+ Susține blogul cu un click la: eMAG - Fashion Days - Finestore - Dyson - PC Garage +
« Știrile zilei despre tehnologie – 4 iunie 2025
NVIDIA și MediaTek dezvoltă împreună chipseturi ARM+Blackwell pentru laptopuri performante »
Snoop.ro are un articol bun despre ce-a făcut și ce n-a făcut Nicușor Dan ca primar al Bucureștiului.
A desființat companiile municipale făcute de Firea și care doar tocau banii instituției. A stabilizat finanțele. A înlocuit 184 de kilometri de conducte, aproape dublu față de totalul celor 10 ani anteriori. Stația de epurare de la Glina a fost finalizată. A înființat tot felul de benzi unice de autobuze și a adus tramvaie noi. A trasat parcări și a introdus un sistem simplu de plată, dar și unul performant de dat amenzi.
Edilul anunța că în 2024 municipalitatea administrează peste 32.000 de locuri de parcare, față de circa 11.000 în 2021.
Totodată, anul trecut au fost avizate alte 70.000 de locuri de parcare, pe străzi unde înainte se parca la liber, o parte fiind deja marcate.
Și sunt și multe lucruri nefăcute, precum pistele de biciclete promise, prelungirea Ghencea, reabilitarea unor zone etc. Traficul este mai rău decât în 2019.
A fost un primar care s-a ocupat mai degrabă de problemele mai puțin vizibile, precum țevile sau finanțele orașului. Personal încep să cred că șinele de tramvai sunt o problemă semnificativă, fiind într-o stare proastă, iar reabilitatea lor ar trebui abordată cu mai mult spor. Mă uit cât de mult durează lucrările pe Barbu Văcărescu și mă întreb cât ar dura ceva similar prin tot orașul. Sunt zone precum pe Călărași, Mărășești și alte bulevarde unde tramvaiele circulă foarte încet.
Când am fost în Praga și am văzut cu ce viteză merg pe acolo tramvaiele și cât de eficiente sunt mi-am dat seama mai bine ce utile ar fi și în București dacă s-ar reabilita șinele, dincolo de cifre seci precum capacitatea de pasageri per vagon față de autobuze.
Nu sunt, însă, bani:
Ambele șantiere au însă întârzieri întrucât municipalitatea e datoare la constructor. De exemplu, șantierul de pe bd. Barbu Văcărescu a avut termen de finalizare februarie 2025, dar încă nu e gata.
În martie 2025, au început lucrările de modernizare a liniei de tramvai de pe Bulevardul Expoziției și străzile adiacente (aprox. 2 km). Din lipsă de fonduri, lucrările sunt finanțate temporar de firma constructoare, PORR Construct, urmând ca Primăria Capitalei să acopere costurile din fonduri europene, odată ce acestea vor fi accesate prin Programul Operațional Regional.
Lărgirea prelungii Ghencea putea fi de asemenea accelerată, cred eu. Cât despre traficul din oraș, nu cred că vina este musai la primărie. Mi se pare că benzile unice de autobuze au crescut mult viteza medie e deplasare a transportului în comun. Traficul din oraș este mai degrabă gâtuit de șoferi care nu respectă codul rutier și de lipsa poliției de pe străzi. Când oricine poate lăsa mârlănește mașina pe banda 1, uneori câte 30-40 la rând cum se întâmplă pe Floreasca, pentru că știu că poliția nu dă amenzi, toți ceilalți din trafic suferă.
Implicarea Poliției Rutiere ar rezolva o mare parte din problemele de trafic, iar Primăria ar putea veni complementar cu piste de biciclete și reabilitarea șinelor de tramvai.
Eu personal nu simt că s-a făcut ceva pentru a crește turismul în oraș. Nici pistele de biciclete promise nu au apărut. Pasajul Ciurel nu duce nicăieri, de fapt.
Citiți articolul, analizează destul de bine situația.
« Știrile zilei despre tehnologie – 4 iunie 2025
NVIDIA și MediaTek dezvoltă împreună chipseturi ARM+Blackwell pentru laptopuri performante »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
20 comentarii
04/06/2025 la 1:10 PM
Nicusor a facut cateva chestii bune, dar intr-adevar, care nu se vad. Insa a facut si chestii mai putin bune, si aici as enumera: taxe mici pentru parcare (ar trebui marite ca o forma de descurajare a folosirii auto in zone centrale – macar 10-15 lei pe ora) si benzi de autobuz inutile, care se suprapun cu transportul subteran si care nu fac altceva decat sa blocheze traficul si sa duca la o poluare si mai mare decat inainte.
In aceeasi masura, lipsesc actiunile politiei locale in ceea ce priveste amendarea celor care parcheaza ilegal. Radu, nu este nevoie de politie pentru amenzi de parcare, aceasta chestiune fiind si in competenta politiei locale. Iar astia dorm pe ei. Fiecare parcheaza ca in camp in orasul asta.
Daca s-ar anula benzine inutile pentru autobuze care blocheaza orasul, daca s-ar pune preturi mari la parcari si daca s-ar amenda orice masina care parcheaza ilegal, in 6 luni traficul devine muuult mai abordabil.
Din pacate, probabil va veni vreun babuin la pmb acum, si desi nu am rezonat cu politicile lui Nicusor, s-ar putea sa ii duc dorul, in lipsa de ceva mai bun.
We shall see
Marius(Citează)
04/06/2025 la 5:34 PM
Inteleg ca benzile de autobuz sunt enervante daca esti in masina. Sunt utile insa daca esti in autobuz. Sunt de acord cu tine insa pentru partea de amenzi pentru masinile parcate ilegal – acolo doarme politia pe ea, ca multe alte situatii.
Matilda(Citează)
04/06/2025 la 6:58 PM
Benzile de autobuz nu blochează orașul, chiar și atunci când sunt oarecum paralele cu cele de Metrou. Oricâte benzi pentru mașini ai face în plus, acestea se vor bloca mai devreme sau mai târziu. Orașul se va debloca doar prin transport public și taxe de intrat în zona centrală, ca la Paris (și Londra, și multe alte orașe).
Em(Citează)
04/06/2025 la 8:57 PM
oricat ai descuraja.. fara un transport in comun cu care sa incurajezi nu prea rezolvi mare lucru.
john2381(Citează)
05/06/2025 la 1:42 PM
Benzile dedicate pentru transport in comun sunt partial inutile daca nu sunt complementate si de un numar mai mare de autobuze. Ca degeaba ai tu 2 autobuze care merg repede, dar la orele 09:00 si 18:00 sunt supraaglomerate.
Andrei G(Citează)
04/06/2025 la 1:52 PM
Aproximativ 1,46 de milioane de autovehicule erau înmatriculate în Bucureşti, la 31 decembrie 2019
Potrivit raportului DGPCI, la finalul anului 2024, în București existau 1.645.316 vehicule înmatriculate
Da, traficul este mai rau. Dar nu ca nu a facut asta minuni cu sistematizarea lui, ci pentru ca ne cumparam din ce in ce mai multe masini.
Vale(Citează)
04/06/2025 la 2:29 PM
Exact! Și dacă la cifrele astea mai adăugăm măcar o parte din cele approx. 1.200.000 de mașini înmatriculate în Ilfov obținem… o confirmare în cifre a ce vedem cu ochiul liber.
Și ca să mai punem paie pe foc: la nivelul anului 2020 Sectorul 3 avea înmatriculate circa 40.000 de mașini în plus față de numărul total de locuri de parcare. Pentru alte sectoare și pentru alți ani nu am date, că statistica asta am citit-o și eu la un moment dat undeva, n-am făcut-o eu.
Eu… gen(Citează)
04/06/2025 la 4:53 PM
In Ilfov sunt 300 mii de masini si in Bucuresti 1.65 milioane. Statistici la 31 12 2024
La 10 mp ocupati de o masina inseamna 20 km patrati. Adica exact cat ocupa TOATE parcurile din oras.
Mai punem cateva sute de mii de masini din provincie si pare evident de ce e haos
Cipper(Citează)
04/06/2025 la 2:10 PM
multumita deciziei Guvernului de redistribuire a impozitelor, bugetul PMB a fost micsorat in mod aiurea in fiecare an.
Nicuşor Dan a atras atenţia asupra faptului că, în decurs de doi ani, bugetul Capitalei a fost diminuat cu 30%.
„Din impozitele pe venit ale bucureştenilor, în 2023 am avut 6 miliarde. În 2024 am avut 5 miliarde. În 2025 avem 4 miliarde. Nu poate să fie nimic fericit în momentul în care pierzi 30% din buget în doi ani, în condiţiile în care asta este principala problemă a Bucureştiului de ani de zile, mai precis din anii 2000: repartiţia injustă între Primăria Capitalei şi primăriile de sector, în condiţiile în care Primăria Capitalei are şi infrastructura şi spitalele şi teatrele şi transportul public şi termoficarea şi multe altele”, a precizat el. (declaratie din aprilie 2025)
Ronnie(Citează)
04/06/2025 la 2:16 PM
Suntem siguri ca pistele de biciclete ar ajuta? Vor romanii sa pedaleze la munca? Hai sa vedem prin tara unde s-au introdus piste de biciclete pe bune si sa vedem cine le foloseste. Spoiler: nimeni. Hai nu nimeni, dar cativa. Am ramas si eu surprins, dar asta e adevarul. Degeaba ne comparam cu nordicii, cand de fapt noi avem trasaturi turcesti. Transportul in comun trebuie pus la punct si descurajate masinile. Asta cu biciclete pe mine ma lasa rece. Desi inainte eram super pro.
Robert(Citează)
04/06/2025 la 2:23 PM
Pietonale, amenzi pt parcat aiurea, locuri de parcare putine si foarte scumpe in centru, linii de autobuz dedicate, taxa de congestie… metode de convingere sunt. Nimeni nu s-a nascut civilizat.
add(Citează)
04/06/2025 la 4:11 PM
Ce nu inteleg eu este unde se duc banii incasati din amenzile de circulatie.
Se tot plang ca au deficit la buget, in conditiile in care, pe strazi, exista o sursa constanta de venituri daca politistii ar fi pusi sa-si faca efectiv treaba pentru care sunt platiti.
In cartierul in care locuiesc se trece non-stop pe rosu si sunt peste tot masini parcate aiurea, dar au trecut ani de cand am vazut ultima oara un politist care sa nu fie in masina deplasandu-se intr-un loc sau altul.
Scorpy(Citează)
04/06/2025 la 5:40 PM
Eu cred ca au cateva echipaje desemnate sa ii acompanieze pe cei care ridica masini si atat. Eu n-am vazut politist la noi sa dea o simpla amenda pentru parcare. Si au niste locuri preferate unde se duc sa ridice victime si doar atat. De exemplu din fata blocului nostru se ridica masini si de 3 ori pe zi. Degeaba, ca incontinuu parcheaza altii. Ei nu vor sa ii convinga sa nu parcheze (ca ar putea pune niste stalpisori si gata), vor doar sa incaseze niste bani.
Matilda(Citează)
05/06/2025 la 3:35 AM
Exista o singura solutie: metrou peste tot si dupa (doar dupa) taxa pe intrat cu masina in centru Bucuresti ca-n Londra.
venom(Citează)
04/06/2025 la 4:18 PM
“ Trenul metropolitan, proiectul fanion al edilului din campania electorală din 2020, asemănător autostrăzii suspendate a primarului Oprescu, a rămas doar pe hârtie și nu se știe clar când se va face sau dacă se va putea face vreodată.”
Pai da, ca trenurile, ca si metroul, sunt in subordinea Primariei.
In Prelungire a stiut sa vina sa ceara voturi in primul mandat, dupa aia n-a mai calcat pe acolo. S-a sters undeva cu oamenii care se chinuie zilnic pe acolo. A refuzat sa dea lucrarea la S6… ba le-a mai blocat si alte proiecte.
Cand stai in Cotroceni e simplu sa le explici oamenilor sa se duca cu bicicleta la munca. Doar ca nu stam toti in Cotroceni.
De intarzierea semaforului cerut pe Antiaeriana nu mai zic nimic, au binevoit sa dea un raspuns dupa ce a murit un tanar pe trecere.
F.(Citează)
04/06/2025 la 5:28 PM
Îmi pare rău, dar trenulețul urban va rămâne doar o promisiune fiindcă proiectul nu atinge criteriile de rentabilitate care să îl facă finanțabil din bani publici.
Vali(Citează)
04/06/2025 la 4:21 PM
Rezumatul mandatului lu nicusor a fost facut chiar de el, cu gura lui. A spus asa…am fost prea optimist in promisiuni. Atat.
Adica o forma infoliata frumos al lui “am mancat si io kkt, csf ncsf”.
Blackskull(Citează)
04/06/2025 la 4:31 PM
Uitați de trafic, nu poate fi decât mai rau in condițiile în care se fac in continuare blocuri lângă blocuri, cu aceleași străzi, fără scoli si grădinițe in noile cartiere. In orice locșor e trântit cate un bloc… 50 de apartamente si cel puțin tot atâtea masini.
Coco(Citează)
05/06/2025 la 5:25 AM
la cateva saptamani ies dimineata din Bucuresti pe dn1. De pe la 6 si ceva e deja flux continuu de masini care vin spre Bucuresti. La intrarea dinspre Baneasa parcare e doar la mall si doar un autobuz care sa preia sa zicem din trafic. Asa ca toate masinile alea vin in Bucuresti in fiecare zi. Cum sa nu fie trafic?
vlad(Citează)
05/06/2025 la 9:00 AM
Cand arunci cateva piste incomplete, gandite prost, pe care mai parcheaza si masini adeseori asta e rezultatul intr-adevar. Daca te sui pe bicicleta si ti se pare ca poti parcurge un traseu cum trebuie o sa vrei sa o mai faci. Cand pista ta se termina in copaci, cand ai stalpi pe piste samd, atunci nu vei convinge oamenii sa mearga pe ea. Dar chiar si asa, cateva piste proaste sunt mai bune decat deloc. O sa inceapa sa mearga cativa pe ele, vor aduce feedback, vor fi imbunatatite, vor veni si mai multi oameni. Mai sunt si alte probleme care trebuie sa se rezolve sa ia lumea in considerare sa le foloseasca. Parcari luminate, cu camere de supraveghere de exemplu. Eu sincer cred ca o solutie buna e sa incurajeze si scuterele in acelasi timp. In trafic sunt mai eficiente, in fata unei firme parchezi 5 scutere pe locul unei masini.
Cine crede ca faci o pista si maine se inghersuie mii de biciclisti pe ele e naiv. Sunt o gramada de probleme ce mai trebuie rezolvate, unele de primarie, altele de mediul privat.
Empire(Citează)