un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Nu mi-a plăcut cursa de Formula 1 din Miami

17 May 2022  ·

AUTO  ·

6 comentarii

Am uitat să scriu câteva gânduri după cursa de Formula 1 de la Miami, din weekendul trecut. Am zis să fac asta după fiecare cursă, că pare interes tot mai mare pentru asta. Probabil Drive to Survive i-a convins pe mulți să se uite la Formula 1, cu Matilda așa s-a întâmplat.

Anyway, Miami. Nu mi-a plăcut circuitul, mi s-a părut haotic, prea “zmucit”, prea multe curbe sau șicane de viteză prea mică. Nici piloților nu cred că le-a plăcut, probabil aveam 50+ grade Celsius în cască și combinezon, arătau terminați în interviurile de la final.

Nu prea mi-a plăcut nici cursa. Devine tot mai clar că Ferrari au mașini rapide în calificări, dar apoi în cursă pierd performanța. Teoria ar fi că anvelopele se tocesc și fac niște bășici care duc la pierdere de aderență. Aceste bășici se tocesc și ele după o vreme, iar aderența revine, dar în perioada aceea de performanță mai slabă Verstappen este pregătit să depășească și asta face.

Mi se pare și că Max Verstappen este mai experimentat, se ține mai bine pe parcursul unei întregi curse. Leclerc dă bine în calificări, dar se pierde apoi în cursă. Mai are de crescut. Oricum, lupta în acest sezon se dă între ei.

Mi-a părut rău de Bottas, care a stat aproape toată cursa pe locul 5 și la final a pierdut două poziții în fața Mercedes-urilor. Încep și să cred că ar cam fi cazul să vedem ceva de la Mick Schumacher până acum. Este în al doilea an în Formula 1 și încă nu a luat nici un punct, deși mașinile Haas arată bine în acest an. Alți debutanți s-au prezentat mult mai bine până acum.

Acum în Miami, Schumacher avea șanse la puncte și s-a lovit în mod stupid de Vettel. Mi se pare că încă nu demonstrează că merită un post la o echipă mai bună, așa cum Russell a demonstrat de exemplu acest lucru în timp ce pilota pentru Williams.

Rezumatul cursei este aici. Urmează Barcelona pe 22 mai, de la ora 16.

    6 comentarii

  1. Nici mie nu mi-a placut prea mult, dar cred ca circuitul de la Miami va revolutiona viata de pe langa circuit…

      (Citează)

  2. Red Bull are aceleasi cauciucuri, castigatul cursei se rezuma din nou ca anul trecut la management mai bun al acestora.

    Primul care schimba pe safety car castiga cursa, e atat de simplu.

      (Citează)

    • Nu știu ce vrei sa spui. Nu a schimbat Ver și a câștigat totuși. E mult mai complex de atât. Momentan RB sunt ma rapizi cu ~15km/h pe linie dreapta și de aceea Ferrari nu se pot apropia sificient chiar dacă sunt mai rapizi pe viraje. Dacă lucrurile rămân așa Ferrari ar trebui sa ii spulbere la Barcelona și mai ales la Monaco. Dar evident ca mai rămâne și factorul surpriza, când mai crapa un motor sau o cutie de viteza…

        (Citează)

  3. GP de la Miami a fost ceva tipic american unde marketingul a cam batut spectacolul automobilistic. Toata nebunia a fost data de entuziasmul specific unui circuit nou ce se vrea a deveni un nou Monaco al zonei nord-americane. Realistic mi s-a parut mai interesanta atmosfera de langa circuit si nu in timpul cursei, iar pentru asta costurile biletelor cred ca au fost pe masura.
    Revenind la cursa, totul a fost predictibil si nu am avut spectacol din cateva motive:
    1. Asfaltul a fost problematic, iar organizatorii au dat-o in bara aici deoarece singura zona aderenta era fix pe trasa ideala. Mai mult sa nu uitam ca in prima sesiune de antrenamente, au fost niste pierderi de control a monoposturilor datorate din aceasta cauza. In general asfaltul de pe circuitele clasice este mult mai aderent si exista mai multe zone de atac in timpul cursei, aici nu a fost asa ceva.
    2. Creionarea circuitului a fost una specifica tovarasului Tylke unde a mai adaugat ceva specific nord-american(sicanele acelea foarte inguste unde cativa au atins zidul). Aici e o discutie care nu vreau s-o deschid, dar viitorul circuitelor F1 este de forma celui din Miami. Asta se intampla datorita cresterii marimii monoposturilor si a schimbarii regulilor de siguranta. Nostalgii din anii 90 nu pot intelege asta, dar asta este.
    Duelul din acest an se da intre Verstappen si Leclerc, iar daca cost capul intra in functiune la nivel de imbunatatiri tehnice Ferrari va avea un mic avantaj. In rest este adorabil sa-l vezi pe Hamilton cum se chinuie cu o masina care nu e pe gustul lui si mai ales sa vezi cat de decent este Russell in intreaga sa desfasurare.

      (Citează)

  4. Mie mi-a placut. A avut multe momente interesante: depasiri pentru pozitii la varf, liderii au rulat aproape mai toata cursa, safety Car-ul care a adus un element de risc strategic, Hamilton din nou salty ca Russell scoate mai mult din masina, drama cu Mick si Seb. Pentru o prima cursa acolo, a fost mult mai buna decat credeam. Un 8/10 solid.

    Iar pentru campionat e foarte bine ca Max reduce distanta in clasament.

      (Citează)

  5. problema a fost asfaltul, de ala s au plans si pilotii. nu de temperatura, ca sunt barbati adevarati cu 2 chestii care atarna intre picioare

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus