un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Mi-a murit bateria la mașină și vă pot recomanda o firmă care mi-a schimbat-o în 90 de minute cu una nouă, la domiciliu

1 Mar 2022  ·

AUTO  ·

41 comentarii

Long story short, sunt firme care vin să-ți monteze o baterie nouă pe mașină, acolo unde ai rămas blocat. Eu am rezolvat în 90 de minute așa cu cei de la Neobat.

Sâmbătă a murit bateria la Jeep. A fost ca-n filme, am coborât cu Matilda și Alice și tot carabalâcul necesar pentru o plimbare, am prins-o în scoică și centuri șiii… nu a pornit mașina. Acele de bord făceau un țăcănit, ecranul se aprindea slab și, chiar mai îngrijorător, mașina arunca o mulțime de erori legate de transmisie, hill assist, radar, servodirecție șamd.

În fine, m-am gândit că toate simptomele sunt totuși de baterie moartă și poate acele sisteme n-au putere la dispoziție ca să se activeze. Nu știu de ce a murit, cu două zile înainte am mers tot orașul fără vreo notificare de tensiune scăzută. Ce-i drept, în ultimul an nu prea mai mergea start-stop așa des, probabil pentru că bateria nu avea putere să-l activeze la fiecare ocazie.

Mai rău a fost că mi-a rămas cheia blocată în bord. Jeep Compass-ul meu are cheie ca pe vremuri. Automatele au și un sistem prin care blochează cheia în contact câtă vreme mașina nu este în modul Parking, ca să nu o scoți fără frâna trasă. Mașina mea era în P, dar partea ei electrică probabil nu aflase asta din lipsă de electroni cu suficientă motilitate.

Așa că Matilda s-a dus sus cu Alice—bună plimbarea noastră!—iar eu l-am chemat pe tata cu mașina ca să-mi dea curent. Părinții mei locuiesc în apropiere. A venit cu mașina. Am măsurat și tensiunea pe bateria mea, aveam 7 volți față de un normal de 12 volți. Am pus cabluri între ele, mi-a dat curent și… a mea tot n-a pornit.

Adică a mers bine partea electrică, s-au aprins toate sistemele, dar nu am putut porni și motorul. Poate trebuia să turăm mai mult mașina donatoare sau să așteptăm mai multă vreme, dar nu a mers. Tensiunea la mine nu trecea de 11,8 volți și părea insuficient pentru a porni motorul. Măcar am putut scoate cheia din contact sub alimentarea lui, apoi ne-am zis la revedere și asta a fost. Apoi a trebuit să încui manual fiecare ușă. În concluzie, îmi trebuie o mașină de backup pentru situațiile când se strică asta principală pentru că merg prea puțin cu ea.

Am sunat la DAB Auto Serv, că voiam să cumpăr o baterie de la ei, și nu au service în weekend. Eu, ceva mai obișnuit de la Dacie că astfel de lucruri le poți face singur, am abandonat până la urmă planul de a-mi schimba singur bateria. Nu aveam o tubulară lungă de 13 pentru a demonta bateria de pe mașină, apoi o baterie nouă are nevoie de teste inclusiv pe alternator ca să fie acordată garanția, ba costă și mai puțin dacă dai bateria veche la schimb. Mașinile noi cu start-stop au și baterie mai sofisticată, iar a mea mai are și o cutiuță de siguranțe montate peste ea, cu prindere direct în baterie, și nu știam dacă toate au sistemul acela de prindere prevăzut pe ele. Așa că părea mai simplu să rezolv cumva luni, poate dacă urma să pornesc mașina și să o duc la unii care au sculele necesare și știu și ce trebuie făcut.

Între timp am scris asta pe Facebook și am aflat de la Eugen Potlog despre Neobat.ro, care vin să-ți monteze bateria la domiciliu, pe mașină, în București-Ilfov. După ceva cercetări pe Internet care nu m-au putut lămuri exact ce baterie îmi trebuie și, cum luni mai și ningea în București, adică nu aveam chef de robotit și mai mult la mașină sau drumuri în plus, am sunat și eu la Neobat.

Bun serviciul lor, vi-l recomand fără nici o îndoială. Am sunat la ora 9. Am avut o scurtă discuție despre tipul mașini, mi-au spus ce baterie îmi pot vinde ei și cât costă, iar un tehnician putea veni la mine peste 90 de minute ca să o monteze. Am acceptat asta.

Omul a fost în parcarea mea în mai puțin de 90 de minute acolo. A durat câteva minute înlocuirea bateriei, după ce a măsurat și el tensiunile. Am montat o baterie Exide de aceeași capacitate, cu start-stop (ceva numit AGM).

Nu auzisem niciodată de Exide. Wikipedia zice că sunt americani, înființați în 1888 odată cu dezvoltarea sistemului de electricitate. Ei au dat bateriile pentru primul submarin american, în 1898, și pentru cele din WW2. Au fabrici în SUA și Europa… în fine, par ok.

M-a costat 706 lei bateria, incluzând aici vreo 25 de lei livrarea și 49 de lei montajul. Este cam prețul pieței pentru o baterie bună de capacitatea necesară mie și cu vreo 20% mai ieftin decât la service-ul oficial. Am plătit cu cardul la POS mobil, am primit factura și garanția. Testele au spus că alternatorul meu încarcă peste medie.

Am vorbit un pic cu tehnicianul respectiv. Spunea că firma lor vinde poate cu montaj chiar și 1.000 de baterii pe lună, iar eu am fost cazul fericit în care mi-a decedat bateria în fața casei. Unora li se întâmplă la supermarket sau la o scurtă oprire în concediu.

Oricum, pentru probleme de baterie în București, mi se pare cel mai simplu să apelați la un astfel de serviciu. Să-i lăsați pe ei să vină acolo unde aveți nevoie cu bateria nouă, să o monteze și să o măsoare. În traficul de aici, dacă nu-i vreo urgență, nu prea mai merită să mergeți voi cu mașina pornită la un service sau magazin și eventual să cărați o baterie de 25 kg.

Altfel spus, situația uzuală ar fi fost, dacă nu pornea mașina de la alt automobil, să demontez eu bateria și să o car în casă pentru a o pune pe redresor. N-am redresor, dar să presupunem că se rezolva asta. O încărcam o zi (dacă se poate, înțeleg că astea AGM ar putea fi problematice), apoi căram din nou 25 de kg la mașină și o montam, totul pentru a merge la un magazin sau service de unde să cumpăr o baterie. Așa am rezolvat în 90 de minute. E ca diferența între a comanda mâncare acasă și a te duce tu undeva să o prepari și apoi să o aduci acasă, aproape la același cost.

Am fost apoi să bag benzină. 7,15 lei la MOL, parcă, și 7,06 lei la Petrom. Gizăs!

    41 comentarii

  1. Eu am învățat pe propria piele ca după 4ani ierni de Brașov schimb bateria cu una nouă. Se rezolva mai ieftin asa decât haosul creat exact când ai nevoie.

    Extra sfat: încărcător de mașină cu cititor de tensiune îți spune cam unde se situează bateria ta după o noapte

      (Citează)

  2. Am pățit ceva asemănător acum câțiva ani. La fel, destul de prompți, alta firmă însă

    http://www.bateriiauto.net

      (Citează)

    • Prima baterie de pe Megane a cedat la 5 ani. Simbata am fost la cumpărături și duminică n-a pornit. Avea un element dus. Atunci am chemat platforma de la Seria, ăștia erau lîngă mine la vreun km, a venit băiatul, mi-a dat curent, a pornit, am mers pe roti la service și mi-au pus alta baterie. Am cerut expres diagnoza, mă gindeam că poate e ceva dus, vreun senzor consuma curent. Nu era nimic defect. Aceasta a doua baterie a ținut doi ani. Mi-a dat semne tot acasa, am luat alta și am inlocuit-o eu. Următoarea a ținut 6 ani. Uitasem vbirsta ei. Am avut problema fix cînd am plecat într-o calatorie împreună cu niste prieteni. Am scos cablurile, mi-a dat unul curent și apoi am mers cu prezumția că mereu trebuie să mă pornească unul din tovarășii de drum. Nu a fost cazul, m-am întors cu bine acasă, fără alte împrumuturi de curent. Acum stăteam la casă, departe de oraș, nici o șansă de a merge cu autobuzul sa iau alta baterie. Am schimbat-o tot cu firma asta de zici tu. Au venit în două ore, tot frumos. Mai ieftina decit la epiesa.

        (Citează)

  3. Acum vrwo 4 ani am schimbat bateria la unii vrum auto parca le zicea. La fel, au venit în parcare au schimbat, au preluat bateria veche.

      (Citează)

  4. Era vineri seara, a doua saptamana din julie 2020. Vin de la serviciu, incarc masina ful ful, Opel Insignia 2011 2.0, bagaje peste bagaje sa ne ajunga doua saptamani pentru concediul din Romania, plecand din Belgia. Cand totul gata, se face ora 20, urc rapid sa fac un dus si sa ne punem pe drum sa trecem Germania noaptea. Coboram cu toti, sotie, copil de trei ani jumate si soacra care era la noi in vacanta.
    Stateau la cativa metri de usa garajului, asteptandu-ma sa scot masina. Incercam sa dau la automat, dar clipacea bordul. Mi-am dat seama din prima ce are, apucandu-ma un ras haotic de stres si nervi. Ma uitat in retrovizoare cu gesticulau la mine ca hai odata, ce faci acolo. :)). Nu mai puteam de ras, m-am dat jos si le-am zis ca nu porneste masina. S-au uitat la mine toti trei, fara sa clipeasca, mai bine de 30 de secunde, apoi cu lacrimi in ochi :)), ne-am luat bagajele si am urcat in apartament. Am bagat iar totul in priza si ne-am pregatit de noapte.
    Intre timp, am chemat un prieten sa pun bateria lui de pe alta insignia, sa deblochez franele electrice de pe a mea si sa o scot din garaj, fiind bagata cu motorul in fata.
    Am lasat masina pornita, am dat bateria lui jos, am pus-o pe a mea, apoi am dat o tura de 30min sa o incarc.
    Am urcat in apartament pe la 12 noaptea, dus rapid si incercat sa dorm, dar in zadar. La 6 dimineata s-au trezit si restul familiei sa pornim la drum.Am coborat la masina somnorosi si f obositi, dar cu speranta. Din pacate, teapa. Bateria nu a stat incarcata.
    Bateria era fabricata in 2010, pusa pe masina atunci, bateria fiind originala GM. Iar ea a murit de tot in 2020. Si-a facut banii bine bine.
    La ora 8 am plecat cu masina de serviciu a sotiei la dealerul opel din Brugge, sa iau baterie.
    Mai tarziu cu €235, am pornit masina si am plecat la drum, undeva la ora 9.20. Un drum foarte lung si obositor. Prin Germania ne-a abandonat si freonul AC, abia de mai facea fata doar la viteze foarte mari. Erau 40 grade la asfalt, cel putin, si nu se racea in masina cand stateam in coloana.
    Pana la urma a fost oke ca ne-a lasat bateria acasa ci nu pe drum.
    €1200 euro mai tarziu, ne-a lasat si volantul si ambreiajul prin Romania, dupa prima saptamana. La fix 127 000km, totul original pe masina de cand a fost fabricata. Totul a pornit de la un mic zornait la motor cand stateam cu motorul pornit pe loc. Se defectase ceva la placa de presiune, dar a trebuit sa schimbe tot ambreiajul si volantul plus freon.
    Intre timp, pus si cauciucuri noi Michelin €770.
    La vreo 6 luni, masina ne-a salvat viata. Pe un national, in Belgia, eram a 3-a masina intro coloana oprita, sa intre prima masina pe un gang.
    Ne-a izbit din spate un Passat cu peste 100km/h, eu si sotia in fata, 2 copii de 4 si 6 ani in spate, pe scaunele de copii si centurile puse, plus cumnata. Masina mea dauna totala, iar masina care a intrat in mine a ricosat din noi intr-un copac pe partea cealalta a strazii. Deformata total, soferita 3 luni in coma. Toti supravietuim si suntem recunoscatori sansei pe care am primit-o.

      (Citează)

    • Eu nu înțeleg ce service ai făcut tu la mașina aia. Cum poți merge cu piesele până crapă? Și bateria și volanta trebuie schimbate din timp. Cel puțin volanta dă semne de îmbătrânire pe care le recunoaște și un șofer nepriceput, nu mai zic de un mecanic.

        (Citează)

    • La tine au fost niste semne, sa nu pleci de acasa atunci. Atat ghinion, sa ti se strice jumatate de masina pe drum, mai rar am auzit. Nu mai spunem de ghinionul si mai mare ca dupa ce ai facut toate reparatiile si ai schhimbat si anvelopele sa ai accident cu dauna totala. Bine ca ati scapat sanatosi din accident.

        (Citează)

  5. Exide sint ok. Am pe motoreta. Anu trecut in oct a cedat, dupa 4 ani, ceea ce este mult ptr o baterie moto. Cealalta a tinut 3 ani, dar folosita mai intens si neluata iarna in casa.
    Ca sfat: arunca la gunoi cablurile de pornire, daca-s d-alea din comert. Am avut, am folosit, la fel nu pornea. Mizerii. Am cumparat acum vreo 6 ani, din dedeman 5 m de cablu ptr sudura si 4 clesti. Facut cabluri de pornesti camionul.
    Bateria la masina am schimbat-o si eu acum o luna. A tinut 11 ani. Un rombat premier. Doar drumuri lungi, saptamanale. Oras aproape deloc. Probabil d-aia a rezistat atat. Am luat tot rombat premier.
    Sa va uitati pe baterie la data fabricatiei, cand cumparati. Cu cat e mai veche cu atat mai nasol. Luati mai mare decat e recomandat, daca intra in locaș. La mine scria in carte: 65 ah si 650 A curent pornire. Am pus 75 ah si 750 A curent pornire. E mai bine.
    Neobat sint ok, am 2 tovarasi care au apelat la ei.

      (Citează)

    • Confirm faza cu cablurile, cele din comert sunt petarde. Am folosit unele home-made si a pornit instant masina, fara sa astept vreo secunda.

        (Citează)

  6. Daca nu iesi cu masina la drumuri lungi si o fatai des prin oras, la un moment dat bateria se va uza si te va lasa pe drum.

    E cel mai nasol pt. baterie sa fie frig, sa pornesti masina, mergi la supermarket 3km, opresti, o pornesti iar, 3km inapoi, opresti.

    O baterie buna ar trebui sa te tina si 2-3 saptamani fara o pornire, dar in conditiile in care o exploatezi corect.

      (Citează)

    • Depinde cat de veche este bateria. In plus, la masinile cu sistem start-stop sunt supuse unui stres mult mai mare si chiar daca folosesti baterii AGM, vor ceda mai repede.

        (Citează)

  7. Mie mi-a murit bateria la masina pe bac la Galati cand ma intorceam de la mare.
    A fost o nebunie.
    Cam patru ani tine, si moare fara nici un simptom.

      (Citează)

  8. Eu am fost unul din ăia de la supermarket :)

    Am plecat cu bateria noua in 30 de minute de când am sunat, într-o sâmbătă dimineață. Omul de la Neobat a fost fix cum trebuia să fie – politicos și eficient. Per total am rămas entuziasmat de progresul în materie de model de business și de tehnologie.

      (Citează)

  9. Meanwhile, bateria Varta de la Duster a împlinit iarna aceasta 8 ani.

      (Citează)

  10. Oare nu merg cumva testate din cand in cand, ca sa nu te trezesti ca-ti crapa cand e lumea mai draga?

      (Citează)

  11. Eu nu înțeleg concluzia cu mașina de backup. Dacă mergi puțin cu asta, când vei avea două mașini vei merge și mai puțin, cu ambele chiar. Deci vei avea două mașini “stătute”. Ceea ce ai pierdut, o mică excursie cu familia, nu e chiar ceva ce merită să investești câteva mii de euro în altă mașină, care aduce cu sine alte cheltuieli (asigurări, revizii, combustibil, abonament parcare). Pentru cititorii tăi, în caz că sunt din Arad sau în trecere prin Arad și se lovesc de această problemă, vreau să vă spun că eu într-o situație similară am apelat la firma Verbiță care a dat dovadă de operativitate și profesionalism.

      (Citează)

  12. Radu, ti-au codat si bateria sau la Jeep nu se face? Daca nu, e posibil sa-i afecteze durata de viata.
    Eu de exemplu mi-am schimbat bateria la un service de reprezentanta (nu al marcii masinii pe care o posed) si nu au facut aceasta operatie. Am descoperit la un service de cartier deoarece bateria dadea niste erori pe tester.

      (Citează)

  13. Eu am lucrat cu cei de la v-auto.ro

    Funny fact. Majoritatea bateriilor care te lasa la frig, te lasa pentru ca reactia chimica nu se mai produce la fel de bine din cauza temperaturii. Daca iei aceeasi baterie si o duci la caldura, va functiona fara probleme.

      (Citează)

    • Avand informatia asta, esti pus in fata unei dileme: schimbi bateria sau lasi masina in parcare pana vine vara.

        (Citează)

  14. Hah. Curios. Nu stiam ca la start stop se pun AGM. AGM-urile sunt un tip de baterii deep cycle, care spre diferenta de bateriile clasice de masina pot fi descarcate de un numar mare de ori fara sa isi piarda capacitatea. O baterie clasica de masina, daca ai descarcat-o complet de 2-3 ori poti sa o arunci. AGM-urile au niste site pe langa electrozi care tin precipitatul care se formeaza in baterie sa nu cada pe jos si in consecinta sa nu mai reactioneze cu electrolitul. De aia tin descarcari mai multe. Sunt notabil (de obicei spre dublul) pretului fata de o baterie normala de masina.
    Cel mai probabil ai avut scurt la un element din baterie (teoretic sunt 6 elementi de 2,1V). Si asta a fost, poti sa o incarci cat vrei, vezi doar tensiunea generata de ceilalti elementi, nu mai ajungi la tensiunea nominala in veci. Iar asta cu scurtul cand se intampla nu prea ai atentionare prealabila. Patesti exact asa – merge perfect si buf e pe jos si nu o mai ridici la 12V neam.

      (Citează)

    • Bateriile AGM au o rezistenta interna mult mai mica decat cele clasice. Asta inseamna ca si atunci cand sunt descarcate aproape de limita, tot pot genera un curent de iesire suficient de mare pentru a porni motorul. Plus faptul ca se incarca mai rapid.

        (Citează)

  15. Am pățit-o în concediu la plaja în Croația. Am parcat lângă plaja și am plecat sa ne relaxam. Searaa întoarcere la masina, aceasta n-a mai pornit. Statusem destul de tarziu și mai erau doar 2 mașini lângă, iar de împins nu se punea problema fiind o panta serioasa. Am așteptat vreo 15 minute a venit cineva sa își ia mașina și mi-a dat curent. Oricum o experienta interesanta sa alergi apoi după baterie prin oraș și sa nu poți opri motorul.

      (Citează)

  16. Vai, ce zgârie urechea cuvântul “carabalâc”.

      (Citează)

  17. Cipper:
    Eu nu înțeleg ce service ai făcut tu la mașina aia. Cum poți merge cu piesele până crapă? Și bateria și volanta trebuie schimbate din timp. Cel puțin volanta dă semne de îmbătrânire pe care le recunoaște și un șofer nepriceput, nu mai zic de un mecanic.

    Salut. Bateria stiam ca trebuie schimbata dupa un anumit numar de ani, si aici am gresit, dar am zis nu mi se intampla mie :D .
    Legat de ambriaj si volant, nu cred ca ai dreptate. Volantul nu a dat nici un semn de imbatranire. Nu se schimba asa dupa ureche un ambreiaj, dupa un anumit nr de ani, mai ales daca nu patineaza.
    Masina, cand venim in Romania, vede tot felul de trasee. Gandeste-te ca in 2 saptamani intregi, doar dus intors fac 4600km. Bineinteles ca in tara fac zi de zi naveta intre bunici, parinti, sora etc. Cateva ori la munte, roata pe Cheia, poi pe Valea Prahovei, Siriu, Transfagarasan. Facem uneori si 8000km total. Si in conditii mult mai aprige, comparat cu frecatul prin Belgia pe aici zi de zi, care e parfum. Am coborat cu masina pana la lacul Scropoasa, da, cu un amarat de opel insignia. Si multe altele. Nu conduc de cateva zile, conduc din 2007 (doar cat B) si am ceva sute de mii de km adunati prin Europa, conducand diferite masini, atat pe autostrazi cat si in mari orase precum 5x Paris, 4x Amsterdam, N ori in Bruxelles, etc. Nu stiu cum ai tras concluzia ca sunt nepriceput, doar ca m-a lasat bateria, AC-ul si s-a bulit placa de presiune veche de 10 ani :D Au mers toate oke, pana au cedat. Fara semne.
    Masina intretinuta in reprezentanta opel.

      (Citează)

    • Exprimarea poate a fost deficitară, mă miram de cei de la service că nu au depistat problema, nu prea am auzit de mașini servisate profesionist cărora le-a crăpat ambreiajul subit.

        (Citează)

  18. Andrei G: La tine au fost niste semne, sa nu pleci de acasa atunci. Atat ghinion, sa ti se strice jumatate de masina pe drum, mai rar am auzit. Nu mai spunem de ghinionul si mai mare ca dupa ce ai facut toate reparatiile si ai schhimbat si anvelopele sa ai accident cu dauna totala. Bine ca ati scapat sanatosi din accident.

    Salut, multumesc. Da, si noi suntem recunoscatori ca am scapat teferi. Se pot intampla chestii in viata asta. Nu ai cum sa le feresti pe toate. Trebuia sa plecam si in vacanta, ce era sa facem. Nu poti sa muti concediu ca ai ramas fara baterie la masina.
    Da, a fost o perioada aiurea in viata mea, dar totul s-a terminat cu bine. Alti au mult mai mare ghinion.
    Cand am schimbat cauciucurile, mergem spre Bruxelles la ora 6.30 sa duc pe cineva la aeroport apoi avem programare la ora 9 sa schimb cauciucurile pe fata. La nici 30min de acasa, mi-a explodat cauciucul dreapta spate. Aveam pe ea Michelin Sport Pilot 2. Am lasat masina intr-un peco, a venit un prieten de m-a ajutat sa ajungem la aeroport, apoi am dus masina pe roata de rezerva (aia mica) pana la primul service. Am montat michelin primacy 4.
    Nu ai nici cum sa tragi concluzia ca sunt un amator si toate ghinioanele astea din cauza mea care pun cauciucuri de 2lei…in general vorbind.

      (Citează)

  19. blogger de tehnologie si nu ai reusit sa pornesti masina cu cabluri. atat. la cablurile din comert izolatia e mai groasa ca sectiunea.
    si solutia ta e alta masina.

      (Citează)

  20. Cipper:
    Exprimarea poate a fost deficitară, mă miram de cei de la service că nu au depistat problema, nu prea am auzit de mașini servisate profesionist cărora le-a crăpat ambreiajul subit.

    Ca nu ai auzit tu, dar ti zic ca se poate intampla foarte usor sa iti cedeze ambreiajul asa subit, din cauze poate ‘naturale’ sau usor influentabile de catre stilul de condus. Un kit ambreiaj/volanta poate duce, de exemplu, 250 000 km mers pe autostrada. Sau poate tine doar 100 000km, condus zilnic in trafic, zeci de semafoare, calcat de minim 10 ori cand bagi si scoti masina din garaj.
    Apoi poate crapa iar, fix dupa ce ai iesit cu masina din service si ti-au verificat-o amanuntit, totul oke, dar ai mers acasa si ai agatat ditamai caravana sau ai tractat o masina de ici pana colo, mult mai grea, si fara sa ai experienta. Sau multe alte cazuri.
    Eu nu cred ca iti poate spune un mecanic, indiferent de experienta lui, ca iti va ceda ambreiajul dupa 3000km in vacanta, cum a fost in cazul meu. Ca poate cu 5 zile inainte era totul impecabil, discul nu era tocit, mai tinea ani de zile.
    Apropo, nu a cedat de tot ambreaiajul, doar m-am dus sa constate problema zornaitului, iar dupa ce au demontat tot, juca placa de presiune. Putea merge mersi inca 100 000km cu zgomotul ala.
    Atasez link, sper sa mearga.
    https://drive.google.com/file/d/1p56E31_9L_uo73pM1SZRjLCWky2H0pFa/view?usp=drivesdk

    Din cate mi-au zis, uzura minima pe disc, pe rulment si pe volant. Uzura minima de utilizare chiar si pe placa, in afara acelui joc ca a aparut. Au recomandat, si asa se si procedeaza, sa se schimbe tot kit-ul daca tot s-a umblat la masina.

      (Citează)

  21. un sas:
    Vai, ce zgârie urechea cuvântul “carabalâc”.

    Da, mai ales ca forma corecta e: calabalac.

      (Citează)

  22. Cipper:
    Exprimarea poate a fost deficitară, mă miram de cei de la service că nu au depistat problema, nu prea am auzit de mașini servisate profesionist cărora le-a crăpat ambreiajul subit.

    Din experienta iti spun ca “service reprezentanta” si “profesionist” sunt notiuni care se suprapun in maxim 50% din cazuri.

    De regula service-urile ignora anumite operatiuni/inlocuiri daca astea costa bani mari iar masina e la varsta iesirii din garantie. Ca si in medicina unde costul e mult mai mare, probabil si in alte domenii, in Romania nu se plateste pentru preventie, doar “tratament” cand defectul e deja prezent.
    Multi mecanici si ingineri de service stiu ce au de facut dar ignora cu buna stiinta pt ca 95% dintre clienti nu doresc sa auda ca trebuie sa schimbe x, y atata vreme cat lor li se pare ca masina merge si asa.

    Pt ca in Romania mentenanta ca parte din ownership cost e tratata ca ghinion nu ca o cheltuiala normala, asumata anual odata cu masina.

    So….

      (Citează)

  23. avem un honda jazz sh, bateria originala a crapat la 12 ani! bateria a doua a tinut doar 2 ani, a trebuit sa punem varta pentru care are bornele invers. Dupa aceea am pus iarasi varta si inca merge, cred ca are vreo 3-4 ani

      (Citează)

  24. Are tata tractor produs in 78, anul trecut i-am luat a treia baterie. Nu e rau :).

      (Citează)

  25. Trebuie sa dai o fuga la service sa iti stearga erorile din computerul masinii, ca sa iti mearga toate functiile ( ai niste martori in bord ramasi aprinsi – FCW, ESP … ).

      (Citează)

    • Au dispărut singure după încă o pornire de motor. Oricum, am eu interfață OBD, îi dădeam din ea clear faults dacă era cazul. Nu dau 100 de lei la service pentru asta :P

        (Citează)

  26. Andrei G:
    La tine au fost niste semne, sa nu pleci de acasa atunci. Atat ghinion, sa ti se strice jumatate de masina pe drum, mai rar am auzit. Nu mai spunem de ghinionul si mai mare ca dupa ce ai facut toate reparatiile si ai schhimbat si anvelopele sa ai accident cu dauna totala. Bine ca ati scapat sanatosi din accident.

    Nu e ghinion e Opel, la mine nu e noroc e Mitsubishi.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus