un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Iată cum arată noul Ford E-Transit Courier electric ce va fi fabricat în România la Craiova

6 Apr 2023  ·

AUTO  ·

9 comentarii

Prima mașină complet electrică fabricată la Ford Otosan Craiova va fi acest E-Transit Courier, care va fi prezentat în curând la un salon auto și va ieși de pe linia de producție de la Craiova în 2024. Variante diesel și pe benzină vor fi produse chiar mai curând de atât.

Îmi place varianta electrică. Mi se pare că specificațiile ei dovedesc potențialul autovehiculelor electrice pentru livrări de marfă, un domeniu unde tradițional s-a spus că este nevoie de autonomie mare și încărcări rapide pentru că dubele circulă permanent.

Ei bine, E-Transit Courier are încărcare la maxim 100 kW DC. Bagă 10% la 80% în 35 de minute, iar 10 minute de încărcare îi dau o autonomie de 87 de kilometri, spune Ford. Mie mi se pare excelent pentru curierat și transport de marfă în orașe și împrejurimi. 10 minute este timpul în care un curier (FAN, Freshful, whatever) abia încărcă mașina cu o noua rundă de marfă, iar 87 km sunt suficienți pentru a parcurge orice oraș mare european de câteva ori.

Nu s-a zis în comunicat autonomia maximă, dar mă aștept la un minim 300 de kilometri, extrapolând de mai sus. Poate transporta 700 kilograme.

Fiind produs la Craiova, probabil îl voi vedea și eu mai în detaliu cândva. Mă bucur că fabrica de la Craiova are de muncă, mai ales la un model ce pare să aibă viitor bun.

Noul E-Transit Courier are și spațiul interior ceva mai bine organizat și încap în el doi europaleți. Volumul total este de 2,9 metri cubi. Scaunul pasagerului poate fi rabatat și se deschide un pasaj spre zona de depozitare, ceea ce înseamnă că se pot transporta și țevi de până al 2,6 metri lungime. Este o mașina bună și pentru muncă, pentru instalatori de aer condiționat, personal de mentenanță șamd. Economiile făcute per kilometru parcurs se vor simți, mai ales dacă și compania profită de diverse alte programe de instalat panouri solare pe acoperișuri șamd.

E-Transit Courier are și lightbar pe capotă, îi dă Ford câteva elemente care de obicei apar pe mașinile de pasageri scumpe. Are și Android Auto și Apple Carplay pe SYNC 4, plus un sistem multimedia mare în bord. Ford promite în curând și 500.000 de puncte de încărcare sub numele Blue Oval. Chestia asta mă atrage și pe mine spre un Mach-E. Vedem.

 

    9 comentarii

  1. 87 de km incarcat cu 700 de kg?

      (Citează)

  2. Nu e Nubira, dar merge.

      (Citează)

  3. Asta e varianta mai mică de transit connect? transit connect care e făcut în ultima generație după caddy, să înțeleg că la varianta mai mică ford merge singur? Apoi designul pare rupt de linia ford din ultima vreme, să fie vorba de un nou design? De ce ar începe noul design pe o dubiță…? Nu mai înțeleg, mă duc să iau un ceai.

      (Citează)

  4. În ce stare se prezintă destule dube și autoutilitare ale companiilor românești de curierat, astea noi vor ajunge la fel… Zgâriate, lovite, rugină, accelerează curierii ca niște demenți, cu dânsele prin cartier etc.
    Nu e vorba de parcul de vehicule ale firmelor de curierat, că văd că mai toate și le-au reînnoit, văd mult mai puține dube vechi, însă modul lor de întreținere și de exploatare, lasă de dorit.

      (Citează)

    • In 99% din cazuri dubele in România nu sunt zgâriate de soferii acestora…infrastructura bat-o vina…dubliști nu au unde parca și ajung victime in spațiile înguste in care “piloți” romani de Matiz și Golan nu se descurca sau ne le pasa de cei din jur. Apoi se adauga patronii și lipsa reglementărilor in domeniul curieratului care trag la maxim de aceste vehicule și de șoferii lor…

        (Citează)

    • @Dan, este amuzant asta cu pilotii de Matiz si Logan care le zgarie dubele saracilor curieri. De fapt este exact invers, soferii de dube nu prea au loc de manevra si forteaza intrarea pe anumite stradute atingand si alte masini. Nu zic ca in mod normal nu s-ar descurca sa conduca, dar se mai adauga si presiunea timpului (fiind obligati sa faca zilnic un numar foarte mare de livrari).

        (Citează)

  5. Buna de carat varza si muraturi cand se duc “bucurestenii” acasa pah moldova.

      (Citează)

  6. din 87 km, cred ca reali sunt poate pe la 30 pentru un curier pe timp de iarna.

      (Citează)

  7. “Nu s-a zis care e autonomia maxima”. E firesc, cand iti iei masina electrica, autonomia e ultima chestie la care te gandesti…

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus