un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știrile zilei despre tehnologie – 5 mai 2023

5 May 2023  ·

ȘTIRI  ·

14 comentarii

Iată viitorul Pixel Fold. Pare a avea un ecran frontal foarte mare și o închidere fără spațiu între ecrane.

Uimitor cât de multe buguri poate avea Redfall:

    14 comentarii

  1. Hop, upgrade la thumbnail! Inițial am crezut ca este un laptop xD

    Cred ca exagerez dacă zic ca Redfall este un joc mediocru, în stilul bethaeda, au lansat un joc care se apropie de beta

      (Citează)

  2. M-a facut sa rad review-ul la petarda aia de joc. Nu am mai butonat o consola de la PS3 incoace, dar vad ca tot la nivel de “moonwalker” au ramas personajele la animatii.

      (Citează)

  3. Ce nu vrea să înțeleagă CEO-ul IBM, ca toți overachiever-ii plecați de la sandale rupte și ajunși manageri de departament, e că nu toți oamenii au nevoie sau simt nevoia să avanseze in carieră peste un anumit punct. Iar acel punct e cel de comfort financiar și apoi intelectual. Cînd confortul financiar este instalat, descoperi și pasiuni, iar astea necesită timp, pe care nu-l poți avea cînd te lupți să urci pe scara profesională.
    Dacă mă iau pe mine de exemplu, am ajuns în acel punct. Nu am nevoie de mai mult de 4 ore zilnic pentru a face treaba corespunzătoare nivelului profesional la care am ajuns (staff tehnic). Următorul nivel e management, adică un fel de vătaf de ingineri, cu hîrțogăraie, planificare, evaluări, aprobări. Asta înseamnă că lucrez relaxat, treaba pe care o fac nu necesită efort (design de circuit integrat). Îmi permit să am am extra 4 ore zilnic pentru mine. In pandemie am făcut două proiecte de la zero, fără greșeală, circuit functional de la primul siliciu. În același timp am amenajat mansarda, izolație, podea, decorare, am făcut mobilă. In fiecare zi cite ceva, încet, constant. Fac ce-mi place, fără efort. De ce aș vrea să fac efort și mai mare? Pentru citeva sute de euro în plus, migrene, telefoane și la 8 seara, eventual un infarct? Nu, pas. Viața trebuie traită, nu pierdută cu avansuri profesionale. Nu am nimic de demonstrat nimănui, ci doar mie.

    Am tăiat niste pruni in gradina părinților, erau bătrîni și uscați, am salvat trunchiuri întregi care nu aveau lemnul fainat. După vreo trei saptamini am luat două bucăți și le-am secționat de probă în scinduri de 25mm grosime, am fierăstrău circular cu masă. Am rămas impresionat de frumusețea lemnului de prun în secțiune. Așa că am cumpărat și un abric (rindea de masă) pentru a prelucra perfect lemnul ce încă sta la uscat in șopronul părinților. Am in plan ceva mobilă, care va rămîne și după ce dispar eu.
    Asta contează în viață, nu postul de manager sau CEO, eventual vreo pagină de Wikipedia.

      (Citează)

    • This!

      Muncesti ca sa traiesti, nu invers. Exista lucruri mai interesante in viata decat sa tragi de tine pana mori, poate, poate te imbogatesti.

      Iar trecand peste asta, nu toata lumea e interesata de participare in office politics de 3 lei, doar in scopul avansarii. In special daca e bun(a) la ce face.

        (Citează)

    • Eu mai am o problema cu companiile astea care insista ca este nevoie sa lucrezi de la birou ca sa ai acelasi nivel de eficienta. Nu am vazut nicaieri un studiu care sa arate cu cat a scazut eficienta in cazul angajatilor care lucreaza de acasa.

      Nici macar vreun experiment in care sa compare doua echipe (una care vine permanent la birou si una care lucreaza de acasa) si sa vada care dintre ele a terminat un proiect mai rapid.

      Cred ca de fapt problema principala este legata de ce spune @finch. Angajatii nu mai sunt motivati sa avanseze, nu mai exista o concurenta directa fata de colegi. Astfel companiile au o problema in a gasi team-leaderi sau manageri care sa fie dispusi sa lucreze peste program si care sa fie dispusi sa raspunda la telefon si mail-uri la ora 10 seara.

        (Citează)

    • Stai, cum ai sectionat prunul ala? pe maximul panzei? A fost panza mare sau prunul mic? :D

        (Citează)

    • Evident depinde de domeniul de activitate, dar din experiența mea oamenii trebuie să se cunoască ca să lucreze bine împreună. Și e important să lucreze împreună ca să învețe și să fie mai eficientă echipa în general. De asta e lumea obsedată de productivitate și de asta sunt necesare n tabele și planificări, pentru că oamenii nu sunt în stare să colaboreze și să discute între ei. Poate atunci când fiecare are ceva anume de făcut și totul parcă e robotizat funcționează, dar când trebuie găsite soluții și improvizat nu mai e așa ușor și se simte când poți aduce echipa în aceeași cameră.

      Degeaba un angajat e foarte bun și eficient de unul singur dacă nu se înțelege cu nimeni – normal, de la caz la caz, nu e nimic universal valabil, dar la munca în echipă de obicei așa e. Lucrurile astea n-au legătură cu orele suplimentare, doar că ăia care nu se înțeleg cu colegii vor fi până la urmă marginalizați. Iar în momentul în care poate fi contractată o altă persoană asta se va întâmpla pentru că oricine preferă un colaborator cu care se poate înțelege în detrimentul unuia foarte bun dar cu care nu se poate discuta.

      La mine au apreciat superiorii „modul în care lucrez”, care înseamnă de fapt cum colaborez cu colegii și firmele subcontractate, practic asta înseamnă eficiența unei echipe.

      @Andrei G: e greu să faci un astfel de experiment, pentru că probabil ar trebui să treci remote o echipă care poate era deja închegată după munca la birou – sau invers, să aduci la birou o echipă de oameni care a lucrat doar remote și la început nu are nimic în plus interacțiunea nouă dintre ei. De când lucrez oarecum remote (adică sunt în alt oraș decât cele două birouri principale din țară) am observat că e mai greu. Oamenii nu se cunosc, nu știu cum să se abordeze unul pe celălalt, iar când ceva trebuie explicat sau prezentat depinde de abilitățile fiecăruia de comunicare. Se poate și așa, doar că merge mai greu.

        (Citează)

    • @finch – A crown for you sir 👑

        (Citează)

    • Mai e un dezavantaj la treaba asta cu găsirea punctului de echilibru dincolo de care nu te mai implici.
      Dezavantajul, așa cum îl văd eu prin jurul meu, este că ajung în rolurile astea de “vătafi” exact acei “sandale rupte” care “și-au dorit mai mult victoria” și care nu sunt neapărat cele mai ascuțite creioane din penar.
      Nu zic acum să ne sacrificăm pe altarul mamei corporații ca să nu ajungă vreun over achiever din ăsta să fută meciul tuturor, dar am văzut-o de mai multe ori în mai multe companii ca să nu-mi pun problema că poate nu facem chiar bine că zicem pas.

        (Citează)

  4. E adevarat ce spui si tu si Finch insa problemele sunt mai deep de atat.

    Exista categorii de angajati:
    1. Cei care is fac treaba in WFH mult mai bine
    2. Cei care o freaca la maxim in WFH
    3. Cei care sunt intre astea doua.

    In general, managerii decid sa aduca intregi echipe la birou din cauza celor de la pct.2 , mail ales daca sunt mai mult de jumatate intr-o echipa. Iar cand faci asta, e clar ca il super pe ala de la pct.1. Doar ca trebuie sa decizi ceva pentru ca altfel o ia la vale echipa si problema e ca nu poti sa decizi ca 5 din echipa stau acasa iar 2 nu.

    In WFH a fost cumva denaturat simtul raspunderii pentru multi oameni si au impresia ca pot fenta sistemul la nesfarsit (mai ales daca nu exista monitorizare eficienta). Daca ii monitorizezi mai bine, se supara ca se simt monitorizati excesiv, daca le spui ca nu ii gasesti pe Teams/Slack cate 3 ore (uneori 3 zile) se justifica si spun cau aveau si ei treaba. Daca ii intrebi de ce nu au pus concediu, spun ca au uitat (sanchi!) dar real ei spera ca nu se prinde nimeni si raman cu o zi de CO in plus.

    Cunosc “problema” inside-out si nu vad sa existe o rezolvare rapida. Trebuie sa gasesti o cale de mijloc prin care sa impaci ambele tabere.

    WFO vs. WFH e in realitate lupta intre oameni responsabili si cei care se trag pe cur.

    Andrei G:
    Eu mai am o problema cu companiile astea care insista ca este nevoie sa lucrezi de la birou ca sa ai acelasi nivel de eficienta. Nu am vazut nicaieri un studiu care sa arate cu cat a scazut eficienta in cazul angajatilor care lucreaza de acasa.

    Nici macar vreun experiment in care sa compare doua echipe (una care vine permanent la birou si una care lucreaza de acasa) si sa vada care dintre ele a terminat un proiect mai rapid.

    Cred ca de fapt problema principala este legata de ce spune @finch. Angajatii nu mai sunt motivati sa avanseze, nu mai exista o concurenta directa fata de colegi. Astfel companiile au o problema in a gasi team-leaderi sau manageri care sa fie dispusi sa lucreze peste program si care sa fie dispusi sa raspunda la telefon si mail-uri la ora 10 seara.

      (Citează)

    • Lucrurile pe care le prezinti tu intra deja in categoria de nesimtire. Nu-mi imaginam ca pot exista probleme de tipul plecat in concediu fara sa discute cu managerul si sa faca cerere sau lipsa de la birou 2-3-5 ore.

      Mi se pare logic ca daca primesti un mesaj / un mail / un telefon de la un coleg sau un superior sa raspunzi in maxim 10-15 minute (in timpul programului de lucru).
      Adica se intampla sa cobori 10 minute pana la magazin sau sa iesi pe balcon pentru o tigara. Dar nu mai mult de atat.

      Prin Work from Home eu inteleg ca iti dau beneficiul de a lucra de acasa, dar vreau sa fii disponibil in cele 8 ore zilnice de program. Nu lucrezi tu 2-3 ore cand ai chef si in rest pleci la plimbare.
      Iar ca sa verifici un subaltern si sa nu se poata plange ca esti prea intruziv, poti sa il suni din cand in cand sa il intrebi in ce stadiu este cu proiectul X. Este de ajuns sa il suni o singura data pe zi, dar la ore diferite, si iti dai seama daca este la calculator sau nu.

        (Citează)

  5. Uneori nu au nici managerii/tea lead-erii timp sa stea sa verifice daca sunt ei online sau sa le arunce cate un mesaj la 3 ore. Problema apare cand nu lucrezi robotic si ai de facut ceva marunt dimineata si consider ca daca ai facut aia poti sa stai linistit, nu te mai cauta nimeni pentru altceva, nu trebuie sa fii disponibil etc.

    WFH i-a facut pe unii sa creada ca sunt freelanceri, nu mai au sefi, nu trebuie sa mai raspunda.

    “Mi se pare logic ca daca primesti un mesaj / un mail / un telefon de la un coleg sau un superior sa raspunzi in maxim 10-15 minute (in timpul programului de lucru).”

    Timpul rezonabil de raspuns este de 45 de minute. Poate te strici la stomac, poate ai dat o fuga sa iei copilul pana la scoala, etc. Dar de aici pana la 3 ore-3 zile in care se ajunge ca clientul sa solicite HR sa il sune pe angajat…e cale lunga si nesimtire multa.

    Chestia e ca ajungem sa traim intr-o bula profesionala tot mai mica daca limitam contactul cu colegii, nu mai avem cum sa ne raportam “uman” la colegi/manageri pe care ii cunoastem doar din mail-uri. Ajungem sa ne vedem doar pe noi, cativa cu care mai iesim si asa se pierdere contactul cu realitatea. Realitate pe care uneori doar managerii/HR o vad si incearca sa o combata cumva.

      (Citează)

    • Sa lipsesti 45 de minute de la calulator mi se pare mult. Deja intram asa cum ai zis tu in domeniul freelancer, nu mai suntem pe domeniul Work from Home.
      Daca ai de luat copilul de la scoala, asta se intampla de obicei la aceeasi ora. Si atunci poti sa discuti cu managerul ca pauza ta sa fie in intervalul respectiv.

      Dar in rest, nu mi se pare normal sa lipsesti mai mult de 10-15 minute. In situatiile astea descrise de tine, ii inteleg pe managerii care insista sa vina lumea la birou.

        (Citează)

  6. In articolul cu posta e o chestie foarte tare: posta a folosit chat gpt sa scrie o fisa de post. Ahahahahhaha. Pe principiul “spune-ne si noua ce ar trebui sa fac ca manager sau ca sef de departament ca noi habar nu avem”.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus