un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Noua explicație a Poliției Rutiere: mâzga este de vină pentru accidente, nu viteza, drogurile sau lipsa agenților de pe străzi

19 Jan 2023  ·

AUTO  ·

26 comentarii

În această dimineață, două eleve care mergeau pe trotuar spre liceu au fost lovite de o mașină, pe șoseaua Vitan-Bârzești. O mașină condusă de un bărbat de 36 de ani a fost lovită de alte autovehicule, iar mașina a urcat pe trotuar, a dărâmat un panou publicitar și le-a lovit pe cele două fete. Una este momentan în stare gravă în spital.

Vreo două ore mai târziu, apare informația că șoferul respectiv a fost depistat pozitiv la cocaină. Conducea drogat, dar încă nu se știe cât de tare.

O oră mai târziu, la Digi24 în direct intervine Lucian Diniță, fost șef la Poliției Rutiere.

În mai puțin de 5 minute, omul a ținut morțiș să declare din proprie inițiativă, înainte de orice întrebare a crainicei, că la știri nimeni nu avertizează șoferii de fenomenul numit “mâzgă”. “Se fac avertizări la polei sau la ploaie înghețată, dar nu și la mâzgă!” Aproape că stabilise de acasă cauza accidentului, a fost mâzgă.

Și nu zic, este mâzgă pe jos, se mai întâmplă acest “fenomen”. Câți șoferi urmăresc radio-ul sau știrile înainte de a pleca de acasă pentru a afla de astfel de avertizări? Exact!

Mai degrabă te poți întreba de ce nu mai apare și Poliția Rutieră prin trafic, ca să calmeze impulsul vitezomanilor. Sau, în particular pentru șoseaua Vitan-Bârzești, pe unde se circulă tare atunci când se poate, te poți întreba de ce nu se pun limitatoare de viteză sau câte un giratoriu din loc în loc, ca să mai reducă viteza sau măcar garduri de protecție pentru trotuar, dacă tot avem o zonă cu școli și spitale.

Este orașul plin de bolarzi de toate dimensiunile, unii suplimentar cu lanțuri între ei. Pe Vitan-Bârzești, însă, n-au fost o prioritate pentru nimeni din PS4, că nu prea se câștigă voturi de pe o șosea goală, nu poți arăta că ai plantat panseluțe.

 

Deci da, mâzgă pe jos, e clară treaba pentru Poliție, este singura cauză a accidentului. Alături de nepăstrarea distanței corespunzătoare, probabil. Poliție pe șosele, ca să calmeze traficul? Nu vorbim despre asta.

Să nu fim nerealiști. Mâzga de pe jos este o problemă, un fenomen natural greu de oprit rapid. Unii șoferi circulă încet în astfel de momente pentru că se gândesc la riscuri și ce s-ar putea întâmpla.

Alți șoferi, însă, sunt vitezomani și pe mâzgă și în lipsa ei. Circulă cu viteză, fac slalom pentru mașini, îi dau tare pentru că… întârzie la următorul semafor sau ceva. Iar pe acești șoferi nu-i poate tempera decât Poliția Rutieră prezentă în trafic, ca să-i sperie cu posibilitatea unei amenzi. Iar Poliția lipsește.

 

Prezentatoare de la Digi24 îl întreabă apoi pe Lucian Diniță, fost șef al Poliției Rutiere, “bine, dar ce părere aveți de faptul că șoferul respectiv a fost depistat pozitiv la cocaină?”.

La care Diniță răspunde “știți cum este cu testele astea pozitive? Tu poți ieși pozitiv la cocaină chiar dacă ai consumat-o azi noapte, ieri, cu 24 de ore în urmă, cu 48 de ore în urmă și chiar mai mult. Consumul a fost doar un factor agravant, nu musai o cauză a accidentului.”

Practic, omul spune că testele de droguri administrate de Poliția Rutieră sunt inutile, că poți să ieși pozitiv chiar dacă tu nu mai ești sub efectul acelor substanțe. Păi și atunci de ce mai avem legi și amenzi în acest sens? Oare asta este poziția oficială a Poliției Rutiere?

Oricum, acum înțeleg mai bine lipsa de activitate a Poliției pe străzi. În cazul de astăzi, ca să rezumăm, un fost șef practic a dat vina pe meteorologi și crainici, că nu avertizează suficient lumea despre mâzga de pe drumuri. Sunt curios ce cauze vor mai inventa când nu va mai fi mâzgă pe drum.

Cu o zi înainte, tot în București, un șofer căruia un agent de poliție i-a făcut semn să tragă pe dreapta a pierdut controlul volanului și a urcat pe trotuar și s-a înfipt într-o clădire. Din fericire, nu a lovit pietoni. Probabil tot mâzga a fost de vină.

Repet o idee pe care o am de ceva vreme: mă ofer să conduc o oră prin București cu un șef al Poliției Rutiere. Dacă în 60 de minute vedem mai puțin de 60 de contravenții în trafic, îi plătesc eu salariul (fără sporuri) în acea lună.

    26 comentarii

  1. Peste tot sunt vitezomani, de unde atata politie?
    Ar trebui interzise complet masinile in orasele mari, sa se faca parcari mari langa ele si lumea sa-si lase acolo masinile. Nu mai faci un rezidential (sau il faci deasupra parcarii), faci o parcare.
    Bineinteles ca nu o sa se faca niciodatq asta, dar visez si eu.

      (Citează)

    • In 2020, in Bucuresti erau inmatriculate un total de 1,46 milioane de masini la o populatie de 1,8 milioane de locuitori.
      Daca scadem populatia sub 18 ani si tinem cont ca unii au cate 2-3 masini, posibil sa ajungem undeva pe la un procent de 10-20% din populatie care nu detine nici o masina in familie.

      Si atunci, daca 80-90% din populatia orasului este pro-masini, cum ar putea cineva sa le interzica doar pentru cei 10-20% care nu vor masina (sau care nu isi permit sa cumpere)?

        (Citează)

  2. +1 cu ideea cu 60 contraventii

      (Citează)

  3. Domnul Diniță mai ocupă vreun loc în Poliție? Dacă nu, ce părere a exprimat?

      (Citează)

  4. Joke’s on you. Oricum îi plătești salariul. Cu tot cu sporuri.

      (Citează)

  5. Ce kkt de institutie e asta? Maine o sa ne spuna ca e umiditate in aer, ca e poluare, si asa mai departe. Vad in fiecare zi (repet, in fiecare zi) cel putin o contraventie in trafic facuta langa o masina de politie si ala din masina doarme pe el. Si vorbesc aici de trecere pe rosu, depasire pe trecerea de pietoni, depasire coloana, intoarcere pe trecere de pietoni si multe altele.
    Las copilul la scoala si traversam zilnic o trecere semaforizata din fata scolii. Periodic trece cate un nemernic pe rosu cu viteza. Bai, langa scoala am zis. Deci care sunt sansele sa traverseze si copii?
    Eu ma rog ca un dobitoc din asta de sofer sa nu intre in mine sau in copilul meu. Mai mult nu am ce sa mai sper…
    Altfel, ce sa zic, sunt impresionat de cat de agili au fost si au stiut sa-mi dea o amenda ca am parcat neregulamentar, urcasem cu o roata pe spatiul verde. Am gresit, am platit. Zic doar ca sunt altele mult mai grave, nepedepsite.

      (Citează)

  6. A fi consumator nu e ieftin. Nici masina nu e.
    Oare al cui ar fi baiatul de 36 de ani consumator de cocaina astfel incat seful serviciului rutier sa il apere. Sef care, bineinteles, nu e corupt.

    Cum de consumatorii/traficantii astia sunt prinsi numai dupa accidente?
    Bine, cand il ai pe bode sef, nu iti e frica de nimic.

      (Citează)

  7. Deci domnul fost sef de militie, actualmente pensionar special, ia apararea celor care conduc drogati. Stie si el ca de la astia iese spaga grasa, nu te pui rau cu ei. Daca opresti unul d-asta fumat sau coxat si iese pozitiv la test, altfel sare cu banul decat daca il prinzi cu alcool. Asa se fac bani de vile, masini, vacante exotice, curve si alte placeri scumpe. Iar militia e organizata ca un MLM: ia si tablagiul din strada, dar se duce si la sef un comision, apoi si la seful sefului, toti contribuie la bunastarea retelei.

      (Citează)

  8. Cum Dumnezeu ai ajuns la concluzia că mazga e un fenomen natural?
    Al dracu fenomen natural, prin alte țări nu se întâmplă, numai la ăia care folosesc anumite soluții anti îngheț.

      (Citează)

  9. raiiar:
    Cum Dumnezeu ai ajuns la concluzia că mazga e un fenomen natural?
    Al dracu fenomen natural, prin alte țări nu se întâmplă, numai la ăia care folosesc anumite soluții anti îngheț.

    Apa murdara din Dambovita cu care spala strazile si mai murdare + vreo solutie chimica ieftina = mazga alunecoasa care persista mai mult pe asfalt.

      (Citează)

  10. Legea 153 pe 2017 detaliaza printre altele salariile functionarilor speciali, inclusivi ai politistilor, si cum se calculeaza aplica sporurile. Nu sunt asa de imense cum ai crede.

      (Citează)

  11. S:
    Peste tot sunt vitezomani, de unde atata politie?
    Ar trebui interzise complet masinile in orasele mari, sa se faca parcari mari langa ele si lumea sa-si lase acolo masinile. Nu mai faci un rezidential (sau il faci deasupra parcarii), faci o parcare.
    Bineinteles ca nu o sa se faca niciodatq asta, dar visez si eu.

    Ai incercat sa candidezi la primaria vreunui oras mare/mic/sat pe platforma asta? Succes.

      (Citează)

  12. “Sunt curios ce cauze vor mai inventa când nu va mai fi mâzgă pe drum.”

    Neadaptarea vitezei la conditiile de drum?
    Viteza excesiva?

      (Citează)

  13. https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/video-soferul-unui-bmw-aproape-sa-omoare-un-politist-care-dirija-traficul-in-intersectie-a-intrat-pe-trotuar-unde-a-lovit-un-pieton-2220231

    In cazul asta acest sofer sigur era atent in alta parte, pe telefon probabil. 22 de ani. Ta-su e vinovat ca i-a luat asemenea masina. Acum a si vazut de ce e in stare, mai exact nu a fost in stare sa puna frana sa opreasca masina.

    Am mai vazut un accident tot de ieri la Romana unde un sofer nu tine cont de conditii si accelereaza printre masini, pierde controlul si intra pe trotuar. Da, era mazga pe jos, dar tare prost trebuie sa fii sa nu iti dai seama de asta si sa adaptezi viteza la conditii.

      (Citează)

  14. https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/video-soferul-unui-bmw-aproape-sa-omoare-un-politist-care-dirija-traficul-in-intersectie-a-intrat-pe-trotuar-unde-a-lovit-un-pieton-2220231

    In cazul asta acest sofer sigur era atent in alta parte, pe telefon probabil. 22 de ani. Ta-su e vinovat ca i-a luat asemenea masina. Acum a si vazut de ce e in stare, mai exact nu a fost in stare sa puna frana sa opreasca masina.

    Am mai vazut un accident tot de ieri la Romana unde un sofer nu tine cont de conditii si accelereaza printre masini, pierde controlul si intra pe trotuar. Da, era mazga pe jos, dar tare prost trebuie sa fii sa nu iti dai seama de asta si sa adaptezi viteza la conditii.

      (Citează)

  15. Mie imi “miroase” a acoperire…dar uite si un joc de cuvinte: “mazga”… ” poate trebuia sa fie “mangă”

      (Citează)

  16. A dracu mazga. Acu ceva ani, la parcu carol, vara, cald, nu plouase de cateva zile, in fata in departare o masina de la primarie “spala strazile”. Urca agale spre viilor. Agale si eu dupa ea, la cateva zeci de m in spate. Ajung la trecerea de pietoni si franez usor ca erau oameni. Instant a intrat absul. Aia e mazga. Ce lasa ala in urma. Un lichid albicios, banuiesc ca apa cu sapun/detergent ceva.
    In alta ordine de idei, apropo de chestia ca-s militieni putini si d-aia nu-s in trafic. Si totusi 1 militian se putea gasi acu 2 saptamani, cand la intersectie grigorescu cu rebreanu, la ora 7 dimi ciuciu semafoare. Cand m-am intors de la munca, la 5 aceiasi situatie. Si nici un militian. A doua zi dimineata iar canci semafoare. Iar canci militian. Dupa masa nujtu cum era c-am luat-o pa alta parte. Adica ditai intersectia, era jihad, trecea fiecare cum credea si nimeni acolo sa dirijeze. Cam asta e militia. Da’ cu radaru dupa panou’ publicitar stiu sa stea pititi.

      (Citează)

  17. Ce mâzgă pe jos la 20+ grade in București ieri și azi și fără precipitații?

    Și nu aș lua-o de bună că șoferul era drogat. Dacă informația a apărut așa de repede însemnă că l-au tratat cu aparatul ăla rapid, știți voi alea cu erori multe și la care a ieșit scandal acum câteva luni. Nu vreau să iau apărarea celor care conduc drogați (și pedepsele pentru ei și pentru cei băuți la volan sunt mult prea mici), dat nu mai luați de bun tot ce zic polițiștii.

      (Citează)

  18. eu nu inteleg din stire dinamica accidentului, cine a intrat in ce, cine era coxat, unde era mazga :))

    “Mașina a ricoșat după ce a fost lovită de alte două autoturisme și a ajuns pe trotuar, lovind cele două fete care mergeau spre școală”

    Baiatul cu cox era in “masina care a ricosat dupa ce a fost lovita”??
    Sau era in una din cele “alte 2 autoturisme”??

    Undeva e o eroare de exprimare, scris, limba romana, logica si bun simt

      (Citează)

  19. Andrei G:
    In 2020, in Bucuresti erau inmatriculate un total de 1,46 milioane de masini la o populatie de 1,8 milioane de locuitori.
    Daca scadem populatia sub 18 ani si tinem cont ca unii au cate 2-3 masini, posibil sa ajungem undeva pe la un procent de 10-20% din populatie care nu detine nici o masina in familie.

    Si atunci, daca 80-90% din populatia orasului este pro-masini, cum ar putea cineva sa le interzica doar pentru cei 10-20% care nu vor masina (sau care nu isi permit sa cumpere)?

    Aia zic, visuri. Eu n-am zis ca sunt anti masina, am zis ca sunt anti masina in oras.

      (Citează)

  20. Cum sa-i ceri la tv parerea lui Dinita?
    Acum cativa ani, cand era activ, a fost oprit la volan in sectorul 6 intr-o masina cu ITP expirat, fara RCA, pe o strada cu sens unic circuland pe contra sens. Nu mai era seful serviciului circulatie ca facuse alte belele inainte. A fost scandal mare cateva zile dupa care…tacere.

      (Citează)

  21. Mâzgă are în loc de creier și urmașul ăsta de milițian ceaușist imbecil și tupeist.Păi îl doare la bască de noi și de ce l-ar durea ,băiatul așteaptă 45 de ani că să se care la specială .Ai văzut vreun așa-zis, polițist,românaș să-și piardă pensia pentru prostie ? Păi toți ăștia când sunt prinși la golănii se supără ne zic Pa-Pa și se cară la pensie.

      (Citează)

  22. S-ar diminua evenimentele în trafic dacă și ceilalți participanți ar putea pe o adresă de email să transmită video (poate de pe camerele de bord) contravențiile făcute de ceilalți.

      (Citează)

    • Dar de ce sa se complice ceilalti participanti la trafic sa faca asta si apoi un politisti sa stea sa analizeze imaginile? Nu ar fi mai simplu ca politistii respectivi sa fie pe teren si sa dea amenzi tutror celor care incalca legea?
      Nu prea exista moment in care nu sa vezi cel putin o contraventie sau chiar o infractiune la maxim 10 minute.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus