►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
17 Feb 2023 ·
Orange România a anunțat astăzi rezultatele financiare pentru întreg anul 2022. Cifra de afaceri a înregistrat o scădere de 2,6% față de 2021, fiind de 1,571 miliarde de euro.
Dacă și liderul de piață anunță o scădere, sunt curios ce vor spune ceilalți operatori în rezultatele lor respective. Oricum, “scăderea” este parte dintr-o contabilitate next-level care mă depășește, având în vedere că la finalul anului 2021 Orange România a anunțat o c.a. de 1,235 miliarde euro, în care veniturile fostului Telekom “fix” apar doar în ultimul trimestru al anului.
Practic, au încasat 340 de milioane de euro în plus, dar fac ei niște comparații pe baze similare și estimări și le iese scădere.
Motivarea oficială: “Diminuarea veniturilor este provocată de impactul contextului macroeconomic, dar și de declinul structural al unor activități de voce și date al cărui nivel a depășit factorii de creștere a celorlalte servicii.”
Orange are în total 10,1 milioane de clienți pe mobil, 1,2 milioane de clienți pentru serviciile sale fixe și 1,4 milioane de clienți pentru televiziune prin cablu și satelit.
Comparând cu anul trecut, scăderea pare să fi fost la numărul de clienți:
📉 de la 10,6 la 10,1 milioane clienți pe mobil.
📉 de la 1,4 la 1,2 milioane de clienți pe servicii fixe de bandă largă.
📉 de la 1,5 milioane la 1,4 milioane de clienți pe televiziune.
Interesantă evoluție. Trebuie urmărită în relație cu ce vor anunța ceilalți operatori în rezultatele lor, deși inclusiv atunci sunt greu de comparat rezultatele. Bănuiesc că, per total, se face cunoscută inflația din 2022, tendința de economisire, de renunțare la anumite servicii, de trecere poate la un abonament mai mic șamd.
Pe servicii business au anunțat o creștere de 24% prin Orange Business Services, ceea ce ar putea fi și rezultatul integrării unor clienți ai fostului Telekom, dar în principiu de asta au preluat Telekom fix, pentru clienți și venituri suplimentare.
Am urmărit însă conferința de la nivelul grupului Orange la nivel mondial. Nu s-a zis nimic special despre România, care este o piață destul de mică și tradițional inclusă în categoria “restul europei”. Ca ordin de mărimea, întreg grupul Orange a anunțat venituri de 43,5 miliarde de euro, din care România cei 1,571 miliarde de euro de mai sus.
Franța și Spania sunt țări mari pentru grupul Orange, iar acolo au anunțat o consolidare a operațiunilor și cifre îmbunătățite față de anul anterior. Este clar însă că Europa este într-o etapă de luptă pentru fiecare cent în parte, cu concurență mare, iar profitul se îmbunătățește mai degrabă prin creșterea eficienței operațiunilor și creșteri de prețuri (au crescut tarifele în toate țările), nu musai prin atragerea de clienți noi.
În Spania, de exemplu, vestea bună este că EBITDA a crescut de la -6,5% la -1,5% și perspectiva pentru anul următor este tot de îmbunătățire.
Țările unde veniturile au crescut semnificativ au fost cele din zona Middle-East și Africa. Pe acolo sunt la +6% venituri, +11% EBITDA, +19% clienți yoy și marjă de profit în creștere. Inclusiv Orange Money duduie în zonă.
Sunt curios ce fac operatorii care nu au operațiuni în această zonă a lumii unde este clar că tot mai mulți clienți au bani pentru servicii suplimentare fixe și mobile.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
22 comentarii
17/02/2023 la 5:06 PM
Orange e atat de sarac incat a majorat unilateral pretul abonamentelor cu 1 sau 1,5 Euro.
Nu au informat ca sa nu reziliem contractul (cica au pus pe un spatiu mic, pe una din foile facturii).
Eu nu am primit niciun mail sau sms, chestii prin care te spameaza daca ai depasit cu o zi scadenta.
Sunt de acord ca abomentele au preturi mici si Digi cu abonamente de 2 Euro(clar non sustenabile a la long) strica piata, dar nu schimba regulile in timpul jocului.
florin(Citează)
17/02/2023 la 5:26 PM
De ce spui ca abonamentele Digi nu sunt sustenabile pe termen lung? Deja cred ca au trecut 10 ani de cand au lansat oferta asta si nu numai ca si-au marit constant numarul de clienti, dar in ultimii ani compania a raportat si profit.
Andrei G(Citează)
17/02/2023 la 11:07 PM
Orange a scumpit serviciile în toată Europa, dar cred că toți au făcut la fel. Multe lucruri se scumpesc periodic, la telefonie este mereu scandal, deși fix acolo sunt creșteri mici de preț pentru ceva ce folosești în fiecare oră a zilei, dar na…
nwradu(Citează)
18/02/2023 la 1:03 AM
Adevărul e că am ajuns să spun mersi când ceva se scumpește doar cu 5 lei. Eu am primit informare pe mail. Cine nu dorea putea rezilia. Asa a fost la mine, cel puțin. Da, toate aceste companii de telecomunicații au mărit preturile. Unii se miră de parcă ar trăi pe altă planetă. Oare știu plângăcioșii ce preturi sunt în vest la aceste servicii? Cam cât costă să vezi meciurile de liga campionilor, de exemplu? Iar la noi este gratis? Pe bune? Dar, deh, vrem servicii occidentale la preț de Colentina. Să nu o băgați pe aia cu salariile. Că salariile sunt de 2-3 ori mai mari iar prețul la telefonie/cablu de 10 ori mai mare.
Adi(Citează)
18/02/2023 la 12:19 PM
@Adi: pe de altă parte este normală reacția. Oamenii primeau până acum serviciile la X euro, acum le primesc la X+n, s-au supărat.
Cu un pic de analiză îți poți da seama că tot sunt preturi mici pentru un serviciu crucial, folosit zilnic. De multe ori, însă, nu partea logică ne guverneaza reacțiile. În plus, treaba cu “la străini este mai scump” ar primi imediat răspunsul (de obicei foarte înșelător) “da, dar ce salarii au ăia?”
nwradu(Citează)
17/02/2023 la 5:41 PM
+ 1
Si la mine au scumpit unilateral ambele abonamente, fara nici macar un SMS. Le doresc faliment placut.
corny(Citează)
17/02/2023 la 10:31 PM
Te anunt ca Vodafone si Telekom Mobile au facut fix la fel, +1 euro in la fiecare abonament.
Te mai anunț ca toate antenele alea de iti dau ție net consuma foarte multa energie electrică… care ce sa vezi… s-a super scumpit.
Răzvan(Citează)
17/02/2023 la 6:41 PM
La ce bani se fac acum, companiile ar putea sponsoriza și comentariile, nu doar textul.
Gen “mă bucur că pot plăti mai mult decât anul trecut, felicitări Orange” sau “când vine vorba de consolidarea profitului, eu nu mă uit la bani”.
Vali(Citează)
17/02/2023 la 8:01 PM
Ai fost in ultimul an intr-un supermarket, dar intr-o benzinarie? Ai mai platit vreo factura de curent? Ai observat din intamplare vreo schimbare fata de preturile de anul trecut?
Reteaua aia telecom credeti ca se intretine cu aer…
CatalinR(Citează)
17/02/2023 la 8:22 PM
@CatalinR, @Vali, pana cand nu vor fi facute publice informatiile legate de profitul companiei in 2022, orice discutie despre cresterea costurilor de exploatare si influenta acestora asupra cheltuielilor totale este pur speculativa.
Factori care ar putea duce la cresterea costurilor operationale:
– cresterea pretului la electricitate;
– cresterea pretului la carburant;
– scumpirea echipamentelor folosite.
Factori care ar putea duce la scaderea costurilor operationale:
– integrarea departamentelor Orange si Telekom (inchiderea serviciile si a diviziilor dublate);
– reducerea costurilor cu legarea antenelor la reteaua de fibra optica (prin folosirea retelei preluate de la Telekom);
– reducerea numarului de angajati.
Andrei G(Citează)
17/02/2023 la 11:10 PM
Electricitatea este un factor important. Parcă omul de la Digi mi-a spus că un sfert din costurile companiei sunt acum cu electricitatea, care a mai și crescut neașteptat.
Scumpirea cu 1 euro pe lună a unui serviciu pe care-l folosesc zilnic, poate chiar în fiecare oră când sunt treaz, nu mi se pare o problemă. Sunt alte scumpiri mai deranjante decât acestea.
nwradu(Citează)
17/02/2023 la 7:53 PM
De la 2 abonamente orange de cate 50 ron am trecut la yoxo cu 19 lei ….. suntem super multumiti……nelimitat in orice retea net 50gb si cumpar optiuni daca am nevoie de net suplimentar sau roaming.
Bogdan(Citează)
17/02/2023 la 8:27 PM
Cat timp trebue sa ma deplasez la sediul lor , cu dosar cu sina si sa platesc cash un amarat de aviz de amplasament sunt niste comunisti batuti in cap!!
andrei(Citează)
17/02/2023 la 8:37 PM
Cred ca aici ar trebui sa te superi mai degraba pe autoritati, fiindca avizul asta este o relicva de pe vremea defunctului Romtelecom. Acum nu are nicio logica sa ceri tu de exemplu aviz de la Orange in conditiile in care pe piata mai sunt cel putin 2 furnizori mari care ar putea avea retele in zona (nu mai spunem de Netcity sau alti furnizori mici de servicii).
Andrei G(Citează)
17/02/2023 la 11:12 PM
@andrei: din câte știu, nici ei nu sunt fericiți că asta este procedura, dar este cu legi și dosare momentan. Cum mi-a zis mie primăria la schimbarea buletinului: “mulțumim că ați completat online toate actele și le-ați uploadat pe cele necesare în platforma digitală. Conform legii, este obligatoriu să veniți cu ele și fizic, plus în copie”.
nwradu(Citează)
17/02/2023 la 9:43 PM
@Andrei G
Cum procedezi în situații de coexistență?
Că pari informat, folosești liniuțe și spații duble între fraze.
Vali(Citează)
18/02/2023 la 8:22 AM
Istorioara mea cu numărul de telefon pe care-l am:
– acum mulți ani am luat un prepay orange
– ulterior, pentru ca ofertele la internet pe prepay nu țineau mai mult de 2-3 luni, m-am mutat la abonament
– după ceva timp au venit digi pe piața și ofereau internet 4G cu duiumul (la orange doar visam la atâta internet)
– după câteva luni, m-am transferat la digi
– după alt ceva timp, am observat ca de foarte multe ori, prima inițiativa de apel se finaliza cu un ton ocupat. asta se întâmpla din ce in ce mai des, iar al doilea apel reușea.
– intr-o zi, o sun pe soție in disperare. trebuia sa ne întâlnim ca sa mergem la niște evenimente care trebuiau sincronizate bine. fiecare apel inițial eșua. ajunge madam a mea la ora stabilită și-i zic sa scoată telefonul sa facem un test. avea telefonul in mâna, o sun… ton ocupat. al doilea apel reușește.
– intr-o ora de la testul ăla, devenisem client Vodafone. abonamentul era RED 15.
– an de an ma tot sunau ăștia sa-mi promită marea cu sarea, oferte peste oferte. m-au agățat cumva cu ceva mai mult internet decât înainte.
– ajunsesem la un abonament de 20GB incluși, apoi, la fiecare reînnoire, negociam un preț mai mic, și într-un final, ajunsesem la 6€/luna.
Anul trecut, primesc un sms de la Vodafone sa îmi spună ca din data X, abonamentul meu va avea 5G, internet nelimitat național, nu știu câți GB in roaming SEE, totul la prețul de 3€/luna.
Sms-ul:
“Ne gandim permanent la nevoile tale de comunicare, astfel ca ti-am imbunatatit serviciile. Incepand cu factura din Octombrie vei avea internet nelimitat, minute & SMS nationale nelimitate si 600 minute internationale, fara modificarea perioadei minime contractuale. Acceseaza detaliile complete despre noile tarife aici: https://bit.ly/sters. Echipa Vodafone”
Pagina din link-ul șters din sms, zice, printre altele:
“ Stimate client,
Te informăm că, începând cu factura ta din luna octombie, noul tău abonament este RED15 la prețul de 3 EUR/ lună (TVA inclus) care cuprinde: nelimitat minute și SMS în orice rețea națională și în roaming SEE, 600 de minute internaționale pe mobil și fix către rețele din țările Spațiului Economic European (S.E.E. – Uniunea Europeană, Islanda, Lichstenstein, Norvegia), rețele fixe și mobile din SUA și Canada. Abonamentul oferă acces la serviciul de roaming”
Nu e o lauda, sau ceva, dar are careva idee cum s-o fi întâmplat asta?
Nu era nici perioada de sfarsit de contract si nici nu încercasem sa negociez ceva.
Carturaru(Citează)
18/02/2023 la 12:21 PM
No idea. Eu plătesc 10 euro de ani de zile, dar ce-i drept am primit servicii 5G pe el când am cerut asta odată ce mi-am luat telefon 5G.
Poate ai avut noroc. Pare să țină norocul cu tine de ai negociat de la 20 la 6 € de-a lungul timpului.
nwradu(Citează)
18/02/2023 la 9:01 AM
Din cauza calității în scădere a serviciilor, Vodafone pierde clienți. Pentru că totuși, spre deosebire de energie, telecomunicațiile sunt o piață liberă, singurul mod in care poate fi împiedicată plecarea clienților din rețea este prin oferte din ce in ce mai bune. Ai văzut cea mai recentă campanie la cartelă?
ElvG(Citează)
18/02/2023 la 11:55 PM
pt ca lucrez in domeniu si stiu ce costuri sunt. Digi foloseste oameni care sa faca de toate si platiti mult mai putin fata de Orange. Celelalte surse de venit probabil completeaza pierderile din telefonia mobila.
E ceva dubios la ei.
Si referitit la cresterea pretului- ma deranjeaza modalitatea facuta. Eu platesc un abonament de 17,5 Euro, nu 2 Euro. Clar abonamentele la noi sunt ieftine, dar asteapta sa se termine contractul si modifica sau informeaza ma corect, la fel ca si atunci cand ma anunti in fiecare zi ca nu am platit. E vorba de respect.
Ditamai compania …
florin(Citează)
19/02/2023 la 9:53 AM
Aici cred ca este si vina ANPC care permite modificarea tarifului pentru un abonament chiar daca nu s-a depasit perioada minima contractuala. Asa cum spui tu, orice modificare ar trebui sa poata fi facuta doar dupa ce a expirat contractul initial.
Andrei G(Citează)
23/02/2023 la 12:52 PM
show ul continua:
am vb cu cineva de la negociezi abonamente si mi a spus ca Statul a cerut asta.Am pus o sa repete ca statul a cerut in mod expres sa imi ia mie un Euro si a spus ca DA.
La mine era sub 8% cresterea, dar voi inchide abonamentul si voi lua cartea de 4 ori mai ieftina tot de la ei(si o sa am acelasi lucruri ca si acum).
florin(Citează)