un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am mers la Froo: gama de produse și informații de la deschiderea în România

14 Jun 2024  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

7 comentarii

A fost ieri o conferință pentru lansarea supermarket-urilor Froo în România și am aflat multe alte detalii.

Sunt deschise de Zabka Group, care este cel mai mare retailer polonez. În Polonia au peste 10.000 de magazine sub brandul Zabka și deschid în jur de 3 noi magazine în fiecare zi. Cu atâtea magazine, Zabka sunt și cea mai mare rețea de cafenele a Poloniei, cea mai mare rețea de bancomate etc.

Au o cifră de afaceri de 5 miliarde de dolari pe an, mai mult decât are în România cel mai mare retailer de aici.

În România deschid sub numele Froo și în parteneriat cu o firmă românească. Firma este Drim, care face distribuție în 13 județe din România către peste 10.000 de magazine de proximitate, având o flotă auto de aproape 400 de mașini și diverse branduri în portofoliu (Mondelez, Pepsi, Kandia etc).

Drim a fost fondată de familia Trandafir în 1994. În ianuarie 2024, s-a anunțat că Zabka a preluat pachetul majoritar la Drim, iar astăzi la conferință am aflat că directorul general al Froo în România este Radu Trandafir, bănuiesc că a doua generație a familiei fondatorilor.

În prezent pe harta din site-ul oficial froo.ro apar doar 5 magazine, cele deja deschise, dar ieri am văzut acolo 11 magazine, diferența fiind unele în curs de amenajare pe care probabil le-au scos din site. Unul dintre ele, pe Iuliu Maniu 7, era marcat ca fiind “flagship”, poate mai mare decât altele.

La conferință au refuzat să dea o cifră exactă de magazine planificate pentru acest an și cel următor. Prin presă scria de 200 de magazine, dar au spus că nu au transmis ei acel număr și că situația depinde de ce concluzii trag pe măsură ce deschid magazine și învață ce vrea piața românească.

În Polonia, majoritatea sunt francize. În România, nici un Froo nu va fi franciză, investiția fiind mare. Froo vrea însă să externalizeze managementul magazinelor. Practic ei investesc în locație, marfă, branding etc, dar apoi dau magazinul în operare cuiva care-l vrea și care se va ocupa de operațiunile zilnice, resurse umane, aprovizionare șamd. Probabil există ținte de profit și alți KPI, dar acesta este sistemul pe care-l vor pentru aici.

Am vizitat și un magazin. Mai jos vedeți fotografii din el și cam ce produse sunt pe acolo.

Zona Froo Bistro este însă interesantă. Am mâncat un hot-dog acolo, dar nu cu crenwurst, ci cu cârnat normal făcut pe plită încinsă și a fost foarte bun. Au un meniu cu hot-dog și Pepsi 0,5 litri la 9 lei, iar o porție de cartofi prăjiți costă 5 lei. Probabil vor rupe cu astfel de prețuri.

Au însă și altă mâncare caldă. Au kebab și panini, sandvișuri deja făcute și disponibile în frigider, dar le încălzesc acolo la grill. Este chiar și un meniu cu chicken strips. Au cafea la espressor. Am întrebat cine a produs-o pentru ei, dar mi s-a spus doar că este un blend făcut pentru piața noastră, bazat pe Arabica.

În zona de alimente mai au și alte preparate interesante. Au sandvișuri reci sub brandul Tommy Bites care par foarte umflate de ingrediente și arată mai bine decât ce găsești uzual prin astfel de secțiuni din magazine. Salate Good Soul care păreau gustoase (Caesar, pui și fusilli, sfeclă roșie și bulgur etc).

Sub gama Barefruit au shot-uri și smoothie-uri naturale. Am băut unul scurt cu portocale, ghimbir, lămâie, curcuma și ardei iute Cayenne care a fost ce trebuie: iute, dar simți cum îți dă energie.

Un produs care mi-a plăcut este Fill & Chill. Este un pahar plin de gheață, se găsește în congelatoare, iar ideea este că poate îți iei cafea sau un suc și le vrei reci, așa că le torni în paharul cu gheață. Sau îl împarți între mai multe pahare, whatever. O idee bună.

În concluzie, mi s-a părut că supermarketul este unul normal de proximitate. Zona de bistro, însă, este un diferențiator bun, cu produse calde ieftine și produse reci de calitate. Cred că, pe timp lung, asta va atrage mulți clienți, în special cu Froo-urile din prezent deschizându-se pe străzi mari, cu trafic pietonal mult.

Estimarea mea este că într-un an vom vedea tot mai multe magazine ale celorlalte lanțuri testând și ele astfel de secțiuni Bistro. Deja ProfiCity și La Doi Pași Extra au așa ceva. Nu m-ar mira să vedem mai multe și prin Mega Image-uri.

    7 comentarii

  1. Aoleu, ce preturi de benzinarie au!

      (Citează)

  2. Orice magazin nou e binevenit. Concurenta nu strica. La froo asta, dpmdv depinde de preturi si de cum se misca aia la case. Apropo de case, eu evit maxim megaimage. Nu stiu care e explicatia dar au cei mai lenti casieri. Sau poate e de la scanerele alea, sau dreacu stie. Da’ abia se misca babaiat. Daca prinzi 2 persoane in fata e belita treaba.
    La lidl de ex n-apuc sa bag alea in plasa, asa de rapid merge la case. La mega…..ai de plm, te ia cu toate alea cand vezi cum se mocăie aia pe 3 produse.

      (Citează)

  3. hot dog-urile alea sunt și la unele magazine Profi, par identice.

      (Citează)

  4. spune ceva si despre punga pe care ai primit-o la plecarea de la conferinta, stiu ca nu ai ratat-o! :))

      (Citează)

  5. Facand abstractie de orice altceva, mi-a sarit in ochi si mi-am adus aminte ceva ce urasc cu pasiune…
    GUNOIUL ala amar de radicchio, sunt singurul care nu suporta gustul? Sunt eu snowflake sau sunt astia idioti ca-l indeasa in aproape toate salatele?

      (Citează)

  6. Deschis site-ul, meniul nu se încarcă, n-am găsit unde sunt locațiile, am închis pagina și să fie sănătoși că nu așa vor avea parte de banii mei.

      (Citează)

  7. Nu inteleg de ce au ales sa deschida magazin in inima Ferentariului si 2 magazine foarte apropiate la Stefan cel Mare.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus