un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noua Dacia Spring arată foarte bine (28 de fotografii cu noul model)

21 Feb 2024  ·

AUTO  ·

26 comentarii

Îmi place! Noul Spring arată modern pe interior și pe exterior. Noul design se potrivește bine unei mașini mici. Îmi place mult cum noua siglă Dacia conduce vizual spre faruri. În partea de jos au pus harta unui oraș, o idee care îmi place și ea. Sper că cineva va face unele aftermarket  pentru București sau alte orașe.

În spate scrie mare Dacia și pare că se potrivește cu aspectul general al noului Spring. Mi-ar fi plăcut ca stopurile să aibă design-ul de pe alte modele Dacia, pentru continuitate, dar merg și acestea.

Interiorul este o schimbare majoră spre un aspect modern. S-a trecut de la asta:

La asta:

 

Ecran sus, butoane jos, porturi USB-C. Fotografiile cu noul Spring arată și accesoriile YouClip, introduse odată cu noul Duster. Sunt accesorii cu sistem comun de prindere și le poți configura după cum vrei, în funcție de nevoi. Partea centrală a planșei de bord este colorată diferit, în funcție de nivelul de echipare: gri pe versiunea Essential, roșu cărămiziu pe Expression, verde pe Extreme.

Noile sisteme de asistență la conducere (ADAS) se adaugă echipamentelor disponibile pe noul Spring pentru a
răspunde celor mai recente norme de siguranță (GSR2): frânarea automată de urgență (cu detectarea vehiculelor,
pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall). Și, pentru a ușura viața clienților săi, Dacia introduce butonul My Safety care permite un acces rapid la configurația preferată de sisteme de asistență la conducere.

Noul Spring are 3,7 metri lungime. Sunt două motoare disponibile, 45 CP pe echipările Essential și Expression și 65 CP pe Expression și Extreme.

Autonomia estimată este de 220 km, cu o baterie de 26,8 kWh și un consum mediu de 14,6 kWh/100 km. Mașina are, în echiparea cea mai grea, doar 984 kg. Încărcarea se face în curent alternativ la 7 kW (4 ore) și opțional este disponibil un încărcător DC de 30 kW pentru încărcare 20% la 80% în 45 de minute. Mașina poate și furniza energie, cu un adaptor special, devenind o priză pentru alte aparate, la nevoie. Cea mai mare baterie portabilă, I guess.

Dacia spune însă că, din datele colectate din computerele de bord, utilizatorii de Spring circulă în medie 37 de km pe zi și cu o viteză medie de 37 km/h, deci sunt folosite aproape exclusiv în oraș și împrejurimi.

Comenzile se deschid în primăvară, livrarea în a doua parte a anului 2024, prețul încă nu a fost comunicat. Mă aștept să fie însă foarte apropiat de cel din prezent, începând de la 20.000 de euro. Putem filosofa un pic aici despre situația curentă a mașinilor electrice: un Spring entry-level este mai scump decât noul Duster entry-level, dar până la urmă asta înseamnă volume mai mari și tehnologie deja amortizată și… “clasică”.

    26 comentarii

  1. panza aia de paianjen strica totul! :D

      (Citează)

  2. Arata foarte bine pentru o cutie chinezeasca pe roti.

      (Citează)

  3. 37km/h viteza medie de oraș? o_O

    Cred ca nici cu motorul nu scot atât.

      (Citează)

    • Cu motoreta, in 2800 km, din care 2700 km doar in buc, am o medie de 28km/h. 37 e deja un vis.
      Revenind la spring e ce trebuie ptr oras. Daca as avea unde s-o incarc fara grija (gen sa stau la casa) as lua una.

        (Citează)

    • În Bucureștistan nu dar restul lumii cam așa e.

        (Citează)

    • 14 kmph in oras in cazul meu. Springarii sunt vitezisti.

        (Citează)

  4. Nu înțeleg cum în 2024 încărcarea DC e încă opțională. E doar un releu ceva mai țapăn și un cip care comunică cu stația. Tehnic la mașinile astea mici poate fi inclus în încărcătorul AC și n-aș fi surprins să nu existe deja și să fie doar o opțiune de programare.

      (Citează)

  5. Recunosc harta, este din Shiyan (Hubei Province)!

      (Citează)

  6. cum sa dai o caruta de bani pe trotineta asta, wow, ce vremuri traim

      (Citează)

  7. Ar fi interesanta o comparatie cu VW eUP – posibil dpdv pret sa fie foarte apropiate.

      (Citează)

    • eUp pleaca de la 27000. Iar actualul spring (foarte posibil si viitorul) pleaca de la 20000. Avand in vedere ca-s 2 lindice de masini, ambele mici si urate si cu autonomie aproape la fel, prefer p-a mai ieftina.

        (Citează)

  8. Trebuie sa fie special ala care a hotarat ca ascutitoarea asta de oras sa arate ca un mini SUV si sa fie asa inalta. Pentru ca, se stie, o masina inalta consuma mai putin curent. Oribila masina.

      (Citează)

    • Neimportanta forma la “iuțeala maximă” din oraș…

        (Citează)

    • Mie mi se pare ok sa pot urca pe borduri la nevoie. Stabilitatea la viteza mare nu ar trebui sa fie afectata, pentru ca masina nu prinde viteza mare. Oricum, un om normal o foloseste doar in oras.

        (Citează)

    • @ipo – da’ ce are? te duci pe circuit cu ea sa ai nevoie de aerodinamicitate? si nu ma lua cu eficienta bla bla ca masina asta nu iese (sau nu ar trebui sa iasa) din oras.

      plus ca toata lumea vrea “suv-uri” acum

        (Citează)

    • @Sol: urc bordura si cu Loganul fara probleme.
      @GabrielG: ai ratat esenta, ‘metre. Era vorba de eficienta si veriziciune. La circuit ma duc tot cu benzinara, ca nu sunt la Oraselul copiilor.

        (Citează)

  9. Au schimbat ceva la baterie, la incarcare? Sau doar au aruncat ceva optionale de acum multi ani, ramase prin stocuri si gata?

      (Citează)

  10. Ce nu inteleg, de ce-au mai pus selectorul ala de viteza in mijloc. Ocupa o gramada de loc si arata ca o putza. Ce rost are kkreaza aia acolo? Mai bine lasau gaura acolo, o gaura mare in care sa bagi diverse.

      (Citează)

  11. o incercare sa concureze cu Citroen e-C3
    Problema ramane spatiul din fata. Macar de o faceau cu doua locuri, dar ca lumea.

      (Citează)

  12. Zi bre reclama. Azi s-a umplut netul de articole cu spring.

      (Citează)

    • ce reclama mai…istetule. daca azi s-a anuntat oficial cand voiai sa scrie? alaltaieri?

      e reclama daca tu iti faci un site si scrii un articol despre lansarea noului iphone?

        (Citează)

  13. poze oficiale? arata ca niste imagini scoase din GTA V.
    masina arata ca o masina din GTA V!

      (Citează)

    • este cat se poate de reala https://www.youtube.com/watch?v=aT832_ofEYM . aduce cateva imbunatatiri fata de modelul existent, dar parca se mai putea putin lucra mai la cateva gen incalzirea aia in oglinzi promisa de la primul model, un bec in portbagaj, sunt sigur ca nu dadeau faliment daca mai bagau 100 de euro in ea si pret.

        (Citează)

  14. Dacă e destulă pălincă place..

    Au reușit să transforme o masina care arata ca un mini suv (de departe) intr-un Renault Twingo..nimic nu mai inspira a robustețe de.animal a fiarei de Gévaudan din “Le parte des loups”.. Stati sa mai torn un păhărel..Acu parca arata mai bine..

    „Slăvit să fie în veci numele tău,

    Că ai lăsat pe drumul spre Zalău

    Atâția pomi în care atârnă prune.

    Aceste fructe bune, foarte bune..

    …….

    Pe aici nu vezi divorțuri numeroase,

    Că dacă e pălincă din belșug.

    Bărbații stau acasă și nu fug,

    Că li se par acum [femeile*] frumoase.”

    *Springurile noi..

      (Citează)

  15. Tot in China e produsa?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus