►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
« Știrile zilei despre tehnologie – 30 octombrie 2023
Formula 1 în Mexic: sfârșitul de sezon va fi și mai palpitant »
30 Oct 2023 ·
Știați că grupul Raiffeisen are o a doua bancă în România, numită Raiffeisen Digital Bank? Este nou lansată și, mai important, este 100% online. Îți faci cont de pe telefon și primești și un card VISA virtual pe care-l poți înrola și în Google Wallet sau Apple Pay.
Are comisioane zero. Poate fi o soluție foarte bună pentru cine își dorește un cont secundar pentru cumpărături sau servicii online sau alte situații.
Eu mi-am făcut cont și îl voi testa pe termen lung. Avantajul de a vă face un cont acum este că puteți primi 200 de lei înapoi cashback, dacă respectați condițiile promoției speciale care ține până la 30 noiembrie.
Promoția este următoarea: vă faceți cont și apoi folosiți cardul virtual pentru minim 3 cumpărături online de minimum 50 de lei fiecare. Veți primi înapoi jumătate din suma cheltuită în cele 3 cumpărături, în limita a 200 de lei. Pentru bonusul maxim de 200 de lei, trebuie să aveți tranzacții online eligibile de cel puțin 400 de lei și trebuie să le evaluați în Pay&Rate. Banii îi veți primi pe 15 decembrie, iar detalii mai multe despre promoție puteți citi aici. Este valabilă pentru primii 2.000 de înscriși.
Pay&Rate este o funcție particulară pentru Raiffeisen Digital Bank. Acel Rate nu vine de la rate lunare, ci de la rating. După ce cumperi ceva de la un magazin online, poți da și o notă acelui magazin.
Astfel, se strâng note doar de la clienți reali ai acelor magazine, cu tranzacții verificate. Iar cum magazine online sunt tot mai multe, unele obscure, și cum tot mai multe te mai roagă și să-ți salveze datele cardului bancar pe acolo, să vezi ce notă le-au dat alți clienți pentru serviciile lor este o funcție utilă.
Deschiderea contului a fost foarte rapidă. Chiar foarte rapidă. Am filmat totul și cred că au fost vreo 8 minute în total, cu mine butonând uneori peste camera video telefonul mobil. Sistemul a devenit oarecum clasic: îți spui numele și numărul de telefon, îți fotografiezi buletinul, zâmbești pentru un selfie, introduci niște coduri de validare primite pe telefon și email și apoi bifezi că ai văzut terms and conditions și lista de comisioane.
Comisioanele sunt zero, apropo. Zero pentru deschidere de cont, zero pentru transferuri bancare, zero pentru retrageri de la ATM. 0️⃣
Este chiar amuzant pentru că pe site-ul oficial al Raiffeisen Digital se află un fișier numit Lista Comisioanelor și iată un screenshot din el:
(Iar dacă vreți musai un alt fișier care să enumere serviciile oferite și mențiunea că te costă 0 lei, există acest PDF.)
Chiar este un serviciu bancar oferit complet gratuit și ar trebui să profitați de asta, daca aveți nevoie de un cont și de un card secundar făcut rapid din comoditatea casei voastre.
Instalarea mi-a generat și un card de debit VISA Gold, pe care l-am instalat apoi în Google Wallet (așa se numește Google Pay de la o vreme) și am și făcut prima plată cu el la un Mega Image. Raiffeisen Digital Bank nu emite (cel puțin acum) și carduri fizice, ci îl vei primi doar pe cel virtual pentru plăți online sau cu telefonul mobil la comercianți. Există și ATM-uri contactless, dacă vrei să scoți banii de pe card.
Aplicația în sine este foarte simplă și ușor de utilizat. Autentificarea se face cu PIN sau biometric. Ai o secțiune în care poți vedea datele cardului tău bancar și în care poți stabili limite zilnice. Istoricul cheltuielilor îți este arătat tot în această pagină.
Există o pagină Transferuri de unde poți trimite banii în alt cont bancar. În final, o secțiune Profil îți arată datele tale, documentele și setările de login.
Nu am văzut niciodată o aplicație mai simplă de atât. Nici nu cred că poate fi una mai simplă. Pentru multe persoane, asta va fi un avantaj pentru că o interfață simplă înseamnă și ușurință în utilizare. Pot fi multe scenarii de utilizare pentru Raiffeisen Digital, unul dintre ele fiind un card bancar pentru copil sau pentru părinții care poate nu se pricep foarte bine la astfel de lucruri. Când interfața este simplă, nici nu-și vor prinde urechile în ea.
Spuneam că vreau să păstrez acest cont pe termen lung, nu l-am făcut doar de dragul acestui articol. Am mai multe motive pentru asta. Întâi pentru că sunt client Raiffeisen de prin 2007, dar nu este banca mea principală. O să testez dacă mă pot muta pe Raiffeisen Digital, zero comisioane lunare sună bine de tot.
Motivul principal, însă, este legat de faptul că nu prea mai vreau să-mi introduc cardul meu bancar principal în foarte multe servicii online sau aplicații. Sunt abonat la foarte multe servicii de streaming. Facebook are uneori obiceiul să-ți taxeze suplimentar cardul sau să-l refuze complet dacă ai avut vreodată o problemă.
De asemenea, am instalate 10 aplicații pentru încărcat mașina electrică. Par multe? Culmea, cred că mai sunt încă pe atâtea active în România. Sunt foarte multe rețele de încărcătoare și dezavantajul este că fiecare rețea are aplicația ei și trebuie plătit în ea cu cardul bancar. Nu știu cât de mult au investit în securitate aceste aplicații, mai ales că majoritatea îți rețin cardul bancar pentru debitare după încărcare. Așa că probabil îl voi folosi pe cel de la Raiffeisen Digital aici, transferând periodic pe el o sumă mică.
Primul transfer, din ING în contul pe care mi l-a făcut RDB, s-a realizat instantaneu, semn că banca este înrolată în sistemul de plăti rapide.
Următoarea etapă: să fac trei achiziții online cu valoare totală de peste 400 de lei și să las rating comercianților. Asta o să-mi aducă 200 de lei înapoi cashback în cont. Vine Black Friday, o să rezolv ușor această cerință ca să prind promoția.
« Știrile zilei despre tehnologie – 30 octombrie 2023
Formula 1 în Mexic: sfârșitul de sezon va fi și mai palpitant »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
49 comentarii
30/10/2023 la 12:03 PM
Fii sincer si spune adevaratul motiv pt care ti-ai facut cont la ei: ti-au dat un calendar cu 12 poze nud cu Nehammer.
Andrei(Citează)
30/10/2023 la 7:24 PM
Calendar cu MC Hammer!
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 12:06 PM
Sunt curios dacă există vreo formă de integrare între Raiffeisen-ul clasic și cel nou
Cătălin Tănase(Citează)
30/10/2023 la 12:14 PM
Între timp am găsit asta:
https://www.librabank.ro/Stiri/Libra_Internet_Bank_%C3%AE%C8%99i_consolideaz%C4%83_statutul_de_partener_num%C4%83rul_1_al_fintech-urilor,_prin_colaborarea_cu_Raiffeisen_Digital_Bank_AG/3262
Deci puțin probabil să existe integrare
Cătălin Tănase(Citează)
30/10/2023 la 7:25 PM
Depinde cum definești integrare. Sunt sigur că au management comun pe undeva care decide ce strategie adoptă fiecare subsidiară, astfel încât RDB să meargă tare pe 100% online, digital, fintech etc.
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 12:29 PM
Puteti primi este diferit de primiti pana la 200 lei.
Doar primii 2000 de participanti vor fi putea beneficia de recompensa.
4.2. Dintre toți Participanții care îndeplinesc Criteriile de Eligibilitate, un număr maxim de
2.000 de Participanți vor fi declarați Beneficiari ai Recompensei în cadrul Promoției
(“Plafonul de Recompense”) și vor primi o recompensă în valoare de 50% (cincizeci la
sută) din valoarea totală combinată a tuturor Tranzacțiilor Eligibile cu comercianții pe
care i-ați evaluat, până la o sumă totală maximă de 200 RON (“Recompensa”). Prin
urmare, numărul de plăți este limitat la un total de 2.000 de plăți de Recompense.
vio(Citează)
30/10/2023 la 7:25 PM
Corect, am modificat și în articol, mulțumesc!
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 12:33 PM
Cam praf site-ul si aplicatia:
– link-urile nu mi-au mers pt aplicatia (navigand de pe PC). Similar am patit si de pe mobil.
– link-ul la fisierul cu comisioane, se tot descarca de vreo 15 minute…
– la prima vedere nu-mi inspira incredere.
Ariel(Citează)
30/10/2023 la 2:57 PM
am dat sa-mi fac cont – asa de test. email-ul initial google-ul la bagat direct in spam (stiel el ceva)
Ariel(Citează)
30/10/2023 la 7:26 PM
Cred că este de la tine sau a avut atunci serverul un moment prost. La mine a mers totul bine, inclusiv emailul pe gmail. Aplicația am căutat-o direct în Play Store, ce-i drept.
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 12:51 PM
Revolut, varianta Beta…
Daca nu era faza cu primii 2000 de participanti, imi faceam si eu
Dave(Citează)
30/10/2023 la 12:58 PM
🍽️🍽️🍽️
Austria – Shengen
Raifaisen – afaceri in Rusia
Alex(Citează)
30/10/2023 la 1:07 PM
Maine nu o sa mai fie zero comisioane
Ce dracu punem toti botul la “gratis la inceput l, platiti dublu de peste doua luni” ?!
Ah, avem influenceri care isi fac și ei cont, clar e pe bune treaba…
Adi-2(Citează)
30/10/2023 la 7:38 PM
Poți să-ți închizi oricând contul dacă se modifică condițiile. Este ușor de făcut, este ușor și de desfăcut.
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 1:12 PM
sunt gratuite pana la o notificare ulterioara.
M-am lamurit eu cu austriecii, la inceput comisionul de administrare cont era 1 euro/luna, iar apoi printr-o notificare ulterioara a devenit 5 euro/luna. Daca nu-mi convenea trebia sa platesc creditul ipotecar si sa-mi inchid contul, fain la ei :) S-a rezolvat pana la urma cu o gaselnita ca daca imi transferam 2.000 lei in contul ala si faceam 3 plati cu cardul pe luna era gratis.
Nu e vorba de suma absoluta ci de 5x din pix + 5 euro x 500.000 clienti sa zicem, se aduna, asa din pix.
monciu(Citează)
30/10/2023 la 7:38 PM
Poți să-ți închizi oricând contul dacă se modifică condițiile. Este ușor de făcut, este ușor și de desfăcut.
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 1:47 PM
https://www.reuters.com/business/finance/raiffeisen-delays-quitting-russia-austria-defends-ties-sources-2023-07-06/#:~:text=VIENNA%2C%20July%206%20(Reuters),long%2Dstanding%20ties%20with%20Moscow.
Nu merci
Poate inveti sa marchezi si publicitatea, ar fi super.
dragos(Citează)
30/10/2023 la 1:58 PM
Păi a marcat-o, ce vrei să zici?
Cătălin Tănase(Citează)
30/10/2023 la 2:06 PM
Prima propozitie a acestui articol e inexacta, ca sa fiu politicos
“Știați că grupul Raiffeisen are o a doua bancă în România”
vs site-ul lor:
“Raiffeisen Digital Bank AG este o filială deținută în proporție de 100% de către Raiffeisen Bank International AG.”
Deci nu este o banca inregistrata in Romania, e un fel de ING dar mai rau, fara niciun fel de prezenta fizica.
Sorin(Citează)
30/10/2023 la 7:40 PM
Da, este o bancă online, deținută direct de firma-mamă. Mi se pare că asta ar fi cea mai mică problemă, IBAN-ul este românesc (prin Libra) și oricum se supune legilor europene din domeniu.
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 2:32 PM
https://www.facebook.com/RaiffeisenBankRomania/?locale=ro_RO
“Disponibilitate redusă a serviciilor Raiffeisen Bank România.
Astăzi, 29.10 2023, echipa Raiffeisen Bank România a înregistrat o problemă tehnică care a afectat funcționarea aplicației Smart Mobile, a plăților online cu autorizare biometrică, depunerilor de numerar la MFM și a website-ului raiffeisen.ro.
Echipa tehnică lucrează pentru remedierea situației, estimăm că, în cel mai scurt timp posibil, toate serviciile redevin funcționale. ”
Nici dupa 24 H nu erau toate serviciile functionale, sa tot iti deschizi la ei, eu caut alternativa sa ma mut, desi sunt client mai vechi decat tine.
gdl(Citează)
30/10/2023 la 3:30 PM
Îți recomand UniCredit
Andrei(Citează)
30/10/2023 la 2:46 PM
Mai, Radu, de ce nu semnalizezi articolul ca faci promo?
Alex(Citează)
30/10/2023 la 2:58 PM
Radu nu prea se oboseste sa raspunda la mesaje.
Nici macar ca sa iti spuna ca nu prea ai dreptate si ca apare sub titlul articolului tag-ul Publicitate.
Andrei G(Citează)
30/10/2023 la 3:54 PM
Cred că nu e articol publicitar la care să nu fie câte un tolomac care să comenteze că nu e marcat, deși e :)
Cătălin Tănase(Citează)
30/10/2023 la 6:26 PM
sau poate problema e la semnalizare si nu la tolomac?
daca doi iti spun ca esti beat…
john2381(Citează)
30/10/2023 la 7:43 PM
Scrie PUBLICITATE cu caps sub titlu, iar titlul este albastru tocmai ca să sară în ochi treaba aia. Mai mult de atât nu am cum să marchez. Cred că este cea mai vizibilă/in-your-face marcare de pe site-uri.
Am încercat cândva să fac întreg articolul, adică titlu, imagine, primele cuvinte etc, cu alt fundal în pagina principală, ca să se vadă și mai bine, dar nu mi-a ieșit combinația la CSS și PHP. O să mai încerc.
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 5:25 PM
Acu’ nush cat de tolomac e Alex ca n-a vazut labelul ala, mai degraba explica de ce marcajul este facut asa si nu cu (P) in titlu.
Boris(Citează)
30/10/2023 la 6:37 PM
Acum cred ca este destul de aiurea sa ii explicam si cum trebuie sa marcheze articolele publicitare. Daca esti un cititor fidel al acestui blog, t-eai obisnuit deja cu tag-urile de sub titlu. Daca esti doar un citittor ocazional, nu prea ai dreptul sa ii ceri sa modifice ceva.
Andrei G(Citează)
30/10/2023 la 5:27 PM
@Halex – analfaboss functional dar semnalizează 😁
g3#(Citează)
30/10/2023 la 6:51 PM
Nu este vina lui Alex, come on, nu sta nimeni sa se uite la culori sau etichete.
Multi dintre cititorii constanti au avut acelasi gen de observatie, acum stim pentru ca, tot ca si in acest caz, ne-a atras cineva atentia.
Publicitatea se marcheaza cu (P) la final.
Marean(Citează)
30/10/2023 la 7:47 PM
Nu vreau să pun P în titlu, îl strică în indexare. Scrie mare PUBLICITATE sub titlu și are și fundal colorat acolo, ca să atragă privirea.
Am căutat cândva să fac fundalul unui articol publicitar de altă culoare, dar nu mi-a ieșit. Am vrut să fac acel PUBLICITATE roșu, dar nu mi-a ieșit nici asta.
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 7:53 PM
Andrei, eu nu i-am cerut sa schimbe nimic, am observat doar ca daca multi nu observa marcajul o fi ceva in aer, si n-or fi toti tolomaci. Ar mai fi optiuni cu (articol sponsorizat) la final sau mai stiu eu ce. Pe mine insa nu ma deranjeaza cun e marcat, ci la ce face reclama.
Acu’ observ ca a facut curatenie si prin comentarii. Presimit un “imi cer skuze de la domni cititori” in cateva zile cand o realiza.
Boris(Citează)
01/11/2023 la 1:05 AM
@ Boris – sunt toti tolomaci. Cata margarina in creier sa ai sa NU VEZI CA SCRIE MARE CU ALBASTRU SUB TITLU PUBLICITATE?
Lasati-o jos ca macane. Ati auzit voi la facultatea de blogging ca asa trebuie marcat un articol publicitar. Muriti ba
Corcoran(Citează)
30/10/2023 la 4:09 PM
Am fost luat de val si am incercat sa-mi fac cont.
Aplicatia da rateuri la pasul de scanare buletin si inregistrare imagine cu utilizatorul.
Apoi am intrat aici din nou si am citit comentariile.
Pe langa experinetele mele anterioare cu Raiffeisen, scurta aducere aminte ca Raiffeisen = Austria si = operatiuni un Rusia m-au facut sa zic pas si la acest pas.
Voi ramane cu banca mea olandeza si voi primi salariul cu un mic delay dar nu ma voi mai apropia de Raiffeisen.
Ma bucur insa ca se incearca si vin alternative pe piata. Asta ne face bine tuturor.
un om(Citează)
30/10/2023 la 4:12 PM
Ah, Raiffeisen care are așa: o aplicație pt conturi, o altă aplicație pt token autorizare, altă aplicație pt promoții, altă aplicație pt plăți NFC. 4 aplicații diferite pt ce, când puteau să integreze totul în una singură.
Marian(Citează)
30/10/2023 la 4:49 PM
Asta e banca aia austriacă? Austria e țara aia prietenă cu Rusia? Aia cu ,,șenghen,,? Marș de aici! Nu e vina lui Radu, normal.
P.S. De ce ai avea cardul ,,băgat,, la Facebook? La ce ți-ar trebui?
Adi(Citează)
30/10/2023 la 6:39 PM
Cand esti influenkăr (sau blogger) mai postezi articole si pe Facebook. Si apoi vrei sa le mai si promovezi, ca sa ajunga la cat mai multi utilizatori. Asa ca ai nevoie de un card pe care sa il folosesti pentru a plati promovarea postarilor.
Andrei G(Citează)
30/10/2023 la 7:48 PM
Pentru ads, da.
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 5:08 PM
Oh, da, Raiffeisen!
Am fost client din 2001-2002 (yes, I’m that old) până în 2021.
Îmi plăcea că aveam un card suplimentar pe numele soției legat la un cont al meu. Și era totul bine și frumos până când într-o bună zi, din senin nu au mai mers plățile online de pe cardul soției. Și a sunat în call center și i-au spus că trebuie să sune titularul de cont. Și ea a zis că mă pune la telefon acum. Nuuu, că trebuie făcută autentificarea. Bineee.
Și am sunat eu, titularul de cont, și mi-au zis că trebuie să sune doamna, că e pe numele ei cardul. Bineee.
Nu ne-am enervat. Ne-am luat de mânuță și am mers într-o agenție. Am stat frumos la coadă, că era cu distanțare și cu pandemie și am vorbit cu o domnișoară care după ce a clickăit și butonat în calculator a zis că… trebuie să sunăm în call center, că doar acolo se poate.
Motiv pentru care eu am întrebat dacă închiderea relației cu banca se face în call center sau în agenție. Și când a zis în agenție am zis: “Păi atunci haideți să facem procedura să închidem orice relație cu Raiffeisen”.
Astfel că din 5 iulie 2021 nu mai suntem prieteni.
Eu… gen(Citează)
30/10/2023 la 5:13 PM
Esti norocos! Anul asta in luna mai am vrut nu sa inchid relatia cu Raiffeisen, ci doar sa inchid niste conturi … asa ca am mers la agentia de langa locuinta si ce crezi? au zis ca trebuie sa ma duc in agentia in care au fost deschise conturile, care este in alt cartier :-)
Pana la urma, dupa insistentele mele, mi-au facut favoarea de a-mi accepta cererile de inchidere cont si la agentia la care ma aflam.
Evident, pana astazi nu a fost inchis decat 1 cont. Celelalte 3 conturi, pe care tot ei le-au deschis din oficiu (conturi de economii, care stau cu sold 0 de 10 ani cel putin) sunt in continuare in aplicatie.
Marean(Citează)
30/10/2023 la 6:11 PM
CEO-ul acestei noi banci este un rus, scolit in rusia, fost sef prin Raiffeisen Rusia:
https://www.linkedin.com/in/alexey-kapustin-b8b2971
Cata incredere poti sa ai in asa ceva in vremurile in care traim? Cand le-am pus intrebarea pe facebook de ce au CEO rus, mi-au sters comentariul si m-au blocat.
Radu, stiu ca banii nu au gust sau miros, dar traim in niste vremuri tulburi, in care ar trebui sa fim mai selectivi pe cine promovam si care ar fi scopurile din spate. Dezamagitor.
Bogdan(Citează)
30/10/2023 la 7:59 PM
Nici nu m-am gândit la afacerile băncii în Rusia, am uitat complet de știrile acelea. Sunt de acord că poate fi un motiv pentru a nu le fi client. O să mă gândesc ce pot face în continuare.
nwradu(Citează)
30/10/2023 la 9:47 PM
„Nici nu m-am gândit la afacerile băncii în Rusia, am uitat complet de știrile acelea. ”
De înțeles, nu-i ca și cum ar fi cine știe ce subiect de interes în general, sau pentru români în special.
Peredhil(Citează)
30/10/2023 la 10:36 PM
Stii la ce ai mai putea face reclama, la Gazprom, ca na…tot vine iarna. Multinationala in domeniul energetic.
Alex(Citează)
30/10/2023 la 11:32 PM
Mi-am făcut Raiffeisen Digital. Dar am și card/cont Raiffeisen ZERO TOT și nu înțeleg de ce ar trebui să păztrez și Raiffeisen Digital. Pe bune aș vrea să-mi explice cineva. Măcar din consilierii care mai trec pe aici să vadă ce zic cititorii lui Radu. Că Radu nu are timp să zică nimic, “as usual”.
motanes(Citează)
31/10/2023 la 12:19 AM
Pai poate nu se indexeaza bine, dar e lucrul corect de facut, deci mna.
Oricum, dupa o vreme se va indexa la fel de bine.
Marean(Citează)
31/10/2023 la 12:45 AM
Intre 1-30 Septembrie au dat 100 de lei Cashback. Acum intre 1 Octombrie – 30 Noiembrie dau 200 de lei Cashback. Eu aștept oferta cu 300 de lei 😂
eddie(Citează)
03/11/2023 la 10:18 AM
Pana nu intram in Schengen, *uie orice business din austria. Banuiesc ca nu ai nicio tresarire de unde iti vin banii. Am sa te citesc mult mai rar.
david(Citează)