un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Formula E introduce o nouă generație de monoposturi de curse

16 Aug 2022  ·

AUTO  ·

9 comentarii

Campionatul Mondial de Formula E s-a încheiat weekendul trecut, că acolo calendarul de curse este din ianuarie până în august. Stoffel Vandoorne de la Mercedes-EQ a câștigat acest campionat, fiind primul său titlu mondial. Mitch Evans de la Jaguar s-a clasat pe locul 2, Edoardo Mortara de la Rokit pe locul 3.

În caz că vă sună cunoscut numele, Vandoorne a fost pilot de rezervă în Formula 1 la McLaren și chiar a și concurat într-un mare premiu, în locul lui Alonso.

Anyway, fuse și se duse. Mai important este că din sezonul următor (Mexic, ianuarie 2023) vor fi introduse noi monoposturi în Formula E, a treia generație sau Gen3 cum li se spune oficial, și arată bine de tot.

Comunicatul zice că s-au inspirat de la avioane de luptă. Mie mi se pare că s-au inspirat chiar de la F-117 sau F-22 cu acele linii drepte și unghiuri puternice.

Urmează al 9-lea sezon și a treia generație de monoposturi, mai performante. Ca performanțe, ating 322 km/h, au acum două motoare electrice, câte unul în fiecare punte, și sunt și mult mai eficiente energetic. Cică 40% din energia consumată în cursă va fi produsă din frânare regenerativă, adică au un sistem foarte performant de recuperare a energiei prin frânare. Se pare că este atât de bun încât monoposturile nu vor avea frâne hidraulice pe spate. Nu îmi este clar dacă vor avea frâne de alt tip sau se bazează exclusiv pe cea regenerativă (un fel de frână de motor) pentru a încetini.

Formula E se promovează și ca un campionat ceva mai eco decât altele. Lăsând la o partea că motoarele sunt electrice, au anunțat acum că vor folosi și fibre de in și fibră de carbon reciclate pentru caroserie, toate anvelopele vor fi reciclate ulterior curselor, fac și offset pe toată amprenta de carbon. O fi.

Oricum, important este că mașinile arată spectaculos. La asta se adaugă un campionat care are loc pe circuite stradale din mari orașe, adică un spectacol vizual bun, plus o listă de piloți ce include nume cunoscute inclusiv din Formula 1, precumAntonio Giovinazzi, Jean-Eric Vergne, Stoffel Vandoorne, Sebastien Buemi și alții.

    9 comentarii

  1. Vandoorne are 41 de curse in F1, a fost pilot full-time doua sezoane la McLaren. Are si o cursa in care nu a luat start-ul, deci 42 de weekend-uri de GP.

      (Citează)

    • Exact, nu prea si-a facut temele Radu.
      Vandoorne a fost un pilot extrem de promitator, parteneriatul cu caracterul nociv al lui Alonso la McLaren nu i-a adus succesul pe care multi il asteptau.
      Si mai are ceva titluri (Eurocup Formula Renault 2.0, GP2) mi se pare ca-l cam desconsidera articolul.

        (Citează)

  2. aia de la formula e au range anxiety?

      (Citează)

    • mihnea:
      aia de la formula e au range anxiety?

      La cat costa benzina, am dezvoltat range anxiety cu 0.9 TCe.

        (Citează)

    • @mihnea, da, au range anxiety. Din cauza asta cursele de Formula E dureaza doar 45 de minute.
      Si tot din acelasi motiv puterea disponibila este limitata la 200 kW in timpul cursei fata de 220/250 kW in timpul calificarilor.

        (Citează)

  3. aham, e clar atunci.
    m-ai spart cu kW, prefer x litri la suta.

    Andrei G:
    @mihnea, da, au range anxiety. Din cauza asta cursele de Formula E dureaza doar 45 de minute.
    Si tot din acelasi motiv puterea disponibila este limitata la 200 kW in timpul cursei fata de 220/250 kW in timpul calificarilor.

      (Citează)

    • Nu ca ar conta foarte mult, dar puterea este masurata in kW sau cai putere. Ala de care spui tu este consumul si se masoara in kWh/100 km sau litri/100 km.

        (Citează)

  4. Oribile poze, parca ar fi niște randări pt un joc video, nu-mi permit sa vad cu adevărat forma mașinii.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus