un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Formula 1 în Arabia Saudită: începe lupta Aston Martin vs Ferrari vs Mercedes (cum mi s-a părut cursa)

24 Mar 2023  ·

AUTO  ·

9 comentarii

Mie cursa de Formula 1 din Arabia Saudită mi-a confirmat că ne așteaptă un sezon cu mult spectacol. Red Bull par imbatabili, iar întrecerea aprigă va fi între Aston Martin, Ferrari și Mercedes.

Voi începe însă din coada cealaltă a clasamentului, unde McLaren a dezamăgit din nou. Piloții lor s-au clasat pe locurile 15 și 17 din totalul de 18 la final.

Momentan anul acesta McLaren pare că se luptă cu Williams și Haas… pentru a nu fi ultimii.

Am văzut momente bune de la Sargeant, Zhou Guanyu și De Vries. Cei tineri dovedesc că sunt pe măsura Formulei 1. N-au rupt circuitul în două, dar poți trage niște concluzii după cum se apară în fața unor piloți mai experimentați sau după cum țin ritmul între ei.

Aș vrea să pot spune același lucru și despre Piastri. Probabil este un pilot bun, dar pe monopostul McLaren din acest an nu a avut încă ocazia să dovedească asta.

Să revenim la top 10. Perez a condus practic toată cursa. Anul acesta cred că este cel mai puternic concurent pentru Verstappen, dar echipa va avea grijă să nu apară de fapt o concurență reală acolo. Mă îndoiesc ca un Rosberg vs Hamilton se poate repeta la Red Bull în acest an.

Verstappen a făcut o cursă de recuperare foarte bună, a pornit de pe 15 și a terminat pe locul 2. Culmea este că pare a fi o problemă de fiabilitate pe monoposturile Red Bull. După ce a înlocuit niște componente, Verstappen a reclamat în timpul cursei un sunet anormal la axul mașinii. L-am văzut pe Horner spunând după cursă că nu pare a fi nimic defect, dar să vedem pe măsură ce unele componente se uzează de-a lungul curselor dacă nu cumva apar probleme și abandonuri suplimentare la RB.

Alonso a terminat pe locul 3 și a luat al 100-lea podium al carierei în 357 de starturi în F1. A fost o altă cursă memorabilă pentru spaniol. A plecat de pe locul 2, a devenit chiar lider după primul viraj, dar nu a putut păstra multă vreme poziția.

A fost penalizat 5 secunde pentru start greșit. În momentul efectuării penalizării, un mecanic i-a atins mașina cu cricul și după cursă a fost penalizat alte 10 secunde, ceea ce l-a dus pe locul 4 în clasamentul final. Practic a fost pe podium la festivitate, iar 10 minute mai târziu i-a predat lui Russell trofeul. Apoi, a doua zi, echipa Aston Martin a făcut contestație și au arătat alte ocazii în care cricurile mecanicilor au atins monoposturile ce efectuau penalizări fără a fi suplimentar pedepsiți piloții. FIA i-a dat înapoi lui Alonso locul 3 și rămâne să clarifice ei aceste reguli pentru viitor.

Important este ca Aston Martin a mers bine. Alonso a fost competitiv cu Ferrari și Mercedes. Stroll părea la fel de competitiv înainte sa abandoneze.

Lui Stroll i-a cerut echipa să oprească brusc monopostul, pe circuit. Am auzit comentatorii Digi acuzând o conspirație pentru că, declansând astfel apariția unui safety car, Alonso urma să se apropie din nou de Perez.

Mi se pare un scenariu fantezist și ilogic. Câștigătorul mare al acelui safety car a fost Verstappen, care a schimbat atunci pneurile și a ajuns pe locul 4, de unde apoi a urcat rapid pe locul 2.

De fapt, echipa Aston Martin avea tot interesul să termine cu ambii piloți în puncte. Ei nu se luptă cu Red Bull, ci cu celelalte echipe și acolo fiecare punct contează. Mai mult, este un circuit stradal. Nu trebuie să declanșezi special un safety car, ci sunt șanse mari să apară unul în urma unui accident.

Russell și Hamilton au terminat pe locurile 4 și 5. Au avut noroc, de fapt. Hamilton era la un moment dat pe locul 8, dar a trecut în fața lui Leclerc printr-o strategie bună, iar apoi l-a depășit cinstit pe Sainz, arătând că monoposturile Mercedes au ceea ce le trebuie pentru a se duela cu Ferrari. Mi se pare însă că va fi un alt an în care-i va face cu greu față lui Russell, care este foarte constant în rezultate.

La Ferrari, mi-a plăcut că Sainz s-a ținut din nou bine, deși nu s-a putut apăra de Hamilton. În restul cursei, însă, a fost greu de ajuns, Leclerc nu s-a putut apropia de el și în general am avut din nou impresia că spaniolul este acum mai stăpân pe sine și rezistă mai bine stresului.

Leclerc a plecat de pe 12 după o penalizare adusă de schimbarea unor componente. A terminat pe 7, după Sainz. Mi s-a părut un rezultat bun. Au plecat de pe locurile 4 și 12, au terminat pe 6 și 7, dar nu cred că se putea mai bine în această cursă.

Verstappen conduce clasamentul general pentru că în ultimul tur al cursei a furat punctul de fastest lap de la Perez, altfel rolurile ar fi fost inversate. Mi-a părut rău că mexicanul nu conduce și el măcar o dată clasamentul general, dar asta e viața. Alonso este pe locul 3, iar Aston Martin este la egalitate cu Mercedes la puncte.

    9 comentarii

  1. La abandonul lui Stroll, parcă ieșea ceva fum din monopost.

      (Citează)

    • Ieșea pe reluări, dar nu e clar dacă era din motor sau din frânele încinse sau praf ridicat după ce a tras pe margine.
      Sunt sigur că echipa a văzut o problemă pe senzori și au oprit mașina înainte să explodeze motorul, ca să fie mai ușor de reparat.

        (Citează)

  2. Tinand cont ca nici macar Lando Norris nu s-a apropiat de puncte, este clar ca McLaren are un monopost foarte slab. Daca nu reusesc sa imbunatateasca semnificativ masina anul acesta, Piastri nu va avea sansa sa demonstreze prea multe.

    A fost urat ce a facut Verstappen. Este mandru de el ca a furat best lap, in conditiile in care colegul lui a redus ritmul ca sa protejeze masina.
    Perez a demonstrat din nou ca este jucator de echipa in conditiile in care Verstappen a confirmat ca este un oportunist.

    Cred ca este prea mult sa crezi ca Aston Martin l-ar fi sacrificat pe Stroll (fiul patronului) ca sa-l ajute pe Alonso sa obtina un rezultat mai bun.

      (Citează)

    • Perez nici nu ar avea șanse de succes la Red Bull dacă nu ar fi jucător de echipă. E clar cine e vedeta acolo pentru toată lumea. Ma bucur oricum pentru el, ca înainte sa îl ia red bull părea că e pe cale sa iasă din F1, așa că orice titluri ia de acum încolo sunt efectiv bonus pentru cariera lui.

      Oricum, da, nici mie nu îmi place de Verstappen.

        (Citează)

    • Verstappen nu rateaza nici o ocazie sa fie jeg.

        (Citează)

  3. Comentatorii digisport m-au “convins” sa imi fac abonament la F1 TV.
    Numai cancanuri si discutii pe langa. Zero aspecte tehnice, plus ca de multe ori fac afirmatii complet gresite despre ce se intampla in cursa.
    Mai au si obsesia asta a comentatorilor romani de a traduce live interviurile de la sfarsitul cursei si o mai fac si prost.
    Singurele momente bune sunt cand mai au cate un invitat special cu experienta in domeniu si respectivul ii eclipseaza total. Dar momentele astea sunt rare, din pacate.

      (Citează)

  4. Se preconizează cel mai boring sezon de F1. Astept pe următorul…

      (Citează)

    • Dan:
      Se preconizează cel mai boring sezon de F1. Astept pe următorul…

      va fi la locul 1 si la constructori, insa va fi interesant de la locul 2 in jos si clasica bataie pentru ultimele pozitii unde orice loc scoate niste milioane in plus :D.
      Sa vedem ce zice Australia, Verstappen n-are un istoric bun aici.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus