un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Tesla deschide un Supercharger în Mega Mall și rețeaua din România către alte vehicule electrice

9 Dec 2023  ·

AUTO  ·

37 comentarii

Supercharger-ul zvonit din Mega Mall București apare pe hartă, deci bănuiesc că este operațional cu 14 posturi de încărcare, ceea ce îl face cel mai mare din România.

Uitați o veste care m-a surprins un pic: toate mărcile de vehicule electrice cu conector CCS se pot încărca de astăzi la rețeaua Tesla Supercharger din România. Nu mă așteptam să fie atât de rapidă deschiderea.

Tesla a anunțat că deschide o parte din rețeaua din România pentru orice mașină electrică.

Stațiile din România disponibile tuturor sunt:

  1. București Mega Mall
  2. Pitești
  3. Sibiu
  4. Constanța
  5. Cluj-Napoca
  6. Timișoara

Le găsiți aici cu pictograme speciale. Costă 3,05 lei/kWh, sunt deschise vehiculelor compatibile CCS, maxim 250 kW putere de încărcare.

Acum să vedem cât de aglomerate vor fi. Estimez că anul acesta s-au vândut peste 1500 de Tesla în București. La Superchargerul din Promenada era deseori coadă, în special vineri/weekend, chiar dacă timpii de așteptare erau mici. Cel din Mega Mall este aproape dublu ca spațiu, dar deschis tuturor. Să vedem cum va fi.

 

    37 comentarii

  1. Nu ai spus nimic de încărcarea pe baza unui abonament lunar in valoare de 65 de lei. Cu abonament prețul pentru 1kwh va fi de 2.25 lei, practic tariful pe care l plătesc posesorii de tesla

      (Citează)

  2. La prețul asta pe kwh se apropie de consumul unui diesel. Cred ca te scoți pe partea de revizii si întreținere unde nu prea ai mare lucru de făcut.

      (Citează)

    • și te pierzi pe partea de asigurare casco ai reparatii in caz de probleme, unde te jupoaie.

        (Citează)

    • @Ion parcarea gratuita,
      Ahh, dar stai ca suntem in Romania si nu patesti nimic daca parchezi unde nu ai voie..

        (Citează)

    • Pentru că atunci când dai 50 mii pe mașină te gândești că un diesel e mai ieftin. Wtf

        (Citează)

    • Pentru că atunci când dai 50k te gândești la consum sau parcare.

        (Citează)

    • Ma gandesc la valoarea de revanzare, de exemplu. Si d-aia as lua benzina.

        (Citează)

    • Beb: La prețul asta pe kwh se apropie de consumul unui diesel.

      Se apropie, dar nu ajunge chiar acolo. Eu după vreo 6.000 km am cheltuit echivalentul unui consum de 4 litri benzină/100 km în oraș. Nu știu în motorină, sorry.

      Cred că majoritatea posesorilor de electrice încarcă la casă. Știu pe mulți care încarcă practic gratuit, că au și panouri pe casă, sau la ceva gen 0,5 lei/kWh pentru că sunt la Hidroelectrica.

      Inclusiv prin oraș sunt încărcătoare mai ieftine, de exemplu aici lângă mine sunt cu 1,25 lei/kWh puse de Primărie.

      Cheltuiala mică este cu siguranță un bonus. O fi mai scumpă asigurarea CASCO, cum zice @Ion, dar diferența o recuperezi rapid din consum. Bonusuri mai mari mi se par accelerația și lipsa de zgomot.

        (Citează)

  3. Mi-ar placea sa implementezi un buton in dreapta sus, Tesla ON/OFF, sa pot da off si sa nu ma mai impuedic de cele 138 postari despre tesla pe luna.

      (Citează)

    • Smiorc!

        (Citează)

    • ce hater trist

        (Citează)

    • Morrissey:
      Mi-ar placea sa implementezi un buton in dreapta sus, Tesla ON/OFF, sa pot da off si sa nu ma mai impuedic de cele 138 postari despre tesla pe luna.

      Fii serios. Nu folosesc clickbait. Titlul este foarte descriptiv pentru subiect articolului, la fel și imaginea din homepage și primele paragrafe din articol.

      Cât îți ia să descoperi că nu te interesează subiectul acelui articol? Vreo 2 secunde cu tot cu scroll peste el? Ce rost are deci să te plângi?

      Momentan în România trăim anii unei revoluții electrice în transport. Nu doar că sunt implicat în ea având o astfel de mașină, dar aș fi scris oricum despre asta pentru că-mi place subiectul.

        (Citează)

  4. Cenzuram cenzuram, da sa stim si noi.

      (Citează)

  5. Cu 50k poti lua acum un diesel cinstit, Q5 sau X3, care sunt in clasa premium. Tesla ar vrea, dar nu este, dacă e să fim corecti.

      (Citează)

    • Dar nu cred că problema este “se dau 50k, să se găsească mașina perfectă!”. Dacă ar fi așa, probabil ai lua două Dustere. Sau nu s-ar vinde niciodată mașini sport.

      Îți dai seama ce poți lua cu banii de un Porsche? Și mai și încap bagajele în ea!

      Sunt mașini diverse pentru nevoi și plăceri diverse.

        (Citează)

  6. Ce-aveți băi toți cu diesel? Înțeleg că electrica mai are drum lung de parcurs până să facă o concurență reală ICE dar benzina îmi pare a fi o variantă foarte bună.
    Cine rahat dă 50k pe o mașină și totuși o preferă diesel în 2023?

      (Citează)

    • Cine rahat dă 50k pe o mașină și totuși o preferă diesel în 2023?

      Oricine nu vrea electrice și vrea motoare un pic mai mari – cele pe benzină s-au miniaturizat prea agresiv. Nu prea mai găsești mașini cu motoare de 3 litri benzină, de exemplu. Dar astea intra acuma la ”lux”. Chiar trebuie să te uiți la peste 50k euro si pentru motoare de 2 litri benzină.
      Poți vedea aici o comparatie intre Mercedes C200 diesel si benzină . Modelul pe benzină are motor de 1500cmc ( cred ca e un motor de Renault adaptat), in timp ce modelul diesel are un motor de 2 litri . Contează la durabilitate / rezistenta in timp.

      Ce-aveți băi toți cu diesel?

      Nimic. Consumuri de 4-5l/100km la masini de civili si 8-9 la SUV-uri mari.

      dar benzina îmi pare a fi o variantă foarte bună.

      Foarte bine, cumpără pe benzină – a protestat cineva?

        (Citează)

  7. Mai scriu o data. Poate de data asta apare.
    Situatia 1.
    Posesor de electrica.
    Bucuresti-Viena: am plecat spre Viena. Am deschis una din cele 7 aplicatii ca sa-mi programez traseul. Am plecat cu 80% si-am zis sa incarc prima data la Sibiu. Am rezervat o statie ptr ora x. Am ajuns la ora y si statia nu functiona. Am mers la mallul din oras sa incarc. Toate statiile erau ocupate. Am gasit o statie la lidl. Am incarcat 40 min timp in care am baut o cafea si am mancat la un restaurant de langa. Cost total 80 lei cafeaua si mancarea. Plus curentu. Am plecat mai departe cu 90%. Pe autostrada am exagerat si am mers cu 120. S-a dus cam repede bateria. La vama era sa mor ca am stat 2 ore si mai aveam 3%. Am oprit la prima benzinarie dupa vama. Cand sa platesc, nu-mi accepta cardul. Am rezolvat in final. Am plecat cu 70% dupa 40 min timp in care am baut o cafea si am mancat un senvis. Cost total 60 lei plus curentu. Am deschis a treia aplicatie sa vad unde mai incarc. I-am dat iar talpici pe autostrada (am mers 5 km cu 130) si iar s-a dus prea repede bateria. Aproape de austria am oprit iar sa incarc. Am avut noroc ca era liber la statie si totul a mers brici. Doar 30 min si aveam iar 60%. Si 80 lei mai putin in portofel ptr ca mi-am luat un suc si o salata.
    Aproape de Viena m-au luat iar emotiile ca mai aveam 8%. Am ajuns la hotel si am gasit toate statiile ocupate. Am trimis nevasta si copiii in camera. Eu am ramas sa pandesc un loc ca sa incarc masina.

    Situatia 2
    Posesor de ICE.
    Bucuresti-Viena: am plecat spre Viena. Am oprit pana in vama sa fac plinu. Nu stiam la care benzinarie sa ma duc…am ales rompetrol ca era mai ieftin. Am bagat zeama, m-am pipi si am plecat dupa 5 min. Am trecut vama si i-am dat talpici. Ce mijto e la astia ca au autostrazi. I-am dat numa cu 150. Ma cam impiedicam de tiruri si electrice care abia mergeau. Noroc ca nu m-a luat radaru. Langa Budapesta am zis sa bag o cafea. Am oprit la un Mol. Am bagat si benzina. M-am mai chișat o data (a dreacu prostata). In 7 min eram plecat. Am ajuns rapid la viena, m-am cazat si-am iesit in oras. Benzina (motorina) nu stiu cata mai am, bag cand plec, ca e un omv langa hotel.

    Evident totul este un pamflet.

      (Citează)

    • Bei cam multă cafea.

        (Citează)

    • Belești carbasanu cu beletristica ta. Vezi că tocmai am numărat peste 40 de puncte de încărcare rapidă la Sibiu, peste 30 la Arad, la Seged vreo 10 și în general pe drum sute chiar mii. Trage-ți preconcepțiile în 2023 că au cam rămas în urmă. La Viena tocmai ce am fost personal și la 200m de hotel aveam de ales între AC și DC tot timpul libere (doar DC sunt 160+ stații în toată Viena). În centru la fel, încărcare AC în centru în vârf de sezon turistic.
      Dacă tu vrei să-ți huruie motorul în creieri foarte bine. Alții își prețuiesc liniștea. De aia mergi cu 150 ca un descreierat, să scapi cât mai repede de zgomot. Și să mori tu că bagi benzină, cafea și WC în 7 minute. Vezi că ăștia care au electrice au avut și ei cu combustie și știu foarte bine cât durează cu adevărat. Dacă era chiar așa de nașpa cu electricele față de combustie, nu mai cumpăra nimeni.
      Tu dă-i mai departe cu ulei, filtru de particule, distribuție, fără climatizare când nu merge motorul, gălăgie, miros de motorină și eșapament. Bagă 200, depășește pe toți, nu sta. Fă din alimentare probă olimpică cu cronometrare. Noi o să stăm zen 30 minute la încărcare și după aia pe drum la 110km/h la consum în liniște în timp ce ne bucurăm de familie, muzică și peisaj. Ora aia care o câștigi tu o s-o pierzi revenindu-ți din căpială, dacă-ți mai revii. Fiecare cu crucea lui.

      PS: Stațiile nu se rezervă. Ar fi bine dacă ar implementa așa ceva dar încă nu se face.

        (Citează)

    • @Blackskull: fii serios, după Sibiu și până la vamă sunt stații rapide de încărcare din 30 în 30 de minute pe autostradă. Vorba lui nea_caisă, ai rămas blocat în povești de acum 10 ani.

      “La vama era sa mor ca am stat 2 ore si mai aveam 3%”
      Probabil de nevoia de toaletă, nu de lipsa de curent. Apropo de legendele alea cu “dacă stai cu electrica în coloană la Bușteni cum o să explici familiei că trebuie să reduci aerul condiționat?”, am stat eu în coloană acolo și soluția a fost să punem YouTube pe ecranul mare de câte ori stăteam pe loc. De aer condiționat nu mai zic, cred că ar consuma 1-2% din baterie pe oră de folosire, dacă nu chiar mai puțin.

      nea_caisă: Fă din alimentare probă olimpică cu cronometrare.

      Tare asta :))

        (Citează)

    • Era pamflet babaeti, ce aveti de v_ati iritat asa?

        (Citează)

    • pamflet, pamflete substantiv neutru
      1. Specie literară în versuri sau în proză, cu caracter satiric, intr-un limbaj violent și agresiv.

      Ce ai scris tu acolo e o mizerie plină de argumente din 2013 nu 2023. Cum ziceam, mai actualizează argumentele și poate îți dă fără virgulă.

        (Citează)

  8. La 3lei/kw e super afacere.

      (Citează)

    • Este un tarif asemănător cu alte stații DC de putere mare, dar cam atât.

      Tesla Supercharger este de fapt avantajos pentru posesorii de Tesla. Este mai ieftin pentru ei. Mașina negociază automat încărcarea, nu folosești nici o aplicație, pur și simplu conectezi încărcătorul și pleci. Plata se face automat cu cardul înrolat inițial.

      Pentru posesorii de alte mașini, singurul avantaj este puterea mare de încărcare și uptime-ul bun și, că în rest poți încărca cu acești bani la diverse stații de prin malluri și alte puncte.

      În străinătate sunt mult mai multe Supercharger-uri, acolo contează mai mult pentru cei cu alte mașini.

        (Citează)

    • Spuneam doar ca, tinand cont de consumul mediu/100 km al unei masini electrice, suma platita este la fel sau mai mare decat ceea ce cheltuie pe 100 de km un posesor de masina cu motor termic. Si asta in conditiile in care o mizerie de Corsa sau Nissan Leeaf este in jur de 25000 euro (pret final). O masina din clasa mica, fara sanse mari de revanzare dupa 8 ani. Asta de fapt este problema: preturile exagerat de mari. Am un SUV cumparat in 2018 de nou cu 36000 euro care se vinde acum cu 25000-28000 euro. Imi doresc maxim o electrica, dar, sincer, nu ma cac bani.

        (Citează)

    • Fiule, mașina electrică e ca să ai ceva mai bun dpdv liniște, accelerație, curățenie. Prețul la încărcare rapidă e dat de piață. Dacă tu nu-ți permiți, încarcă acasă. Dacă nu, asta e, rămâi clasic. Tu vrei și cu castravetele în tub și cu sufletul în rai.

        (Citează)

  9. Știe cineva cum sa pun farurile automat pe faza scurta când plec de pe loc pana opresc? La Tesla…

      (Citează)

    • Are faruri?

        (Citează)

    • dai click pe tableta pe indicatorul de lumini(sau dai un flash scurt) si pe urma schimbi auto high beam

        (Citează)

    • Sub indicatorul de viteză, în mers, apar niște pictograme de faruri. Apeși pe una dintre ele și te duce la meniul de lumini din care poți alege diverse moduri, precum Auto.

        (Citează)

    • Salut. Știu. Vreau totuși o funcționalitate mai simpla.
      Faruri selectate pe faza scurta in default (faruri faza scurta PLUS stopuri) care sa funcționeze tot timpul pana se parcheaza/încuie mașina.
      Astăzi alea merg când vor ele… In garaj funcționează dar chiar dacă le modific din auto în faza scurta, la ieșirea din garaj trec iar pe auto. Dacă te cobori din mașină și încui nu le oprește, etc.

        (Citează)

  10. Blackskull:
    Era pamflet babaeti, ce aveti de v_ati iritat asa?

    Nu te joci cu Martorii lui Elon :))
    Nu ai cateva minute, sa vorbim despre Domnul nostru, Kilo Watt?

      (Citează)

    • N-am Tesla și nici nu plănuiesc să am. Există încă multe probleme cu mașinile electrice, dar dacă vrei să faci mișto, măcar adresează problemele reale. Nu fi bizon degeaba.

        (Citează)

  11. O ora sa incarci masina? De cate ori pe luna? Timpul ala nu costa? Asteptar la coada la incarcat?
    Wow. Exista oameni care fac asta!
    Why

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus