un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

M-am abonat prin WhatsApp la ofertele PENNY și sunt uimit de cât de rapid și simplu este totul

23 May 2023  ·

PUBLICITATE, TEHNOLOGIE  ·

22 comentarii

Uimitor cât de ușor este să te abonezi la un newsletter prin WhatsApp. Cred că voi investiga și eu această metodă pentru blog, că poate unii vor să fie anunțați acolo de noile articole. Butonul de share spre WhatsApp, de sub articole, este mai folosit decât celelalte de pe blog, de exemplu.

Cred că am descoperit apa caldă, dar eu nu foloseam WhatsApp în astfel de scopuri până acum și mulțumesc PENNY pentru ocazie.

Ca background, eu nu citesc pliantele publicitare pe care le găsesc în cutia poștală. Pur și simplu nu găsesc un timp pentru frunzărit hârtii. Înainte era un coș de gunoi lângă cutiile poștale și le aruncam direct acolo. Coșul respectiv a dispărut după o vreme, așa că acum le iau în casă și le arunc.

Deși până la urmă ele ajung la reciclare, tot mi se pare o risipă mare de hârtie și alte resurse. Uneori mă întâlnesc la parter cu omul care înghesuie pliante de la 7 retaileri în cutia poștală și mă gândesc că foarte mulți locatari nici nu le deschid vreodată. Îi admir capacitatea de a înghesui atâtea hârtii prin fanta mică a cutiei, ce-i drept.

PENNY este primul retailer din România care oferă pliantul săptămânal de reduceri și promoții prin WhatsApp. Funcția a fost introdusă la începutul lunii mai. Dacă vă abonați la pliant, îl veți primi o dată pe săptămână în telefon, de obicei în ziua de miercuri.

Asta este probabil cea mai bună metodă de distribuție digitală în România. În primul rând, este una sustenabilă. Dacă mai mulți oameni se abonează la ediția digitală, probabil că se vor tipări mai puține cataloage pe hârtie.

Apoi, însă, folosind-o în practică, este mult mai bună decât cea prin email. Eu sunt abonat la zeci de chestii pe email și abia dacă deschid 2-3 newsletter-uri dintre ele. Sunt atât de multe încât se pierd deja în marea de emailuri primite de mine, vreo 50 pe zi.

Pe WhatsApp, însă, noutățile îți sunt mai bine aduse în fața ochilor.

Mai mult, însă, o mare parte dintre români sunt doar pe WhatsApp, nu pe email. Părinții mei au email, de exemplu, pentru că este necesar la activarea telefonului, dar intră pe acolo din an în paște. WhatsApp este locul unde vorbesc cu rudele și prietenii, unde își trimit fotografii cu nepoții sau cu locuri turistice. Cred că în viitor vom vedea mult mai multe astfel de inițiative.

Cum te abonezi la PENNY prin WhatsApp? Foarte simplu, poți merge la penny.ro/whatsapp și scanezi cu camera telefonului codul QR de pe site.

Am pus și eu codul QR mai jos în articol, dacă vreți să faceți asta direct aici.

Odată scanat, se deschide direct aplicația WhatsApp pe canalul PENNY, cu un mesaj precompletat. Trebuie doar dat Send la acel mesaj, care practic conține comanda de abonare și terms and conditions, și gata, ești abonat. Primești imediat pliantul din perioada curentă. Chat-ul respectiv se retrage apoi singur sub altele mai active, iar după o săptămână revine singur în atenția ta, când apare noul pliant.

Am fost printre primii abonați din România? Why do it? Păi de ce nu? Dacă pot cumpăra produsele dorite mai ieftin decât în altă parte pentru că văd o ofertă bună, de ce să nu fac asta? De exemplu, ofertele săptămânii care se încheie la PENNY includ 10% reducere la bere Ursus și lapte LaDorna UHT 3,5% la prețul de 7,19 lei pe cutie față de 8,49 lei cât este în mod normal. Noi cumpărăm lapte pentru cafea la bax, iar la o astfel de ofertă o să cumpăr două.

În catalogul pentru următoarea săptămână (l-am văzut în secret înainte de lansare) au prețuri promoționale la banane, care sunt printre preferatele lui Alice, și la Kinder Surprise, plus zeci altele în cele 15 pagini. Sandvișul PENNY Ready este 5,29 lei în loc de 7,69 lei, iar brânza feta Milkeria costă 12,49 în loc de 14,99 lei.

Fără legătură cu WhatsApp, există și aplicația de mobil Penny, disponibilă pentru iOS și Android. Găsiți și acolo ofertele săptămânale, plus un card digital PENNY care oferă și mai multe reduceri. Dacă vă faceți des cumpărăturile la PENNY, instalați-o. Ca un exemplu, carnea tocată amestec Hanul Boieresc este redusă 15% cu card PENNY, iar pulpa de porc fără os Hanul Boieresc costă 19,99 lei în loc de 24,99 lei.

Genul acesta de oferte mă fac să merg astăzi la cumpărături în magazinul X, nu Y, dar ca să aflu de ele trebuie să-mi fie aduse în față într-un mod simplu și ușor, cum este posibil prin WhatsApp. Pliantul sosește în telefon cu o zi înainte de activarea ofertelor, tocmai ca să poți planifica din timp cumpărăturile.

 

Ușurința aceasta de abonare, cuplată cu rata mare de utilizare a WhatsApp în România, mă fac să vreau și eu un sistem similar pentru noile articole de pe blog. Știu că sunt mulți abonați la email, dar tradițional rata de deschidere a unui newsletter prin email este mică tocmai pentru că se pierde între multe altele.

Dacă tot ce trebuie sa faci este să scanezi un cod QR și să dai Send, vreau și eu. O să caut pentru blog un serviciu care permite acest lucru și poate peste câteva luni veți putea fi anunțați de noile articole prin WhatsApp. Cine vrea, desigur, că tocmai asta este plăcut la mediul digital.

    22 comentarii

  1. A, da, Penny, lantul de magazine fara toalete pt clienti.

      (Citează)

    • E cel putin dubios ca la un lant de magazine care suna ca penis market (Penny’s Market) sa nu aiba si un serviciu pentru inculpat :-D

        (Citează)

    • Dar altele au toalete? Că recunosc că nu m-am gândit niciodată la asta. Poți merge la toaletă în Mega, Profi, Lidl și restul?

        (Citează)

  2. Super, de mult cautam un pliant digital de la Penny. Eu sunt super fericit cu ce oferă concurenții lor (fostul Plus) ca și newsletter săptămânal. La Penny n-am găsit nimic similar.

    Am reușit de pe mobil sa ma înscriu fără sa scanez vreun cod QR, am întrat pe primul link de pe mobil, s-a deschis direct aplicația de whatsapp și am dat send.

    Am un magazin în apropiere și de multe ori ii vizitez deoarece am găsit anumite produse care sunt pe placul meu. Verile toride e fain ca au o temperatura răcoroasa inauntru, luam pepenele gata răcorit bine de tot, spre comparație cu cel din piață aproape fiert.

      (Citează)

  3. Penny-ul de langa mine este cel mai trist magazin. Si le am cam pe toate. Pur si simplu au o sortimentatie horror a produselor. Gama mica, branduri ciudate, marfa aruncata aiurea.

    Si nu, mersi. Clar nu ma voi abona pe whatsapp la ofertele vreunui magazin. Atat mai lipseste, sa sune telefonul de cateva ori pe zi cu tot felul de promotii. Am treaba cu voi, stiu unde va gasesc.

      (Citează)

    • Tocmai, apar o dată pe săptămână, este un chat adus deasupra. Mult mai puțin deranjant decât orice alt tip de notificare sau pliant găsit la cutia poștală.

        (Citează)

  4. Cred ca ar trebui mentionat si cum se face dezabonarea.

    Cum s-a mai zis, Penny mi se pare groaznic si mie, din aceleasi motive. Dar este doar parerea mea.

      (Citează)

  5. “Uneori mă întâlnesc la parter cu omul care înghesuie pliante de la 7 retaileri în cutia poștală și mă gândesc că foarte mulți locatari nici nu le deschid vreodată.”

    La mine toate babele abia așteaptă pliantele alea și discuta între ele mereu.

      (Citează)

    • Eu le folosesc cand mai curat legume de ex, sau cand prepar diverse; pun frumos un pliant din asta intins pe blat, pun toata mizeria/resturile pe ele, apoi hop la gunoi.
      Sunt foarte utile :-D

        (Citează)

    • Eu folosesc o farfurie sau un bol. Pun acolo toate cojile, ouăle sparte, diverse resturi și apoi le arunc la gunoi, spăl bolul și gata.

        (Citează)

  6. mie imi place penny ca are dulap de la easybox in drum catre casa si parcarea goala. am intrat o singura data :)

      (Citează)

    • Confirm, Penny si Lidl au cele mai bune parcari gratuite din tot orasul. La Lidl e cam aglomerat de obicei, dar la Penny se pare ca sunt doar clienti care nu au masina si email.

        (Citează)

    • Eu am intrat mai des în ultima vreme la cel din Timpuri Noi, că uneori este în drumul pe care o plimbăm pe Alice. Este mereu plin. Ce-i drept, e și foarte mare și nu prea sunt altele în zona aceea de cartier, dar sunt mereu 10 persoane la case.

        (Citează)

  7. In Olanda exista un site unde sunt toate cataloagele. Are si optiune de cautare https://www.allefolders.nl/.

    Vad ca exista si in Romania ceva asemanator: https://www.catalomat.ro/ si https://www.kimbino.ro/

      (Citează)

  8. Andrei I:
    Pana si comentariul asta trebuie marcat ca publicitate, nu doar articolul 😀
    “Verile toride e fain”?

    Atât s-a putut de pe “tron”. Mulțumesc pentru semnalizare. E cum zice Pyro si Peredhil.
    Și nu, nu e publicitate de la mine.

      (Citează)

  9. Stai sa vezi ca in curand si Lidl si Profi si altii vor veni cu ideea asta

      (Citează)

  10. Idea nu e noua, Kaufland a avut asa ceva in trecut. Acum nu mai exista acest serviciu, probabil asta se va intampla si cu Penny. Eu merg la Penny, au cateva produse mai bune decat in alte supermarketuri. Legumele mi se par mai proaspete decat la LIDL si mai bune la pret.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus