un blog de Radu Dumitru

►► canalele mele de YouTube: youtube.com/RaduDumitru (personal) și youtube.com/NwraduBlog (tech) ◄◄

Bolt devine numărul 1 în România, în timp ce la Uber nu reușesc să găsesc o mașină

21 Dec 2021  ·

GÂNDURI  ·

42 comentarii

În ritmul acesta, Uber se retrage din România în maxim doi ani. A devenit imposibil pentru mine să găsesc o mașină.

Nici nu cred că am mers cu Uber în ultimul an. Pur și simplu nu găsesc mașină indiferent unde aș fi în București. Joia trecută de exemplu, seara, chem Uber la statuia Aviatorilor. După 7 minute de așteptare, timp în care aplicația tot dădea zoom pe hartă și chiar mi-a alocat 2 mașini care apoi s-au dealocat singure sau ceva, am renunțat și am chemat Bolt. Bolt a venit în 3 minute.

Am uitat să închid aplicația Uber, așa că eram deja pe la Romană când primesc notificare de la Uber că le pare rău, dar nu au reușit să-mi aloce un șofer.

Duminică, la prânz, tot în centru, aceeași poveste. Aștept vreo 5 minute să se aloce Uber. Renunț și deschid Bolt și mi se alocă o mașină care era la 20 de metri de mine. Șoferul trecea pe lângă mine când a acceptat cursa!

Matilda a renunțat de mult la Uber, ea deschide direct Bolt. Probabil la fel voi face și eu de acolo, că pierd vremea cu Uber.

Acum vreo lună îmi trimite Uber un email automat: “am văzut că n-ai mai folosit serviciul nostru, de ce?” și erau mai multe variante de răspuns. Apăs pe “Durează prea mult până când sosește mașina” și, în loc ca asta să le folosească în statistici ca feedback, clickul mă duce pe o pagină de help din site-ul Uber unde mi se explică că, de fapt, ei îmi arată pe ecran în câte minute va sosi o mașină chiar și în timp ce mi-o caută. Bine, prietene, dar nu înțelegi că nu găsești nici o mașină? Degeaba îmi arată pe ecran că în 3 minute vine cineva, dacă nu vine nici după 30 de minute!

Rezultatul apare într-un comunicat trimis luni:

Bolt a devenit lider de piață în România în 2021 și a marcat al doilea an de creștere exponențială, un record de dezvoltare pentru companie inclusiv la nivel european.

De ce a ajuns Uber așa? Nu știu. Cred că prea multe schimbări în serviciu de-a lungul timpului, prea multe tipuri de bonusări, prea multe combinații posibile cu anulări de comenzi și alte probleme.

Mi-a povestit nashu_mare următoarea situație: l-a sunat șoferul mașinii pe care o comandase ca să-l întrebe care este destinația. Se pare că nu se mai vede în aplicație lungimea cursei solicitate. Nashu îi zice. Șoferul, în loc să ajungă la punctul de ridicare, pleacă în altă direcție. Nu mai răspunde la apeluri. Îi dă nashu_mare mesaj că “eu nu anulez comanda” și instant o anulează șoferul. Dacă o anula nashu, șoferul primea vreo 10 lei sau ceva așa. Dacă nu o anula nashu deloc, nici nu putea prelua alta.

Treaba asta cu cancellation baiting a prins amploare mare la noi. Am mai vorbit și cu altă lume și am auzit de alte situații în care șoferul sună întâi clientul și îl întreabă unde merge. “Ah, sorry boss, eu mă retrag în Berceni”.

Per total, Uber suferă de tot felul de șoferi care încearcă să trișeze sistemului pentru a câștiga bani fără să intre în curse, suferă de apucături specifice taximetriei și are și tot felul de șoferi care s-au mutat pe Bolt, probabil pentru că acolo au comisioane mai mari, deși bacșișul este practic inexistent.

În acest ritm, nu m-ar mira ca Uber să se retragă în viitor din România. Mi-ar părea rău să văd asta, că ei au creat de la zero piața de ride sharing și s-au luptat să fie acceptată oficial prin lege. Strategia lor, însă, scârțâie.

Uber are antecedente, de altfel. Uber Eats s-a închis în România în 3 iunie 2020. Mă întreb dacă ar fi rămas dacă știau cât de lungă va fi pandemia și cât de mult vor crește serviciile de livrări.

www.VitzmanPhotography.com

    42 comentarii

  1. Cu Uber patite in ultima vreme de mine:
    1) sa ma intrebe pe chat “unde mergeti?” dupa ce mi-a preluat cursa
    2) alta mai trista patita pe la 1AM venind la OTP a fost sa-mi accepte cursa si dupa 2-3minute sa-mi dea anulare. Au facut asa 3 soferi. Toti erau in parcarea de langa dar au anulat. Al patrulea care mi-a venit a spus ca fac asa pentru a declansa x2 x3 la pret si unul dintre ei prinde cursa norocoasa ce ar fi fost in loc de 60RON cum era normal mult mai mult.
    Trist pentru UBER. Bolt merge mai rapid asa cum ai spus si culmea anul asta au avut si niste promotii de genul -5RON -10RON la cursa facuta.
    I-as folosi pe rand dar cum ai spus si tu parca se strica Uber desi culmea 2/3 din masinile UBER/BOLT sunt comune pe Bucuresti soferii avand ambele aplicatii

      (Citează)

    • Aici este numai vina celor de la Uber care isi bat joc de clienti. In loc sa ii taxeze pe soferii care anuleaza curse, ei accepta asta pentru ca un tarif mai mare inseamna si un comision mai mare pentru companie.

        (Citează)

  2. Nu am folosit Bolt de mult si nu imi place, pentru ca masinile sunt niste cazaturi iar soferii cam aproape de taximetristi. Dar in ultimele 10 zile Uber a devenit tot mai scump, timpii de asteptare tot mai mari si pare ca multi soferi au migrat la Bolt.

    Tot Uber a stricat aplicatia, nu mai spune ca soferul incheie o cursa in apropiere. Doar arata ca vine in 10 minute, de undeva de la mama dracu’, inainte semnaliza in aplicatie cu un patratel unde se opreste cu client.

    Va trebui sa fac simulari cu Bolt si Uber, 45 de lei pentru o cursa care acum o luna era 20 de lei la aceeasi ora este prea mult chiar si pentru nababul care ma cred.

      (Citează)

    • E surgeul de sărbători, ca toată lumea e în trafic toată ziua în perioada asta.

        (Citează)

    • Nu știu cum ai prins tu numai cazaturi, ultimele 10 curse am mers numai cu Loganuri 2020/21 si un Prius cand am selectat Premium.

      Si da anul asta am folosit 99% Bolt. Daca in trecut ma duceam cu o aplicatie si ma intorceam cu alta aplicatie (era tot aia la bani si timp de asteptare si cumva zic eu ca incurajam conuncurenta) anul asta dupa ce am inghetat de vreo 2 ori sa vina Uberul am ajuns nici sa nu mai deschid aplicatia. Si problema lor nu e doar in Bucuresti.

        (Citează)

  3. Eu nu mai folosesc Uber de ani de zile, de cand imi tot anuleaza astia sau pur si simplu nu vin.

      (Citează)

    • Da, nu mai folosisem nici eu Uber demult și am zis sa încerc azi iar. Mi-au anulat 3 șoferi, apoi a crescut tariful mai mult decât era deja crescut și mi-au alocat un șofer din Patagonia. Trecut înapoi pe Bolt.

        (Citează)

    • Unde dracu calatoreste lumea atata? Asta nu pot eu sa inteleg. Eu am masina, destul de noua, dar nici cu aia nu merg mult. Probabil sunt multi someri cu bani? N am Uber si nici Bolt fiindca n am nevoie, n o sa instalez pt o data la 3 ani cand am nevoie.

        (Citează)

  4. Fuck Uber! la cat de golani sunt merita sa dispara. Mi-am luat destul tepe cu Uber, inclusiv cu copiii in strada, la aeroport etc.

    Dar fuck si Bolt! Porcii astia de la Bolt intotdeauna subestimeaza timpul, cu un factor de 2.

      (Citează)

  5. Nu mai folosesc de ani de zile.
    Masina personala, iar ca alternativa metroul si/sau autobuzul, cu un calcul bun al momentuluibplecarii.
    Ma descurc asa fara probleme, mai ales de cand am plata direct cu cardul si trec de turnicheti ca prin branza sau sar direct in autobuz, fara cass de bilete sau grija soldului din cardul STB.

    Taximetria, fie ea Taxi Leonr, Uber, Bolt si ce o mai fi, e prin definitie plina de oameni care vor easy money. Si ca sa fie easy, va fi des hard pentru client.

      (Citează)

    • un om care gandeste.

        (Citează)

    • Teoretic Taximetria nu inseamna easy money dar din pacate la noi datorita celor care nu stiu decat 50 de lei boss sau ma retrag in berceni asa pare.
      Hai sa facem un exercitiu de imaginatie:stat in trafic 8-9 ore sau mai mult pe zi, luat orice tip de client, guraliv, betiv, nespalat, nemultumit si transportat de colo colo in traficul bucurestean, spalat masina poate zilnic cateodata nu mai aduce a bani usor castigati.

      PS; nu , nu sunt taximetrist sau ceva related.

        (Citează)

    • @Morissey de acord cu folosirea mai mult a transportului în comun. Înainte mergeam cu metroul zilnic. Acum însă evit aglomerațiile în spatii închise, nu pt mine, ci ca să minimizez riscul de a transmite ceva copilului.

      @dny și eu cred la fel – mie una nu mi-ar plăcea sa fac ce fac ei. Și orice munca trebuie oricum respectata.

        (Citează)

    • Eu stau departe de metrou și vine super greu (M4). Autobuze nu am, iar troleele sunt probabil cele mai vechi din București, fără căldură iarna.

      Iar mașina personala până se încălzește iarna, adorm, iar uneori e imposibil sa gasesc parcare in zona unde am treabă.

      Și eu sunt contra uber-bolt, șoferii mi se pare că sunt din ce in ce mai nesimțiți și conduc foarte repede, merg cu 80 în oraș. Chiar și la Confort sau premium nu sunt mașinile prea bune.

        (Citează)

    • Si eu folosesc transportul in comun (STB) ca ies mult mai bine asa. De fapt, in majoritatea cazurilor nu pun cardul, il tin la indemana si-l pun numai daca vad controlorii. Mi-am pus 6 lei pe el acum multe luni, inca sunt intacti. In oras trebuie sa te descurci cum poti, de aceea ii mai zice “junga urbana”.

        (Citează)

    • @Kopa_Kopan, tu esti ala care a mai primit niste injuraturi pe aici acum cateva luni cand s-a laudat cu acelasi comportament? Numai pentru stresul de a sta mereu cu ochii pe geam si pregatit de fuga si tot as da cei 80 de lei cat costa un abonament.

      Bine, acum ceva timp te plangeai ca sunt oameni care nu sunt dispusi sa munceasca pe gratis pentru a-ti oferi tie acces la informatie:
      https://www.nwradu.ro/2020/03/cateva-articole-interesante-de-citit-astazi-8-martie-2020/#comment-1187494

        (Citează)

    • andrei g – nu ma laud, eu spun cum ma descurc in oras. Si nu stau “gata de fuga”, ma plasez langa un cititor si, daca vad controlorii in statie, scot cardul si-l validez INAINTE sa urce ei. Nu e niciun stres. Nici nu merita sa validezi in autobuzele sau tramveiele STB, care sunt mizerabile, fara caldura, fara aer conditionat, etc.

      Despre linkul pe care l-ai dat spre un comentariul pus de mine – ai vazut ca am pus acolo o intrebare pertinenta, la care n-a mai raspuns niciunul. Cum de se poate ca majoritatea siteurilor de stiri sa ofere acces gratis la continut? Si de ce sa platesc niste stangisti pentru continut de propaganda?! Nu, multumesc. Gasesc stiri bune, gratis, n-am nevoie de editoriale despre blm si despre cum sa daramam statui sau sa ardem carti “neconforme”.

        (Citează)

    • @Kopa_Kopan, oare exista vreo legatura intre starea jalnica a autobuzelor si tramvaielor STB si faptul ca o mare parte dintre calatori nu platesc pentru acest serviciu de transport?
      Sunt in continuare de parere ca ar trebui sa existe cate un controlor permanent in fiecare autobuz. Poate asa am reusi sa avem si noi un transport in comun civilizat.

        (Citează)

  6. Frumos la București. Scump sau prost. Cam asta caracterizează unele servicii din ce vad pe blog.

      (Citează)

  7. Motivul îl reprezinta nesimțirea UBER fata de șoferi, asa ca majoritatea au renunțat sa mai facă uber și fac bold. La 50 bani/km cum plătește uber nu-ti scoți nici măcar gazul, dar sa mai faci și profit.

      (Citează)

    • Ce nu înțeleg eu este de ce stau cu aplicația deschisa, sa ia curse, și apoi canceleaza asa mulți. Și alocați se la 3 min distanta, de aproape!

        (Citează)

  8. Brașov, folosesc Uber de max 6-10 ori pe an de când cu pandemia.

    Am observat eu întârzieri la Uber. La ultima cursa cu Uber a sosit o mașină inscripționat cu Bolt. Discuția frie dly cu șoferul m-a făcut sa înțeleg ca:
    – el sta pe Uber și accepta curse când e surge-ul mare. Am înțeles ca a determinat pattern-ul pe ore de surge la Uber.
    – pe Bolt ii convine mai mult, ca are beneficii mai mari.

    Singurul + la Uber e cu programat anticipat cursa la ora x. Aici nu am prins de angajări.

      (Citează)

  9. Soferii sunt aceiasi.Cei de la Taxify/Bolt au bagat reduceri masive , chiar daca au fost pe pierderi.Masinile nu sunt grozave. Asa a fost si la Uber la inceput. Vrem mai ieftin si soferii au migrat.
    Va creste si aici in curand. Sunt soferi care iti refuza cursa pe motiv ca nu ai masca desi o ai ca sa poata ei sa justifice ca nu te iau pt ca nu le place tariful/distanta. Cancel de n ori in parcare ca sa se mareasca fare ul e clasic deja. Avem apucaturi romanesti si trafic naspa, nu exista o solutie.Lipsa unei comunicari directe cu “dispeceratul”/administratorii platformei e un mare minus la toate aceste firme(Bolt, Uber, Tazz, Glovo, Revolut, aplicatii de trotinete and shit).

      (Citează)

  10. Eu am folosit Uber la greu vara asta, cand am fost in Bucuresti. In general a fost ok.
    Oricum, interesant ca nu va supravietui intalnirii cu Romania, probabil ca aceeasi soarta o va avea si Bolt pana la urma.

      (Citează)

  11. Inainte de pandemie preferam Bolt, evitam pe cat posibil Uber pt ca ma sunau mai mereu sa dau cancel la comanda pt ca nu le convenea destinatia si ma saturasem sa ma cert cu ei …din cate am inteles ca Bolt ofera soferilor bonusuri mai consistente dar din pacate masini jegoase/ soferi nesimtiti intalneam la ambele companii pt ca criteriile de “recrutare” erau/sunt extrem de joase . Culmea e ca acum cateva zile am vrut sa ii chem mamei o masina ,distanta mica 2-3 km fara sa fie un moment aglomerat al zilei : Uber 65 lei / 148 lei in functie de masina iar Bolt 9.6 lei :))

      (Citează)

  12. Nu prea am avut nevoie de uber, am practicat si eu uber acum cativa ani , ma simteam exact ca un taximetrist.
    Am avut o surpriza placuta acum cateva luni era un sofer bolt cu sucuri, snacuri si nebunii pt pasager , cum era in unele reclame

      (Citează)

  13. Vad foarte lume suparata ca intreaba soferii unde merg clientii. Nu vad unde e problema. Pai n-am zis ca noi nu facemn taximetrie ci ride-SHARING? cum faci sharing daca nu te asiguri ca macar o parte din drum e comun?

      (Citează)

    • În aplicații bagi destinația, e redundant să intrebe șoferul

        (Citează)

    • @D4n, Uber/Bolt au intrat in legalitate si nu mai sunt aplicatii de ride-sharing. entru a fi sofer Uber iti trebuie o autorizatie de transport alternativ, deci acum se ocupa cu transportul de persoane.

        (Citează)

  14. Ba cum dracu nimeresc eu doar din astia care se retrag în militari sau Colentina deși stau in berceni si ar trebui sa am curse la degetul mic dupa cum spune legenda :))

      (Citează)

  15. Eu sunt foarte trista de situatia asta, pt ca se intampla 2 lucruri:
    1. Uber este inutilizabil, exact cum ai explicat si tu
    2. Bolt devine f scump, pt ca a ajuns singurul serviciu de genul si toata cererea s-a mutat pe el. Aseara ma costa 37lei pentru 2,5km. De acord ca a crescut cererea in perioada asta, stiu povestea si cererea si oferta, dar cred ca ar trebui aplicate niste plafoane de pret de bun simt, sa nu ajungi sa platesti 15 lei/km, este absurd.

      (Citează)

    • Asta ca sa nu mai deschid subiectul curselor de la aeroport, unde un drum de 25 lei (la 6 dimineata, la dus) ajunge sa coste aproape 200 lei la intors….

        (Citează)

    • @A., a existat si inca mai exista un serviciu de transport persoane cu plafoane de bun simt. Se numeste taxi. Dar se pare ca plafonarea asta vine si cu o calitate mai scazuta a serviciilor, motiv pentru care au intrat pe piata transportatorii alternativi (Uber/Bolt).
      Ce facem acum? Plafonam tariful pentru Bolt si il transformam in serviciu de taximetrie clasica?

        (Citează)

    • Cursa asta la taxi ar fi costat sub 10 lei indiferent de trafic, eu nu vorbesc de taeife fixe. Eu ma refeream la undeva la 10lei/km cand ziceam de plafoane rezonabile, a.i. cursa mea de 2,5km sa coste 25lei, nu 37. Cat despre taxi, s-au imputinat si ele f mult si nu prea mai vine nimeni la comanda, deci nu ar fi rezolvat mare lucru…

        (Citează)

    • @A., tu vorbesti aici despre o plafonare, nu conteaza ca ea este la 2 lei/km sau la 10 lei/km. Doar ca aplicatiie astea de transport alternativ functioneaza diferit si au mai mult succes tocmai pentru ca ofera ceva ce companiile de taxi nu puteau oferi, adica disponibilitatea unei masini aproape intotdeauna.

      Presupunem ca in zona ta era o cerere foarte mare. Surge-ul creste atata timp cat clientii accepta sa comande curse la pretul respectiv. Asadar, daca s-a ajus la 37 de lei, inseamna ca anterior au fost clienti care au acceptat sa plateasca 25-30 de lei pentru curse similare.

      Daca era o limitare la 25 de lei (10 lei/km) cu siguranta masina aia ar fi fost luata de unul dintre cei care au comandat anterior si tu nu ai fi avut cu ce sa ajungi acasa. Te loveai de aceeasi situatie de care te-ai lovit cu lipsa taxiurilor.

      Pe scurt avem asa:
      – taxi – preturi mici, dar disponibilitate limitata
      – uber/bolt – preturi mari, dar disponibilitate crescuta

        (Citează)

    • Mulți de pe taxi s-au mutat pe UBER si bolt…avantajul platformelor astea este ca filtrează șoferii si clienți nesimțiți in detrimentul unor bani in plus…

        (Citează)

  16. Încercați ceva nou… Elec. Vad ca sunt doar electrice.

    Radu au si Tesla 😀😀😀

    Hey! Use my invite code, E7AHAM, and get a discount up to 10 RON with ELEC. Download app now http://apl.bz/RuW?l=en_US

      (Citează)

    • Pe asta il conduci tu? Pai cum facem daca suntem sun influenta alcoolui 70% din timpul petrecut in Bolt/Uber? :))

        (Citează)

  17. In perioada asta a anului e greu sa găsești orice mijloc de transport…Aglomerație mare…cu toate astea in Iasi găsesc, deși mai scump cu 20-30%, mai ușor Uber. E loc de mai bine dar din ce am intrebat pe cei cu care am mers, șoferii prefera sa nu meargă sau sa meargă mai puțin in perioada asta. Cică tarifele nu cresc proporțional cu timpul de stat in trafic…

      (Citează)

  18. De Free Now ce pareri avem? Mie mi se par super scumpi si la fel ca la Uber, niciodata nu gasesti masina.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus