un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Știrile zilei despre tehnologie – 14 noiembrie 2022

14 Nov 2022  ·

ȘTIRI  ·

19 comentarii

Pe lângă: am extras câștigătorii voucherelor Finestore, este vorba de Andreiexe, Marian și conspicous.

Un B-17 și un avion de vânătoare P-63 Kingcobra s-au ciocnit în aer la un show aerian în Dallas. B-17 a fost principalul bombardier folosit de americani în WW2.

    19 comentarii

  1. Presupunand ca eMAG nu minte, fiind foarte usor sa faca asta, tot este un BF foarte prost. Aplicand inflatia de 15% inseamna ca au facut de fapt incasari 560 de lei.

    Cum in 2021 au raportat incasari de 609 milioane de lei, inseamna ca in 2022 au avut parte de o scadere de 8% fata de anul precedent. Si au inceput 2022 returnand nu vagaone, ci *trenuri* intregi de marfa catre importatori si distribuitori.

    Daca luam in calcul cursul dolarului si raportam sumele intre cele 2 BF-uri, avem 139 de milioane de $ in 2021 fata de 128.5 milioane de $ in 2022 si se confirma aceeasi scadere.

    De unde rezulta ca isi vor bate cu pumnii in piept pe cresterea nominala in articole si pe linkedin, uitand ca abereaza cu gratie si ca in termeni reali au avut o scadere ce se indrepta cu curaj spre aproape 10%.

      (Citează)

    • Inflația se aplică la niste bani pe care ii aveai și care în momentul de față nu mai au aceeași valoare. Costul inflației este in produsele vândute cu preț mai mare decât acum 1 an. Și cum eMAG rulează banii inflația nu prea i se aplică.

        (Citează)

    • Da, nu, nu cred ca inteleg cum functioneaza economia si procesul inflatiei. In mintea ta ai dovedit ca de fapt inflatia nu exista.

      E destul de simplu: daca anul trecut cumparai 1 litru de lapte, acum cu aceeasi bani iei doar vreo 870ml.

        (Citează)

    • Cred ca Mihai are, in general, dreptate. Totusi, si emag sufera de costul inflatiei, daca o aplici cifrei de profit nete (nu marja).

        (Citează)

    • Inflatia reprezinta devalorizarea banilor, daca o moneda nationala sufera de inflatie, toata lumea este afectata de ea. Nu trebuie sa fii economist ca sa intelegi ca produsele mai scumpe la raft inseamna inflatie.

      eMAG nu traieste intr-o autarhie care sa aiba alta moneda leu decat restul Romaniei, si ei platesc facturi la apa, lumina, benzina/motorina samd.

      Inflatia care afecteaza produsele comercializate de eMAG nu dispare brusc la usa depozitului cand se primeste marfa.

        (Citează)

    • @Gaelex: vezi că inflația nu este aceeași pe toate categoriile de produse. S-a scumpit laptele, dar nu înseamnă că frigiderele s-au scumpit în aceeași măsură. Unele categorii chiar s-au ieftinit.

      De asemenea, creșterea adevărată se vede în numărul de comenzi și în cantitatea de produse vândute. Asta arată că oamenii au început să comande mai mult online și de asemenea arată că, în ciuda perioadei dificile, oamenii au ales să-și dea banii la eMAG, nu în alte magazine. Asta contează mult.

        (Citează)

  2. Eu n-as crede ca emag vandut atat de mult. Se vede ca sunt aranjate cifrele…

    Si cat or fi vanzarile reale dupe retururi si anulari de comenzi?

      (Citează)

    • Cele mai bune reduceri au fost la bauturi alcoolice!

        (Citează)

    • In afara de produsele alea vedeta cam toate produsele erau in stoc si ieri la crazy sales. Pe cand in alti ani dupa 2 ore jumatate din oferta disparea.
      A fost un an prost oricat ar incerca sa o dreaga. Lumea tine de bani.

        (Citează)

    • Kopa_Kopan: Si cat or fi vanzarile reale dupe retururi si anulari de comenzi?

      Estimează 7% rata medie de retur.

      Din păcate, nu cred poți scădea 7% din cifra totală de vânzări. Retururile pe frigidere sau televizoare sunt de 1%, de exemplu, că în general oamenii știu ce cumpără. Retururile pe fashion sunt de 25%, dar valoarea returnată este mai mică.

        (Citează)

    • Kopa_Kopan: Se vede ca sunt aranjate cifrele…

      E companie listată la bursă, nu riscă nimeni scăderea acțiunilor grupului ca să te păcălească pe tine că s-a vândut de 644 în loc de 640 meleoane.

        (Citează)

  3. Nu știu cât au comandat alte persoane de BF de pe eMag, dar în cazul meu am comandat mai puțin de un sfert ca valoare față de anul trecut. Dacă considerăm și inflația e și mai puțin. Din 157 de produse din lista de favorite, a căror preț îl urmăresc din august, doar 6 au avut reduceri >10% și este vorba de pampers, pastile pentru mașina de spălat vase și 2 seturi de lego.

      (Citează)

    • @pagomi: Am urmarit un ceas Garmin aproape 1 an, gen verificat saptamanal preturile. Pe mai multe site-uri. Insa de BF, la emag, a avut un pret cu 20% mai mic decat cel mai bun pret vazut pana acum (asta vazut pe un alt site). Apoi, interesant cum estimezi si inflatia cand zici ca ai cumparat mai putin dar nu o bagi la calcul cand zici de valoarea reducerilor.

        (Citează)

    • Mă bucur pentru tine. Nu am considerat inflația în cazul reducerilor deoarece am comparat cu prețul produselor din august, septembrie, octombrie și înainte de black friday, deci a prețului deja afectat de inflație. Iar în lista de favorite nu urmăream decât 2 produse al căror preț este peste 2000 lei, un televizor Philips 58PUS8536/12 de 146 cm care a avut preț mai bun în septembrie decât acum și un uscător de haine a cărui preț a fost același. Nu neg că alții au fost mai norocoși și au avut mai multe dintre produsele de interes reduse, mă refeream strict la ce m-a interesat pe mine.

        (Citează)

    • Și ce-am cumpărat eu a avut cel mai bun preț din an, adică MacBook și camera video. Scutecele au fost tot la preț imbatabil, nu mă mai așteptam să văd astfel de prețuri la Mărimea 4.

      Becurile Hue au fost cu câțiva lei sub cel mai bun preț al anului. Nu o fi mare economie că le-am luat cu 94 lei în loc de 99 lei, dar tot preț mai bun ca în rest este.

        (Citează)

  4. Presupun că acele cifre includ și comanda mea achitată vineri la prima oră și status “plată acceptată”, precum și banii pe care fashiondays.ro ar fi trebuit să mi-i înapoieze din 8 noiembrie, de când am pus coletul retur în easybox.

      (Citează)

    • Nu, doar eMAG. Fashion Days nu anunțase încă nimic în acel moment. Au anunțat venituri de aprox 100 milioane lei fără TVA, după câteva zile.

        (Citează)

  5. Problema este că nu „EMAG a vândut de”, ci mai exact „PE EMAG S-A vândut de”. În acest an s-a pus foarte mult accentul pe vânzătorii 3rd party. Erau pline toate paginile de produse vândute ba de EMAG, ba de Gogu SRL. S-au vândut și mai multe produse de valoare foarte mare (mașini, case) decât în anii precedenți, produse pentru care EMAG primește doar un mic comision, dar al căror preț este inclus în suma totală.

    Asta pe locul 1. Pe locul 2, EMAG ar trebui să reporteze pe 11 ianuarie care sunt cifrele reale pentru încasările care au rămas din urma BF, după ce expiră termenul pentru retururi și după ce analizează și câte comenzi au fost ridicate și păstrate. Din ce am auzit, în cercul meu, nu există persoană care să spună că da, domnule, eu ridic și păstrez tot. Toți au comandat din impuls și nu sunt siguri dacă o să păstreze/ridice toate comenzile.

    Iar pe locul 3, trebuie să iei și inflația în calcul. Încă nu suntem în „plină criză”, pe la noi oamenii încă nu au început să-și piardă locurile de muncă (așa cum începe deja prin America), la stat încă n-au scăzut salariile, dacă urmează o criză comparabilă cu cea din 2008, noi încă suntem la începutul lui 2008, cronologic vorbind. Adevâratul test pentru EMAG va fi perioada 2023-2024.

      (Citează)

    • Eu cred că “eMAG a vândut”. Oamenii țin de bani până face eMAG Black Friday. Majoritatea magazinelor care încep BF cu mult timp înainte nu fac mare scofală tocmai din acest motiv.

      eMAG ca brand vinde, pe site-ul lor intră oamenii ca să caute produsele dorite. Că uneori îl găsești la un seller din mktpl este deja secundar.

      Estimarea era de 7% pentru retur, dar depinde de categorie. Cred că produsele cu valoare mare (electroIT) au rată de retur mică, deci probabil nu vor scădea mult încasările. Poate vom afla cifra reală când depune Prosus vreun raport la bursă.

      Cât despre inflație, ea nu se ia în calcul la vânzările eMAG. Adică inflația afectează puterea de cumpărare a oamenilor și pot apărea mai puține vânzări. Dacă eMAG vinde un televizor, însă, îl vinde cu noul său preț afectat de inflație și tot cu 4% marjă de profit sau cât o fi acolo.

      Referitor la puterea de cumpărare a oamenilor, eMAG estimează că din martie 2023 va începe din nou creștere economică sau măcar o revenire.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus