un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Formula 1 în Monaco: pe Leclerc l-au lucrat din interior

30 May 2022  ·

AUTO  ·

10 comentarii

Ploaia a transformat o cursă de obicei plictisitoare în Monaco într-una mai palpitantă. Cred că pentru piloți este mișto să concureze acolo, în bogăție și iahturi și petreceri și tradiție (de la 1929), dar pentru telespectatori Monte-Carlo este circuitul pe care nu se pot face depășiri.

În cursa aceasta, Leclerc a pierdut pe mâna echipei. L-au lucrat de la boxe, ca să zic așa. Echipa l-a chemat la boxe în același timp cu Sainz. Leclerc a pierdut vreo 4 secunde în plus din acest motiv, iar acele secunde erau avansul său față de Perez, Sainz și Verstappen. De pe locul 1 a ajuns pe 4 și așa s-a terminat cursa.

Culmea este că s-a terminat cu primii patru în trenuleț, unul după altul, dar pe Monte-Carlo nu se fac depășiri că nu este loc și nici DRS. Ar fi fost spectaculos dacă se loveau între ei și câștiga Russell, de pe locul 5.

Mai spectaculos a fost accidentul lui Mick Schumacher, care este greu de înțeles. Neamțul, care nu a câștigat nici un punct în Formula 1 într-un an și jumătate, a pierdut controlul pe o linie dreaptă, s-a răsucit cu mașina și a lovit barierele moi de impact de pe lateral într-un unghi atât de ciudat încât a dat fatalitate mașinii. Aceasta s-a rupt în două, aripa spate și partea de sub motor separându-se de motor și habitaclu. Are Haas acum de plătit o factură mare la service. Dacă o vedeți pe Autovit la vânzare cu puțini kilometri și fără incidente, să nu-i credeți.

În rest, boring as usual. Hamilton a stat toată cursa pe locul 8. Bottas a reușit să ajungă de pe 12 pe locul 9, dar nu țin minte să-l fi văzut în imagini. Steiner este nemulțumit de Schumacher după accidentul acesta și pe bună dreptate, zero puncte în toată cariera sa de până acum. Piloții Red Bull au riscat o penalizare pentru că au trecut peste linia albă la ieșirea de la boxe, dar s-a confirmat apoi că nu vor fi date penalizări. Eu cred că și scaunului lui Ricciardo este foarte nesigur, dacă nu cumva decisă o întrerupere de contract la finalul acestui sezon. Australianul este pe locul 11 în clasamentul general cu 11 puncte, în timp ce coechiperul său mai tânăr, Lando Norris, are 48 de puncte.

Rezumatul este aici. Faza cu pit-stop-urile greșit de la Ferrari este bine arătată în acest clip.

Valtteri Bottas s-a bucurat de apă:

Asta este o glumă bazată pe faptul că în sezonul anterior din Drive to Survive i-au arătat fundul lui Bottas, când intra în saună, și a fost ceva senzație în domeniu. Recent Bottas a scos la vânzare o fotografie cu el nud, stând în apă. I-a făcut cadou un exemplar și lui Hamilton.

    10 comentarii

  1. Esti tu sigur ca nu exista DRS pe Monaco? Ca nu a fost disponibil nici ieri?

      (Citează)

    • Exista zona DRS si chiar a fost folosita mult ieri dar fara de succes.
      Zona DRS este pe portiunea start finish.

        (Citează)

  2. Ce mizerie de cursa a fost asta, au stat pe bara pentru ca vai, PLOUA! Ciclistii pedaleaza in ploaie, ninsoare, nu conteaza, soare, vant, ei isi tin etapele.

    La Formula 1, unde sunt platiti in catraliarde si au toate echipamentele de protectie din lume, nu, e gaura in cer daca ploua. Se uda la chilotei.

    Niste #@*&* si niste &*&#@ toti, ce urmeaza, e soare prea puternic si se lipesc cauciucurile prea tare de asfalt?! Bate vantul si li se falfaie de spectatori?

    Altfel da, cursa s-a castigat si pierdut pe folosit pneurile corecte si schimbatul lor la timp. Dar cu Leclerc a fost mult mai tampita echipa: i-au zis ba sa stea pe circuit, ba sa vina la boxe, ba sa ii schimbe cu intermediare, ba sa ii schimbe cu hard-uri.

    Sainz a fost pe faza din start, a zis ca trece direct la hard-uri, Leclerc a labarit-o magistral. De 3 ani cel putin e clar ca o cursa se castiga pe schimbatul de pneuri.

      (Citează)

    • N-ai zis nimic de cât de praf e Verstapen și cum trebuie bătut cu sapa și eliminat din F1. Ești bine?

        (Citează)

    • La cursa asta Verstappen nu a facut nici o tampenie si oricum au fost probleme mai importante decat el.

        (Citează)

  3. A ‘lucra’ pe cineva inseamna a face rau cu intentie. Cred ca acolo a fost o eroare.

      (Citează)

  4. Leclerc a pierdut conducerea la primul schimb. Perez a trecut mai repede pe inters si practic a facut undercut. La schimbul cu stacking a fost un fuck-up secundar, care l-a mai dat pe Leclerc in spate cu 2 pozitii.

    Strategia perfecta, sugerata de Carlos Sainz prin radio, dar pe care Ferrari a ales sa o ignore ar fir fost schimbul direct de pe Full Wets pe Dry.

    Ma bucur pentru Sergio. Victoria asta ajuta mult la moralul lui, si deci si pentru campionatul constructorilor.

      (Citează)

  5. Dupa acest MP si mai ales ce s-a intamplat ieri sper ca se va ajunge la un compromis sau eliminare acestuia din calendar. Si spun asta deoarece este anormal ca in acest circuit sa nu ai spatii de depasire raportat la marimea masinilor curente. Pur si simplu este o bataie de joc sa vezi ca Alonso merge in ritm fals profitand de faptul ca nu este spatiu de depasire. Inteleg ca la Monaco experienta este misto pentru multi piloti in afara pistei, insa pentru un spectator incepe sa devina o bataie de joc. Adica cu cateva mici exceptii castiga cel din pole si aia este.
    Ce s-a intamplat ieri a fost o greseala jenanta din partea Ferrari care vine sa confirme faptul ca nu sunt o echipa in adevaratul sens al cuvantului. Si inca odata ni se confirma faptul ca totul acolo este in functie de toanele in care se afla unul sau altul. Inteleg ca multi vad in Leclerc viitorul Ferrari, insa sunt de parere ca problema acolo nu sunt pilotii ci faptul ca oamenii aia nu au o directie cine pentru cine lucreaza. Si de chestia asta o sa profite celelalte echipe. Pentru mine este clar ca Ferrari a intrat in vrie si o sa fie complicat de spart momentumul castigat de RB. Prea multa emotie, prea putina disciplina.

      (Citează)

  6. Stiu ca pot sari peste articol in rss reader, dar parca ceva ma impinge sa dau click sa citesc ce gogomanii sunt in aceste subiecte f1.
    DRS nu este activ pe ploaie. La un moment dat, a fost activat dar cu toate acestea nu a ajutat la nicio depasire.
    Apoi, sa spui ca Hamilton a ‘stat’ toata cursa pe 8 cand tot globul a vazut ca Alonso a mers teribil de incet, practic tinand tot plutonul dupa el, ma face sa cred ca de fapt te-ai uitat la rezumatele rezumatelor.

      (Citează)

  7. Sir Lewis a cumpărat printul respectiv cu bucile lui Bottas, nu a fost cadou.
    Mick a bușit mașina pentru că a ieșit de pe linia uscată, a prins 10 cm de asfalt ud și aia a fost. Normal că plânge Steiner, echipa care nu are problema depășirii bugetului maxim pentru ca pur și simplu nu dispune de banii ăia bagă bani in reparații in loc de dezvoltări.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus