un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

asus s5507

Formula 1 în Japonia: Verstappen a câștigat deja campionatul mondial din 2022

10 Oct 2022  ·

AUTO  ·

16 comentarii

Cursa aceasta va fi memorabilă din două motive: întâi pentru că era să nu aibă loc din cauza ploii, arătându-se steagul roșu după doar un tur. Până la urmă s-a concurat aproape o oră pe un circuit ud, cu startul întârziat vreo două ore.

Apoi, pentru că Max Verstappen a câștigat aici al doilea său titlu mondial și a făcut-o în ultimul viraj al cursei. Nu a făcut el ceva anume, a condus confortabil cursa și a câștigat-o. Ca să fie campion, însă, era necesar ca Leclerc să nu termine pe locul 2, dar monegascul s-a ținut bine pe acest loc întreaga cursă.

În ultimele minute, însă, a fost ajuns din urmă de Perez, care a încercat fără succes (și fără DRS activat din cauză de ploaie). Leclerc s-a ținut în fața lui Perez, care fără DRS nu părea că-l poate depăși, dar fix cu 20 de secunde înainte de final Leclerc a greșit, a fost nevoit să taie o șicană și, deși a ieșit pe circuit tot în fața lui Perez, a primit o penalizare de 5 secunde pentru asta.

Max Verstappen tocmai dădea interviul de câștigător al cursei atunci când a fost anunțat de penalizarea lui Leclerc, chemat înapoi la microfon și informat că este și campion mondial, deși mai sunt încă 4 curse în acest sezon. Poate că pare ceva controversat, dar mie nu mi se pare. Penalizarea respectivă este meritată, Leclerc a tăiat o curbă și a fost astfel avantajat. Verstappen oricum ar fi câștigat campionatul mondial în cele din urmă, că Leclerc păstra doar șanse matematice.

Probabil și cei de la Honda sunt bucuroși, că totul s-a întâmplat la ei acasă. Teoretic campionatul constructorilor încă nu este încheiat, dar practic îl va lua tot Red Bull și pe acela, că doar nu vor abandona ambii piloți în toate cursele viitoare.

Tot remarcabil, dar dezamăgitor pentru mine, a fost faptul că Hamilton din nou nu a reușit să-l depășească pe Ocon. A stat în spatele său multe tururi, a încercat depășirea, nu a reușit-o niciodată, așa că s-a terminat cu Ocon pe 4 și Hamilton pe 5. Au urmat Vettel, Alonso, Russell, Latifi și Norris.

Sunt câteva elemente de observat însă în clasamentul general. În primul rând, Perez a trecut pe locul 2, are un punct în fața lui Leclerc. În următoarele curse cred că Red Bull va încerca să-l bage pe mexican în față pentru a încheia sezonul cu un 1-2 clar in clasament.

Russell păstrează șanse să-l depășească pe Leclerc. Hamilton păstrează șanse să-l depășească pe Sainz. M-ar mira însă să se întâmple asta.

Carlos Sainz Jr pare o verigă slaba la Ferrari, a avut multe DNF-uri în acest sezon (acum a făcut accident în primul tur, ceea ce a și determinat oprirea cursei). Devine însă clar că, dacă Ferrari vrea titlul la constructori, are nevoie de constanță mult mai mare de la ambii piloți, nu doar de la Leclerc.

Ferrari a pornit bine acest sezon, dar în ultimele curse parcă nu au făcut alegeri inspirate de strategie

În clasamentul constructorilor, cred totuși că singura luptă se mai dă pentru locul 4 între Alpine și McLaren. Cred că este imposibil, realist vorbind, ca Mercedes să întreacă pe Ferrari.

Urmează cursa din SUA, Texas, pe 23 octombrie, la ora 22 a României.

asus s5507

    16 comentarii

  1. Fata de anul trecut, cand Verstappen a devenit campion mai degraba printr-o decizie controversata (si in general a fost o lupta foarte stransa intre el si Hamilton), acum titlul e meritat.

      (Citează)

    • Vom vedea…sunt foarte multe zvonuri ca mașina RB este ilegală, plus depășirea bugetului destul de grosolana…din punct de vedere tehnic diferența între mașina RB și celelalte este enorma….Max reușește in orice circumstanțe sa pună minim un tur diferența oricărui pilot…

        (Citează)

  2. Ce bine imi pare ca n-a mai castigat negrul increzut.

      (Citează)

  3. Foarte awkward anuntul legat de penalizare si castigarea campionatului. Le-au cam rapit momentul celor de la Red Bull.

    Am inteles ca pe feed-ul TV englez, toata cursa au dat informatia incorecta ca nu se vor acorda toate punctele la final. O gafa monumentala, pentru ca regulamentul e foarte clar. Daca cursa se reia si se termina sub steag verde, se puncteaza normal.

      (Citează)

    • Si pe tv’ul romanesc tot puncte incomplete se dadeau. N’a fost clar nici pentru ei ca altfel nu erau asa nedumeriti toti dupa anuntarea penalizarii :))

        (Citează)

  4. Destul de slaba prestatia comentatorului din Romania, care nici nu s-a sinchisit sa verifice regulamentul si tinea intr-una cu jumatate de puncte. Nici la final cand l-au anuntat oficial pe Max ca este campion, el tot credea ca oficialii FIA sunt intr-o eroare.
    Pe langa cele spuse de tine, un alt lucru demn de mentionat este eroarea stewarzilor ce putea cauza un posibil accident lui Gasly, lucru care l-a enervat (bine-meritat) pe pilotul in cauza. Nu avea ce sa caute acel tractor pe pista, indiferent de scuzele aduse de organizatori.
    Altfel, o cursa pe care mi-ar fi placut sa o vad in alte conditii meteo. :)
    Max nu a castigat aici campionatul, a fost un efort de aproape un an de zile in care a fost constant si a beneficiat de o masina capabila si de strategii inspirate.

      (Citează)

    • Pe ce post? Ca aia de la Digi 1 (pe care-i criticam data trecuta) au zis bine din timpul cursei.

        (Citează)

    • Exact, pe Digi au fost de data asta peste BBC, au inceput sa se indoiasca putin ascultand probabil si feedul englezesc care o tinea pe a lor.
      Confuzia a fost tot de la FIA: au schimbat recent regula cu “se dau jumatate de puncte daca se incheie cu steag rosu si n-au fost acoperite 75% din tururi” in “se dau 1/4 sau 2/4 sau 3/4 sau 4/4 in functie de cate tururi s-au acoperit” dar regula asta tot in caz de final cu steag rosu este.
      Teoretic, daca era accident spre final de cursa si se incheia cu steag rosu se dadeau 2/4 sau 3/4 puncte in functie de turul in care aparea steagul rosu (au facut 29 din 53).
      Dar terminandu-se pe verde, se dau toate punctele, de aia nu se stia pana la final de tot.

        (Citează)

  5. Steagul rosu a aparut dupa 3 ture de pista in varianta vazuta de mine. Sainz mi se pare un pilot mai puternic mental decat Leclerc. Verstappen nu a castigat titlul, i s-a oferit pe tava de greselile facute tot anul de Ferrari.

      (Citează)

    • Chiar eram curios in ce parte se duce hate-ul tau fata de Verstappen.
      Buna asta cu “doar greseli Ferrari”, pur si simplu s-a nimerit el sa fie acolo, nu?

        (Citează)

    • Ferrari nu a fost nici un pic in control, asta e o naivitate. Red Bull are cea mai buna masina incepind de la finalul sezonului 2020. Titlul din 2021 putea fi cistigat inainte de ultimul Grand Prix, doar cu noroc, tenacitatea lui Hamilton si eforturile echipei Mercedes s-a ajuns sa mai fie in joc la final.
      In 2020 am fost amagiti de 2 belele mecanice pentru RBR (care nici macar nu au dus la inlocuirea motorului, nu au fost penalizari legate de primele defectiuni). De fapt ei abia isi reglau tirul, si s-a vazut ca in primele 10 curse sau asa ceva, Verstappen a cistigat de fiecare data cind a terminat.
      Deci nu a fost nici o surpriza.
      Deocamdata nu exista nici un adversar suficient de puternic pentru Verstappen, cei de la Ferrari gresesc mult prea mult. Singurul adversar care s-ar fi putut bate cu el si datorita psihicului a avut o masina de doi bani din pacate.

        (Citează)

    • Verstappen nu a facut greseli pentru ca e plecat foarte mult din pole position sau avand liber in fata. Masina foarte buna i-a permis sa plece din pole position.

      Meritul Verstappen este doar ca nu a facut tampeniile pentru care este cunoscut din toate cursele din toti anii de F1 pana acum.

      Si la inceputul sezonului a incercat mizeria pe care o facea pe safety car sa stea la 2cm in urma barei frontale a masinii din fata dar l-a articulat echipa imediat, s-a schimbat regulamentul.

        (Citează)

    • Gaelex:
      Verstappen nu a facut greseli pentru ca e plecat foarte mult din pole position sau avand liber in fata. Masina foarte buna i-a permis sa plece din pole position.

      Ferrari: 1 pole positions (9 Leclerc, 2 Sainz)
      Red Bull: 6 pole positions (5 Max, 1 Checo)
      Relevanta mi se pare si statistica turelor de circuit efectuate:
      Constructors
      1. McLaren 2.030
      2. Mercedes 1.977
      3. Aston Martin 1.967
      4. Red Bull 1.942
      5. Alpine 1.889
      6. AlphaTauri 1.850
      7. Haas 1.837
      8. Williams 1.803
      9. Ferrari 1.765
      10. Alfa Romeo 1.728
      Nu poti sa ai mai putine tururi decat Haas si Williams si sa ai pretentii la vreun titlu. 3 echipe din ultimele 4 sunt cu motoare Ferrari, in schimb top 3 sunt cu Mercedes, ceea ce spune multe despre fiabilitate.

        (Citează)

  6. alunelu:
    Pe ce post? Ca aia de la Digi 1 (pe care-i criticam data trecuta) au zis bine din timpul cursei.

    Prima sport

      (Citează)

  7. Cum sa zici in primul paragraf ca s-a oprit cursa din cauza ploii si apoi mai jos ca a fost Sainz cauza?
    Si de unde obsesia asta ca trebuie sa fie curse memorabile?
    Iar Hamilton nu l-a putut depasi pe Ocon pentru ca 1. nu avea suficienta viteza pe linia dreapta (fapt consemnat din practice si calificari-si recunoscut de el dupa cursa) 2. nu a vrut sa conduca agresiv pt a inceerca o intimidare (cum a facut Perez) pt ca niste puncte in plus sunt mai bune decat nimic (s-a vazut in cursa precedenta cand a franat tarziu pe ploaie ce s-a intamplat)
    Iar Leclerc nu a fost in stare data trecuta sa ramana la sub 5 secunde sub perez, acum nu a reusit sa stea cat de cat aproape de max incat sa nu fie deranjat de altii…..si el si masina sunt praf. Sa zica merci ca nu a fost cursa uscata, ca ii depaseau si cei de la haas.

      (Citează)

  8. FIA. a luat niste decizii extrem de ciudate.. in ultimele doua curse.

    Parerea mea este ca acea penalizare a lui LEC nu-si avea sensul, in cursa precedenta Mexicanul trebuia penalizat de 2 ori si nu au facut decat sa il penalizeze 1 data. S-au grabit sa ii dea titlul lui MAX. E o mizerie ce face FIA cu o cursa tinuta in loc inutil. Pentru ce mai pui anvelope de ploaie daca tu nu dai drumul la cursa. In al doilea rand, nu trebuiau pe cursa asta sa se ofere toate punctele ci doar jumatate din ele, dar FIA a re un regulament ce lasa loc de interpretari..

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus