►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄
Cutremurele astea, ce ciudat, nu?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
30 comentarii
15/02/2023 la 6:58 AM
Da, LG C1 chiar are aplicatie, apare icon-ul in meniul home deja. Trebuie actualizata.
Netflix promoveaza varianta Basic ca fiind de fapt fosta varianta de 7.99 dar acum mai ieftina.
Nu as compara un AI care face treaba cu “momentul iPhone”, apogeul produselor prost gandite si prost facute.
Gaelex(Citează)
15/02/2023 la 11:49 AM
bruh please taci, iti dau eu voucher de final de an pentru cele mai multe comentarii. ai castigat, gata.
GabrielG(Citează)
15/02/2023 la 8:07 AM
Au dat de ieri vestea pe site-urile din Be despre stoparea producerii de motoare cu combustie interna. Din pacate, aici e si mai agresiva treaba. Din vara anului trecut au modificat softul de testare din statiile de verificare periodica si au setat alte valori pentru emisii pentru toate motoarele. Cele mai aftectate sunt, logic, cele diesel.
A fost o drama primele luni pentru ca treceau inspectia doar un numar mic de diesel-uri, fie ca erau euro 5 sau 6 si aveau dpf. Dupa o perioada de zeci de articole in presa, interviuri cu soferii si ceva peoteste izolate, s-a intamplat ceva si au mai ameliorat problema, dar nu mult. Cei mai multi dintre soferi isi faceau programare la statii itp in partea valona a Belgiei. Acolo softul nu era inca schimbat.
Mai rau e ca din 2026 tot ce inseamna camionete si masini pe firma trebuie sa fie full electric.
Pe partea cu electricitatea insa, o duc destul de aiurea. Doar in Brugge si imprejurimi sunt mii de statii de incarcate adunate toate, dar sunt aproape mereu full. Si doar 20..30% au masini electrice. Iar la factura de electricitate de la 1 ianuarie au mai introdus o taxa “piek” si te ma soara in oricare moment al zilei si unde ai cel mai mare consum pe 15 minute, se face o suma si se adauga la factura. Daca e seara, cum o fac cam toti, cand vi acasa si pornesti plita electrica, masina de spalat etc etc si bagi si masina la incarcat, suprasoliciti reteaua si esti bun de plata mai mult decat normal. Ei vor sa diminueze suprasolicitarea asta a retelei prin taxa asta… frumoase vremuri vor veni. Deja pe contorul meu electric s-a modificat softul si a mai aparut un index…
Alexje(Citează)
15/02/2023 la 9:00 AM
Și n-a fost revoluție că opresc dreptul oamenilor de a încărca ce vor ei?
Eu nu cred că 2026 sau 2035 sunt termene realiste, dar sunt un semn pentru ce va urma… cândva.
nwradu(Citează)
15/02/2023 la 8:20 AM
S23 e peste 1000e in EU iar in USA erau variante de trade-in (daca aveai abonament, bineinteles) la care dadeai un s10e (de exemplu) si primeai 1000 USD reducere.
Asa sa tot faci precomenzi.
Daca si in Coreea de Sud au fost promotii, cine a fost dezamagit de gama S21/S22 a sarit direct la S23.
rdb(Citează)
15/02/2023 la 8:59 AM
A fost aceeași precomandă în toată lumea. Și la noi puteai duce un alt telefon la trade-in.
nwradu(Citează)
15/02/2023 la 9:00 AM
Si iti dadea 5000 de lei reducere?
rdb(Citează)
15/02/2023 la 9:26 AM
Nu cred ca primeai nici in SUA 1000 de dolari reducere la achizitia telefonului la liber. Din cate stiu, acolo peste 90% din achizitii se fac prin operatorul de telefonie. Asa ca cel mai probabil reducerea aia era data doar in cazul prelungirii cu 24 de luni a abonamentului ala de 50-60 de dolari pe luna.
Uite, de exemplu pe site-ul Samsung, oferta de trade in pentru SUA la achizitia unui S23 Ultra este de:
– 500 dolari – daca predai un S22 Ultra in stare buna
Intr-adevar primesti o reducere de 800 de dolari daca predai un iPhone 14 Pro Max, dar nu cred ca face nimeni asta tinand cont ca telefonul ala se vinde mai scump pe orice site.
Andrei G(Citează)
15/02/2023 la 9:40 AM
Am scris mai sus ca era vorba la abonament.
https://imgur.com/a/2f26rqL
rdb(Citează)
15/02/2023 la 10:21 AM
Scuze, nu am vazut partea aia cu abonament.
Am verificat si eu pe site-ul AT&T si daca dai un alt device la trade-in poti sa iei Samsung S23 Ultra cu 5 dolari plus abonament care porneste de la 65 de dolari.
Eu pot sa iau acelasi telefon la Vodafone cu 45 euro pe luna plus abonament de 23 de euro, care include ceva mai mult decat cel de 65 de la AT&T (fara trade-in).
Avem 70 de dolari vs 68 de euro, adica preturile sunt undeva pe la acelasi nivel.
Andrei G(Citează)
15/02/2023 la 10:55 AM
“Activate/keep postpaid unlimited wireless service (min. $75/mo. for new unlimited customers before discounts).”
De fapt daca iti faci abonament nou pare sa fie de minim 75$, daca nu ai deja, asa ca in cazul asta e mai scump :)
rdb(Citează)
15/02/2023 la 1:00 PM
Deci pana la urma nu este nici o afacere extraordinara in SUA, nu? Cu exceptia faptului ca ei au niste taxe mai mici si in general toate electronicele sunt mai ieftine.
Andrei G(Citează)
15/02/2023 la 1:28 PM
Cam da. Nu luasem in calcul ca abonamentele la ei sunt asa scumpe.
Interesant ca toti de care am citit ca si-au luat cu trade-in nu mentioneaza valoarea abonamentului, ca si cum e implicit ca dai o gramada de bani pe el.
Mersi de calcule :)
rdb(Citează)
15/02/2023 la 9:11 AM
Ba sunt. Se protesteaza mai mereu prin Bruxelles pentru diferite cauze. Problema e ca sunt formatiuni mici si sindicate care pun cate un cort si protesteaza pasnic. Au fost si de amploare lunile trecute, doar ca apar galeriile si grupurile agresive si distrug tot ce gasesc in cale. Plus ca se incearca mediatizarea cat mai subtila.
Pe de alta parte, apar regulat articole in presa cu interviuri luate oamenilor de rand despre preturi, legi si tot ce se mai voteaza. Toti se plang si isi spun necazul, dar rar se intampla ceva.
Ieri au protestat pasnic un grup de oameni de la ceva sindicat in legatura cu preturile la energie si la mancare.
Pe noiembrie si decembrie ne-au dat ceva reducere la electrocitate si gaz, insumata pe la 250 euro. Sper ca nu gresesc suma, poti verifica mai tarziu de acasa. Doar ca factura luna e de 380 euro la mine, si sunt un caz fericit. Altii au mult mai mult de plata.
Au indexat si salariile din ianuarie cu un maxim 10-12 % impozitibili, doar ca e departe de a compensa ce se intampla in realitate.
Alexje(Citează)
15/02/2023 la 9:22 AM
*electricitate
*pot
*pe luna
Alexje(Citează)
15/02/2023 la 9:39 AM
Până nu se inventează mașina care să se încarce în 5 minute (hai 30, ca să nu exagerăm), eu nu cred că mașina electrică poate fi un înlocuitor al mașinii clasice. În București nu ne ajung locurile de parcare, cum o să împărțim stațiile de încărcare când om avea toți electrice?
Probabil termenul ăla de 2035 va fi împins mai încolo de câteva ori.
ov1d1u(Citează)
15/02/2023 la 9:48 AM
Eu am incarcat taycanul sub 30min, deci se poate..p.s. nu era al meu :(
Alin(Citează)
15/02/2023 la 10:15 AM
Incarcare intr-un minut vreau!!!!!!!!!!!!! Sunt foarte ocupat sa comentez pe bloguri!!!!!!!!!!!! Deia nu iau electrica!!!! Sub un minut!!!! Sa am timp si de TikTok!!!!
Louis(Citează)
15/02/2023 la 10:41 AM
@Louis, si zici ca merge bine cu masina aia electrica, nu?
Dar facturile la furnizorul de electricitate cum le platesti? La pretul subventionat sau la pretul intreg?
Ma gandesc ca ar trebui sa platim de acum la pretul intreg ca sa ne obisnuim cu ideea ca acesta va mai creste de 2-3 ori in momentul in care apar mai multe masini electrice. Daca pastram ritmul actual, cred ca undeva pe la 2 euro / kWh va fi un pret corect in 2035.
Ignoram faptul ca nu avem nici capacitatea de productie si nici infrastructura de transport necesara pentru a alimenta parcul auto daca jumatate din masinile din Romania vor fi electrice.
Andrei G(Citează)
15/02/2023 la 10:53 AM
După ce îți mai trece criza și revii la calm, gândește-te la faptul că și la PECO găsești uneori coadă, deși acolo durează în jur de 5 minute un plin, cu tot cu plată. Cum vor sta lucrurile când toată lumea va avea electrică și va dura 1 – 2 ore să le încarce? Deja devine dificil să găsești o stație liberă la care să îți lași mașina să se încarce iar în orașele mari unde nici măcar locurile de parcare nu sunt suficiente, va fi o adevărată provocare să asiguri suficiente stații.
ov1d1u(Citează)
15/02/2023 la 11:22 AM
uite pompa de benzina acasa nu iti poti pune.
se regleaza cererea cu oferta, si availability si pret.
daca ramane curentul asa de scump se apuca toata lumea sa produca curent, ca e profitabil. nu e logic?
add(Citează)
15/02/2023 la 9:50 AM
Salut ! Ai primti S23-ul la care ai facut precomanda la Emag ?
Cristi(Citează)
15/02/2023 la 10:12 AM
Am primit eu. Precomanda pe 2feb primit pe 6feb. Samsung S23 Ultra.
Precomanda pe 7feb pentru inca unul (ii luasem sotiei un S23+ dar ultra face poze mai bune la distanta) inca n-avenit si cei de la Emag nu stiu cand ajunge.
babu(Citează)
15/02/2023 la 4:50 PM
Da, pe 5 februarie.
nwradu(Citează)
16/02/2023 la 10:42 AM
Facut comanda in 5 feb pt S23 Ultra green, inca nici o veste…eMag habar nu are de status
noroc ca am cerut cu plata ramburs, sa nu am banii blocati la ei de 2 saptamani :)
Cristian(Citează)
15/02/2023 la 11:10 AM
Test electrice – autonomie la 130 km/h – în germană
https://www.autobild.de/artikel/e-auto-autobahn-reichweite-test-tempo-130-20977681.html
Tabel cu rezultate
https://www.facebook.com/photo/?fbid=164150363045526&set=a.129138776546685
Adrian(Citează)
15/02/2023 la 5:01 PM
observi ca Tesla model 3 Long Range nu au testat? ar fi fost pe 2 sau 3.
Florin(Citează)
15/02/2023 la 11:57 AM
cea mai buna stire e ca se inchide mizeria de Yammer, ca in ultimii ani tot incearca compania sa ni-l bage pe gat: toate comunicarile oficiale se fac pe yammer, toate cursurile si evenimentele se fac pe yammer, de parca mailul nu mai exista
speedy.gonzales(Citează)
15/02/2023 la 1:41 PM
L-am folosit si noi o vreme. Mizerie maxima.
rdb(Citează)
23/02/2023 la 11:17 AM
Facebook a facut un grup ca sa poata comunica intre ei si cei cu cont pe Yammer :)))
E integrat in Microsoft 365 si compania vrea sa il folosim aici, alaturi de MS Teams ca e compliant cu diverse chestii legate de securitate samd.
Cata Lin(Citează)