un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Cum mi s-a părut cursa de Formula 1 de la Monza

12 Sep 2022  ·

AUTO  ·

11 comentarii

Nu că aș fi fost la ea, deși sper să ajung cândva. Dintre toate cursele apropiate nouă, Monza mi se pare cea mai tare, un circuit de viteză, cu tradiție. Dar și pe aceasta am văzut-o la televizor.

Nu că anul acesta ar fi fost vreo cursă interesantă. Nu a fost problemă că s-a terminat pe safety car, oricum nu a fost memorabilă nici înainte de asta.

Eram sigur că Verstappen va câștiga atunci când credeam că va pleca de pe locul 2. A plecat de pe locul 7 după o mica penalizare pe grilă, dar tot a câștigat. Pur și simplu este el un pilot talentat, are mașină bună și o echipă care funcționează bine și care îi gândește foarte bine strategia în funcție de ce se întâmplă pe circuit.

Ferrari și Mercedes s-au combinat pe următoarele locuri. Uimitor ce noroc sau talent are Russell de a termina mereu în primele locuri, este un pilot foarte constant în acest an

Am observat că se poate termina o cursa și sub safety car. Numai anul trecut în Abu Dhabi nu s-a putut termina sub safety car, unde Hamilton ar fi meritat titlul. Iată că la Monza s-a putut fără nici o problemă.

Nyck De Vries a făcut o cursă bună. Pentru debutul său în Formula 1, mai ales fără nici un antrenament prealabil (l-au chemat de la calificări, că Albon a făcut apendicită), a plecat de pe locul 8 și a terminat pe 9, aducând puncte echipei Williams.

Verstappen nu mai are cum să piardă acest campionat decât “matematic”, dar nu se va întâmpla asta. Bătălia adevărată se dă în continuare pentru locul 2, cu patru piloți destul de apropiați ca număr de puncte, și pentru locul 2 în clasamentul constructorilor, unde Mercedes se luptă cu Ferrari. Vedem ce-o fi la final. Urmează Singapore pe 2 octombrie.

Apropo, am văzut că și site-ul oficial Formula1.com a fost destul de neinspirat. S-au terminat calificările. Au afișat clasamentul și au anunțat că nu mai puțin de 9 piloți au diverse penalizări, deci ordinea reală de start se va schimba destul de mult. Nicăieri nu au fost în stare să anunțe din timp ordinea reală de start. Ce-mi folosește să-mi arate că Hamilton s-a calificat pe locul 5 dacă apoi a plecat de pe locul 19?

    11 comentarii

  1. FIA daca nu isi pune la punct regulamentul isi va da singura cu stangu’ in dreptu’ !

      (Citează)

  2. Eu tin sa te contrazic un pic… cursa a fost interesanta.. Ham de pe 19 pe 5, Sainz si Perez au recuperat foarte multe pozitii. Sa nu uitam ca intre locurile 5-10 au fost multi piloti care au tras sa prinda puncte. Daca SC-ul iesea de pe circuit si lasa 2 tururi di distractie pe pista poate rezultatul era altul pentru unii. Dar a fost o cursa frumoasa tare, de la start pana la final.

      (Citează)

  3. Safety car a manipulat din nou cursa ca să îl avantajeze pe Verstappen, care a câștigat fără emoții.

    Nu e de talent, e ca are mașina mult prea bună si nici echipa nu face prostiile Ferrari.

      (Citează)

  4. Gaelex:
    Safety car a manipulat din nou cursa ca să îl avantajeze pe Verstappen, care a câștigat fără emoții.

    Nu e de talent, e ca are mașina mult prea bună si nici echipa nu face prostiile Ferrari.

    LMAO, inainte de safety car avea mai bine de 15 secude avans si Leclerc nu dadea niciun semn ca poate recupera mai mult de 0.5 pe tur.

    Iar treaba cu masina nu stiu daca e chiar asa. Daca te uiti doar la rezultatele lui Perez, ai zice ca Red Bull e o masina OK si cam atat. La fel i-a distrus Max in trecut si pe Gasly si pe Albon cand erau coechipieri, piloti care e clar ca sunt talentati. Omul e pur si simplu in alta liga.

      (Citează)

    • Sol: LMAO, inainte de safety car avea mai bine de 15 secude avans si Leclerc nu dadea niciun semn ca poate recupera mai mult de 0.5 pe tur.

      Iar treaba cu masina nu stiu daca e chiar asa. Daca te uiti doar la rezultatele lui Perez, ai zice ca Red Bull e o masina OK si cam atat. La fel i-a distrus Max in trecut si pe Gasly si pe Albon cand erau coechipieri, piloti care e clar ca sunt talentati. Omul e pur si simplu in alta liga.

      Cred ca glumesti.. sa ajungi de pe 14 pe primul loc, de pe 10 pe primul loc.. zici ca masina nu e buna?
      Si nu e vb doar despre primul loc aici… FOrmula 1 nu e doar despre cine iese pe primul loc, daca nu se incheia cursa cu SC la mijloc se mai puteau inampla chestii… Perez de pe locul 19 in cursa de la Monza a ajuns pe 6.. hai sa fim un pic realisti.

        (Citează)

    • Safety car i-a înmânat victoria și titlul de fals campion lui Verstappen în Abu Dhabi, aducându-l imediat în spatele lui Hamilton.

      Acum in aceleași condiții safety car a ținut în mod complet nenecesar pe toate tururile pana la final, inclusiv și după degajarea extrem de lentă a mașinii lui Ricciardo de pe pistă.

      Verstappen este un pilot ceva mai competent decât alții, dar este o prostie sa zici ca este genial când îl vezi cum depășește cu atâta viteză și ușurință atâtea mașini. Este evident ca mașina red bull face tot, fiind atât de rapida față de celelalte.

      Același lucru îl face Perez, când vrea, dar 99% din timp scopul lui este sa tragă de timp și sa blocheze ceilalți șoferi stând în fața lor și mergând cât mai încet.

        (Citează)

  5. eBogdan: Cred ca glumesti.. sa ajungi de pe 14 pe primul loc, de pe 10 pe primul loc.. zici ca masina nu e buna?
    Si nu e vb doar despre primul loc aici… FOrmula 1 nu e doar despre cine iese pe primul loc, daca nu se incheia cursa cu SC la mijloc se mai puteau inampla chestii… Perez de pe locul 19 in cursa de la Monza a ajuns pe 6.. hai sa fim un pic realisti.

    Inainte de SC Verstapen a trecut prin plutopnul intarziat beneficiind de DRS. Monza este un circuit cu foarte putine viraje si in care DRS conteaza enorm. Daca nu venea SC Leclerc cel putin venea in 2-3sec in spatele lui Verstapen. Also Sainz l-ar fi depasit lejer pe Russel care incepea sa gafuie in hardurile vechi. Daca se retragea SC, si Leclerc nu facea vreo prostie, il depasa lejer pe Max. Si SC chiar nu a avut motiv sa nu se retraga. Trebuia sa lase piloti intarziati sa depaseasca cu mult timp inainte… E evident ca unele lucruri merg snur pentru RB si sincer nu inteleg de ce nu ii dau de acum titlul si sa le zica sa ramana acasa sa ii lase si pe alti sa piloteze.

    PS: pt mine asta a fost ultima cursa la care ma uit in acest sezon. vreau sa vad racing… astept 2024

      (Citează)

    • A reusit in 10 tururi sa ia 5 secunde (de la 20 la 15), dar dupa aia reusea in alte 5 tururi sa ia inca 12-13 (ca sa vina de la acele 15 la 2-3). Are logica.

        (Citează)

  6. mario:
    A reusit in 10 tururi sa ia 5 secunde (de la 20 la 15), dar dupa aia reusea in alte 5 tururi sa ia inca 12-13 (ca sa vina de la acele 15 la 2-3). Are logica.

    Ai uitat că îl și depășea lejer.
    RB au o combinație de mașină buna + pilot bun și constant + echipă ce din punct de vedere strategic ia decizii bune.
    Anul ăsta a fost al lor și celelalte echipe nu au prea avut ce face.

      (Citează)

  7. Niste impresii despre experienta de vedea cursa in persoana, la Monza:
    https://www.reddit.com/r/formula1/comments/xd2d32/my_first_ever_gp_total_disaster_at_monza/

    TLDR: Not good.

    Cred ca sanse mai mari ai la Hungaroring.

      (Citează)

  8. Dan: Monza este un circuit cu foarte putine viraje si in care DRS conteaza enorm.

    Foarte frumos, doar ca nu. Pe Monza aripa spate e foarte mica, astfel că DRS-ul îți dă doar vreo 6 km in plus. Pe Spa DRS-ul îți dă minim 15 km in plus.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus