un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știrile zilei despre tehnologie – 11 martie 2024

11 Mar 2024  ·

ȘTIRI  ·

19 comentarii

Știri din România:

Cele mai importante știri:

Altele:

    19 comentarii

  1. Mi se pare imposibil ca Prime Video sa fie peste HBO in Romania. HBO ar trebui sa conducă detașat, pentru ca:
    – a fost primul,
    – a fost cel mai ieftin pana la Showtime si este din nou cel mai ieftin după scumpirea Showtime
    – are si mai mult conținut decât Prime Video si producțiile proprii sunt mult superioare celor Amazon

    Prime Video este foarte scump, mai ales după cea mai recente creștere de tarif pentru Prime de la Amazon. Poate sunt mulți care au abonament Prime, dar nu pot sa cred ca a fost făcut pentru conținutul video.

      (Citează)

    • imi scapa mie ceva? Amazon Video la noi este 13,99lei. Cum este asta foarte scump?

        (Citează)

    • Daca ai Prime Video ai si Prime Gaming. Posibil ca multi sa aiba cont si pt bonusurile de pe gaming.

        (Citează)

    • Eu aveam impresia ca amazon video a fost mereu cel mai ieftin.

        (Citează)

    • Din cate vad statistica este facuta in baza informatiilor de pe platforma JustWatch.com. Asadar nu cred ca sunt foarte relevante, tinand cont ca nu se bazeaza pe nici o informatie oficiala venita direct de la administratorii acestor servicii de streaming.

        (Citează)

  2. Nicusor a inceput sa scoata capu ca se apropie alegerile. Pana acu a fost inexistent la nivel de comunicare. Acu brusc a iesit din vizuina si promite. Se vede ca nu se simte confortabil si mananca rahat cu promisiuni desarte, ca orice alt rahat pansat. A fost pana si la antena 3. Mai bine sta dreacu potolit ca nu-i sta bine deloc.
    Si astept ziua in care va face ceva cu semaforizarea in bucale. Ca asa a promis acu multi ani. Sa nu mai mergi din rosu in rosu pierzand zeci de minute la semafoare, chiar daca nu este trafic.
    Si poate face ceva si cu transportu public, in special cu tramvaiele, ca e prafao.

      (Citează)

    • cauta putin in istoricul lui de postari, este cel mai activ, a avut postari constant. nu l-ai observast pentru ca nu a fost preluat de nimeni

        (Citează)

    • A spus omu’ că întîi să termine cu șanțurile și apoi continuă cu sistematizarea semaforizării, să nu mai taie asfaltul de zeci de ori cum se practica mai înainte…

        (Citează)

  3. Nimic despre taximetriști și faptul că vor să elimine Uber și Bolt? N-am știut că există tentative de a modifica legile pentru a favoriza taximetriștii. Nu circul des cu Uber/Bolt, dar e stupid să renunțe în mod voit la alternativa la taximetriști. În loc să-i facă pe taximetriști să evolueze, vor să involueze alternativele. Am văzut șoferi pe Uber/Bolt care au fost taximetriști și nu i-am auzit să se plângă că “dincolo era mai bine”. Poate cei care au trecut la Uber/Bolt erau oameni mai buni în general.

    Legat de serviciile de streaming, statisticile sunt luate de pe JustWatch și este procentele sunt calculate după numărul de români care au conectat conturile cu platforma. Așa se explică procentele care sunt convins că nu reprezintă realitatea. Amazon Prime Video e singurul pe care nu-l am și nici nu-l voi lua în considerare până când Amazon Prime nu va fi la nivelul normal din Vest. Din punctul meu de vedere, Amazon Prime Video este un fel de bonus la Amazon Prime.

      (Citează)

    • Mihai: există tentative de a modifica legile pentru a favoriza taximetriștii

      adica uber / bolt sunt cei care platesc licente (in numar limitat si scumpe) si taxe, iar taximetristii lucreaza fara licente si cu taxe minime?
      sau cine e favorizat ca nu inteleg din ideea ta.

      ps. pentru acelasi serviciu sa avem aceleasi taxe / licente / autorizatii, nu?
      ps2. nu am treaba cu taximetristii, nu folosesc taxiul

        (Citează)

    • Un mic “studiu” făcut de cineva (direct interesat de problemă, de partea taxiurilor), dar care ne zice care e mecanismul prin care se fentează plata de taxe de serviciile Uber sau Bolt:

      Atunci cand cumperi produse si servicii acestea contin, in general, 19% TVA.

      Afla si tu daca in cursele tale Uber este incasat si TVA. E simplu:
      – Intri pe https://riders.uber.com/trips (Uber nu pune la dispozitie facturile in aplicatie)
      – Logheaza-te
      – Click pe oricare dintre calatorii
      – Click pe “descarca factura”
      – Uita-te la suma din coloana TVA; daca nu e scris nimic, firma care ti-a prestat serviciul e neplatitoare de TVA; adica nu ai platit TVA

      Eu am facut acelasi lucru si am observat ca in 8 din zece curse nu am platit TVA.
      TVA-ul este cel mai important impozit incasat de Statul Roman.

      Cel mai probabil vei observa si tu acelasi lucru: platesti foarte putin TVA atunci cand mergi cu Uber. Este mecanismul aparent legal prin care furnizorii de servicii de transport (“flotele” care lucreaza cu Uber) infiinteaza o noua firma si o autorizeaza imediat ce una dintre firmele proprii atinge pragul de plata a TVA; sau alte mecanisme de mentinere a firmei ca neplatitoare de TVA (nedeclarare etc).

      De exemplu, fac o analiza pe ultimele mele 4 curse.
      Ele au fost prestate de urmatoarele firme:

      Firma: SOF Sharing Solution srl
      Platitoare TVA: NU
      Anul infiintarii: 2022
      Autovehicule autorizate la ARR: 37

      Firma: Izverna Alt Trans srl
      Platitoare TVA: NU
      Anul infiintarii: 2022
      Autovehicule autorizate la ARR: 112

      Firma: Gusu Services srl
      Platitoare TVA: NU
      Anul infiintarii: 2020
      Autovehicule autorizate la ARR: 1

      Firma: Corso Tour srl
      Platitoare TVA: NU
      Anul infiintarii: 2023
      Autovehicule autorizate la ARR: 77

      Verificand ultimele 10 curse pe care le-am efectuat, doar 2 dintre ele contin si TVA de 19%, celelalte 8 sunt emise de firme neplatitoare de TVA.
      (Intri pe https://licente.arr.ro/alternativ si observi cate masini are autorizate firma care ti-a oferit cursa; daca sunt mai mult de 5-6 masini, cel mai probabil firma este parte a unui mecanism de evitare a platii TVA-ului descris mai sus. Pe https://mfinante.gov.ro/domenii/informatii-contribuabili/persoane-juridice/info-pj-selectie-dupa-cui poți verifica datele financiare ale firmei și numărul de angajati)

      Putem observa ca din detalierile prezentate mai sus doar o firma (Gusu Services srl) are un profil de firma corecta – doar un vehicul autorizat, firma veche. Celelalte nu au reusit sa treaca pragul de plata a tva-ului (adica 88000 de euro cifra de afaceri) chiar avand 112 vehicule. Adica ele nu incaseaza nici macar 88000:112(vehicule):12(luni)=65 euro/luna/vehicul! Deci daca ar incasa, in medie, mai mult de 65 euro/vehicul/luna ar deveni firma platitoare de TVA. Credeti ca cineva care are 112 masini, nu incaseaza intr-o singura luna mai mult de 65 euro pe o singura masina din cele 112??

      Cred ca procentul de 80% de facturi emise cu TVA 0 este unul realist; putem face astfel o estimare a TVA-ului neincasat de Statul Roman:
      550 mil euro (piata de ride-sharing) x 19% (cota TVA) x 70% (consideram ca 10% sunt companii similare cu Gusu Services, adica rapoarteaza corect, avand una, maxim 2 masini in flota) = 73.15 mil euro/an

        (Citează)

    • Daca legea permite ca o companie sa nu plateasca TVA, nu vad unde este problema. Daca ANAF analizeaza rata de colectare TVA si constata ca se abuzeaza de aceste prevederi si asta afecteaza bugetul tarii, poate sa propuna/solicite modificarea legii.

        (Citează)

  4. Eu am Prime video doar pentru ca am Amazon Prime pe Italia. Pe langa video mai primesti si Prime Gaming, 2-3 jocuri gratis pe saptamana. Din cand in cand primesti se cate unul AAA.
    Pe Video am vazut Picard si The Rings of Power.

      (Citează)

  5. Blackskull: Google concediază un inginer care a protestat la o conferință israeliană

    l-am auzit recent pe Nicusor vorbind live. Si desi a vorbit cel mai putin si cel mai putin agitat si fara a folosi aproape nici o tehnica de public speaking daca il ascultai si judecai un pic avea cel mai bun mesaj referitor la dezvoltarea orasului si a comunitatii. Singurul exemplu pe care o sa-l dau e ca in timp ce toti ceilalti vorbitori vorbeau despre importanta oamenilor Nicusor a zis ca e cazul sa avem institutii care sa functioneze si nu oameni. Si asa e. Cand o sa avem institutii care sunt puternice ele nu vor raspunde automat la comanda politica sau bazata pe alte grade ci vor functiona in baza procedurilor dupa care se guverneaza.

    Semafoarele merg mai bine acum decat acu 4 ani. In plus a taiat in multe locuri posibilitatea sa tai coloana. Si fata de acu 4 ani acu pe multe strazi avem si benzi trasate. Ceea ce nu exista in Bucuresti pana relativ recent.

      (Citează)

  6. Azi nu avem retrospectiva formulei 1 ??

      (Citează)

  7. john2381: adica uber / bolt sunt cei care platesc licente (in numar limitat si scumpe) si taxe, iar taximetristii lucreaza fara licente si cu taxe minime?
    sau cine e favorizat ca nu inteleg din ideea ta.

    ps. pentru acelasi serviciu sa avem aceleasi taxe / licente / autorizatii, nu?
    ps2. nu am treaba cu taximetristii, nu folosesc taxiul

    Dacă se va modifica legea care controlează Uber/Bolt, atunci taximetriștii vor fi avantajați. Cel puțin așa pare din ce am citit în articol. Idee este că se vrea limitarea serviciilor gen Uber/Bolt.

      (Citează)

    • Mihai: taximetriștii vor fi avantajați. Cel puțin așa pare din ce am citit

      in ce fel vor fi avanatajati?
      daca nu se schimba nimic.. sunt avantajati, dezavantajati sau in echivalenta?

        (Citează)

  8. Ca in fiecare an, trebuie sa specific ca acel clasament cand are ca sursa JustWatch, are valoare foarte mica. E vorba doar de interes pe platforma la ei, departe sa sugereze nr de abonati / cota de piata!
    Si se bazeaza pe trafic la ei pe site/app, si pe ce servicii vin implicit selectate (de nisa sau antice), iar cele noi raman in urma, cum ar fi SkyShowtime, Max (dupa schimbare) sau D+.
    Nici in vise nu este Prime peste celelalte, si mai ales asa aproape de Netflix.
    Sau Mubi 4%, costa “€11,99/month”, cine poate crede asta ?

      (Citează)

  9. alunelu:
    Un mic “studiu” făcut de cineva (direct interesat de problemă, de partea taxiurilor), dar care ne zice care e mecanismul prin care se fentează plata de taxe de serviciile Uber sau Bolt:

    Nu văd ilegalitatea aici.
    Plătim TVA pentru că așa vrea comunitatea?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus