un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știrile zilei despre tehnologie – 9 ianuarie 2024

9 Jan 2024  ·

ȘTIRI  ·

26 comentarii

Știri din România:

Cele mai importante știri:

Altele:

CES 2024:

Reclamă Apple la Vision Pro:

    26 comentarii

  1. Am văzut și eu știrea cu iPhone. Ce nu îmi explic e cum a fost deblocat? Că majoritatea au cel puțin pin dacă nu și face recognition. Unde mai pui că cică l-a găsit deschis cu un mail. Adică într-o zi ecranul nu s-a blocat automat? Pare în zona de fake news.

      (Citează)

    • Stirea nu e completa. De fapt, in cadere, telefonul si-a facut si cele mai noi update-uri si si-a incarcat bateria de la niste fulgere.

        (Citează)

    • Sau a fost in sfarsit gasita o metoda de deblocare iphone: se arunca telefonul de la 5000m. Probabil nu merge daca sunt 4999 sau 5001m, precizia e importanta.

        (Citează)

    • Eu din ce am inteles, telefonul nu avea pin si cand l-a deschis era pornita aplicatia de mail…

        (Citează)

    • Nu știu dacă poți tine un telefon Apple fără blocare de ecran. Pe Android poți, părinții mei nu au nici un pin sau parolă.

        (Citează)

  2. Eu sunt curios ce fac baietii cu electricele in perioada asta de iarna.. nu stiu cum e la Bucuresti dar la Iasi orasul e paralizat de 2 zile din cauza zapezii si a viscolului… deci.. baietii ce fac? Work from home?

      (Citează)

    • Pai daca e blocat orasul fac ce fac si cei cu termice. Stau.

        (Citează)

    • Da dar cu termica motorina/benzina tine.. la electrica ce faci?

        (Citează)

    • Nu inteleg intrebarea? Nu am electrica si nu sunt nici fan elon musca, dar chiar nu inteleg intrebarea ta? Cei cu electrica se urca in masina si pleaca unde au treaba. Au un range mai mic evident, dar nu e ca si cand faci 500km in Bucuresti. https://www.youtube.com/watch?v=_fXJfjAw0Hs

        (Citează)

    • Baietii cu electrice le gasesc calde si deszapezite cand ies din casa. Multumim de grija. :)

        (Citează)

    • Nici eu nu înțeleg întrebarea. Cum zice add, găsesc mașina încălzită pentru că o pornesc din aplicație cu câteva minute înainte să cobor.

      În rest, ce crezi că se întâmplă? Și dacă ar scădea la jumătate autonomia, tot aș avea 250 de km de mers prin oraș, deci vreo 10-15 drumuri medii înainte de încărcare.

      În practică, am mers la Galați pe 5 grade exterior și consumul a fost identic cu cel din septembrie. Nu mă aștept oricum să scadă prea mult autonomia la drum lung, că odată ce se încălzește bateria va fi la fel ca în vară. Iar prin oraș nu contează, încarc o dată sau de două ori pe lună oricum.

        (Citează)

  3. Radule.. daca vrei o tema de articol, cand vine zapada la Bucuresti.. fa un test real la Tesla si vezi daca cu motorul pornit in timp ce deszapezesti plus circulatul din punctul A in punctul B in conditii de zapada si aglomeratie…cum se conporta electrica..

      (Citează)

    • Nu e problema, daca isi mai cumpara zece oameni tesle prin link-ul lui, i se deblocheaza heat strike: se topeste zapada pe o raza de 5 metri in jurul masinii.

        (Citează)

    • un amic cu spring a stat toata ziua ieri prin oras, in iasi. poate a scazut autonomia, dar si confortul pompei de caldura vs un diesel ce se incalzeste in 30 minute, nu e din drum.

      asta e, pleci cu ea incarcata si nu te bagi la drumuri lungi, cred ca e la mintea cocosului pentru orice posesor de electrica momentan.

        (Citează)

    • Robert, vezi ca la diesel faci confuzie intre a avea indicatorul caldurii apei la 90 grade si cand intra efectiv aer cald in habitaclu. La mine dupa 10 minute de mers pe loc(fara sa o turez), deja mi se dezgheata geamurile, fara degivrare. 1.9 tdi.

        (Citează)

    • A venit frigul și zăpada și în București.

        (Citează)

    • eBogdan:
      Radule.. daca vrei o tema de articol, cand vine zapada la Bucuresti.. fa un test real la Tesla si vezidaca cu motorul pornit in timp ce deszapezesti plus circulatul din punctul A in punctul B in conditii de zapada si aglomeratie…cum se conporta electrica..

      Care motor pornit? :D Mașina este practic always-on.
      Nu-i zăpadă în București, era cam 1 cm azi dimineață pe mașini, aia se topește singură sau o dai cu măturica în maxim 1 minut.

      Și eu aștept un ger mai serios ca să văd cum variază autonomia, dar nu cred că va fi unul și nici subiect pentru un articol.

      Situația la electrice este următoarea: încălzirea habitaclului consumă mai mult decât răcirea pe timp de vară, dar Model Y are pompă de căldură și consumul este mic. Mai are și scaune încălzite, care după un minut te fac să te simți foarte confortabil.

      Apoi, la mers, bateria trebuie să se încălzească pentru a ajunge la o temperatură optimă și deci la un consum optim. Dacă faci drumuri mici și multe, nu are timp să ajungă în plaja optimă de temperatură de operare pentru că tu deja ai ajuns la destinație. Dacă faci 1-2 drumuri lungi, nu mai sunt mari diferențe față de vară.

        (Citează)

    • @eBogdan: vad ca incerci acelasi flame pe mai multe blog-uri.

      Sa iti explic un pic mai simplu: ca sa incalzesti masina electrica, ea consuma mult mai putin decat in miscare. Deci daca mai ai sa zicem 15kwh in baterie si tu consumi 2kw/h, iti ajunge sa stai 7h in trafic fara sa te misti, dar habitaclul incalzit. Daca consumi 3kw/h, stai 5 ore nemiscat.

      Daca ai Tesla si baterie mare, incep sa te doara salele de la stat in ea inainte sa se termine bateria.

        (Citează)

  4. Hackers discover way to access Google accounts without a password | The Independent https://www.independent.co.uk/tech/google-account-password-hack-b2475384.html

    ‘Exploit enables continuous access to Google services, even after a user’s password is reset,’ researcher warns

      (Citează)

    • Pai nu e chiar așa. Trebuie să aibă acces la sesiuni expirate. Adică trebuie să existe un infostealer pe o statie și sunt extrase date de conectare (parole, cookie-uri, etc). S-a găsit o metodă să se reactiveze acele sesiuni.

        (Citează)

    • E destul de rău oricum. Un algoritm de protecție ar trebui să vadă că dintr-o dată s-a activat o sesiune din altă parte și să ceară încă o dată parola.

        (Citează)

  5. Implementarea Efactura e o mizerie crunta, tipic romaneasca. Stai sa scoti semnatura electronica, care aduce un cost in plus anual, dupa stai sa conectezi cu mizeria de site Anaf, dupa cu aplicatia de facturare si bonus ai si o cerere de facut pe care nu stii daca sa o duci fizic la anaf sau nu, ca parerile sunt impartite.

    DIGITALIZARE 2024.

      (Citează)

    • Mi-am cumpărat azi certificat digital, vedem. Mie nu mi se pare totuși ceva neobișnuit la interactiunea cu ANAF, în sensul că nici în trecut nu excelau sistemele. Cred că cei care le iau acum în piept sunt foarte surprinși.

        (Citează)

  6. eBogdan:
    Eu sunt curios ce fac baietii cu electricele in perioada asta de iarna.. nu stiu cum e la Bucuresti dar la Iasi orasul e paralizat de 2 zile din cauza zapezii si a viscolului… deci.. baietii ce fac? Work from home?

    Iti pot spune eu. Autonomia a scazut serios (la temperaturi de -20 de grade). De la un range de 340km vara am ajuns la un range de 180km.

    Cat a fost paralizat orasul (da, se intampla si la case mai mari, ii ia pe toti prin surprindere) am stat in WfH atat eu cat si sotia.

      (Citează)

  7. nwradu:
    Ce mașină?

    Ford Mach-e, baterie standard.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus