un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Formula 1 la Barcelona: depresia lui Hamilton

23 May 2022  ·

AUTO  ·

13 comentarii

Cursa aceasta din Barcelona n-a fost foarte disputată, dar nici plictisitoare. Deși a fost câștigată de Verstappen cu Perez pe locul doi, o mare reușită pentru Red Bull, aș spune că această cursă a fost despre Mercedes.

În primul rând, echipa Mercedes a venit cu un upgrade al mașinilor. Sunt mai joase, au acele fuste laterale mai mari, iar mișcarea aceea nedorită de balans față-spate pare să fi dispărut. Rezultatele s-au văzut, piloții Mercedes au fost foarte rapizi în antrenamente și inclusiv în calificări.

Apoi a început cursa. Russell s-a descurcat onorabil, a terminat pe locul 3, i-a ținut piept și lui Verstappen o vreme.

Hamilton, însă, după un start bun, a fost lovit ușor de Magnussen și a fost nevoit să schimbe pneurile. Ajuns pe ultima poziție după doar câteva tururi, le-a spus prin radio celor de la boxe, pe un ton resemnat, că în locul lor ar alege să conserve motorul. Adică ar fi vrut să se retragă din cursă, că erau mici șansele să revină în puncte de pe locul 19. Un pilot are voie să schimbe doar de câteva ori pe an motorul monopostului, așa că Hamilton nu voia să-l uzeze de pomană într-o cursă în care nu vedea șanse.

Echipa, însă, a avut alte planuri. L-a ținut pe circuit, poate și din simplul motiv că sponsorii trebuie sa-și vadă numele la televizor pe mașini. Hamilton, însă, cu upgrade-ul mașinii și o strategie bună, a încheiat cursa pe locul 5. Ar fi putut fi chiar 4, dar în ultimele două tururi a fost avertizat de supraîncălzire și a fost nevoit să scadă ritmul, pierzând o poziție. De pe ultima poziție pe 5, însă, reprezintă o cursă de recuperare remarcabilă.

Și aici mi s-a părut că se vede depresia lui Hamilton. Se vede că titlul pierdut anul trecut din greșeala de arbitraj a directorului de cursă l-a afectat puternic. L-aș compara cu Vettel, care într-un an concura de la egal la egal cu Hamilton, iar în următorul a cedat de tot și nu s-a mai regăsit.

Să spui imediat ce ai o problemă “bag picioarele, și cursa asta e nașpa, hai să ne oprim” fix asta arată, o lipsă de încredere în talentul său, o lipsă de chef de a se mai lupta cu provocările pe care i le aruncă în față cursele. Sper că această cursă în particular i-a arătat că încă poate concura la nivel înalt, că mașina se îmbunătățește și că asta e viața, mai apar și probleme.

În rest, Bottas merge constant. Mick Schumacher tot nu a câștigat nici un punct în Formula 1. Leclerc a abandonat din postura de lider, dar părerea mea este că Verstappen l-ar fi depășit din nou, precum în cursele anterioare.

Per total, Verstappen ia conducerea clasamentului și pare că se îndreaptă spre al doilea titlu mondial. Leclerc, Perez și poate și Russell s-ar putea lupta pentru locul 2 mondial, Russell dovedindu-se un pilot foarte constant în acest an. Cu puțin noroc, vom vedea și că Mercedes revine la nivel înalt și acest campionat ar putea fi mult mai disputat. Poate că Verstappen va fi greu de bătut, dar măcar vor încerca mulți să o facă și se vor lupta spectaculos între ei.

Rezumatul poate fi urmărit pe YouTube. Urmează Monaco, pe 29 mai la ora 16, unde Leclerc ar trebui să fie favorit.

    13 comentarii

  1. Nu-s asa sigur ca daca LEC ramanea in cursa ar fi castigat tot MAX… Si DA.. remarcabila revenirea lui HAM.. de pe 19 sa ajungi pe 5.. cred ca si-a aratat calitatea de sofer pe care multi au contestat o ani la randul. Mi-e mila de Sainz… din pacate nu a putut.. era momentul lui sa arate echipei cat de util este dar nu a fost sa fie..

      (Citează)

  2. Doar că Leclerc nu a terminat cursa din Monaco de când e în F1 :D

      (Citează)

  3. Io înțeleg să nu mi se descurce pilotul preferat în fiecare cursă. Dar mi se pare că oricine mi-i drag cât de cât, o mușcat-o cursa asta:
    – Norris – bolnav tot weekendul
    – Ricciardo – mi-i din ce în ce mai frică că nu-l mai vedem de la anul
    – Leclerc – detașat jumătate de cursă, doar ca să DNF
    – Sainz – teoretic șansă la podium. practic, antistall la start și suflat vântul în curbă
    – Schumacher – în sfârșt șanse la puncte. la sfârști, niciun punct
    – K-mag – dat cu stângu-ndreptu
    – Bottas – s-o ținut cât o putut
    – Vettel – mi se rupe sufletul

      (Citează)

  4. da, hai sa laudam un loc 5

    pe vremuri, se si castiga :)

    https://scuderiafans.com/2000-german-gp-rubens-barrichello-wins-amazing-comeback/

      (Citează)

    • Daca ai fi suficient de batrin ai stii cam cum a fost cursa aia cistigata de Barrichello.
      Hamilton stia ca e foarte greu sa depasesti la Barcelona, de-aia a avut impulsul asta sa abandoneze.
      Nu avea de unde sa stie ca va fi cel mai rapid pilot (in afara lui Leclerc, mare mare ghinionist). Hamilton chiar a aratat ca un mare campion.
      Verstappen a avut din nou noroc (cu abandonul lui Leclerc) si continua sa profite de cea mai buna masina din platou (de 2 ani incoace). Nu l-ar fi ajuns nici pina azi pe Leclerc, asa cum se ducea. Am observat ca acum a inceput sa se comporte mai civilizat, nu ca un huligan cum s-a batut cu Hamilton.

        (Citează)

  5. Nu cred ca il depasea Max pe Lec, avea avans mare si tot punea diferenta, iar Max a pierdea extra timp cu Rus.

    Oricum e un sezon animat, fata de ultimele.

      (Citează)

  6. Sa ne amintim ce s-a intamplat anul trecut la Monaco…

      (Citează)

  7. Care al doilea titlu pentru Verstappen, cand nu il are nici pe primul. Cel de anul trecut l-a castigat directorul de cursa, nu Verstappen.

    Leclerc a avut ghinionul sa ii cedeze masina, cum au patit si altii, se intampla. Problema nu este la masina, problema este la tupeu si incredere sa ii faca fata unui golan ca Verstappen.

    Asta avea Hamilton in plus fata de altii, sange rece si siguranta in contract si pe anii urmatori ca sa nu se dea intotdeauna din calea lui Verstappen. Daca trebuia sa faca accident, facea accident ca sa nu cedeze pozitia.

    M-a bucurat sa vad ca masinile Mercedes si-au mai revenit, Ferrari dominau tehnic prea mult circuitele. Si sa urce Hamilton de pe ultima pozitia in top 5, in puncte bine, ar trebui sa arate ca e un sofer competent cat de cat.

    Sper sa vad pozitii pe podium pentru Bottas, la cat munceste merita si destul l-a tinut in spate pe Hamilton in sezoane trecute. Schumacher nu are talentul lui taica’su, dar nu e deloc singurul pilot adus pentru vizualizari si rating.

    Verstappen pare ca nu are de ales, s-a schimbat regulamentul si anumite golanisme care inainte i se tolerau acum sunt interzise direct de FIA.

      (Citează)

  8. Sol:
    Haha, articolul e OK, merge, dar saltiness-ul lui Gaelex cand castiga castiga Verstappen face toti banii.

    Amin!

      (Citează)

  9. De mentionat ca inca DRS -ul e important la depasire cand valorile monoposturilor sunt relativ egale. Momentele cand Max il urmarea pe Russell sunt edificatoare.
    Era nevoie ca Merc sa revina in lupta. Este nevoie de “strunirea” lui Sainz, ca altfel calutul pierde puncte bune, iar Russell pare ca s-a acomodat mai repede cu noul monopost, prin comparatie cu Hamilton.
    Hamilton, nu cred ca era resemnat, ci mai degraba practic, mai ales ca palmaresul ii permite sa fie calculat.

      (Citează)

  10. Cum ai tras concluzia ca Verstapen l-ar fi depasit pe Leclerc? Pana in momentul când a rămas fără turbina, Verstapen nu a reușit sa recupereze in nici un moment, ba chiar diferența era de peste 11sec și creștea in continuare! Aceasta cursa a favorizat mașina Ferrari, dar nu a fost sa fie. Ar trebui și următoarea cursa la Monaco, tot Ferrari sa domine, doar ca statistica nu e de partea lor…

      (Citează)

  11. Ne poti detalia pe ce te bazezi cand zici ca Verstappen l-ar fi depasit pe Leclerc?
    Adica, se chinuia sa il depaseasca pe Russel. Iar Leclerc era la 11 sec in fata. Care probabil se duceau in 15 pana scapa Max de Russel.
    Poate imi scapa mie ceva?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus