un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ultimul Boeing 747 a fost livrat și astfel se încheie era avioanelor cu 4 motoare

6 Feb 2023  ·

TEHNOLOGIE  ·

10 comentarii

Boeing a livrat recent ultimul 747 către un client. Clientul a fost Atlas Air, iar astfel se încheie producția unui model emblematic care a început în 1967.

Ca și A380, Boeing 747 devine victima avioanelor mai performante și mai versatile, dar mai mici, din generațiile recente. Companiile aeriene preferă 787 Dreamliner, viitorul 777X, Airbus A350 și alte modele mai mici și mult mai eficiente dpdv consum.

În plus, mai bine ai două avioane de 250 de pasageri fiecare decât unul de 500 de pasageri. Două avioane îți dau o flexibilitate mai mare în gestionarea unor probleme legate de întârzieri, service, urgențe șamd.

Cocoașa de pe spate, puntea superioară parțială, este semn de Boeing 747

S-a încheiat astfel era avioanelor de pasageri cu 4 motoare. Airbus A340 este aproape complet retras din funcționare. Airbus A380 nu se mai fabrică, dar rămâne în serviciu cu mari companii precum Emirates. Ultimul Boeing 747 a ieșit acum pe poarta fabricii.

Ce vreau să zic, însă, este că sper să zbor și eu cândva cu un Boeing 747. Să-l bifez și pe acesta, cum s-ar zice. Teoretic am în continuare șanse, că 747 este în flota multor companii aeriene europene precum Lufthansa, care are cea mai mare flotă operațională (27 de aeronave). Este mai popular în colțul opus al lumii, fiind utilizat de companii precum Cathay Pacific, Korean Air, China Airlines și altele în număr mare.

Acum ce să zic, sper să ajung cândva la bordul unui Boeing 747.

În trecut am zburat o dată cu un Airbus A340 al Qatar Airways. A fost un zbor de noapte, cu vreo 20 de pasageri la bord, și am dormit majoritatea timpului întins pe trei scaune. Stewardeza ne-a zis că aeronava este la ultimul ei zbor.

Am zburat și cu Airbus A380 în 2019, Air France de la New York la Paris, dar a fost un alt zbor de noapte. Eram foarte obosit, am dormit mare parte din el. Mi s-a părut silențios și confortabil avionul, dar am stat și în primul rând după un bulkhead, iar acele scaune au monitorul rabatat în cotieră. N-a fost ceva memorabil. Poate voi mai avea ocazia vreunuia din care să povestesc mai multe.

    10 comentarii

  1. Fain si desenul facut in zbor la livrare: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n863gt/#2f0b1162

      (Citează)

  2. Ai avut noroc că nu ți-au pus orăcăitori în față, pe perete. În perioadele de vacanță e plin de idioți ce pleacă cu sugari la drum, pe avioane de cursă lungă, în special americani.
    Să faci un zbor din ăla de 13 ore, Paris-Singapore, înnebunești.

      (Citează)

  3. Am avut marea sansa sa pot sa zbor cu LH 747 in clasa business o sigura data dar m-am simtit in al 9lea cer (la propriu!). Se termina o era, sa speram ca vin ere mai bune

      (Citează)

  4. Marinel:
    @Alin
    Un zbor? Am făcut naveta aia (Buc-Paris-Sing-Jakarta) vreo 8 ani, dus-intors la fiecare 3,5 luni. Sînt sătul de idioți cu progenituri de țîță pe drum. (peste 400k mile din ce tinea evidenta AF la frequent flyer)

    Nu e problemă boss vorbesc cu CEO-ul la zbor, data viitoare îi bagă in cală sau îi trimit pachet sa nu te deranjeze pe tine un #sarak care n-are bani de private jet sau de nește casti d’alea bune de care face recenzii șeful de blog p’acilea. Se rezolvă!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus