un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Am găsit un semafor extra-luminos pe Dorobanți

8 Nov 2023  ·

AUTO  ·

14 comentarii

Semaforul acesta din imagini este pe strada Radu Beller spre Mircea Eliade, în zona Dorobanți. Na…. zonă de bogați, multe lumini la semafor.

Nu sunt sigur dacă este de bine sau de rău. Adică probabil este testat acolo de Administrația Drumurilor și bine că fac asta, dar nu pot spune că i-am văzut utilitatea în configurația dată. N-am avut niciodată probleme în a vedea un semafor, în special cele mai noi cu LED-uri puternice.

Nu-i rea ideea de a face întreg stâlpul de susținere un semafor luminos, dar pare ceva ce ar trebui montat în locurile unde semaforul clasic este greu de văzut, de exemplu poate din cauza unor crengi. Then again, dacă Admin Drumurilor știe că un semafor este greu de văzut din cauza unor crengi de la un copac, de ce nu toaletează acel copac, în loc să instaleze așa ceva pe semafor?

Așa că poate ar fi bun în acele intersecții “rapide” unde te uiți în 3 direcții ca să nu te lovească vreunul și mai este și un semafor pe acolo, caz în care ceva extra-luminos ar fi binevenit. Chiar și așa, sunt puține astfel de situații în București. Nu mai zic că probabil cei ce locuiesc cu vedere la acel semafor nu sunt prea fericiți.

 

Știți ce aș vrea eu mai degrabă să văd? Treceri de pietoni iluminate. Se tot testează soluții și se modifică unele treceri de prin 2007 sau 2010 încoace pentru a fi iluminate. Cu toate acestea, sunt puține și nu neaparat acolo unde ar conta cu adevărat, precum pe lângă școli sau alte zone cu risc de accident.

    14 comentarii

  1. In Iaşi aproapte toate semafoarelw aunt pe stilul asta iar ideea e de a vedew de la distabta culoarea semaforului.

      (Citează)

    • Yeap, in plus la Iași sunt și destul de multe treceri de pietoni iluminate puternic. La trecerile de pietoni totuși mi se pare util să fie iluminat și în apropierea trecerii, în locul de unde pietonul se pornește în traversare. Am întâlnit situații unde din cauza luminii puternice proiectate pe zebră, trotuarul rămâne umbrit și devine mai dificil să vezi pietonul înainte să se angajeze în traversare… Am văzut mai multe semafoare și treceri îmbunătățite prin țară(Brașov, Constanța) dar capitala rămâne tot timpul mai la urma(nu doar la asta ci în general, ex apa caldă, căldură, transport în comun).

        (Citează)

  2. Pentru că PMB nu emite avize pt toaletări și defrișări.
    De ce?
    Nu motivează, pur și simplu ignoră solicitările.

      (Citează)

  3. “ N-am avut niciodată probleme în a vedea un semafor”
    Probabil ca nu ai drumuri in zonele unde sunt copaci crescuti aiurea si acopera semne si semafoare. Daca e si vreo trecere de pietoni aproape stearsa (de ce ar reface cineva marcajele??) devine complicat pentru toti participantii la trafic.

      (Citează)

  4. In piesti erau asa pana acu vreun an doi, bașca aveau si cronometru. Era belea. Si ce s-au gandit….hai sa nu mai fie. Si acu nu mai e. Imbecili.

      (Citează)

  5. Cea mai buna treaba ar fi aia cu cronometru la semafoare.

      (Citează)

    • Cronometrul e OK, cata vreme ai semafoare care se schimba la intervale prestabilite, nu-s cu management electronic in functie de trafic – care este solutia mai moderna decat cronometrele pentru trafic mai mare, iar cele doua nu-s, sau nu prea-s compatibile.

        (Citează)

    • Cel putin in Bucuresti nu cred ca avem vreun sistem de management electronic al semafoarelor in functie de trafic.

        (Citează)

  6. Mai avem mult pana departe. Cum ar fi semafoare puse dupa intersectie sa le poti vedea clar. Sau camere sa te taxeze daca treci pe rosu.

      (Citează)

  7. Blackskull:
    In piesti erau asa pana acu vreun an doi, bașca aveau si cronometru. Era belea. Si ce s-au gandit….hai sa nu mai fie. Si acu nu mai e. Imbecili.

    N-a fost asa ceva niciodata in Pitesti, doar cronometru aveau.

      (Citează)

  8. Sunt in Bistrița multe din astea.

      (Citează)

  9. Eu cred ca sunt bune in ideea in care iti adaptezi viteza ca stim cum circula unii pe bulevarde, iti dau un pic de timp sa franezi daca-l vezi tarziu.
    Referitor la trecerile de pietoni luminate sunt geniale – primaria a impanzit sectorul 6 cu astfel de lumini peste trecerile de pietoni si e mult mai usor noaptea sa vezi pe cineva pe trecere, plus ca ai vizibilitate dintr-o parte in cealalta, as putea crede ca s-au redus si accidentele (am in fata blocului o intersectie care beneficiaza de lumina asta si nu mai aud scrasnit de roti sau injuraturi ca n-au dat prioritate).

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus