un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Top 20 cele mai vândute mașini în România: Model Y peste Ford Puma

17 Jan 2024  ·

AUTO  ·

27 comentarii

Sunt câteva surprize în Top 20 cele mai vândute automobile în 2023 în România.

Iată topul:

  1. Dacia Logan – 14.083 unități, variație 23,5%
  2. Dacia Duster – 10.542 unități, variație 4,3%
  3. Dacia Sandero – 9.737 unități, variație 14,7%
  4. Dacia Spring – 6.778 unități, variație -0,8%
  5. Dacia Jogger – 4.142 unități, variație 58,5%
  6. Skoda Octavia – 3.394 unități, variație 40,7%
  7. Hyundai Tucson – 3.010 unități, variație -1,5%
  8. Toyota Corolla – 2.662 unități, variație 4,4%
  9. Renault Clio – 2.243 unități, variație 4,5%
  10. Ford Kuga – 2.184 unități, variație 59,3%
  11. Renault Megane – 2.137 unități, variație 16%
  12. Tesla Model Y – 2.058 unități, variație 688,5%
  13. Toyota C-HR – 2.025 unități, variație 3%
  14. Ford Puma – 1.982 unități, variație -34,9%
  15. Suzuki SX4 – 1.923 unități, variație 78,7%
  16. Toyota RAV 4 – 1.917 unități, variație -0,1%
  17. Suzuki Vitara – 1.807 unități, variație 73,1%
  18. Kia Sportage – 1.735 unități, variație 39,1%
  19. VW Taigo – 1.582 unități, variație 124,4%
  20. Hyundai i30 – 1575 unități, variație -3%

Prima surpriză: Dacia Spring pe locul 4. Poate n-ar trebui să fie o surpriză, având în vedere că este o mașină care s-a putut cumpăra cu 10.000 de euro și apoi conduce cu un cost foarte mic în orașe și împrejurimi, dar cred că pur și simplu nu mă așteptam ca atât de mulți români să fie receptivi la această șmecherie.

Oricum, felicitări Dacia pentru că toate cele 5 modele au fost în Top 5.

Surpriza cea mai mare: Tesla a vândut mai multe Model Y decât a vândut Ford modele Puma, deși prețul este dublu. Nu înțeleg cum se poate întâmpla asta. Ford Puma este produsă la Craiova și mi se pare că are un preț foarte bun pentru dotările pe care le oferă.

Este posibil ca modelul să fie considerat învechit, fiind lansat în 2019 și intrând acum în al 5-lea an pe piață. De obicei după 5-6 ani producătorii auto lansează o nouă generație, cu tehnologie și dotări aduse la zi. Ford nu a anunțat însă decât că în 2024 va lansa varianta electrică a lui Ford Puma.

Oricum, -35% la vânzări mi se pare o scădere foarte mare. De altfel, chiar este cea mai mare scădere din top 20.

Megane aproape că depășește modelul Clio, a fost o diferență de aproximativ 100 de unități. Megane a avut o creștere mult mai mare decât Clio în 2023. Asta, plus observația privind Model Y vs Puma și chiar și Kuga vs Puma din top, se leagă de ceea ce spuneam chiar în articolul de azi dimineață despre 4 motive pentru care RCA-ul se va scumpi constant: se vând mașini mai scumpe.

Toyota pare marele câștigător din top 20, dincolo de Dacia, cu cele mai multe unități vândute și cu 3 modele în clasament. Volkswagen, în schimb, intră în clasament cu un singur model și tocmai pe locul 19. Taigo este un crossover care începe pe la 20.000 de euro. Interesant că nu Golf sau Polo au intrat în clasament, ci acest model.

sursa: Profit.

    27 comentarii

  1. Polo e mai scump si mai mic decat Taigo. Iar Golful e doar cu putin mai mare dar cu 5K mai scump. Nu e deloc suprinzator.

      (Citează)

  2. “Surpriza cea mai mare: Tesla a vândut mai multe Model Y decât a vândut Ford modele Puma, deși prețul este dublu. Nu înțeleg cum se poate întâmpla asta. Ford Puma este produsă la Craiova și mi se pare că are un preț foarte bun pentru dotările pe care le oferă.’…….:)))))))), ce treaba au mașinile astea doua ca sa le compari? :))) Cum se concurează ele una pe cealaltă? :)) Dumnezeule mare.

      (Citează)

    • Daca era Fiesta, se vindea mai bine, asa e comparabila cu Taigo, Captur si Peugeot 2008 care nici nu a ajuns in top. Mai mare e surpriza ca Logan este peste Duster.

        (Citează)

    • BogdanP: …….:)))))))), ce treaba au mașinile astea doua ca sa le compari? :))) Cum se concurează ele una pe cealaltă? :)) Dumnezeule mare.

      Nu se concurează cum de altfel multe modele din top 20 nu se concurează între ele, și totuși sunt împreună într-o listă.

      Dar Puma este o mașină de volum mare, similară cu Duster sau Focus, probabil se produc o mie pe zi și se vând la fel de multe în lume.
      Tesla este în continuare o mașină specializată pentru cei care vor să se lupte un pic cu încărcarea electrică și 15 aplicații diferite de la furnizori.
      Mă aștept ca Puma să se vândă mai bine decât Tesla, la fel cum mă aștept ca Logan să se vândă mai bine decât Seria 5.

      Ai înțeles acum de ce mă mir că a doua a depășit-o totuși pe prima? Că au fost mai mulți care au ales Y decât Puma?

        (Citează)

  3. De ce a scazut Puma cu 35%? Care sunt motivele? Se asteapta noua generatie?

      (Citează)

  4. Am citit tot azi că Puma a fost cea mai vândută mașină în UK în 2023, aproape 50000 de bucăți, așa că îmi pun întrebarea: dacă nu s-au putut produce mai multe exemplare pentru piața românească?

      (Citează)

  5. Taigo arată mai bine decât Polo și este mai ieftin decât Golf-ul. Surprinzător de multe “asiatice” în clasament.

      (Citează)

  6. Ce văd sunt mașini ieftine vândute în flote și câteva către populație, Octavia pentru flote și în rest cele mai scumpe ca tesla Y către consumatorii privați care vor să abordeze partea de electric, fiind de departe cel mai complet model de pe piață.

    Grosul este la second hand, acolo se văd preferințele cu adevărat, asta e doar o bucățică și aia împărțită de piață, nu arată aproape nimic.

      (Citează)

  7. Configureaza orice auto fara sa pierzi ore in sir la dealer, vrei volan platesti, vrei scaune platesti. Asa la MY am cumparat-o online, singura interactiune a fost la test drive si la ridicare, fara sa pierd ore in sir.

      (Citează)

    • Sau te uiti ce au in stoc, daca nu au online dai un email. Apoi mergi la dealer platesti avans, ei fac actele, tu platesti in cateva zile toata suma si mai mergi o data la dealer sa o ridici. Eu asa am facut..

        (Citează)

    • Ai fi surprins de ce reduceri poti obtine, daca te duci si vorbesti cu oamenii fata in fata. Eu doar am intrebat si au si scazut 500 de euro. Eu zic ca merita sa-mi deplasez fizicul.

        (Citează)

    • Sunt trei tipuri de dealeri:

      – cei Dacia care nu dau nimic în jos
      – cei uzuali care dau câteva sute de euro
      – unii gen Ford, care dau 3000 euro și mai mult, de nimeni nu cumpără la prețurile de listă.

        (Citează)

    • @dr Love
      Și mai ales dacă spui că-l iei cu banii jos (bine, transfer bancar).

        (Citează)

  8. Am pe cineva in familie care anul trecut prin februarie a umblat prin reprezentatele Ford ca sa-si cumpere Puma, mHEV, automata. Pe stoc nu era nici una, timp de asteptare minim 9 luni, pentru ca productia de la Craiova mergea la export. Pe piata interna ajungeau in mare parte echiparile de baza cu cutie manuala.
    Pana la urma si-a comandat Yaris Cross care i-a ajung in luna mai.
    Aceeasi ruda a comandat la firma o Skoda Octavia in mai 2022… si a primit-o in septembrie 2023. Explicatia dealerului a fost ca aveau multe comenzi de tip flota auto, de cate 15-18 masini de firma si astia aveau prioritate in livrare.

      (Citează)

  9. Pare ca romanii isi dau seama ca exista si alte branduri, nu doar cele nemtesti.

      (Citează)

  10. Intreb si io, fara nici o mistocareala….asa e ca la tesla, costa foarte mult reparatiile sau chiar o declara dauna totala, in cazul unui incident minor?
    Ca am tot citit astfel de stiri.

      (Citează)

  11. nwradu:
    Sunt trei tipuri de dealeri:

    – cei Dacia care nu dau nimic în jos
    – cei uzuali care dau câteva sute de euro
    – unii gen Ford, care dau 3000 euro și mai mult, de nimeni nu cumpără la prețurile de listă.

    Era si Hyundai in categoria 3 intr-o vreme, dar am inteles ca nu mai e cazul.

      (Citează)

  12. nwradu:
    Pe mine m-a surprins pentru că Golful părea iubirea secretă a multora.

    Once upon a time, TDI de 1,9.

      (Citează)

  13. Sunt singurul care a mers cu Ford Puma – motorul in 3 cilindrii si mi s-a parut ingrozitor? E super zgomotos ; oglinzile mici (nu vedeam nimic), si interiorul anost. Trebuie sa fim si sinceri cu ce producem.

      (Citează)

  14. Crezi ca acea comparatie dintre Ford Puma si Tesla e corecta ?
    Sunt 2 tipuri diferite de masina + elementul electric/combustibil.

    Si sa fim seriosi, un procent in mod sigur interesant din cumparaturii de Tesla au cumparat-o de fitza.
    Chiar mi-am propus un test drive cu una sa vad daca e chiar asa cum o descriu unii (tu si Mariciu) sau e o masina normala asa cum o descriu altii.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus