un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Ne-au pus bolarzi cu lanțuri ca de pușcărie prin cartier

27 Oct 2022  ·

GÂNDURI  ·

34 comentarii

Prin cartier s-au refăcut niște trotuare și ne-am pus și lanțuri între pietroaie, nu doar pietroaie ca să nu urce mașinile pe trotuar. Zici că este pușcărie acum. Nu poți urca nici cu o trotinetă sau bicicletă, nu poți urca nici cu un cărucior de copii. Trebuie să sari peste ele dacă te lasă uberul fix acolo. Practic, trotuarele au garduri acum. Mai simbolice și ușor de sărit, dar garduri.

Și uneori câte un ghiveci mare, frumos plasat acolo unde face zona să arate bine.

Îmi place ideea. A fost un băiat deștept care s-a prins ca ar putea vinde Primăriei pe bani publici nu doar pietroaie de păzit trotuarul, ci și lanțuri. Sunt grele, costă și ele ceva. La următoarea “renovare” poate că vor avea și un bec în vârf, să fie vizibile, apoi după încă niște ani poate și un ghiveci. Nu este o limită clară. Când ai intrare să vinzi ceva Primăriei, găsești mereu ceva de vândut.

S-au refăcut trotuarele și au lanțuri. La marginea noilor borduri, însă, nu a mai venit nimeni să finiseze asfaltul, așa că a rămas săpat pe acolo.

    34 comentarii

  1. radu 2021 – se parcheaza pe trotuare, nu mai ai loc pe unde sa treci ca pieton

    radu 2022 – au pus bolarzi cu lanturi (ca sa nu se mai parcheze pe trotuare) zici ca suntem la puscarie

    scuze, dar avand in vedere cat de nesimtiti suntem intr-ale parcatului, mi se pare o solutie ok

      (Citează)

    • si eu zic la fel, is bineveniti cu tot cu lanturi – macar asa ai trotuar altfel tot parcau nesimtiti

        (Citează)

    • Daca erau pusi mai putini bolarzi(hello , cuvant nou) , intelegeam treaba cu lantul. Dar asa pare ca oricum nu are loc sa parcheze o masina intre ei. Sau o fi unii care s-ar baga cu fata sau spatele pe trotuar?

        (Citează)

    • Acelasi Radu: Da’ cum urci cu bicicleta sau trotineta pe trotuar? Da’ cu caruciorul dupa ce ai traversat de-ampulea?

        (Citează)

    • In jungla bucurestilor nu functioneaza decat solutii brutale de lumea a IIIa.
      Stim asta, este normalitatea, nimic de comentat despre oportunitatea solutiei.

      Ce mi se pare, din nou, foarte romanesc este alegerea unei solutii destul de complexe (piatra, lant, elemente de fixare, fier care trebuie curatat si vopsit regulat) si pentru care nimeni nu s-a gandit cum, cu ce frecventa si la ce costuri se va face mentenanta acestei solutii.

      Romania este exemplul perfect de cimitir al unor investitii costisitoare care s-au degradat major din cauza lipsei endemice a planurilor si bugetelor de mentenanta normala.

      Romania este Giani care-si ia bemveu de toti banii, fara sa pastreze niciun leu pentru intretinerea la care nici macar nu s-a gandit.

        (Citează)

  2. De ce ar trebui sa se gandeasca Primaria sa iti creeze conditii sa urci cu bicicleta sau cu trotineta pe trotuar in conditiile in care nu este legal sa circuli pe acolo?

      (Citează)

    • lu’ radu ii era ca nu se poate urca cu un carucior de copil. de ce carucior de copil? pentru ca e el in situatia asta

        (Citează)

    • E legal daca mergi pe langa bicicleta. Eu asa fac pe trotuare

        (Citează)

    • Arata foarte ok si mi se pare o solutie civilizata. De ce nu putem accepta sa circulam doar prin anumite zone si nu peste tot? Mamaia o ia pe acolo ca e mai scurt drumul. Altu vine cu carucioru ca acolo a tras masina. Altu coboara ca il lasa taxiul. Aha, nici unul din cei 3 nu accepta ideea de a traversa pe unde trebuie. Daca era gazon langa strada se facea praf pentru ca toti circula ca in codru. Sa fie frumos, dar sa nu ne afecteze pe noi, ca e greu sa ocolesti 2metri.

        (Citează)

    • @GabrielG, cu caruciorul de copil nu ar trebui sa mergi pe sosea, unde este trafic auto. Cel putin eu nu as face asta. Iar din cate am vazut in poze, la trecerile de pietoni nu sunt lanturi, deci poti sa urci fara probleme.

      Dar ai dreptate, toata lumea vrea sa se schimbe ceva, insa doar pana la nivelul la care ii impacteaza pe ei. Daca se depaseste nivelul ala, nu mai este asa buna civilizatia. Si aici nu ma refer neaparat la Radu, am vazut foarte multi cu mentalitatea asta.

      @S, acelasi lucru ca mai sus. Teoretic poti sa urci fara probleme cu bicicleta pe trotuar pe la trecerile de pietoni.

        (Citează)

    • Adevarat!

      (1) Nu ai voie cu trotineta/bicicleta pe trotuar (2) De ce ai urca din bulevard pe trotuar cu un carut? Acolo unde sunt treceri de pietoni nu sunt lanturi

      Singurul argument care sta in picioare e ca arata ca dracu si oricum sunt atat de apropriati bolarzi incat nu ar intra o masina.

        (Citează)

  3. Stai liniștit că lanțurile vor dispărea curând, imediat ce se prind conlocuitorii că sunt “dă fer” și e un ban de scos de pe urma lor.

      (Citează)

  4. E bine ca se limitează accesul mașinilor pe trotuare. Problema e ca un bolard era vreo 3.000 fara tva. Asta acum ceva ani cand aia de la usr au obținut in instanta devizele care de altfel trebuiau sa fie publice conform legilor transparentei….

      (Citează)

  5. f bn

      (Citează)

  6. pentru a limita accesul masinilor nu e nevoie de lanturi iar lanturile alea nu limiteaza accesul pietonilor, la cum arata – nu ca ai avea de ce sa faci asta, dar zic asa

    deci concluzia e ca au fost puse ca sa aiba pe ce cheltui primaria niste bani cu dedicatie

    lanturile sunt suficient de subtiri ca sa nu le vezi noaptea, sunt sigur ca niste oameni aflati prima data pe acolo o sa se impiedice de ele si sa o sa dea cu nasul de pamant

    una peste alta: ca-n Romania

      (Citează)

  7. uite aici niste analfabetism functional in actiune, omul nu spune ca e rau ca nu poate EL sa treaca cu caruciorul sau bicicleta, spune ca e rau ca s-au facut trotuare cu GARDURI. Garduri FFS, unde ati vazut vreodata garduri pe un trotuar in afara de zone care se afla linga autostrazi sau zone cu circulatie rapida?
    daca ii precupa sa opreasca masinile, exista stalpi metalici care pot fi pusi la fiecare ~1.50m si merge f bine, merge de altfel f bine in orase cu trafic mult mai complicat decat Bucurestiul, cum ar fi Parisul.

      (Citează)

    • FFS, este doar un lant aflat la inaltimea de 20 cm, nu este un GARD peste care nu poti trece. Si nici macar nu este vreo noutate, de cel putin 20 de ani mai apar sisteme similare in diferite zone ale orasului.

        (Citează)

    • andrei, o sa iti dau niste idei, ca o parte din munca mea este sa amenajez spatii urbane, sa aleg sau sa desenez mobilier, etc
      1. asta e echivalentul unui gard
      2. e mai periculos decat un gard, poti sa sari usor peste el dar la fel de usor poti sa iti agati picioarele si sa dai cu capul de strada sau sa sfarsesti sub o masina.

      din acest motiv genul asta de solutie se pune rar, foarte rar, e periculoasa, greu de intretinut, nu e eficienta. si scumpa
      vrei sa blochezi masinile, pui bolarzi, pui stalpisori, lanturile alea nu folosesc la nimic in afara de a creea niste accidente simpatice de tot.

        (Citează)

  8. Animalele nu știu decât de bâtă, gard și laț. E logic că s-a ajuns acolo în București.

      (Citează)

  9. Nu vad de ce te-ar deranja lanturile atat timp cat mergi regulamentar si traversezi pe la trecerile de pietoni.

      (Citează)

    • Păi n-ai citit că te lasă Uber-ul pe acolo? Ce faci, oprește mașina pe trecerea de pietoni? Sigur, poți să faci efortul să mergi pe lângă trotuar până la trecere de pietoni dar, te întreb pe tine, mai ești oare Bo$$ dacă faci asta? Râde regina ta când te vede așa papagal. /s

      Deci ne plângem cât sunt de mârlani oamenii că parchează pe trotuare, parlamentul e o cloacă, primarul rezolvă problema (legal sau nu, asta rămâne de văzut) și ne plângem acum de costuri. Bravo.

        (Citează)

  10. Probabil la viitoarea “renovare” în afară de bolarzi cu “bec în vârf” o să beneficiezi și de bordurile rotunjite “pe sistem turbo I Love S3”. Nu are importanță că tu stai în alt sector, se vor găsi niște Bo(u)ris sau Johnny să-ți explice la modul grobian, așa cum pot și ei, cum stă treaba în realitate și să te pună la punct cu legislația și autorizarea lucrărilor pe domeniul public. Până atunci ne delectăm cu precedentul creat, “pentru că putem” Codrin dixit! https://www.g4media.ro/noua-borduriada-a-lui-robert-negoita-in-centrul-bucurestiului-19-milioane-de-lei-din-taxele-cetatenilor-se-duc-pe-borduri.html

      (Citează)

  11. Boris:
    Acelasi Radu: Da’ cum urci cu bicicleta sau trotineta pe trotuar? Da’ cu caruciorul dupa ce ai traversat de-ampulea?

    exact asta ma intrebam si eu (de ce ai avea dileme din astea?) :))

      (Citează)

  12. La mai multe! Poate și unele cu țepi, să facă pană instant animalele care parchează pe trotuar.

      (Citează)

  13. peste 10 ani lanturile vor fi inlocuite cu camp de forta, din Star Wars.

      (Citează)

  14. Eu sunt bucuros ca au eliminat infectiile alea de boscheti din spatele statiei de metrou Timpuri Noi si odata cu ei si gasca de cio… intelectuali care vindeau flori in intersectie si faceau o mizerie de nedescris. Imi place sa cred ca cele cateva sesizari pe care le-am facut in ultimii ani au avut un rol cat de mic in luarea deciziei de a curata zona respectiva.

      (Citează)

  15. Andrei G:
    @GabrielG, cu caruciorul de copil nu ar trebui sa mergi pe sosea, unde este trafic auto. Cel putin eu nu as face asta. Iar din cate am vazut in poze, la trecerile de pietoni nu sunt lanturi, deci poti sa urci fara probleme.

    Exista o situatie simpla cand esti cu carutul sau bagaj pe sosea: ai parcat intr-o parcare cu plata pe marginea drumului, cum sunt atatea in oras. Si trebuie sa ajungi de acolo (sosea) pe trotuar, de preferinta fara a te teleporta ca nu se poate inca

      (Citează)

    • @F., vezi tu vreo parcare cu plata pe marginea drumului in pozele puse de Radu? Haide sa nu discutam despre ce s-ar intampla teoretic daca sistemul asta cu lanturi ar fi folosit in zonele unde sunt parcari pe marginea drumului.

        (Citează)

  16. Ma surprinde numarul de retarzi de la fiecare post de la Radu.
    Sincer, asta e chiar un blog lejer, nu inteleg nivelyl de pr0stie umana la fiecare post.

    Omul a pus o problema REALA in discutie, pufuletii de internet ahahahahahabahhaa ba Radule tu vrei sa traversezi printre stalpi hahahahaba ba ce fraier fara simt civic.

    Nu punem la socoteala ca exact masinile de care vorbim ar putea BLOCA “gurile” de acces si atunci toata lumea ar urca peste lanturi (se intampla ZILNIC), nu conteaza zeci de alte situatii cand cineva ar putea fi fortat sa urce prin alta parte (inclusiv faza cu “mergi cu caruciorul 30 m ocol la lanturile alea ca sa intri printre cele doua care nu au lant si sa ajungi la 50 cm de unde erai la inceput, e de noaptea prostiei), nu mai conteaza ca SUNT URATE CU SPUME, IMPOSIBIL DE MENTINUT si sunt aproape sigur rodul UNEI SPAGI ORDINARE CU DEDICATIE si se vor fura in cel mai scurt timp.

    Nu, e Radu fraer.

    Ba, voi va meritati soarta. Sunteti exemplul perfect de oi fara creier care behaie fara sens.
    Da, au pus stalpi, acuma vrei sa fie si utili? ZI MERSI si taci din gura!

    Au furat, dar au si facut.

    Ba maimutoilor. Nu se poate sa se faca si bine si util?

    Pentru ce sa cheltuiesti bani publici ca sa aduci solutii de doi lei, nefezabile, urate si imposibil de ingrijit?

    Maimutoi.

      (Citează)

    • Acum s-a adus in discutie civilizatia aia despre care discutam noi mereu, inclusiv pe acest blog.
      Adica prima problema prezentata de Radu a fost ca nu mai poate traversa ilegal cu caruciorul sau ca este greu sa urci pe trotuar atunci cand rogi soferul de la Uber sa opreasca in zona de oprirea interzisa.

      Intelegi?

      Abia ulterior a scris si despre problema secundara a cheltuirii nejustificate a banilor publici.

        (Citează)

  17. Andrei G:
    Acum s-a adus in discutie civilizatia aia despre care discutam noi mereu, inclusiv pe acest blog.
    Adica prima problema prezentata de Radu a fost ca nu mai poate traversa ilegal cu caruciorul sau ca este greu sa urci pe trotuar atunci cand rogi soferul de la Uber sa opreasca in zona de oprirea interzisa.

    Intelegi?

    Abia ulterior a scris si despre problema secundara a cheltuirii nejustificate a banilor publici.

    Nu mai poate traversa ilegal cu caruciorul?
    Pe trotuar????

    Voi va auziti ce tampenii debitati?
    Voi intelegeti rolul acelor trotuare, intr-o zona REZIDENTIALA?

    Babaeti, opriti-va cu ineptiile.

    Trotuarul trebuie sa fie accesibil pe toata suprafata lui, pentru ca indiferent de locul unde te nimeresti sa poti urca pe el.

    Si exact masinile alea, care sunt FIX MOTIVUL penrtru care s-au pus bolarzii aia inca de la inceput, masinile alea unde crezi ca o sa parcheze? Langa bolarzii vietii, blocand accesul.

    Cum a scris si cineva mai sus, sunt un magnet de accidente.

    Si in loc sa le spunem ca au facut prost si au furat, noi ne grabim sa ii rupem in bucati pe aia care spun ca au facut prost si au furat.

    Nu baeti, sa se faca ca lumea, trotuarul sa fie accesibil pentru oricine IN ORICE LOC, nu sa trebuiasca sa ocoleasca lumea zeci de metri ca sa ajunga peste un lant.

      (Citează)

    • Nu cred ca intelegi, poate din cauza asta esti atat de revoltat.

      Daca esti nevoit sa urci pe trotuar cu caruciorul printr-o zona in care sunt lanturi, inseamna ca ai mers cu acelasi carucior pe carosabil, printre masini.
      Avand lanturi, stii de la inceput ca nu o sa poti urca, asa ca nu esti tentat sa scurtezi drumul printre masini. Si nici nu esti tentat sa ceri taxiului sa te opreasca in mijlocul intersectiei.

      Presupun ca ai vazut ca multe refugii de tramvai au garduri.
      Care crezi ca este scopul lor? Nu cumva ca sa impiedice calatorii sa traverseze aiurea si sa-i forteze sa mai mearga 10 metri pana la trecerea de pietoni?

      Acelasi lucru si in dreptul scolilor si gradinitelor. Se monteaza garduri la marginea trotuarului pentru a-i impierdica pe copii sa traverseze aiurea, prin locuri nepermise.

        (Citează)

  18. Andrei G:
    Nu cred ca intelegi, poate din cauza asta esti atat de revoltat.

    Daca esti nevoit sa urci pe trotuar cu caruciorul printr-o zona in care sunt lanturi, inseamna ca ai mers cu acelasi carucior pe carosabil, printre masini.
    Avand lanturi, stii de la inceput ca nu o sa poti urca, asa ca nu esti tentat sa scurtezi drumul printre masini. Si nici nu esti tentat sa ceri taxiului sa te opreasca in mijlocul intersectiei.

    Presupun ca ai vazut ca multe refugii de tramvai au garduri.
    Care crezi ca este scopul lor? Nu cumva ca sa impiedice calatorii sa traverseze aiurea si sa-i forteze sa mai mearga 10 metri pana la trecerea de pietoni?

    Acelasi lucru si in dreptul scolilor si gradinitelor. Se monteaza garduri la marginea trotuarului pentru a-i impierdica pe copii sa traverseze aiurea, prin locuri nepermise.

    No sh1t Sherlock.
    Crezi ca daca repeti ce ai debitat prima data o sa faca mai mult sens?

    Garduri de refugiu la statia de tramvai sunt la fel? Repeta dupa mine: alea SUNT IN MIJLOCUL SOSELEI ! SUNT IN MIJLOCUL SOSELEI!!

    De aia sunt GARDURI DE 1 METRU INALTIME!!!

    Daca asa crezi tu ca nu or sa mai traverseze oamenii, stai jos.

    Tu nu vezi padurea de un copac si te mai si incapatanezi in exemple fara logica.

    Trotuarele trebuie sa fie accesibile de oriunde. Acum sunt accesibile, doar ca au capcane. Care or sa dispara la fier vechi dupa aia. Dupa ce or sa isi sparga niste oameni capul. Si o sa se mai ia niste bani la fiecare 6 luni ca sa se cumpere altele.

    Dar nu, mai zi-ne tu cum nu mai trebuie taxiul sa opreasca LANGA TROTUAR.

      (Citează)

    • Te prefaci ca nu intelegi, dar nu conteaza… incerc sa-ti explic din nou.

      1. Oamenii civilizati nu ar trebui sa urce pe trotuar din mijlocul soselei, pentru ca in teorie nu ar avea ce sa caute acolo. Si oricum, orice pieton care are destula mobilitate sa urce bordura aia de 20 cm, poate sa paseasca si peste lantul aflat la inaltimea de 20 cm.

      2. Nu am zis ca taxiul nu trebuie sa opreasca langa trotuar, am zis ca nu trebuie sa opreasca in zona unde … [sunet de tobe] … este interzisa oprirea.
      Da, stiu ca este mai comod asta, dar la fel de comod este si pentru soferi sa parcheze pe trotuar. Asa ca trebuie sa ne decidem daca vrem civilizatie sau nu.

      La tine se vede clar ca ai decis impotriva civilizatiei. Nu este neaparat o problema atat timp cat se vede inclusiv din comentariile de pe blog ca reprezinti exceptia, nu normalitatea.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus