un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Formula 1 la Monza: Ferrari a făcut o cursă bună pe circuitul de casă, iar Verstappen doboară recorduri noi

4 Sep 2023  ·

AUTO  ·

12 comentarii

Monza este unul dintre circuitele mele preferate. Sper să văd și live acolo o cursă de Formula 1, într-o zi. Până atunci, cea din 2023 a fost bună. Simplă, dar bună.

Înainte de cursă

Hamilton a prelungit contractul cu Mercedes. El și Russell vor fi piloții echipei inclusiv în sezonul 2025, iar după aceea vedem ce se întâmplă.

Ricciardo are niște complicații după fractura de os de la mâna stângă. Este posibil să rateze mai multe curse decât se estima inițial și s-ar putea întoarce la volan spre finalul sezonului.

În calificări

Mi se pare că Monza este așa o sărbătoare pentru fanii italieni ai racing-ului încât presiunea pe Ferrari este foarte mare și, din fericire, piloții Ferrari au oferit performanța așteptată. Sainz s-a calificat pe locul 1, Leclerc pe locul 3, cu Verstappen intercalat între ei. Sigur, mă așteptam ca Verstappen să câștige, dar Ferrari plecând din primele rânduri “la ei acasă” oricum a fost probabil un motiv de mândrie.

Hamilton a avut calificări mai slabe, clasându-se pe locul 8. Alexander Albon, în schimb, a făcut din nou o performanță bună, clasându-se pe locul 6 în calificări.

În cursă

Cursa a fost foarte straight-forward, cum ar zice americanii. Verstappen pleca de pe locul 2 și cred că majoritatea se așteptau să depășească rapid și să dea tare spre victorie. Nu a fost chiar așa.

Sainz s-a ținut pe prima poziție și s-a apărat bine timp de 15 tururi. Verstappen, chiar și cu DRS, era doar un pic mai rapid decât Ferrari-ul lui Sainz, dar nu suficient cât să depășească. Au fost 15 tururi foarte disputate, în special la finalul liniei drepte start-sosire.

În cele din urmă, poate că anvelopele lui Sainz s-au tocit mai mult sau poate că presiunea și-a spus cuvântul. O mică blocare de roți pe frânare și asta a făcut acea diferență subtilă pentru ca, după viraj, 1️⃣ Verstappen să accelereze mai bine și să depășească și să se ducă spre victorie. Și a fost o victorie frumoasă, a 10-a consecutivă, un nou record mondial care probabil va fi foarte greu de doborât în viitor.

Mi se pare că s-a văzut aici și ce înseamnă presiunea și apoi eliberarea ei. Sainz i-a făcut față lui Verstappen timp de 15 tururi disputate la diferențe de 0,5 secunde. La două tururi după ce a reușit să-l depășească, olandezul avea deja peste 2 secunde avans în fața lui Sainz. După vreo 5 tururi, erau peste 5 secunde.

Și 2️⃣ Perez s-a descurcat bine. A pornit de pe locul 5 și a terminat pe locul 2. Mi s-a părut că a avut aceleași probleme ca și Verstappen, adică a depășit mai greu Ferrari-urile din fața sa, dar până la urmă a făcut-o și a mărit diferența în clasamentul general față de locul 3 la general.

Ferrari-urile, după 1-3 în calificări, au terminat 3-4 în cursă. Mie mi se pare cel mai bun rezultat ce putea fi obținut în condițiile date. Au fost multe alte curse în acest an în care Ferrari-urile au terminat chiar mai slab.

3️⃣ Sainz și 4️⃣ Leclerc s-au bătut periculos până în ultimul tur. Putea la fel de bine să se termine cu un accident între coechipieri, ceea ce ar fi fost un dezastru pentru italieni la ei acasă, dar au avut noroc și au ajuns amândoi la final în această ordine.

Mie mi s-a părut mai mult decât o înfruntare pentru prezența pe treapta 3 a podiumului în fața fanilor italieni. Mi s-a părut înfruntarea pentru cine este pilotul numărul 1 al echipei. Mai sunt doar 8 curse în calendar și în curând vor începe ordinele de echipă în favoarea unuia sau altuia. Din păcate pentru cei doi, lucrurile nu sunt deloc rezolvate, Sainz are 117 puncte și Leclerc 110 puncte în clasamentul general, o diferență infimă.

Mi-a plăcut însă să văd că Sainz și-a păstrat calmul și s-a apărat vreo 10 tururi împotriva lui Leclerc, care avea și avantajul DRS. Sainz de anul trecut sau acum 2 ani nu cred că ar fi reușit să țină piept presiunii.

5️⃣ Russell locul 5, Hamilton locul 6. Hamilton a făcut o cursă bună, având în vedere că a plecat de pe locul 8. A fost printre puținii care au plecat pe pneuri Hard în loc de Medium și apoi a schimbat pe Medium când toți ceilalți au trecut pe Hard-uri. Nu mi s-a părut că l-a avantajat această strategie în mod special. Mai degrabă aș spune că a avut noroc, în special după ce un acroșaj cu Piastri (din vina lui Hamilton) era să-i scoată pe amândoi din cursă.

Hamilton, însă, a continuat cursa cu o penalizare de 5 secunde, în timp ce Piastri a trebuit să schimbe aripa față și a pierdut șansa la a termina în puncte. Hamilton i-a depășit apoi cinstit pe Norris și Albon și la final cele 5 secunde de penalizare nici n-au contat pentru clasamentul cursei. Practic, i-a stricat cursa lui Piastri fără vreo consecință personală, ceea ce mi se pare o scăpare a regulamentului, dar asta este viața.

Albon a terminat pe locul 7. Monopostul Williams a fost foarte rapid pe Monza, circuit cu multe linii drepte, dar v-am spus și cursa trecută că Albon uneori reușește să se claseze în top 10 în calificări și cursă.

Dezamăgiri probabil au fost la McLaren, care l-a avut doar pe Norris în puncte pe locul 8, și la Aston Martin, unde Alonso a luat locul 9. S-a cunoscut asta în clasamentul general. Bottas a terminat top 10, aducând un punct pentru Alfa Romeo în ceea ce este și cursa lor de casă.

Alpine din nou nu a luat puncte, iar în calificări s-au clasat pe 17 și 18. Liam Lawson, la Alphatauri, s-a clasat pe locul 11 în primul său weekend complet de cursă.

 

Clasamente

Diferența între Alonso și Hamilton s-a redus de la 12 la 6 puncte. Hamilton probabil că trage tare ca să termine pe locul 3 acest sezon, dar nu va fi deloc ușor. Urmează câteva curse pe trasee de oraș, iar Alonso are experiența necesară pentru a se califica bine și pentru a obține rezultate bune în acele curse. Pentru mine, acesta va fi cel mai interesant duel al următoarelor curse.

Sainz și Leclerc, după cum spunea, se luptă pentru a demonstra cine este cel mai bun pilot al Ferrari. În continuare rămâne de urmărit și duelul lor cu Russell, sunt despărțiți de doar 8 puncte.

În clasamentul echipelor a avut loc o schimbare importantă: Aston Martin a coborât de pe locul 3 pe 4, inversând locul cu Ferrari. Să vedem ce se întâmplă în viitor, dar punctul slab la Aston Martin este Stroll, care uneori nu aduce deloc puncte echipei, în timp ce Ferrari are doi piloți de top. Dacă Aston Martin va termina sezonul pe locul 3, trebuie să-i facă statuie lui Alonso.

Lucrurile par așezate în restul clasamentului, în sensul că nu cred că se mai poate schimba ordinea McLaren-Alpine-Williams din prezent.

Următoarea cursă: Singapore, pe 17 septembrie la ora 15.


Această serie este susținută de Bitdefender.

La fel ca în Formula 1, fiecare secundă contează atunci când vorbim despre prevenție, detecție și oprirea atacurilor cibernetice.

Aflați mai multe despre parteneriatul Bitdefender cu Scuderia Ferrari aici: https://www.bitdefender.ro/scuderiaferrari

asus s5507

    12 comentarii

  1. de ce zici ca nu l-a avantajat pe hamilton alegerea pneurilor?

    mie mi s-a parut ca masina nu il ajuta sa ajunga mai sus de locul pe care a ajuns, iar diferenta de la final (cand a urcat niste locuri) a fost in parte destul de mari si datorita pneurilor (mai aderente, la temperatura a asfaltului mai mica decat la inceput, cu mai putin combustibil, deci masina mai usoara, ceilalti cu “harduri”, etc).

    cum ar fi fost invers?
    probabil se agita in pluton, consuma pneurile si schimba in ton cu ceilalti fara a avea un avantaj (nici la inceput si nici la final).
    asa a reusit sa se mentina cand avea dezavantaj si a atacat cand avea avantaj.
    mai punem si ca la inceput lumea e mai prudenta si nu ataca cu tot ce are (deci mai simplu de a gestiona dezavantajul pneurilor mai dure)?

      (Citează)

    • A fost ciudat. Hamilton se plangea pe radio la scurt timp dupa ce trecuse pe medii ca a fost o strategie gresita si caucuciurile nu vor face fata. Ca pana la urma fie mult mai rapid decat cei care aveau hard pe final de cursa.
      Iar cu penalizarea de 5 secunde. De acord, la ce ecart-uri sunt de obicei pe final, e prea putin. Nu stiu de ce s-a renuntat la drive through penalty. Un 15-20 de secunde, cat dureaza e mult mai rezonabil pentru incidente de genul asta.

        (Citează)

    • john2381: de ce zici ca nu l-a avantajat pe hamilton alegerea pneurilor?

      Nu cred că ar fi consumat pneurile în ton cu ceilalți, Hamilton de obicei ține mai bine de ale lui. Este un talent și acesta.

      M-am uitat la evoluția lui. După ce schimbase toată lumea, inclusiv el, era pe locul 10, plecat de pe locul 8. A urcat apoi, dar a avut și noroc. Putea la fel de bine să apară vreun safety car și cei care au evoluat pe Medium până atunci să fie avantajați față de el, care a ales Hard.

        (Citează)

    • Sol: Nu stiu de ce s-a renuntat la drive through penalty. Un 15-20 de secunde, cat dureaza e mult mai rezonabil pentru incidente de genul asta.

      S-a renunțat? Am impresia că se dă, dar pentru anumite contravenții.

      Mie mi se pare că ar trebui să se renunțe. Nu este corect ca unii să primească stop & go în timpul cursei, dar dacă faci aceeași abatere în ultimele tururi, primești doar 5 secunde la timpul final, că nu e timp de stop & go.

      Să le dea 5-10-15 secunde la final, după gravitatea faptei, după analiză, contestații etc.

        (Citează)

  2. Vezi că Stroll nu a pornit de pe locul 29 și nu a câștigat 13 poziții :) .

      (Citează)

  3. Oare s-a mai intamplat candva ca numai o singura echipa sa castige 14 GP la rand?

      (Citează)

  4. Am avut putin noroc si am vazut live cursa. Sa te pregatesti mental pentru haosul care e acolo.
    Cursa in sine a fost frumoasa. Verstapen a fost de neoprit, ecartul dintre el si Sainz devenind mare. Peres s-a miscat frumos si lupta a fost doar intre el, Sainz si Leclerc. N-am stat la premiere pentru ca avion si petrecere in Monza.
    Si ridicat bagajele de la un bar ca la circuit nu au lockere.
    Zgomotul nu a fost chiar atat de puternic sau poate nu mai aud eu bine.
    Daca vrei sa vezi chestii interesante trebuie sa tii cont de doua lucruri cand alegi biletele.
    1. Unde se circula mai incet, gen doua curbe mai stranse unde se pot intampla depasiri. Problema e ca acele locuri sunt mai scumpe.
    2. Sa ai ecran unde sa vezi transmisia pe restul circuitului.
    La ce viteze au masinile nu vezi mare lucru pe linie dreapta. Am stat pe Parabolica, pe exterior si desi urma o curba la 150m vitezele erau imense.
    Btw, idei de genul ca iti faci poza cu pilotii sau vreo vedeta, lasa-le acasa.
    Daca vrei sa filmezi, fa-o ori slow motion ori cu 60fps. Daca vrei sa intelegi ceva ulterior.
    In general oamenii au fost foarte civilizati. Surprinzator chiar. Si intelegatori cand am ramas destul de mult in urma sotiei si m-am scuzat ca daca nu stau langa ea o sa fie scump rau pentru mine ca ea are biletele de tren si avion.
    Haosul din jurul cursei a fost interesant. La sosire totul ok. In cadrul circuitului insa aglomeratie imensa la orice. Plus taranisme de genul strecurat prin gard sa treci la tribune, ocupat locuri care nu sunt ale tale etc. plus o vita care tinea o plansa marr ridicata si bloca vederea a peste 50 de oameni. A renuntat repede. Cateva torte fumigene.
    Cald rau. Noroc cu elicopterele care filmau ca faceau putin vant si era suportabil.
    La plecare la fel ca la sosire. Organizat frumos autobuze. Pana la gara. Unde era haos. Trenuri speciale pentru Milano. Intarziat alte trenuri. Inclusiv ala al meu. Coada comuna, access in grupuri pe peron. Noroc ca s-a decalat zborul, altfel nu il prindeam. Si asa am facut alergare pana la avion. Unde am o chestie speciala pentru wizz care ne-a tinut pe un hol ingust si plin de noxe peste 30 de minute.

      (Citează)

    • Felicitări! Sper să ajung și eu cândva. N-aș refuza nici Singapore, dacă pot să mă uit din piscina de la Marina Hotel, dar na…

        (Citează)

  5. Mi ar fi placut sa fi fost ambele masini de la Ferrari pe podium, chiar si locurile 2-3 erau ok…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus