un blog de Radu Dumitru

Uitați-vă și pe canalul meu de YouTube! Un subscribe ajută enorm.

Ziua de Black Friday a fost mai mică și la americani

3 Dec 2021  ·

TEHNOLOGIE  ·

7 comentarii

Dar nu cu mult. Adobe Analytics estimează că s-a cumpărat marfă de 8,9 miliarde de dolari în acest an, față de 9 miliarde de dolari în anul trecut.

O scădere micuță, dar este prima oară în istorie când se înregistrează o scădere față de anul anterior. În fiecare an până acum, vânzările de BF au crescut față de anul anterior.

Treaba asta, apropo, este strict pentru ziua de Black Friday, 26 noiembrie la ei. Raportul Adobe, actualizat între timp față de când am văzut primele știri despre el, zice și că pe 29 noiembrie (Cyber Monday, cum îi zic ei) s-au cheltuit 10,7 miliarde de dolari.

O mică scădere este observabilă doar prin comparație cu așteptările ce existau în piață. În total, în tot sezonul de cumpărături din ultimele luni s-au cheltuit 109 miliarde de dolari până acum, față de 111 miliarde cât era prognozat. Creșterea este însă mare față de 2020, 109 miliarde de dolari față de 90 de miliarde în anul trecut.

Mai mult, au fost până acum 22 de zile cu peste 3 miliarde de dolari cheltuite în fiecare dintre ele, față de doar 5 astfel de zile în anul anterior.

Este interesantă însă scăderea fix în ziua de Black Friday. Motivele nu țin însă de vreo economie sau saturație sau oameni care nu mai cred în discount-uri, ci dimpotrivă: s-au făcut mai multe achiziții începând cu luna octombrie, când a început Black Friday de lungă durată pe la unele magazine, iar nivelul de trai mai crescut a însemnat că oamenii n-au mai așteptat să vadă dacă mai pot obține un mic discount, ci unii au cumpărat când au avut nevoie.

Statistica aceea cu 22 de zile cu peste 3 miliarde de dolari cheltuite zice destul de clar acest lucru, de altfel.

Cam asta estimam și eu pentru țara noastră: oamenii au cumpărat cele necesare pe tot parcursul anului, n-au mai așteptat fix ziua de Black Friday pentru un televizor sau frigider.

Interesant este însă că la americani cele mai multe comenzi și cei mai mulți bani s-au cheltuit de pe desktop-uri. La noi, mobile is king, cred că 80% dintre comenzi de acolo s-au dat, pe când la americani desktop-urile au o rată dublă de conversie și aproape 60% din totalul valorii vânzărilor.

Cred că și asta arată o diferență de nivel de trai. Au mai multe laptopuri și PC-uri și le folosesc. În țările mai sărace, tot mai mult din acțiune se mută pe mobil, că mobil are oricine, pe când calculator nu.

sursa: Adobe, The Verge.

    7 comentarii

  1. La noi cel putin, ofertele mi s-au parut mult mai slabe fata de anii precedenti. Emag-ul mai ales care chiar avea o serie de oferte bune a fost mult mai zgarcit.
    Se pare ca au renuntat si la ofertele de ziua Emag, foarte neinspirata decizie, mai ales ca astazi aniversau 20 de ani. Mi se pare ca se indreapta intr-o directie gresita dupa schimbarea proprietarului.

      (Citează)

    • Cel mai probabil va fi săptămâna viitoare ziua eMAG. Mereu era în jur de 5-10 oferta asta. Aș intui că va fi marți.

        (Citează)

    • E primul an cand cineva chiar a stat cu ochii pe ei si nu mai pot baga reduceri complet false. Baga doar partial false.

        (Citează)

  2. La multi ani eMag de 20 ani!!
    Mda la fel am observat și eu, era mai ok înainte, în general, nu doar de black friday

      (Citează)

  3. Radu, nu vezi tabloul complet. In USA este inflație, bate vant de criză. S-a cumpart mai puțin la prețuri mai mari. Si la noi preturile sunt mai mari, oamenii sunt mai atenți cu banii.

      (Citează)

  4. Gurile rele spun ca ar fi avut se pare doar 23 ore si 59 min.

      (Citează)

  5. Dacă pui și inflația la socoteală, BF-ul din 2021 este un dezastru față de 2020.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus