un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

În sfârșit am avut o cursă de Formula 1 palpitantă de la cap la coadă

6 Dec 2021  ·

AUTO  ·

24 comentarii

Uite că avem spectacol cum n-am mai văzut de mult în Formula 1. Se va intra în ultima cursă a sezonului, duminica aceasta, cu egalitate între primii doi, Hamilton și Verstappen, amândoi cu 369,5 puncte.

Cursa de ieri a fost palpitantă. Acțiune de la cap la coadă, cum ar fi, și intuiam că va fi așa încă de când am văzut prima oară circuitul: parapet peste tot, multe viraje, adică o rețetă bună pentru multe accidente ce necesită musai safety car-ul. Și, într-adevăr, cursa a fost oprită de două ori cu steag roșu, plus câteva safety car-uri.

Controverse? Nu atât de multe. Aș vrea să spun că îl admir foarte mult pe Verstappen, deși vreau ca Hamilton să câștige acest campionat. Verstappen are însă inspirația necesară pentru a fi un pilot legendar, are acele sclipiri de strategie care apar rar  chiar și la nivelul de top. De exemplu, ieri a fost nevoie să se lase depășit de Hamilton pentru că anterior îl depășise el printr-o manevră interzisă. Și mi-a plăcut mult să văd că a ales să-l lase să treacă exact în virajul potrivit pentru asta.

Adică, în caz că n-ați văzut, Verstappen a încetinit mult pentru a se lăsa depășit, dar fix în virajul în care această viteză scăzută îi permitea să ia pe interior o curbă destul de tare. Hamilton a trecut de el, dar s-a dus prea lansat, pe exteriorul acelui viraj. Verstappen practic i-a cedat locul pentru fix 2 secunde, cum îi ceruseră arbitrii, dar intrând în acel viraj a fost plasat perfect pentru a-l depăși la loc pe Hamilton. Puțini ar fi putut planifica și executa cu brio o astfel de manevră.

Au mai fost câteva incidente normale de cursă. Normale pentru nivelul lor, că Formula 1 are o istorie lungă de șicanări și manevre riscante în cursa pentru titlul mare, iar în 2021 vedem din nou o astfel de rivalitate ce probabil va rămâne legendară. Eu sunt uimit că mașina lui Hamilton a supraviețuit acelui incident în care Verstappen i-a frânat brusc în față. Când am văzut ciocnirea dintre ei, eram sigur că gata, Hamilton abandonează cu puntea ruptă și Verstappen este campion, că o penalizare simbolică n-ar fi putut să-i împiedice câștigarea titlului. Și totuși, Hamilton a scăpat doar cu o mică ruptură la aripă, apoi a continuat cursa, și-a revenit și după “inversarea de 2 secunde” a pozițiilor despre care am scris mai sus, l-a depășit cinstit și corect pe Verstappen și a câștigat cursa.

Per total, Hamilton a condus de zile mari și a avut și noroc cum rar mai vezi, că în total a supraviețuit la vreo 3 acroșaje ușoare și diverse alte faze unde 10 centimetri l-au despărțit de un abandon. Cursa aceasta poate rămâne în istorie ca fiind una dintre cele mai palpitante, după cum ziceam mai sus. Cred că este un cuvânt bun.

Uitați-vă pe YouTube la rezumatul cursei. Nu poate fi embedded aici. Să-l arătați celor care zic că e plictiseală în Formula 1.

Bottas a câștigat locul 3 în ultimul viraj al cursei. L-a depășit pe Ocon cu câțiva metri înainte de linia de finish, altceva rar văzut în Formula 1. Prin acel loc 3, apropo, și-a asigurat și locul 3 în campionat, că nu mai poate fi depășit de Norris în ultima cursă.

12 decembrie, ora 15 a României, cursa din Abu Dhabi. Cine ia mai multe puncte dintre Hamilton și Verstappen ia campionatul. Iar dacă amândoi abandonează sau avem iarăși vreo egalitate (mici șanse), Verstappen este campion deoarece are mai multe victorii în acest sezon.

    24 comentarii

  1. Cum l-ar fi depășit Norris de pe 6 pe Bottas care e pe 3?

      (Citează)

    • L’a incurcat cu Perez, in suflul unei astfel de curse si rezumatul ei e greu. Mai mult decat atat, si’au consolidat titlul la constructori chiar daca matematic mai sunt sanse, in realitate 0

        (Citează)

    • cred ca se gandea la clasamentul general al pilotilor…doar ca acolo pe 4 e perez, la mai mult de 26 puncte.

        (Citează)

  2. Toată cursa a fost, la vârf cel puțin, de o lipsă de sportivitate crasă. Comentatorii “imparțiali” de la Digi, nu au remarcat acțiunea lui Botas, la prima întrerupere a cursei, de blocare a lui Verstapen spre pit stop. Deși diferența era de 3″ între Verstapen și Hamilton, Hamilton era pe cricuri, iar Verstapen nici nu intrase pe linia de pitstop. Verstapen are și el problemele lui cu modul de a depăși. Formula 1, în era Mercedes, a devenit o afacere, ca și fotbalul, nu mai este vorba despre sport, banii dictează. Mă întreb ce a fost în capul lui O’ Sullivan când i-a spus arbitrului: ” cred că am comis un fault” (meciul cu Mark King în Campionatul Regatului Unit) și apoi s-a așezat pe scaun. Din punctul de vedere al șoferilor din F1 și al fotbaliștilor – un dobitoc.

      (Citează)

  3. Din pacate nu asta e o cursa de F1, cursa asta a fost stricata si ‘palpitanta’ din cauza idiotului de Michael Masi care in mod sigur nu va fi la anul pe acelasi scaun. Nu poti oferi echipelor variante de alegere pentru o penalizare, nu poti lasa regulamentul neacoperit de diferite cazuri si nu poti da penalizari cum ai chef. Mergi pe VSC cateva tururi bune si nimeni nu curata pista cand ai SC normal care poate rezolva lucrurile mai repede. Asta nu e F1, F1 inseamna racing, iar genul asta de circuite nu isi au locul in calendar, dar banii au ajuns sa primeze si aici. E drept ca Max mai are de invatat pentru ca e prea orgolios si nu cedeaza sub nicio forma o pozitie. Merge tot timpul la risc maxim si la faptul ca trebuie sa cedeze celalalt.

      (Citează)

    • Formula 1 și regulament? M-ai bine dispus. Verstapen pune mâna pe mașina lui Hamilton = 50 000 euro amendă. Hamilton obstrucționează doi piloți în antrenamente = 25 000 euro amendă. Michel Masi oricum primește ordine numai de la Mercedes. Iar viteza lui de reacție în cazuri grave, pe circuit, o să rămână în istorie.

        (Citează)

  4. A fost palpitanta “for all the wrong reasons”. Un circuit stupid care amplifica orice incident minor, competitori care au fortat in mod voit limitele regulamentului, conducerea cursei care incearca disperata sa isi dea seama care sunt acele limite.
    Culmea ridicolului, Michael Masi, jucand “deal or no deal” cu Red Bull cu privire la ordinea restartului.

    Nu inteleg cum tie fix asta ti s-a parut o cursa recomandabila, doar am avut atatea altele in sezon care chiar au fost palpitante si in acelasi timp corecte – Paul Ricard, Baku Imola, Istanbul, Austin…

      (Citează)

  5. Nici macar nu comentez cand aud ca vrei sa castige Hamilton.

      (Citează)

    • De ce? Ar fi fost bine sa nu câștige nici unul dintre ei… Dar șoferi(pt ca pilot nu e sigur) ca Verstapen nu au ce caută in acest campionat…uitate la filmări vechi din copilăria lui de la karturi, când se duela cu Leclerc sau alții sa vezi ca fix la fel ca in prezent se comporta…sper sa piardă acest campionat și sa auzim de la anul mai puțin de el…dar cum ziceau și alții bani dictează iar publicul olandez e inebunit după el…

        (Citează)

  6. Parca nu tin neaparat sa castige Hamilton, dar neaparat vreau sa piarda Verstappen, nu are ce cauta pe circuit.

      (Citează)

  7. Cea mai grozava cursa din istorie a fost cea de la Spa, din 2000, cand Mika Häkkinen l-a b…t, recte “ras, tuns , frezat” pe Schumacher, intr-o dubla depasire la interior dreapta, depasindu-l si pe intarziatul Zonta, ramas cu un tur in urma !!!
    Despre nesportivitate, mi-aduc aminte tot o cursa de la Spa cand, in coborare, acelasi frustrat Schumacher, din cauza ploii, n-a putut evita ciocnirea cu David Coulthard, iar apoi la boxe a incercat sa-i ceara socoteala, total pe nedrept, bine ca stewarzii l-au oprit ca altfel primea si o corectie fizica din partea scotianului…
    La ambele momente mi-am frecat palmele de bucurie, deoarece au insemnat pierderea titlului mondial pentru infumuratul german, al carui palmares in cariera eu le pun pe superioritatea incontestabila a bolizilor Ferrari de atunci !

      (Citează)

    • Total de acord ca Schumacher a fost o mare jigodie si karma nu l-a iertat. La moartea lui Senna, toata lumea era foarte trista la finalul cursei numai el topaia ca un imbecil pe podium. De asemenea, ghici cine a fost singurul pilot din Marele Circ care a lipsit la inmormantarea lui Senna …. tot Schumacher. O jigodie.

        (Citează)

    • Surprinzator este ca asa lipsit de talent cum era, Schumacher a venit la Ferrari cu 2 titluri de Formula 1 in palmares. Totusi nu cred ca doar masina a fost responsabila pentru performantele urmatoare.

        (Citează)

  8. Andrei G:
    Surprinzator este ca asa lipsit de talent cum era, Schumacher a venit la Ferrari cu 2 titluri de Formula 1 in palmares. Totusi nu cred ca doar masina a fost responsabila pentru performantele urmatoare.

    Nu am sustinut niciodata ca nu a avut talent. Pe ploaie cel putin, era magistral, fara sa il intreaca insa pe Senna la capitolul asta (ca si la altele). Doar ca a fost o mare jigodie.

      (Citează)

    • Eu am vrut sa ii raspund lui @George, nu vazusem inca comentariul tau. Sunt de acord ca Schumacher era o oarceum jigodie, interesat foarte tare de imaginea si de castigul propriu.
      Cu toate ca din cate stiu a mai si facut ceva donatii caritabile de-a lungul vietii.

        (Citează)

  9. Sper ca RB si Mercedes sa aiba roti patrate sau ceva sezonul viitor… sunt multi alti piloti talentati care merita sa fie bagati in seama. Dar mai mult, imi doresc ca anul asta sa nu castige Verstappen. E doar un frustrat care, daca nu s-ar fi duelat doar cu Hamilton sezonul asta, ar fi ranit grav pe cineva. Amandoi forteaza limitele regulamentului, dar macar Hamilton o face cu mai mult tact. Copchilu’ “minune” stie sa se apere doar mergand ca un bou peste viraje, ca apoi sa sa planga ca si celalalt a iesit in afara – a iesit ca sa se fereasca de tine, idiotule.

    Verstappen practic i-a cedat locul pentru fix 2 secunde, cum îi ceruseră arbitrii, dar intrând în acel viraj a fost plasat perfect pentru a-l depăși la loc pe Hamilton. Puțini ar fi putut planifica și executa cu brio o astfel de manevră.

    Nu stiu sigur, dar cedarea pozitiei nu trebuia sa se faca pana DUPA primul viraj? Deci a executat cu brio o manevra ilegala. Acea penalizare suplimentara de 10 secunde este o gluma proasta, si tot ce face este sa ii spuna lui Verstappen ca poate incerca cacaturi de genul asta si cursa viitoare. Si sunt sigur ca daca nu va lua pole sau un avans la start, va incerca mai mult sa il scoata pe Hamilton decat sa castiga cursa.

    Per total, cursa a fost o mizerie din cauza incompetentei FIA si a lui Masi, dar si a stilului si atitudinii lui Verstappen. Nu stiu voi, dar eu parca nu imi doresc sa mai vad un Schumacher sau Senna (faptul ca e mort nu il face mai putin gunoi pe circuit).

      (Citează)

  10. Singura sansa a lu’ Hamilton e sa stea departe de Verstappen. In mod normal cursa se termina in virajul 1. Suzuka #3.

      (Citează)

  11. Regulamentul are lacune. Pilotii si echipele le exploateaza la “max”imum. RB sper sa-l struneasca pe naravasul lor pilot si sa nu faca vreo nefacuta…ar fi pacat sa nu se lupte pe circuit.
    Cursa a fost cu rasturnari de situatie, dar F1 e departe de ceea ce ar trebui sa fie….

      (Citează)

  12. Deci tot ce are de facut Verstappen ca sa castige campionatul este sa se accidenteze cu Hamilton si sa iasa amandoi in cursa?! La cat de jeg este, si am vazut ce a facut la cursa din Arabia Saudita, e perfect capabil de asta. Sigur, dupa va veni cu o scuza, un defect la directie sau la frana, dar va fi castigat campionatul.

    Hamilton desigur face magarii si el, dar nu il vezi cauzand atatea accidente pe circuit si punand in pericol si viata lui si a celorlalti soferi.

      (Citează)

  13. Cursa a fost dementiala, de mult nu am mai vazut atat de mult spectacol. Acum is curios ce o sa fie duminica la ultima cursa din an. Exista scenarii de egalitate, de victorie, de abandon etc etc.. sincer abia astept cursa de duminica :D Si sper ca la anul Ferrari sa revina pe podium..

      (Citează)

  14. Adrian: Senna (faptul ca e mort nu il face mai putin gunoi pe circuit).

    Senna a fost genial, cum poti spune despre el ca era un gunoi ?!

      (Citează)

  15. Tipul acesta de circuit (din Arabia Saudita), cu pista ingusta, cu parapeti, fara zone de degajare, cu curbe fara un pic de vizibilitate ar trebui categoric inchise. Nu imi dau seama cum a primit licenta aceasta mizerie de circuit! O multime de incidente si accidente din cursa si antrenamente nu ar fi existat daca era un circuit proiectat normal ca cel din Franta, Spania etc.
    Sper ca Hamilton sa nu fie iar avantajat si in ultima cursa si sa piarda titlul! Sincer, m-am saturat de infatuarea lui!

      (Citează)

  16. https://www.blessthisstuff.com/stuff/vehicles/misc/lewis-hamilton-teaches-a-winning-mindset/
    Nu prea mai am ce comenta! Oricum nu mai urmaresc, mi s-a facut scarba de multa vreme. Bine, sunt batran, eram bolnav dupa motoarele de 2l turbo, apoi Prost, Senna, Shumacher si apoi am apasat butonul de pauza (a se citi urmarit de la distanta respectabila) cand schimbau regulile ca sa castige cine trebuie.
    LH e puiul minune al F1 in era Liberty Media.
    Nu ca Ecclestone nu a avut copii lui minune (cam toata lumea stie ce a iubit mosul).

    My 2c: mizeria asta trebuie sa dispara! E mult prea ridicola!

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus