un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știrile zilei despre tehnologie – 8 martie 2024

8 Mar 2024  ·

ȘTIRI  ·

15 comentarii

Știri din România:

Cele mai importante știri:

Altele:

    15 comentarii

  1. Aparatul ala foto e pt cocalarii digitali, scrie cat casa LEICA, sa se vada de la distanta ca ai bani.

      (Citează)

  2. pt “cablurile din Marea Roșie au fost tăiate de rebelii houti. ” ar merita sa citesti inca o data titlul articolului :)

      (Citează)

  3. Intr-adevar masinile electrice nu polueaza aerul din orase si asta este un lucru pozitiv.
    Dar masinile electrice nu sunt deloc prietenoase cu mediul inconjurator. Conform multor grupari de ecologisti o masina electrica polueaza mai mult pe durata vietii decat o masina cu motor cu combustie interna.
    Vezi cum arata o mina de litiu si o sa-ti dai seama ca nu este deloc nepoluanta.

    Asa ca eco-teroristul ala nu a fost deloc prost. Telul lui probabil este sa reduca poluarea la nivel mondial si sa protejeje cat mai mult mediul inconjurator. Tinand cont de asta, sabotarea unei fabrici de masini electrice este un mod prin care isi poate atinge obiectivele.

    PS: sa nu uitam si 70% din energia electrica produsa la nivelul Uniunii Europene provine din combustibili fosili, asa ca fiecare kW consumat de o Tesla genereaza niste gaze de sera (similar cu cele generate de un motor cu ardere interna).

      (Citează)

    • Mi se pare că e greu de cuantificat care tip de mașină poluează mai mult. Aud des argumentul ăsta cu minele de litiu, dar cei care îl folosesc par să uite că nici componentele pentru mașinile clasice nu cresc în copaci, ci se exploatează resurse și pentru alea. Inclusiv felul cum e întreținută o mașină influențează gradul de poluare al acesteia pe termen lung, o mașină cu combustie poluează și dacă are scurgeri de ulei, DPF scos sau un amestec stoichiometric prost, în timp ce la o mașină electrică mi-e greu să văd cum ar putea polua de-a lungul exploatării sale, poate doar dacă o folosești într-o țară unde mare parte a energiei electrice e produsă prin arderea combustibililor fosili.

        (Citează)

    • Nu uita nimeni ca si la masinile clasice este nevoie de extractie de materiale pentru constructie. Totusi cred ca unii uita ca si la masinile electrice se folosesc aproape la fel de multe materiale ca la o masina cu ICE (fara sa luam in calcul bateria).

      De exemplu o comparatie intre 2 masini similare ca dimensiuni exterioare:
      – Audi A7 Sportback – 1860 kg
      – Tesla Model S – 1616 kg (fara baterie) sau 2160 kg (cu tot cu baterie)

      Adica Tesla foloseste 87% din materialele pe care le foloseste o masina clasica, la care se adauga bateria.

      Un alt lucru de luat in calcul cand ne gandim la poluare este si cat de usor este de reparat sau nu o masina in urma unui accident. Iar in cazul masinilor electrice procentul celor care sunt declarate dauna totala este mult mai mare decat in cazul masinilor cu motoare cu ardere interna.

        (Citează)

    • “mi-e greu să văd cum ar putea polua de-a lungul exploatării sale”
      Ce parere ai de bateriile monolit, unde o celulă duce la inlocuirea întregii baterii. Posibil să se repare bateriile astea, dar ar fi echivalentul trimiterii motorului cu ardere interna la fabrică, reparat, adus la service și reinstalat în mașină.
      Sper să apară knowhow local, pentru ca acum sună dubios. In paralel producătorii să vina cu solutii modulare pentru baterii.

        (Citează)

  4. Apple, fiind jegurile hraparete care stim deja ca sunt, nu le ajunge ca isi jupoaie prostii care le cumpara produsele, vor sa ii jupoaie si pe cei care vand aplicatii de folosit pe produsele Apple.

    Nu le este de ajuns ca suportand mai multe aplicatii, produsul lor devine mai atragator pentru clientii, trebuie sa ia traga ei profit din tot.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus