul de mică, pe la 450 km WLTP, deci poate 300 km reală.
Volvo – 11 mașini, majoritatea EX40 și EX30.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
3 comentarii
25/08/2025 la 9:06 AM
Am vazut Lucid Air-ul in Bucuresti acum cateva luni https://ibb.co/9jH6PBX
Alex S(Citează)
25/08/2025 la 10:25 AM
Si se mai plange lumea ca e greu in Romania…
eBogdan(Citează)
25/08/2025 la 10:30 AM
Se plang cei care NU au masinile alea.
Alex S(Citează)