un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

România este a doua țară pentru Glovo din cele 25 în care activează

8 Dec 2023  ·

FOOD & LIFESTYLE  ·

18 comentarii

Așa zice chiar Glovo în niște statistici de final de an. România este pe locul 1 în Europa de Sud-Est ca număr de comenzi și pe locul 2 în lume, după Spania. Spania este țara de origine a platformei Glovo, deci nu mă mir că este pe primul loc.

Sunt surprins că românii dau însă atâtea comenzi la Glovo. Serviciul are totuși concurență puternică pe piața noastră de la Bolt Food și Tazz. Nu știu cum își împart cota de piață, dar luând în considerare și faptul că totuși taxele de serviciu și mai ales prețurile preparatelor din platforme sunt totuși crescute, pur și simplu nu credeam că se dau atât de multe comenzi în România încât să fim pe locul 2 din 25 de țări.

Votați voi mai jos ce folosiți dintre principalele platforme de la noi:

Ce platformă de livrare utilizați?

(vedeți direct rezultatele)

Loading ... Loading ...

20% dintre bucureșteni lasă bacșis în Glovo. România este locul 2 în lume la tips, dar și asta mă miră dacă 20% este vârful topului din România.

Trei statistici mai sunt interesante:

  • cea mai mare comandă a fost de 35.000 de lei, un bucureștean care a comandat un laptop de gaming și o trotinetă prin Glovo. A avut ceva bani pe cardul respectiv.
  • apoi, un bucureștean a cheltuit 137.226 lei la Glovo de-a lungul anului. Poate comanda zilnic mâncare pentru întreg biroul, cine știe.
  • un constănțean a lansat 1340 de comenzi, o medie de 3,5 pe zi.

Mai sunt și alte statistici, dar nu toate interesante. Intuiți deja că românii au comandat burgeri, shaorma și pizza; vorba aceea, ce altceva. Le găsiți pe toate pe Connect, de unde am și eu informațiile de mai sus.

    18 comentarii

  1. bolt food fata de tazz livreaza la distanta mai mare, le folosesc pe ambele in paralel in functie de ce promotii sunt la restaurantele preferate. Comand poate o data pe luna, poate mai des de cand a aparut si Master Doner pe aplicatii (fosta La Haleala).

      (Citează)

    • Sa traiesti! Nu stiam ca acolo este la haleala, mersi de pont!

        (Citează)

    • eu am mai tot scris pe aici pe colo ca s-a “redeschis” de vreun an jumate, e un fost angajat care are aceleasi retete.

        (Citează)

    • Testat deja de 2-3 ori Master Doner (la Iancului), tot in urma pontului de la Radu de aici de pe blog. Calitatea este f ok, in mare parte se pastreaza traditia La Haleala (au mare parte din sosurile / prafurile pentru care erau cunoscuti). Daca au inceput sa livreze prin aplicatii, si mai bine.

        (Citează)

    • sorin:
      eu am mai tot scris pe aici pe colo ca s-a “redeschis” de vreun an jumate, e un fost angajat care are aceleasi retete.

      Am și fost o dată după ce am citit asta, a fost bună shaorma. Am făcut și poze, dar a trecut vremea și n-am mai publicat nimic.

        (Citează)

  2. Initial comandam fie de pe glovo fie de pe tazz, ca unele restaurante nu erau pe ambele. Apoi au inceput sa o ia preturile razna la glovo. Am ramas cu tazz, ca tot aveam genius. Pana au inceput si acolo sa fie preturile mult mai mari, plus taxe operationale (?), apoi taxa de vreme rea ca era inorat sau batea vantul, in conditiile in care comenzile sunt livrate oricum cu masina, taxa ca e comanda prea mica etc. incat ajung sa platesc dublu si orice livrare dureaza minim o ora in conditiile in care dureaza cel mult 30-45 de minute sa merg eu si sa ma intorc acasa. Asa ca ultima comanda la tazz este din 15 iunie si la glovo din 21 martie 2022. O fi afacere in Bucuresti dar la noi “la tara” nu mai merita dpmdv. Bolt food nici macar nu am mai incercat, mi-a ajuns experienta cu primele 2.

      (Citează)

  3. Curierii lor nu au permis și merg pe toate părțile. Lucrează ore fără măsură și sunt plătiți din ce în ce mai slab deși prețurile lor cresc pe zi ce trece. Comand doar din proximitate și ridic eu comanda și sper să moară acest business în următorii 2-3 ani odată cu trotinetele abandonate pe trotuar.

      (Citează)

    • Daca tot ridici comanda personal, nu ar fi mai bine sa comanzi direct la restaurante, astfel incat intreaga suma sa ajunga la acestea?
      ba chiar uneori, in functie de restaurant, am vazut ca preturile sunt mai mari cand comanzi prin aplicatii de genul Glovo, Tazz, Bolt.

        (Citează)

    • +1 la ce a zis Andrei G.

        (Citează)

    • Nu chiar. Uneori am comandat cu ridicare din restaurant pentru a beneficia de 30% reducere pe care o oferea Glovo.
      Chiar si cu preturile marite din aplicatie, tot am iesit mai ieftin decat daca as fi comandat la restaurant direct.

        (Citează)

    • Andrei G: Daca tot ridici comanda personal, nu ar fi mai bine sa comanzi direct la restaurante, astfel incat intreaga suma sa ajunga la acestea?

      Eu așa fac dacă restaurantul oferă livrare.

      Andrei G: ba chiar uneori, in functie de restaurant, am vazut ca preturile sunt mai mari cand comanzi prin aplicatii de genul Glovo, Tazz, Bolt.

      Pentru că Glovo ia 35% din vânzare, iar celelalte platforme 30%. Așa că sunt preturi mai mari în aplicații.

      Scorpy:
      Nu chiar. Uneori am comandat cu ridicare din restaurant pentru a beneficia de 30% reducere pe care o oferea Glovo.
      Chiar si cu preturile marite din aplicatie, tot am iesit mai ieftin decat daca as fi comandat la restaurant direct.

      Da, mi se pare trist pentru restaurant când se întâmplă asta. De obicei nici nu decid ei că este promoție, o bagă direct platforma. Uneori nu apare tuturor, au fost multe cazuri când Matilda avea reducere și eu nu la un restaurant.

        (Citează)

  4. Am 4 luni de când nu am mai comadat nimic prin aplicații. Când am avut ceva de comandat, am sunat, am zis ce vreau și cum vreau (ceea ce nu o să vezi să se întâmple) și m-am dus eu să ridic când era gata.Nu se aplică la lanțurile mari, dar aia e.

    Glovo, Tazz, Bolt și toți ăștia sunt ca agenții imobiliari.

      (Citează)

  5. Ala cu 1300 de comenzi e Ciolacu. Asa a ales el sa livreze pensiile speciale.

      (Citează)

  6. Eu cred că numărul mare de comenzi din România vs alte țări ține și de obiceiuri. Vesticii sunt obișnuiți să comande telefonic la restaurantele din proximitate. Noi am sărit această etapă și ne-am dus direct la comandă în aplicație.

      (Citează)

    • Eu cred că motivul principal este lenea (și banii obținuți prea ușor ori cei nefiscalizați).

        (Citează)

    • Marinel:
      Eu cred că motivul principal este lenea (și banii obținuți prea ușor ori cei nefiscalizați).

      Lenea să-ți gătești singur? Că dacă este lenea să mergi acum 5 km sau mai mult până la un local, nu știu dacă se pune.

      Platformele astea de livrare au prins în toate țările, de fapt. DoorDash, Just Eat Takeaway, Uber Eats etc sunt în creștere peste tot. Mie nu mi se pare lene, ci plătești pentru un serviciu pentru că tu nu ai timp să-l faci personal sau nu vrei. Dacă îmi cumpăr pâine în loc să mi-o fac singur, ți se pare tot lene?

        (Citează)

  7. Eu sunt rege pe tazz si #2 e Bolt ca au promotii chiar super bune uneori. Glovo mi s-a parut tot timpul mai scump (din conditiile de comanda minima si taxa de livrare) prin urmare am si sters-o.
    Multi mentioneaza lenea, dar cuvantul corect cred ca e “timp”. De ce sa pierd minim 30 de min pe un drum pana la restaurant pentru a ridica si inapoi cand pot sa comand si alea 30 de minute le castig altfel. La fel si cu Freshful, aia culeg din market si eu imi ocup timpul cu altceva, si ce daca e Netflix ?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus