un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noua Hyundai Kona electric arată prea ciudat

10 Apr 2023  ·

AUTO  ·

17 comentarii

Vechea Hyundai Kona electric a fost o mașină remarcabilă. A fost printre primele care a obținut în circulație normală o autonomie de peste 500 de kilometri la un preț care nu rupea la buzunar, demonstrând că se poate.

După mulți ani pe piață, a venit vremea următoarei generații. M-am uitat la clipul oficial de prezentare pentru noua Kona electric (Kona 2) și… nu mi-a plăcut. Foarte rar se întâmplă asta, în special având în vedere că abia ce ziceam că-mi plac liniile de design de pe noile mașini coreene. În plus, aspectul exterior al unei mașini nu este așa de important pentru mine, că eu ca șofer stau în interior și mă interesează mai mult ce primesc acolo, nu cum mă văd alții din afară.

Dar noua Kona… I don’t know, mi se pare o sumă de decizii greșite.

În primul rând, uitați partea din față. Rotunjime dusă la extrem și un lightbar subțire pe toată lățimea mașinii, cum au multe acum. Și totuși, dacă pe întreaga parte frontală nu pui aproape nici un element de design, de ce o strici cu capacul portului de încărcare, așezat asimetric? Capacul acela, atât de vizibil, pare că a fost pus acolo ca un plasture peste ceva frumos.

Apoi, nu-mi plac mașinile care au farurile foarte jos. Culmea este că sunt mai utile în trafic, orbesc mai puțini șoferi în trafic bară la bară sau când separatoarele de sens sunt prea joase, dar nu-mi plac. Nu știu de ce. Nu-mi inspiră un design modern.

Iar spatele are aceeași problemă. Lightbar între stopuri, dar stopurile sunt amplasate prea pe lateral și foarte jos.

Nu-mi plac nici formele aripilor. Au făcut cei de la Hyundai acolo niște linii de design atipice. De obicei aripile, sau mai exact zona carenajului roților, este ușor ieșită în afară. Pe noul Kona, pare a fi invers. Zona din jurul anvelopelor pare mai retrasă decât restul aripilor. Poate este un truc de lumină, dar nu-mi place.

Weird. O să vă spun și ce-mi place: sunt foarte multe butoane fizice în interior, deși ai și touchscreen de dimensiuni mari. Mă bucur că au pus multe butoane pe consola centrală, acestea sunt ușor de folosit fără a lua ochi de la drum.

Kona 2 electrică are o autonomie de aproximativ 500 kilometri și 200 CP. Nu m-am uitat după preț. Nu intră pe lista mea oricum.

Acesta este clipul din care am scos imaginile:

    17 comentarii

  1. La pretul corect nu conteaza cum arata. Problema ei este ca e scumpa, prea aproape de Ionic 5 care parca e facuta de alt constructor.
    La cea veche interiorul e foarte slab. Materiale ieftine, tari, de volum. Asta pare mai ok.

      (Citează)

  2. Am impresia că am văzut una roșie ieri în timp ce așteptam în mașina mea. E într-adevăr puțin ciudat că are prea mult loc gol în față și așa farurile par prea joase. Și mie îmi displace capacul de încărcare amplasat asimetric, dar nu atât de mult pe cât m-aș fi așteptat, văzând-o mai întâi în realitate. Arată interesant din exterior.

      (Citează)

  3. Ăștia au pus farurile și stopurile fix în locurile unde în mod normal se „julește” bara dacă atingi ceva la diverse manevre prin parcare, cred că vor să se asigure că vând multe pentru înlocuiri. :D

      (Citează)

    • fix la asta ma gandeam, mai ales stopurile spate. o sa stai mai mult cu ele sparte.

        (Citează)

    • Da, nici măcar nu e nevoie să fii tu neatent, că te rezolvă alții prin parcările de supermarket… :))))

        (Citează)

    • Poate este o problema daca te lovesc altii. Dar tu, ca sofer care ai senzori de parcare si camera spate, de ce te gandesti ca ai putea lovi stopurile cand faci manevre in parcare?

      PS: lasand problema cu lovitul stopurilor, spatele masinii este foarte urat.

        (Citează)

    • @Andrei G, nu știu, că în 15 ani de șoferie am atins ușor mașina o singură dată într-un stâlp de la Mega Image (știu exact locul, manevra făcută, mașina pe care o aveam, am uitat doar data, dar cred că am o poză în Google Photos cu asta). În parcările comune mă duc cât mai departe de alții etc.

      DAR dacă o să te uiți prin trafic/parcări la mașini o să vezi că sunt foarte multe cu julituri fix unde sunt farurile/stopurile de la Kona asta. Rezultatul e logic, vor fi consumabile… :))

        (Citează)

  4. Cam toate masinile electrice arata ciudat. Sacrifici design pentru eficienta. Interiorul imi place mult insa, si pentru mine asta conteaza mai mult decat designul caroseriei.

      (Citează)

  5. Radu, daca nu e urata cum iti dai seama ca e electrica?

      (Citează)

  6. Arata la fel de urat ca si versiunile anterioare, nu mi se pare ca e vreo schimbare.

      (Citează)

  7. Mi-ar place, in locul Konei electrice pe care o am, doar datorită celor 15cm in plus la lungime…

      (Citează)

    • Toate masinile arata ciudat, daca te detasezi un pic, daca ignori ultimii 120 de ani.
      Si e super dubios cand vezi strada plina de fieratanii cu cate un pitic/pitica inauntru. Cand sunt mai multi intr-o masina e mai putin aiurea, dar e destul de trist sa vezi, mai ales dimineata, ca atatia oameni au nevoie de atatea sute de kg de metal /individ ca sa se deplaseze de unii singuri pe distante uneori mici.

        (Citează)

  8. zici ca farurile alea joase nu-ti inspira design modern? nu-mi amintesc sa fi zis la fel si despre noua serie 7 sau purosangue

      (Citează)

  9. Au trecut vremurile cand electricele aratau precum Quasimodo :))

    Cea noua arata mai de actualitate. Este in mod clar o chestie ce tine de gust: mie prima varianta mi se parea urata, mai ales cea clasica. Cea electrica parea ca arata un pic mai bine datorita barelor si grilei diferite.
    Dar as fi condus una fara probleme, ba chiar as fi comandat daca aduceau si ei mai mult de 0.5 bucati pe an in Romania in anul 2020.

      (Citează)

  10. cred ca decizia gresita e in privinta lapilor spate care erau hidoase pe pe mobelul 1 si acum sunt la fel ( mai mult seamana cu farurile) , trebuiau sa scape de ele, fara acest aspect masina ar arata mult mai bine .

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus